You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #855223 Wysłany: 07 Lut 2021, 17:55; 
 Temat postu: Grande Punto 1.4, 16V, 95KM, 2006r, benzyna-gaśnie na zimnym
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Jacek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 02 Kwi 2016,
Posty: 8
Witam. Nie wiem czy dobrze umieściłem temat za co z góry przepraszam. Mianowicie chodzi o to, że pojazd wspomniany w tytule gdy jest zimny i ogólnie teraz jak gdy jest chłodno to po zapaleniu silnika po chwili gaśnie i przy ponownym zapalaniu tak jak gdyby chciał łapać, ale przez chwilę tak jakby "chroboli". Gdy się rozgrzeje to jest ok. Dod. Am, że od jakiegoś czasu lekko jakby falują obroty i silnik nie pracuje równo. Cóż to może być takiego? Podpowiedzcie czy w tym aucie jest czujnik :map sensor i gdzie dokładnie w kolektorze ssącym, silnik krokowy, a w zasadzie zawór biegu jałowego. Dziękuję. Pozdrawiam.

_________________
Było : Punto ll, 3D, 1.2B, 60KM, 2000r .
Jest : Grande Punto, 3D, 1.4B, 16V, 95KM, 2006r.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #855225 Wysłany: 07 Lut 2021, 18:30; 
 Temat postu: ...CZY FIATAMI JEŻDŻĄ LUDZIE OCIĘŻALI UMYSŁOWO ???!!!
0. Prawie dobrze umieściłeś temat. Bo jest jeszcze dział "Silnik, układ napędowy i wydech": http://fiatpunto.com.pl/forum56.html.

1. Ale temat założyłeś niepotrzebnie, zaśmiecasz forum. Są podobne wątki. Kultura nakazuje SZUKAĆ przed założeniem własnego.
Google: https://www.google.com/search?q=grande+punto+gasnie+na+zimnym - masz lekturę na cały wieczór.

2. Nie masz większego doświadczenia, ale chcesz to naprawić sam? Cienko to widzę, skoro pytasz czy i gdzie jest MAP sensor... Znowu, użyj Google, Allegro itp. Wpisz sobie "MAP sensor Grande Punto 1,4 16V" i nie zaśmiecaj forum takimi bzdurami.

3. W dodatku będziesz wymieniać elementy w ciemno? A może najpierw diagnostyka? Interfejs OBD2 (np. ELM327) + program FES/MES, błędy odczytać, parametry (ciśnienia, temperatury - powietrza albo płynu chłodniczego).

PS
Ten konkretny silnik raczej nie ma "zaworu biegu jałowego". Nie, bo nie (bo nie potrzebuje).


Ostatnio edytowany przez pmx007p1, 07 Lut 2021, 18:34, edytowano w sumie 1 raz

Góra
  
 
 
 Post #855226 Wysłany: 07 Lut 2021, 18:32; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.4, 16V, 95KM, 2006r, benzyna-gaśnie na zi
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 828
Pomógł: 47
Cytuj:
Podpowiedzcie czy w tym aucie jest czujnik :map sensor i gdzie dokładnie w kolektorze ssącym, silnik krokowy, a w zasadzie zawór biegu jałowego. Dziękuję. Pozdrawiam.


Dokładną lokalizacje map sensora na pewno znajdziesz w elern-ie. Zachęcam do jego pobrania. A co do silnika krokowego/zaworu biegu jałowego to również w elern-ie znajdziesz informacje że ww. nie występują a sterowanie wolnymi obrotami odbywa się przez przepustnicę

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855227 Wysłany: 07 Lut 2021, 18:42; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.4, 16V, 95KM, 2006r, benzyna-gaśnie na zi
Nie pomagać więcej leniom i cwaniaczkom. Wszystko by znalazł sam w Google (pokazałem powyżej, że się da), gdyby chciał.

=================================== Temat Zamknięty ======================================


Ostatnio edytowany przez adamcior, 08 Lut 2021, 10:33, edytowano w sumie 1 raz
KOLEGO NIE BAW SIĘ TUTAJ W MODERATORA BO NIM NIE JESTEŚ, NIE MASZ OCHOTY POMAGAĆ, NIE ODPISUJ W TAKIM RAZIE !


Góra
  
 
 
 Post #855238 Wysłany: 20 Lut 2021, 22:36; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.4, 16V, 95KM, 2006r, benzyna-gaśnie na zi
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Jacek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 02 Kwi 2016,
Posty: 8
Załącznik:

