You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 11 Maj 2021, 17:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)





Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #855947 Wysłany: 10 Maj 2021, 23:23; 
 Temat postu: Sprzedam Fiat Punto 1.4 / 77 KM / 2014 r. (3-drzwiowy)
Offline
Puntomaniak

Imię: Piotr
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zawiercie
Rejestracja: 18 Cze 2014,
Posty: 94
Witam koledzy :) Dawno mnie tu nie było, bo wpadłem w sidła miłości - zwariowałem i się ożeniłem, zmieniłem miejsce zamieszkania, razem z żoną zaczynamy budowę domku i kupiliśmy używane rumuńskie kombi - Dacia Logan MCV (1.2 75 KM - nie dość, że ledwo się rozpędza, to jeszcze chcemy założyć instalacje gazową). Przejdźmy jednak do rzeczy:

Sprzedam z bólem serca czarnego, 3-drzwiowego Fiat'a Punto z silnikiem 1.4 77 KM zakupionego w salonie Fiat'a w Bielsku-Białej w lipcu 2014 r. Samochód posiada na chwilę obecną 88 180 km. przebiegu i co miesiąc zwiększa się on o około 3 tys. km. Jestem pierwszym właścicielem pojazdu i jedynym kierowcą, który go użytkował. Samochód jest po dwóch kolizjach:
- pierwsza to zderzenie z sarna, w wyniku którego uszkodzeniu uległ przód pojazdu. Wymienione zostały m in. (pokrywa silnika, pas przedni, przedni zderzak, chłodnica oraz chłodnica klimatyzacji, a także dwie przednie lampy, choć uszkodzeniu uległa tylko jedna). Błotniki i podłużnice cale, nie ruszane. Wszystkie wymienione części są podobno nowe i oryginalne, a całość naprawy wykonało ASO Fiat,
- druga to najechanie na tył pojazdu, w wyniku którego uszkodzeniu uległ tył pojazdu oraz prawy tylny błotnik w okolicach wlewu paliwa (jest to jedyne miejsce na karoserii pojazdu, gdzie nałożono niewielką ilość szpachli). Wymieniona została pokrywa bagażnika, tylny zderzak oraz pas tylny (podłoga nie została naruszona). Malowany i cieniowany był cały prawy bok. Wszystkie wymienione części są podobno nowe i oryginalne, a całość naprawy wykonało ASO Fiat.
Obie naprawy wykonywało to samo ASO Fiat. Posiadam komplet faktur za wykonane naprawy, a reszta dokumentacji powinna być dostępna w systemie Fiat'a. Niestety mimo naprawy w ASO i zastosowaniu podobno tylko nowych i oryginalnych części, pokrywa silnika na brzegu/rancie (styku ze zderzakiem) koroduje (pojawiają się tzw. purchle, pęcherzyki pod lakierem). Od naprawy minęły ponad 3 lata. Nie wiem czyja to wina, ale sami sobie odpowiedzcie :P
Ze złych rzeczy to jeszcze to, że na pokrywie silnika widać kilka śladów po uderzeniu kamieni, ale to już ostatnie uszkodzenia karoserii jakie widać. Samochód był większość czasu garażowany (przez okres pierwszych 6 lat) i parkowany w takich miejscach, że udało się bez obitych boków pojazdu.
Z dobrych rzeczy to to, że samochód od początku jest serwisowany w ASO Fiat (ASO w Zawierciu i w Pszczynie; Punto nigdy nie widziało innego serwisu). Regularnie wykonywane są przeglądy przewidziane przez producenta pojazdu zawarte w planie przeglądów w instrukcji obsługi pojazdu. Wszystkie wymieniane części są na nowe i oryginalne, włącznie z filtrami i płynami eksploatacyjnymi czy wycieraczkami szyb. Przy przewidzianej przez producenta procedurze kontroli stanu oleju w skrzyni biegów (co 60 000 km lub 4 lata), ilość oleju nie został sprawdzona - olej przekładniowy został wymieniany na nowy; pierwszy raz przy przebiegu 24 991 km., drugi - 74 806 km.). Z takim samym interwałem były regulowane luzy zaworowe (pierwsza regulacja przy przebiegu 24 991 km., druga - 53 887 km. podczas wymiany rozrządu). Wszystkie terminy czynności serwisowych były wykonywane zgodnie z zaleceniami producenta (nigdy nie przekroczone ani o jeden dzień, ani o jeden km). Wszystko jest udokumentowane wpisami do książki gwarancyjnej pojazdu oraz w systemie Fiat'a. Dodatkowo posiadam wszystkie faktury, wykresy, dane z urządzeń diagnostycznych (stan akumulatora, ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji, błędy zapisane w komputerze pojazdu czy dane ze ścieżki diagnostycznej). Klimatyzacja jest serwisowana raz w roku oraz dezynfekowana środkiem Tunap. Całość wykonywana w ASO Fiat. Oczywiście filtr kabinowy wymieniany co 15 tys. km. wg zaleceń producenta.
Z wymian eksploatacyjnych, to świece zapłonowe co 30 tys. km lub co 2 lata (pierwsza wymiana świec - 17 255 km., druga - 24 991 km., trzecia - 53 887 km., czwarta - 74 806 km.), tak samo płyn hamulcowy oraz chłodzący. Często te okresy były skrócone ze względu na początkowo małe roczne przebiegi samochodu (wtedy stosowałem się do okresu wymiany, a nie przebiegu). Olej wymieniany max. co pół roku i przy przebiegu rzędu 6-8 tys. km. Jedynie ostatnia wymiana oleju była po przebiegu 12 352 km., a to z tego powodu, że ostatnio dojeżdżam do pracy robiąc 150 km dziennie. Kompletny rozrząd wraz z pompą wody wymieniany 22 listopada 2019 r. przy przebiegu 53 887 km. Wtedy tez ostatnio regulowane były luzy popychaczy zaworów. Ogólnie samochód jeździł na dłuższych odcinkach (min. 10 km i eksploatowany był głównie poza miastem). Po przeprowadzce do Bielska-Białej w sierpniu 2020 r. samochód pokonuje dziennie 150 km dziennie na trasie do Sosnowca. To właśnie przez ten okres czasu jego przebieg tak nagle wzrósł, a interwał wymiany oleju skrócił się do 4 miesięcy, ale zwiększył do wspomnianych 12,5 tys. km. Wspomnę także, że pierwszej wymiany oleju silnikowego dokonałem przy przebiegu 1 950 km., drugiej - 5 830 km., trzeciej - 9 185 km., czwartej - 15 440 km., piątej - 17 255 km. (każdą kolejną mam zapisaną w pliku Excel). Prowadzę pełną, amatorską dokumentację, która mogłaby nawet posłużyć do celów badawczych. Wszystko dołączę nowemu nabywcy.
Samochód jest wyposażony w system start/stop, ale nie wiem jak i czy w ogóle działa, bo nigdy go nie włączyłem. Na szczęście samochód zapamiętuje, że system ten jest wyłączony i nie trzeba po każdym uruchomieniu silnika go dezaktywować. Samochodem nie jeździłem też na krótkich odcinkach typu 500 metrów do sklepu czy paczkomatu - nie jest to dobre dla samochodu i środowiska, a spacery wręcz przeciwnie :P Jeśli jesteśmy przy stylu jazdy, to nigdy nie jeździłem z obrotami silnika poniżej 2 tys. obr./min. Praktycznie zawsze rozpedzając się dochodzę do 3 tys. obr./min. i przy tych obrotach zmieniam na wyższy bieg. Zwalniając, pilnuje, by obroty nie spadaly poniżej 2 tys. obr./min. Jadąc ze stałą prędkością po trasie szybkiego ruchu utrzymuje obroty silnika na poziomie 3 tys. obr./min., a na pozostałych drogach jeżdżę w przedziale między 2 a 3 tys. obr./min. Czasami przeciągnę go do 4 tys./obr. Zdaje sobie sprawę, że być może go trochę zamulam tak spokojną jazdą, ale trochę dynamiki chyba ma, o ile można mówić o dynamice przy tym silniku i tej masie pojazdu. Co do zużycia paliwa, to nie jest ono najniższe ze względu na brak jazdy z niskimi obrotami silnika. Ogólnie średnie spalanie w całym okresie użytkowania pojazdu wyszło mi na poziomie 6,1 l/km, przy czym obecnie latem oscyluje w okolicach 5,7 l/100 km, a zimą w okolicach 5,9 l/100 km. Każde tankowanie paliwa wykonuje do pełna, do pierwszego odbicia pistoletu, zazwyczaj na tej samej stacji paliw oraz z tego samego dystrybutora (instrybutora jak ktoś woli ha ha ha). Samochód do sierpnia 2020 r. tankowałem tylko na stacjach:
- BP (zimą BP Ultimatum Pb98, a latem zwykłe Pb95),
- Shell (zimą V-Power Racing 100 oktanów, ale to rzadko ze względu na cenę i brak Shell'a w mojej miejscowości, latem V-Power Pb95).
Od sierpnia 2020 r. tankowane tylko paliwo Pb95 na stacji Crab w Sosnowcu (wg. UOKiK mieli we wrześniu 2019 r. kontrole i wyszło wszystko OK.). Po zmianie paliwa i stacji nie odczułem żadnej różnicy poza ceną (obecnie 4,97 zł. za Pb95). Ze względu na duże miesięczne przebiegi wolałem tankować najtańsze paliwo niż zakładać instalację gazową, która przy przestrzeganiu zaleceń producenta samochodu, przy obecnych cenach paliw i przy spalaniu poniżej 6 l/100 km. nie byłaby opłacalna, a tylko szkodliwa dla silnika.
Dodam, że każde moje tankowanie (włącznie z rodzajem ogumienia i używaniem klimatyzacji) dokładnie dokumentuje na stronie mostostat.pl (wystarczy wybrać w ich wyszukiwarce Fiat Punto i wybrać rok 2014, silnik benzyna i znajdziecie mnie pod nickiem: piotrd8 lub bezpośrednio pod linkiem: https://www.motostat.pl/vehicle-stats/78422). Ponadto każdy koszt związany z samochodem, dokumentuje od samego początku w pliku Excel (koszty, nr katalogowy części, data, przebieg) - dołączę to nowemu nabywcy wraz w wszystkimi fakturami i wynikami badań.
Naprawy jakie wykonałem podczas całego okresu użytkowania pojazdu:
- wymiana łożysk gniazd przednich amortyzatorów (zaczęły skrzypiec przy skrętach kierownica),
- wymiana czujnika pedału sprzęgła (stary czasami nie stykał i 2 razy wywalił mi bląd),
- naprawa przewodu od czujnika ABS przy prawym kole.
Wszystkie naprawy wykonane zaraz po zdiagnozowaniu usterki w ASO Fiat, przy wykorzystaniu nowych i oryginalnych części. Ogólnie cały samochód nie posiada ani jednego zamiennika, chyba, że o czymś nie wiem (nie do końca ufam ASO co do napraw powypadkowych). Przy naprawach powypadkowych mnie nie było, natomiast przy wszystkich pozostałych wizytach widziałem wszystko dokładnie na własne oczy, dzięki uprzejmości ASO, więc wiem co i skąd było wlane (olej nigdy z beczki :p).
Co do wnętrza, to jest praktycznie ja nowe. Nigdy nie było w nim palone, nie ma wilgoci (na podłodze cały rok gumowe dywaniki z wysokimi rantami, firmy Rezaw-Plast), na tylnym siedzeniu tylko 2 razy ktoś siedział, dzieci czy zwierzęta nim nie jeździły. Fotele są czyste, choć nigdy nie były prane, wnętrze nigdy nie było ozonowanie, ani nie stosowałem nigdy żadnych zapachów do środka.
Silnik jest naturalnie brudny, nigdy nie myty (nie posiada też osłony pod spodem).
Samochód myty ręcznie gąbka i szamponem samochodowym z woskiem firmy Meguiar's. Średnia częstotliwość mycia co około 2 tygodnie. Auto nigdy nie było na myjni automatycznej, a chyba tylko ze 2 razy na myjni samoobsługowej, bezdotykowej. Lakieru nigdy nie woskowałem, a także nie nakładałem żadnych powłok ochronnych. Wszelkie ptasie odchody oraz insekty czy smoła z drogi są natychmiast usuwane, tak samo jak ewentualna żywica z drzew, pod którymi raczej nie parkowałem.
Samochód chciałbym sprzedać osobie, której będzie służył jakiś czas (silnik powinien przeżyć blachę), a nie która wypoleruje lakier i sprzeda za większe pieniądze. Oferta tylko dla poważnie zainteresowanych (oglądaczom i handlarzom dziękuję, proszę nie dzwonić). Auto do sprawdzenia w dowolnym serwisie i w ASO na koszt kupującego. Przegląd rejestracyjny ważny 14 kwietnia 2022 r., ubezpieczenie do 14 lipca 2021 r. Samochód nie wymaga na chwilę obecną wkładu własnego. Ostatni przegląd w ASO był wykonany 22 kwietnia 2021 r. przy przebiegu 87 158 km. Szykuje się wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych (obecne są od nowości, ale powinny dojeździć do 100-120 tys. km.).
Oczekiwana przeze mnie kwota za samochód to 22 tys zł. Wysoka jak za dwukrotnie bite auto, ale ze znaną historią i serwisowane na bieżąco (dzięki temu nadal obowiązuje gwarancja perforacyjna), choć wiemy ile ona jest warta :/ Podwozie auta jest bez korozji, jedynie miska olejowa skorodowana, ale nie cieknie. Silnik oraz wybierak biegów suche. Auto w ciągłej eksploatacji, do obejrzenia w Bielsku-Białej lub w Sosnowcu. Jazda próbna za kierownicą możliwa jedynie po wykonaniu przeglądu w serwisie na koszt kupującego, czyli dla poważnie zainteresowanych i zdecydowanych, a nie dla tzw. oglądaczy.
Wyposażenie to jedynie kierownica i gałka drążka zmiany biegów obszyte skórą, wbudowane radio fabryczne, klimatyzacja manualna, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, dzielone oparcie tylnej kanapy (1/3), pełnowymiarowe koło zapasowe wraz z fabrycznymi narzędziami. Posiadam także drugi komplet oryginalnych felg, które dorzucam w cenie (są skorodowane od kołpaków, ale ja śmigam na nich całą zimę). Opony zimowe mam roczne, ale chce zostawić sobie je do Dacii, bo to ten sam rozmiar. Mogę na ten komplet felg założyć zimówki z Dacii, ale to już 8 letnie opony, więc mało użyteczne zimą.
Więcej informacji pod nr tel.: 600 225 229.

[ Dodano: 10 Maj 2021, 23:23 ]

Cena 20 tys zł.

_________________
samochód - Fiat Punto 1.4 8V 77 KM, 57 kW
hobby - rower (Scott Scale 670)
pasja - jazda samochodem :)


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO