|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 00:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Mep23 |
#856499 Wysłany:
11 Lip 2021, 14:21; Temat postu: Uszkodzony skraplacz klimatyzacji |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: M
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 08 Paź 2020, Posty: 9
|
Cześć Z racji upałów chciałem spróbować naprawić niedziałająca klimatyzację. Przez zakupem znajomy dobił mi ją ale z racji braku upałów nie używałem jej za często,ostatnimi przestała ogóle chłodzić(sprężarka uruchamia się normalnie). Zabrałem do mechanika, ten stwierdził uszkodzony skraplacz przez co ucieka czynnik. Koszt samego skraplacza wycenił na 400 złoty + robociznę + czynnik co dawało 1000 złoty...Nie powiem trochę sporo, na allegro skraplacze można kupić od 150 złoty do 300...Znajomy sugerował wymianę na własną rękę i zlecenie komuś nabicia jej - przy samochodzie nie dłubię regularnie, chyba że mam jakaś krok po kroku instrukcję jak coś zrobić Z rozpiski ePER widzę, że do mojego samochodu wchodzą 2 rodzaje skraplaczy: jeden o numerze 51804491( Denso) oraz 51763472 (Valeo). Skraplacze mają różne wymiary - może ktoś wymieniał i wie jaki model konkretnie wchodzi do Fiata punto II FL 1.2 z 2006 roku? Czy ktoś może samodzielnie podejmował się wymiany takiego skraplacza i warto jest próbować na własną rękę? Dziękuje!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
sta1416 |
#856510 Wysłany:
14 Lip 2021, 11:35; Temat postu: Re: Uszkodzony skraplacz klimatyzacji |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Wrz 2020, Posty: 173 Pomógł: 5
|
Zmierzyłbym ten który masz u siebie, porównał z tymi od Denso lub Valeo. Osobiście zleciłem wymianę warsztatowi, kosztowało mnie to 250 zł sprawdzenie z nabiciem uv, później sama wymiana z nabiciem na gotowo 250 zł + 280 zł skraplacz. U mnie wymiana to rozbiórka całego przodu (zderzak, osłony, reflektory, chłodnica oleju). W tej cenie i przy tej ilości roboty nie chciało mi się z tym bawić samemu. Jak będziesz kupować to zwróć uwagę czy do skraplacza dodali wszystkie oringi. Tak samo przy demontażu, lubią wypaść. Polecam najpierw nabicie środkiem z uv, wtedy będzie widać gdzie konkretnie jest wyciek, bo możliwe że to właśnie któryś z oringów jest nieszczelny.
_________________ Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|