Witam. Dziękuję za "Lenia" i "Cwaniaczka". Hmmm... Czy potrafię coś zrobić to ja wiem dokładnie bo nie jeden z Was by się jeszcze zdziwił co, kiedy, w jakich warunkach pogodowych i ogolnych, przy jakich samochodach i jakiej ilości potrafiłem zrobić i potrafię. Cóż taki macie styl... Wyzwać od takich co na wstępie. Mianowicie wczoraj na mrozie - 13'C oraz silnym wietrze gdzie maskę musiałem przywiązać bo z podpórki wywalało i groziło to rozbiciem szyby i zniszczeniem zawiasów oraz maski i podeprzeć na szybie dodatkowo butelka 5L z płynem do spryskiwaczy. Zdjąłem obudowę filtra powietrza, są dwa czujniki : zakładam, że ciśnienia oraz temperatury w kolektorze ssącym. Czujniki Bosch : 0 261 230 052 to przy odmie od ciśnienia oraz przy miarce od oleju : 0 261 230 030 od temperatury, który był lekko zaolejony to go umyłem zmywaczem do hamulców i czysty no tam termistorek siedzi . Namierzyłem uszkodzony pęknięty przewód gumowy od zaworu odpowietrzającego do kolektora taki ukształtowany ok 15 cm długości, jest obok czujnika 0 261 230 052. Zrobiłem naprawę tego przewodu na obecną chwilę chalupniczo czyli umyłem zmywaczem, skleiłem pęknięcie, zawinąć taśmą i montaż na próbę. Obecnie auto już nie faluje na obrotach i nie gaśnie. Oby tak dalej. Dziś po nocy i - 13'C oraz silnym mroźnym wietrze zapalił i nie zdychał. Mam prawo zakładać, że to było przyczyną aczkolwiek nie musi bo się to okaże jeszcze lub coś dodatkowo może być, lewe powietrze w kolektorze i w dodatku na zimnym oraz blisko czujnika ciśnienia (bo króciec wężyka jest blisko) nie służy dobrze. To na tyle od lenia i cwaniaczka. A pytałem dlatego, że tych aut z różnymi silnikami jest mnóstwo, materiałów pełno, sporo niespójności , szukałem i ciągle 1,2 wyskakiwało lub inne sprawy. Proszę zauważyć, że założyłem chyba tylko 3 lub 4 tematy od kilku lat...
Panie pmx007p1, pański pkt 1 należy i można włożyć go sobie między bajki, może komuś na dobranoc się przyda ten link, przewertowałem go kilkakrotnie już wczoraj przed założeniem tematu i NIE DOTYCZY ON MOJEGO SILNIKA, dotyczy innych wersji jak wspomniałem, anie konkretnie mojego. Myślisz, że Twoje 1.4, 8V, 77KM zamulator jest takie samo...? Jest inne. Może co najwyżej podobne lub lekko podobne mądralo. Więcej zaśmiecileś ty wątek i forum
pisząc swoje pretensje i mądrości niż ja. Także....

[ Dodano: 20 Lut 2021, 22:36 ]

Witam. Samochód od momentu naprawy wężyka /przewodu gumowego kolektor ssący - zawór odpowietrzenia(odma chyba) działa, nie gaśnie, nie faluje.. To tak dla porządku, informacji.


Załączniki:


_________________
Było : Punto ll, 3D, 1.2B, 60KM, 2000r .
Jest : Grande Punto, 3D, 1.4B, 16V, 95KM, 2006r.
Góra
 Profil  
 
 
 Post #855391 Wysłany: 21 Lut 2021, 01:38; 
 Temat postu: Kolejny LEŃ dojechany. Znowu miałem rację. Ha ha ha!
Nie ośmieszaj się facet, ile ty masz lat? :roll:
Trafiłem w 100% (nie pierwszy raz). 8) Jesteś przeciętnym "leniem internetowym", nie chciało ci się szukać (przyznaj się, to nie będzie afery).
Chciałeś dostać wszystko w prezencie, za darmo, "na tacy".
Ale nie po to są fora internetowe (czego nawet niektórzy moderatorzy w roku 2021 nie rozumieją, dlatego to forum zdycha, nieudolne zarządzanie).

W razie problemów najpierw korzysta się z wyszukiwarki (np. monopolista Google), są różne fora (to znaczy gotowe tematy, nowego nigdzie nie trzeba zakładać w >90% przypadków, czytasz i dopisujesz się do istniejącego), są sklepy/aukcje (gdzie można zobaczyć jak wygląda czujnik do danego samochodu).
Miałeś podane ogólne przykłady (linki), konkretną wersję silnikową miałeś sobie znaleźć sam (co, liczyłeś, że ja to zrobię za ciebie i dostaniesz gotową odpowiedź?).

Podsumowanie.
Nie zaśmiecaj forum bzdurami, które już gdzieś są omówione. Nie marnuj czasu ludzi. Ty masz problem = ty poświęcasz czas na poszukiwanie rozwiązania, takie są zasady, kultura w internecie ("netykieta"). Sporo typowych usterek jest taka sama lub podobna, niezależnie od silnika (ewentualnie w ramach paliwa, dwie grupy: benzyniaki i diesle)! Posiadając 16V masz psi obowiązek spojrzeć też na tematy o 8V. To NIE są totalnie różne konstrukcje, mają cechy wspólne (i prawa fizyki te same).
Podobnie źle (głupio) robią np. posiadacze "EVO" - często w ogóle nie szukają, nie czytają nic o "Grande"... Myślą, że to jakieś dwa odrębne modele. :lol:

PS
Takie Fiaty (rodzina silników FIRE, 8V i 16V) nie słyną raczej z kultury pracy, nie służy im również wilgoć i/lub mróz (stąd np. niestabilna praca na biegu jałowym). Konstrukcja odmy też jest wątpliwa (zalepia się i przepustnicę, albo rozpadają wężyki, plus zakleja czujniki). Były (są) też problemy czysto programowe (np. sterowanie przepustnicą). To też można znaleźć, od lat to się powtarza na forach motoryzacyjnych (i ciągle to dla kogoś nowość). Odpływy wody z podszybia też były nieprawidłowe (pierwsze kilka lat produkcji) i zalewało alternatory - tego pewnie też nie wiesz? Sprawdź, nieprawidłowe odpływy (2) są krótkie, prawidłowe są dłuższe i z wygięciem ("kolanko"). Bo to też wpływa na obciążenie silnika (gdy alternator zaczyna zdychać, niedomaga lekko).

Malas napisał(a):
Witam. Samochód od momentu naprawy wężyka /przewodu gumowego kolektor ssący - zawór odpowietrzenia(odma chyba) działa, nie gaśnie, nie faluje.. To tak dla porządku, informacji.

No i super. Nie można było tak od razu, samodzielnie poszukać i naprawić, bez zakładania tematu na forum? Otóż można było...


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO