You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 12:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #850994 Wysłany: 22 Lis 2019, 19:49; 
 Temat postu: Modyfikacja uchwytu Blue & Me pod ładowanie telefonu
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 19 Paź 2019,
Posty: 7
Witajcie :D.

Do poniższej modyfikacji skłoniła mnie potrzeba sensownego zamocowania telefonu podczas jazdy. Uchwyt mocowany do szyby był dla mnie za daleko, a do kokpitu nie chciałem nic przyklejać. Dodatkowo nie trawię kabli walających się po kabinie.

Ponieważ "Kropka" ma stosunkowo niedługo jestem na świeżo z przeglądaniem ofert na różnych portalach. Wiele aut ma fabryczny port pod nawigację Blue & Me, który w obecnych czasach smartfonów na Google maps stracił trochę sens swego istnienia. Pomyślałem, że warto go wykorzystać i zaadoptować go do czegoś użytecznego.

Co będzie potrzebne :
- wersja środkowego nawiewu za złączem Blue & Me (nr katalogowy 7355062420)
- uchwyt Blue & Me (nr katalogowy 718057950
- ładowarka indukcyjna Xiaomi WCJ02ZM
- uchwyt do telefonu Quilive Q.9706
- kilka metrów kabla 0.5 m (dwa kolory)
- złącze od zasilania dysku twardego SATA
- gniazdko ładowarki samochodowej na kabel

Załącznik:


Załącznik:



Koszt przeróbki w wersji najgorszej (czyli brak wszystkich elementów). Jak macie już nawiew ze złączem to taniej, jak dostaliście razem z autem uchwyt pod navi to koszta spadają o 70 %. Ceny orientacyjne oparte na wynikach z gogle :
- panel kupiony na allegro : 120 pln
- uchwyt nawigacji kupiony na ebay’u : 110 pln
- ładowarka kupiona na aliexpress : 110 pln
- uchwyt Quilive kupiony w markecie (potrzebna kulka o średnicy 17 mm) : 15 pln
- kable, wtyczka SATA, gniazdko ładowarki : 15 pln

Całą modyfikację możemy podzielić na trzy etapy :
1. Przeróbka uchwytu mechanicznie
2. Przeróbka uchwytu elektrycznie
3. Przeróbka zasilania uchwytu z instalacji auta


1. Przeróbka uchwytu mechanicznie :

Zaczynamy od rozkręcania uchwytu na nawigację. Pierwsze co to musimy rozebrać element trzymający samą nawigację. W tym celu wydłubujemy cztery gumowe zaślepki widoczne w uchwycie i wykręcamy schowane pod nimi śruby. Potem otwieramy uchwyt i demontujemy wszystko tak by została tylko sama głowica z wystającymi z niej przewodami.

Załącznik:
1. Zaślepki na uchwycie.JPG
1. Zaślepki na uchwycie.JPG [ 29.63 KiB | Obejrzany 11650 razy ]


Następnie rozbieramy drugą część uchwytu przez wykręcenie czterech śrub. Potem zdejmujemy gumową uszczelką na spodzie i podważamy dwa zatrzaski. Całość rozpoławiamy i wycofujemy przewody z głowicy.

Załącznik:
2. Śruby uchwytu.JPG
2. Śruby uchwytu.JPG [ 31.58 KiB | Obejrzany 11650 razy ]

Załącznik:



Teraz czas na przerobienie głowicy tak by można na niej było zamontować ładowarkę indukcyjną. W tym celu odcinamy końcówkę oryginalnego uchwytu tak by został prosty trzpień. To samo robimy z elementem zestawu od Quilive. Obydwa elementy nawiercamy pod gwint M5 i gwintujemy na głębokość około 10 mm. Bierzemy śrubę M5 i przycinamy na długość 20 mm odcinając przy okazji łepek. Potem skręcamy wszystko w całość (możemy użyć kleju do gwintów) Na sam koniec wykonujemy otwór przez który przeciągniemy przewód USB zasilający ładowarkę do wnętrza uchwytu.

Załącznik:



I w ten sposób prace mechaniczne mamy skończone.


2. Przeróbka uchwytu elektrycznie :

Uchwyt ma wyprowadzone dwa piny. Jest to tylko i wyłącznie zasilanie nawigacji bez szyny danych dla informacji z auta. Bierzemy kabel USB – USB C i odmierzamy sobie odcinek od strony małej wtyczki tak by po podpięciu do ładowarki i przeprowadzeniu przez głowicę wystawało jakieś 50 mm. Tniemy kabel i zdejmujemy izolację z poszczególnych żył. Nas interesują tylko dwa z nich (linia zasilania). Pozostałe skracamy i możemy zaizolować. Jeżeli kabel ma cztery żyły to masa będzie na kolorze czarnym, jak trzy to na metalowym ekranie.

Załącznik:


Załącznik:



Przewód USB i kable w uchwycie lutujemy ze sobą. Czerwony z czerwonym i czarny z czarnym (lub ekranem w kablu trzy żyłowym). Biały i zielony zostawiamy.

Załącznik:



Przeróbka elektryczna za nami. Możemy skręcić uchwyt w jedną całość, zamontować na nim ładowarkę i podłączyć do niej kabel :D.

Załącznik:




3. Przeróbka zasilania uchwytu z instalacji auta.


Złącz Blue & Me montowanych w grupie Fiat jest kilka wersji i nie udało mi się ustalić jaki numer ma jak wyprowadzone piny na złącze zasilania.
Mój uchwyt ma obstawione trzy styki. Dwa służą do zasilenia lampki zamontowanej w samym uchwycie, a trzeci zasila nawigację. Masa jest wspólna.

Załącznik:
7. Piny w gnieździe.JPG
7. Piny w gnieździe.JPG [ 35.08 KiB | Obejrzany 11650 razy ]


Ważne !!!

Konieczne jest całkowite wypięcie wtyczki, która jest fabrycznie wpięta w to gniazdo ponieważ mamy tam 12 V i wspólną masę, a ładowarka wymaga zasilania 5V. Jeżeli ją zostawimy to spalimy ładowarkę !!! Odpinamy i gdzieś mocujemy opaską.

Wykonujemy sobie odpowiedni przewód do zasilenia tego złącza. Bierzemy drugą część kabla USB, który nam został po rozcięciu i lutujemy do niego kawałek wtyczki zasilania dysku SATA w sposób jak na poniższym rysunku (czerwony na + 5V, czarny/ekran na masę).


Załącznik:



Ponieważ zasilanie ładowarki jest przez kabel USB z 3 amperowej ładowarki potrzebujemy jeszcze kabel z gniazdem ładowarki samochodowej. Oczywiście plus na środek gniazda, a masa na bok. Podpinamy go równolegle do gniazda zapalniczki lub w inne miejsce gdzie pojawia się +12V po zapłonie zabezpieczając bezpiecznikiem min. 3A.

Załącznik:



Składamy całość, podpinamy gdzie trzeba i korzystamy z uchwytu, który stał się trochę bardziej użyteczny :D.

Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Całość jeszcze nie jest zamontowana w aucie ponieważ za jednym razem będę dokładał zasilanie rejestratora na szybie i dołożenie modułu BT do fabrycznego radia. Nie wszystko jeszcze mam, a szkoda mi czasu na prucie auta dwa razy 8).


Góra
 Profil  
 

 
 Post #851325 Wysłany: 19 Gru 2019, 11:52; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja uchwytu Blue & Me pod ładowanie telefonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 29 Kwi 2015,
Posty: 314
Pomógł: 2
Bardzo fajny manual i super to wyszło ja u siebie coś takiego zrobiłem ale tylko część mechaniczną bez podłączenia ładowania bo nie znam się na elektryce kompletnie .U mnie służy tylko jako uchwyt pod telefon ,ale sama robota mniej więcej wyglądała tak samo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855354 Wysłany: 19 Lut 2021, 12:00; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja uchwytu Blue & Me pod ładowanie telefonu
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Lut 2021,
Posty: 4
Cześć, dzięki za manual, użyłem go do modyfikacji mojego uchwytu. Do jego środka upchnąłem przetworniczkę Pololu, także odeszła część z ładowarką, opisana u Ciebie.
Widzę tylko jedną nieścisłość: według zdjęć piny na uchwycie to (patrząc na uchwyt od przodu) kolejno od lewej +12V i masa. W złączu Delphi, którego zdjęcie zamieściłeś jest odwrotnie - lewy pin masa, prawy +12V.
Dokładnie się temu przyglądam, bo mój uchwyt, zasilany z zasilacza działa i ładuje telefon, a po wpięciu w deskę rozdzielczą niestety nie wstaje i szukam przyczyny. Co więcej, przed przeróbkami sprawdzałem go czy działa, obcinając kable, które były poprowadzone do nawigacji i sprawdzając czy napięcie się zgadza - działało, było 11,96V (norma).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO