You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 06 Gru 2024, 22:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #856469 Wysłany: 09 Lip 2021, 12:29; 
 Temat postu: moment dokręcania tylniej piasty do belki
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017,
Posty: 34
Ponieważ musze odkrecić piasty z tylniej belki (je ją ruda i chce dokładnie wypiaskować i pomalować) potrzebuje wiedzieć jakim momentem to sie przykręca, eper własnie nic nie podaje dla tego elementu, śruby jak sie nie mylę to M12 x 1,5. nie chciałbym tego przekręcić przy ponownym składaniu.

Może ktos kto ma dostep do danych poratuje

[ Dodano: 09 Lip 2021, 12:29 ]

mała korekta odnośnei śrub, zmierzyłem to jest M12 x 1.75, klasa wytrzymałości 10.9, tabelki podaja zakres 110-125 Nm, eper dla Brawo podaje aby tylna piaste przykrecać momentem 120 Nm, dodatkowo zastosowali czerwony klej do gwintów (mysłałem że to urwa a nie odkrece :!: ) wiec wygląda na to ze dokręcać 120 Nm + klej do gwintów.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #856481 Wysłany: 09 Lip 2021, 17:23; 
 Temat postu: Re: moment dokręcania tylniej piasty do belki
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 847
Pomógł: 47
Momenty dokręcenia znajdziesz w elern-ie, eper jest katalogiem części :) . Nie wiem czy dobrze szukałem, ale piasta do zwrotnicy jest dokręcona jednorazową nakrętką M22x1.5 i dokręcana momentem 280nm a zwrotnica jest dokręcona 4 śrubami M8x momentem z zakresu 220-270nm. Chyba że chodzi ci o tuleje tylnej belki, bo ona jest przykręcona do wspornika belki śrubą M12 i jej dokręcenie waha się w przedziale 117-143nm.

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856483 Wysłany: 09 Lip 2021, 18:29; 
 Temat postu: Re: moment dokręcania tylniej piasty do belki
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017,
Posty: 34
Jachaś napisał(a):
Momenty dokręcenia znajdziesz w elern-ie, eper jest katalogiem części :) . Nie wiem czy dobrze szukałem, ale piasta do zwrotnicy jest dokręcona jednorazową nakrętką M22x1.5 i dokręcana momentem 280nm a zwrotnica jest dokręcona 4 śrubami M8x momentem z zakresu 220-270nm. Chyba że chodzi ci o tuleje tylnej belki, bo ona jest przykręcona do wspornika belki śrubą M12 i jej dokręcenie waha się w przedziale 117-143nm.



" musze odkrecić piasty z tylniej belki" :)
aa sorki mailo być elearn (pomyłka na szybkości pisania), akurat do punto nie podali momentu dokręcania tych śrub, nie piasta do zwrotnicy, tylko piasta tylnego koła przykręcana do belki (tak to nazwano w tabelce elearna wiem że to może być mylące, z tyłu to wlasnie piasta jest przykrecona do belki), tak jak pisałem wyżej dla śrub M12 x 1.75 katalogi podają przediał 115-125Nm (neiktóre 130Nm).



swoja drogą sruby M8 momentem 220-270.... one są z tytanu aby tyle wytrzmac 12.9 to mana standartowo 45Nm ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856484 Wysłany: 09 Lip 2021, 20:39; 
 Temat postu: Re: moment dokręcania tylniej piasty do belki
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 847
Pomógł: 47
Sorki. Sprawdziłem jeszcze raz i masz rację. Dla śrub o których mówisz nie ma podanego ani rozmiaru ani momentu dokręcenia. Jest tylko napisane "Oparcie koła tylnego" i że jest to śruba. Natomiast te M8 o których pisałem są od tarczy kotwicznej bębnów. I jedno 0 za dużo wpisałem :E . Moment dla nich to 22-27nm


A co do momentu dokręcenia piasty. Jeżeli bardzo chcesz poznać jaki powinien być moment dokręcenia tej belki, możesz zerknąć na moment dokręcenia piasty w Oplu corsa D. Z punktu widzenia zawieszenia, jest to prawie to samo bo bazuje na tej samej platformie (GM Fiat SCCS żeby być dokładnym ;) )

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856485 Wysłany: 09 Lip 2021, 21:12; 
 Temat postu: Re: moment dokręcania tylniej piasty do belki
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13070
Pomógł: 54
Piasta do czopa - duża nakrętka na klucz 32 -> do końca skali klucza dynamometrycznego (210Nm) i jeszcze trochę, bo z tego co pamiętam to okolice 280Nm :E

Podstawa z czopem do której przykręca się piastę jedną nakrętką 32 do belki - są 4 śruby i jak to jest M12, to ja bym kręcił okolice 110-120Nm ;)

Zawieszenie skręcam mniej więcej tak (10.9):

M8 28Nm
M10 50-70Nm
M12 100-120Nm

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856486 Wysłany: 09 Lip 2021, 21:58; 
 Temat postu: Re: moment dokręcania tylniej piasty do belki
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017,
Posty: 34
Jachaś napisał(a):

A co do momentu dokręcenia piasty. Jeżeli bardzo chcesz poznać jaki powinien być moment dokręcenia tej belki, możesz zerknąć na moment dokręcenia piasty w Oplu corsa D. Z punktu widzenia zawieszenia, jest to prawie to samo bo bazuje na tej samej platformie (GM Fiat SCCS żeby być dokładnym ;) )


w zasadzie oparłem sie na tabelkach do śrub M12 x 1.75 i klasie wytrzymałości 10.9 to wzależności od wsólczynnika tarcia gwintu internety podają nawet zakres 99-132 Nm, zazwyczaj to jest 116 Nm, wiec te podane 120 Nm dla bravo dla tych śrub wygląda oK, generalnie nie powinno być wiecej, zapodam klej do gwintów jak fabryka i będzie Ok :-)

[ Dodano: 09 Lip 2021, 21:58 ]

ipIV napisał(a):
Piasta do czopa - duża nakrętka na klucz 32 -> do końca skali klucza dynamometrycznego (210Nm) i jeszcze trochę, bo z tego co pamiętam to okolice 280Nm :E

Podstawa z czopem do której przykręca się piastę jedną nakrętką 32 do belki - są 4 śruby i jak to jest M12, to ja bym kręcił okolice 110-120Nm ;)

Zawieszenie skręcam mniej więcej tak (10.9):

M8 28Nm
M10 50-70Nm
M12 100-120Nm



podziękował, pojedziemy z katalogiem dla tych śrub czyli cos w okolicach 116 Nm + dam klej do gwintow jak to zrobiła fabryka, przy odkręcaniu myślałem że zrywam gwint aby to odkręcić...no jeden sie lekko uszkodził, ale spokojnie gwintownik i narzynka wszystko naprawił, po 2 śrubach powiedzalem perd...le ide po klucz udarowy nie będe uprawiał siłowni :E


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO