You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 30 Kwi 2024, 12:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #854130 Wysłany: 30 Wrz 2020, 19:14; 
 Temat postu: Przerywanie na gazie, strzały z rury P1172
Offline
Forumowicz

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 30 Wrz 2020,
Posty: 1
Witam,

PACJENT GrandePunto 1.4 16v 95KM + LPG
Jestem tu nowy, borykam sie z problemem jakim jest szarpanie auta podczas przyspieszania na gazie na 2 3biegu w oklicach 2-3tys obrotów, oraz przy jezdzie z rownomierną predkoscia i obrotami na 5 6 biegu, jeśli chodzi o instalacje gazową po pierwsze jest to STAG 4, z czerwonymi wtryskami gazu Valtek, instalacja przełożona (pozyskana) z 1.4 8v Fiata, w wilgotne deszczowe dni takie jak ten pojawia sie problem któremu towarzyszy bład P1172, a mianowicie auto po odpaleniu na benzynie nie wkreca sie na obroty blokuje sie przy 2 3k tys obrotów i strzela z wydechu, na LPG o dziwo ten problem nie wystepuje i wkreca sie ładnie, gdy wroce na benzyne nadal strzały z rury, po 10 min problemu już nie ma, dodam że cewki wymienione na nowe...

Liczę na POMOC bo szkoda autka... Pozdrawiam Mati :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #854134 Wysłany: 01 Paź 2020, 16:18; 
 Temat postu: Re: Przerywanie na gazie, strzały z rury P1172
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Wyreguluj instalację.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854135 Wysłany: 01 Paź 2020, 18:17; 
 Temat postu: Re: Przerywanie na gazie, strzały z rury P1172
Dokładnie, jak wyżej.
A wcześniej nie "wyreguluj", tylko sprawdź też bez dopływu gazu (zakręcona butla), czy są zmiany (na lepsze) na benzynie. Plus zaślepienie wężyka podciśnienia na drodze reduktor-kolektor ssący/dolotowy.

Samochód nie wie na czym jedzie, instalacja gazowa zawsze w samochodzie jest, nawet jak nie działa (przełączony na benzynę), ingeruje w silnik mechanicznie/pneumatycznie i elektrycznie (na pewno w dolot i układ paliwowy - wtryski, a w co jeszcze, "to zależy"). A tym bardziej przełożona z innego samochodu (z innym silnikiem).

1. Przy dalszych problemach zalecana lektura forum, pełno tematów, że auto/silnik szwankuje i jest LPG (i albo na LPG albo na Pb jest lepiej, a na drugim paliwie gorzej).
2. Albo internet: kod błędu + słowo Fiat: https://www.google.com/search?q=P1172+fiat
3. Rejestracja na jakimkolwiek forum jako ostatnia czynność. A Ty robisz właśnie od końca.
Tak się korzystało z internetu 15-20 lat temu (nie było gotowych treści i o byle co trzeba było pytać na "czatach", GG, forach itp.).
:roll:


Góra
  
 
 
 Post #854139 Wysłany: 01 Paź 2020, 20:19; 
 Temat postu: Re: Przerywanie na gazie, strzały z rury P1172
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Cytuj:
zaślepienie wężyka podciśnienia na drodze reduktor-kolektor ssący/dolotowy


Tego bym akurat nie robił bo parownik musi mieć ciśnienie odniesienia. Przecież parownik ustala ciśnienie gazu jako wartość stałą względem ciśnienia w dolocie. Inaczej, stabilizując ciśnienie względem otoczenia będą duże skoki ciśnienia względem ciśnienia w dolocie. Dopiero będzie się działo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854143 Wysłany: 02 Paź 2020, 09:27; 
 Temat postu: Re: Przerywanie na gazie, strzały z rury P1172
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 733
Pomógł: 36
łoooo matko i córko, valteki na dzień dobry do wyrzucenia i zastąpienia czymś normalnym (polskie baracudy czy "aceki" będą idealne), valtek to najgorsze dziadostwo jakie było kiedyś montowane, one miały tendencję do rozkalibrowywania, często już po 10 tys km wymagały serwisu, poczytaj na lpg forum o tym, masz błąd 1172 to jak najbardziej mogą być (wtryskiwacze) przyczyną problemów, wymieniaj a później wymagane strojenie na nowo
reduktor trzyma ciśnienie?
zakręć zawór na butli i pojeździj na benzynie, jeżeli będzie ok to możesz się zabierać za naprawę instalacji lpg, ale najpierw musisz być pewny benzyny, tu silnik musi idealnie pracować, jeżeli nie, to instalacja lpg uwydatni wszystkie niedomagania


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO