You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 13:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #856199 Wysłany: 29 Maj 2021, 20:22; 
 Temat postu: 1.4 multiair zawór sterowania powietrzem- błąd
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Lut 2021,
Posty: 4
Cześć wszystkim, mój pierwszy wpis na forum, także jednocześnie chciałbym się przywitać.
Mój Punciak Evo 1.4B multiair 135 KM ma ostatnio problem z kontrolką check engine. Błąd to elektrozawór sterowania powietrzem nr 2.
Objawy po wywaleniu błędu czasem żadne, czasem nierówna praca podczas przyspieszania z niskich obrotów, całkiem często jedzie bez turbo.
Miał ktoś podobne problemy i może polecić rozwiązanie? Mój dotychczasowy mechanik nie ma głębokiej wiedzy w zakresie tego silnika, to mój pierwszy Fiat. Byłbym wdzięczny za polecenie kogoś, kto zna się na rzeczy w Warszawie bądź okolicach.


No i jeżeli temat już był to proszę o przekierowanie. Szukałem i nie znalazłem.

Szerokiej drogi!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #856200 Wysłany: 29 Maj 2021, 21:05; 
 Temat postu: Re: 1.4 multiair zawór sterowania powietrzem- błąd
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Aktywator się kończy.

Ale na wstępie zanim popłyniesz w koszty, to można wymienić świece (ja zalecam wymianę co 10-15 tys, zdarzyło mi się ze padła przed 20 a przy padniętej świecy też mi taki błąd wywaliło).
Można aktywator wymontować, sprawdzić czy się popychacze nie zaczęły rozkręcać i tyle. Ewentualnie kalibrację kompem spróbować zrobić, płukankę, wymienić filtr oleju aktywatora itp.



Generalnie pod względem kosztów, to nie wygląda wesoło.
Nowa część 4 do 5k, części montażowe 300-400zł + robocizna (do 300-400, czasowo to 1 do 2h).

Używka to też loteria. Na pewno nie kupować takich z brązowym nalotem z oleju, co najwyżej może być jasny bursztynowy. Nie kupować takich, które mają ślady czyszczenia tego nagaru. Za 1,5 do 2,5k kupisz przyzwoitą używkę, ale to jest używka.... ja bym używki do siebie nie zamontował. Uwaga na wtyczki elektrozaworów - często same używki czy używki razem z silnikiem mają połamane wtyczki. Z połamanymi wtyczkami taki aktywator jest warty tyle ile 4kg aluminium na złomie.

Za 3,5k można kupić nowy słupek z aktywatorem ze śladowym przebiegiem, wyjdzie nieco drożej bo wymiana będzie dużo droższa ale masz nowy silnik :E :E :E


Multiaira kupuje się nowego, wymienia olej co rok lub max 8-10 tys km i sprzedaje się przy 150 tys, albo jak padnie wymienia i robi drugie tyle, żeby się zwróciło. No i nie jeździ na oleju do smarowania płotu (Selenia).

[ Dodano: 29 Maj 2021 20:40 ]

Przerabiałem temat aktywatora 2 razy. Raz na gwarancji i raz ostatnio, ale problemem ostatnio był najprawdopodobniej strzelony pierścień na 4 cylindrze. Ale przez moje ręce przewinęły się 4 aktywatory :E Obecnie mam nowiutki ;)

-> post842898.html#p842898
-> post855247.html#p855247

[ Dodano: 29 Maj 2021 20:43 ]

topic60956.html ;)

[ Dodano: 29 Maj 2021 20:47 ]

Można ewentualnie pojechać na cwaniaka i sprzedać, ale jak zdechnie to i tak rękojmia i tak czy siak popłyniesz finansowo. Generalnie zrobić trzeba. Niestety trzeba było poczytać opinie o tym silniku przed zakupem. W zasadzie większość używek pod tym względem to miny :roll: :roll: :roll: , chyba że aktywator był niedawno wymieniony.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856201 Wysłany: 29 Maj 2021, 21:06; 
 Temat postu: Re: 1.4 multiair zawór sterowania powietrzem- błąd
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Lut 2021,
Posty: 4
Dzięki za odpowiedź.
Generalnie problem zaczął się jakieś półtora miesiąca po wymianie oleju (Mobil 5w40). Teraz czytam o procedurze wymiany i na 99% jestem pewny, że mechanik o niej nigdy nie słyszał, co doprowadziło do awarii aktywatora.

Znasz może kogoś z okolic stolicy, kto pomoże ogarnąć temat?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856202 Wysłany: 29 Maj 2021, 21:35; 
 Temat postu: Re: 1.4 multiair zawór sterowania powietrzem- błąd
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Nobelon napisał(a):
Teraz czytam o procedurze wymiany i na 99% jestem pewny, że mechanik o niej nigdy nie słyszał, co doprowadziło do awarii aktywatora.


Procedura wymiany nie jest niezbędna. W MA 170KM, nawet nie ma możliwości jej przeprowadzenia. Na pewno nie można tu szukać związku przyczynowo-skutkowego. Jak jest możliwość, to należy zrobić, jak się nie zrobi to nic się nie stanie - to tak patrząc na to z dłuższej perspektywy czasu ;)



Sam olej to nie tylko klasa lepkości (5W40) ale też specyfikacja jakościowa - Musi być ACEA C3, FIAT 9.55535-S2.

[ Dodano: 29 Maj 2021 21:16 ]

Ale tak jak mówię - zacznij od świec :E Bo ja miałem takiego psikusa. Zdemontowałem aktywator, bo za bardzo zasugerowałem się błędem a w międzyczasie okazało się, że świeca jest rozszczelniona i tu tkwił problem :E

[ Dodano: 29 Maj 2021 21:22 ]

Nobelon napisał(a):
Znasz może kogoś z okolic stolicy, kto pomoże ogarnąć temat?


Niestety.

[ Dodano: 29 Maj 2021 21:35 ]

To też nie jest tak, że jak się wleje zły olej to zaraz padnie. Jak specyfikacja lepkościowa jest ok, to nie sądzę żeby to miało wpływ. Zbieg okoliczności. Jakbyś wlał np. tłustą wodę po parówkach np. 5W20 czy mazut 15W40 to tak, ale w Twoim przypadku (5W40) nie sądzę.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856203 Wysłany: 29 Maj 2021, 21:36; 
 Temat postu: Re: 1.4 multiair zawór sterowania powietrzem- błąd
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Lut 2021,
Posty: 4
No to w takim wypadku sam olej jest już zalany zły...
Plan na teraz to zmienić olej + plukanka, kalibracja i świece.
Mam nadzieję, że obejdzie się bez aktywatora..

Jeszcze raz dzięki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856204 Wysłany: 29 Maj 2021, 21:49; 
 Temat postu: Re: 1.4 multiair zawór sterowania powietrzem- błąd
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Ja ostatnio lałem Motul X-Clean 5W40 C3, Valvoline SynPower MST C3 5W40 ;)

[ Dodano: 29 Maj 2021 21:47 ]

Filtr oleju do aktywatora też wymień. ~150zł. Nr OE: 55238665

[ Dodano: 29 Maj 2021 21:49 ]

post723006.html#p723006

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO