You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 22:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #855020 Wysłany: 20 Sty 2021, 09:25; 
 Temat postu: Chęci engine
Offline
Forumowicz

Imię: Damian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Lis 2020,
Posty: 4
Część
Dzisiaj podczas postoju na światłach włączyła mi się kontrolka chęci engine. Przeczytalem różne porady itp, żeby diagnostykę podłączyć,wiadomo zrobię to ale najpierw szukam jakieś porady.Reset akumulatora był, nie pomogło,nie wiem może wymienić przekaźniki,czy może być to spowodowane przelaniem płynu chłodzącego i to że mam wrażenie że wentylator się nie włącza.
Pomóżcie poradzcie


Góra
 Profil  
 

 
 Post #855021 Wysłany: 20 Sty 2021, 11:11; 
 Temat postu: Re: Chęci engine
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
na początek odczytać błędy, bez tego nie ma sensu robić czegokolwiek, bo to tak samo jakbyś miał w nocy jechać nie włączając świateł


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855031 Wysłany: 21 Sty 2021, 01:19; 
 Temat postu: Re: Chęci engine
Na początek można sprawdzić podstawy (które każdy kierowca powinien znać, nie trzeba doktoratu z mechaniki/fizyki).

Ocenić, czy silnik się prawidłowo nagrzewa, tak jak zwykle o tej porze roku (czy ogrzewanie jest i po ilu minutach postoju albo jazdy, czy termostat się otwiera - ma być wyczuwalny moment, że chłodnica robi się gorąca w dotyku, czy oba jej węże). Najpierw wykluczamy podstawy: mechanika/hydraulika, a później problemy elektryczne. Chociaż wszystko jest równie prawdopodobne w tak starym samochodzie (termostat, czujniki/wyłącznik/przekaźnik, sam wentylator).

Punto "1" miało (silniki 8V), ale "2" chyba(?) też ma na chłodnicy włącznik termiczny wentylatora (styk, bimetal). Na bardzo gorącej chłodnicy powinien się w końcu po paru minutach uaktywnić (zewrzeć styki, zamknąć obwód) i uruchomić wentylator. Ten element i sam wentylator można sprawdzić niezależnie. Wtyczkę od tego przełącznika można zewrzeć drucikiem, wtedy ma się uruchomić wiatrak (jak nie, to nie działa lub nie dostaje zasilania - przewody, wtyczki, bezpiecznik, przekaźnik).

Przykładowy temat: http://fiatpunto.com.pl/post174083.html
Image


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO