You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 09:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #858585 Wysłany: 21 Kwi 2022, 22:18; 
 Temat postu: Większe hamulce do GP
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Gru 2019,
Posty: 13
Ma ktoś może wiedzę i doświadczenie w dopasowaniu większych tarcz hamulcowych i zacisków do GP.
Potrzebuje czegoś co będzie się najlepiej sprawdzało przy mocy 230 HP.

Lada moment moja pszczoła dostanie nowe, większe felgi 18 " i fajnie było by je wypełnić większymi tarczami i zaciskami poprawiając wygląd i przy tym skuteczność hamowania. Szukam czegoś z dobrym stosunkiem jakości do ceny.

A może jakiś SWAP z innego auta będzie pasował jak ulał??

Wszelkie porady i ciekawe pomysły mile widziane, linki do konkretnych produktów również.

_________________
GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP
Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne :D


Góra
 Profil  
 

 
 Post #858586 Wysłany: 21 Kwi 2022, 23:17; 
 Temat postu: Re: Większe hamulce do GP
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 830
Pomógł: 47
P&P to brembo z AGP/APE. Możliwe że w miarę bezproblemowo/P&P podejdzie coś większego z Corsy D/E(zacisk z OPC może podejdzie, ale na pewno nie tarcze bo Corsa OPC jest na 5 śrub) i innych aut zrobionych na platformie SCCS (GP/PE, Corsa D/E, Linea,Fiorino,MiTo,Aveo,Adam,Meriva B, Doblo,500L,Tipo,Renegade,500X,Compass) Zaciski z nich wszystkich powinny (powinny) pasować P&P a z Opli również tarcze (chyba że są na 5 śrub)


Fabrycznie w GP/PE/MY2012 były 3 układy hamulcowe z przodu i 3 z tyłu

Przód:
257mm (1.2 8v, 1.4 8v i bodajże 1.3Mj 75)
284mm (1.4 16v/M-air, 1.4 T-jet/M-air T, 1.3Mj 90, 1.6Mj i 1.9Mj)
305mm (Abarth z Brembo)

Tył:
"Mały bęben" (nie pamiętam wymiarów) dla 1.2 8v
"Duży bęben" dla 1.4 8v i 1.4 16v bez sporta i 1.3Mj
Hamulec Tarczowy dla 1.4 16v w sporcie, 1.4 T-jet, 1.6mj i 1.9Mj



Kosewiak napisał(a):
Szukam czegoś z dobrym stosunkiem jakości do ceny.
Zależy co masz na myśli, bo dla każdego może się to różnić, ale bez problemu podejdzie Brembo z Abartha. Ewentualnie pomyśl o tarczach i klockach "performace" do tego co masz, czyli 284mm, to będzie najprostsze ;)

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #858588 Wysłany: 22 Kwi 2022, 11:59; 
 Temat postu: Re: Większe hamulce do GP
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Gru 2019,
Posty: 13
Grubo się zastanawiam nad tarczami 305 mm na przód i 284 mm na tył ( lub na tyle zostawić te co są oryginalne). Ale zaciski przednie od Abarta wyglądają na tej samej wielkości co GP T-Jet, chyba że się mylę.

_________________
GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP
Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #858589 Wysłany: 22 Kwi 2022, 17:23; 
 Temat postu: Re: Większe hamulce do GP
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 830
Pomógł: 47
Kosewiak napisał(a):
le zaciski przednie od Abarta wyglądają na tej samej wielkości co GP T-Jet, chyba że się mylę.


Wydaje ci się ;) . Nawet jeśli nie są dużo większe, to do brembo można do założyć większą tarczę.


Przy okazji możesz pomyśleć (poza zaciskami) o usportowionych/sportowych tarczach+klockach, przewodach w oplocie oraz o płynie hamulcowym o podwyższonych parametrach (RBF 660/700, albo inne, byleby pamiętać o częstej wymianie, bo w odróżnieniu od zwykłego dot-a 4 i wymiany co 2 lata tu już trzeba wymieniać co max 1 rok)


Bo jak miałbyś robić swapa na brembo, a do nich zakładać ryżowe tarcze + klocki, to lepiej po prostu załóż dobre tarcze i klocki do tego co masz + w/m płyn hamulcowy, efekt będzie porównywalny, jeśli nie lepszy ;)

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #858593 Wysłany: 22 Kwi 2022, 22:13; 
 Temat postu: Re: Większe hamulce do GP
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Tylko przy 4 tłoku nie każda felga podejdzie. OE z GP/PE 17" nie podejdą. Można dać dystanse, ale wtedy zrobi Ci się lipa z prowadzeniem, będzie wyrywać kierownicę przy przyspieszaniu. Problemu nie ma przy jakiś śmiesznych mocach, ale przy większych już jest.

PS. Nie zdarzyło mi się jeszcze zagotować serii 284 i zwykłym zacisku. Większe moim zdaniem mają sens tylko przy jeździe torowej. Chyba, że jeździsz na dwa uda.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #858595 Wysłany: 22 Kwi 2022, 23:44; 
 Temat postu: Re: Większe hamulce do GP
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Gru 2019,
Posty: 13
Kurcze fajnie było by zobaczyć na żywo ciekawy SWAP hamulców.

Poza tym że ma poprawić się jakość hamowania, bo obecne przy " nerwowej" jeździe jęczą jakby chciały wypaść z kół :> , zależy mi na wizualnej kwestii, przy felgach 18" mają lepiej wypełnić obręcz.

Przewody wzmocnione i nowy płyn obowiązkowo! Lubię mieć dobre płyny ustrojowe, wymieniam je częściej niż ustawa przewiduje. Do oleju silnika i skrzyni przy wymianach zawsze dodaje ceramizery. Ostatnio silnik dostał kompleksowe odmulanie - anticarbon i dwukrotna płukanka, tak dla pewności żeby pierścienie miały spokojna pracę.

Lubię inwestowstować w swojego "potworka" i patrzeć jak się zmienia, ale jak suma dodatków zbliża się do wartości furmany, to zaczynam się drapać po głowie :shock: , dlatego szukam rozwiązań z najlepszym stosunkiem ceny do jakości, bez wydawania fortuny. A przede mną jeszcze kilka zmian:
- poprawa stabilności jazdy, może jakieś rozpórki- przy szybszej jeździe zaczyna myszkować po drodze.
- rozważam też wymianę skrzyni na 6-tkę albo jakiś bezproblemowy swapik, bo 5-tka przy przekraczaniu 200 męczy się straszliwie.
- trochę poważniejszych szperanek przy silniku, mój cel to 260+ - ale chyba muszę najpierw okraść sąsiadów żeby na to nazbierać. :E
- jawiekszy dylemat mam jednak przy zmianach wizualnych, bo nie chciałbym robić z niego kolejnego pseudo Abartha, tylko oryginalne GP.

Ależ się rozpisalem .

No ale narazie pora na hamulce. Co ze wszystkich pomysłów zmiany hamólców było by najbardziej trafione w punkt, SWAP czy dedykowane zamienniki ?

_________________
GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP
Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #858596 Wysłany: 23 Kwi 2022, 00:55; 
 Temat postu: Re: Większe hamulce do GP
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 830
Pomógł: 47
Podrzucę link do tematu abovePL, i jego GP http://fiatpunto.com.pl/topic57283.html, bo nie wiem czy widziałeś, a porobił trochę modów (rozpórki z włoch, swap na brembo,itd.) więc może znajdziesz inspirację w jego modach :)



BTW, zakładaj wątek swojego GP ;)

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #858613 Wysłany: 24 Kwi 2022, 21:14; 
 Temat postu: Re: Większe hamulce do GP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 767
Pomógł: 3
Przód 305mm ogarnia sporo większe moce niż 230KM. Załóż dobry klocek i zalej porządnym płynem i nie kombinuj.
Zmiana tyłu na 284mm wymaga trochę rzeźby - mam takie ;) Hamuje zacnie ale jest to lekki overkill przy planowanych mocach.

_________________
GT2256S


Góra
 Profil  
 
 
 Post #858614 Wysłany: 24 Kwi 2022, 21:20; 
 Temat postu: Re: Większe hamulce do GP
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 830
Pomógł: 47
Tylko że kolega celuje w 260+ ;) , więc chyba niekoniecznie aż taki zły pomysł :) . Aczkolwiek nie wiem czy 284mm z jakimś ferodo ds2500 + solidna tarcza + stalowy oplot + rbf700 nie będzie tańsza i prostsza a równie skuteczna od swapa na 305 na "zwykłej" tarczy + klocku. Na ulicę myślę że 284 w takim setupie byłoby ok, chyba że myśli o sporcie, to chyba wtedy warto przejść na 305? (Pytam bo w tym aspekcie to ja bardziej teoretyk niż praktyk :) )

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #858615 Wysłany: 24 Kwi 2022, 21:40; 
 Temat postu: Re: Większe hamulce do GP
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Jak bardzo chcesz tu masz fajny zestaw p&p :) https://allegro.pl/oferta/zaciski-hamul ... 1951817967 Podrożały :E Rok temu były po 2000/kpl z klockami.

Jak ktoś ma jobla na punkcie hamulców można nawet dać w serii :E Ale OE klocki, OE tarcza, płyn ATE TYP 200 i nawet jak bardzo się spieszyłem na autostradzie i jak to bywa w pl co chwilę hamowanie do 89/85km/h :E Dawały radę bez problemu. Hamowania z niemal Vmax. Nic, żadnych objawów spadku wydajności hamowania. Na torze nie dałyby rady, a przy takiej jeździe dość nierozsądnej dawały radę. Nie jeżdżę często tak, żeby nie było ale raz na pół roku zdarza się :E

Co do płynu ma fajne parametry cieplne, ale uwaga na lepkość. TYP200 to zwykły płyn DOT4, zimą ESP może być ospałe przez wyższą lepkość.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #858652 Wysłany: 15 Maj 2022, 00:46; 
 Temat postu: Re: Większe hamulce do GP
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Gru 2019,
Posty: 13
Powiem szczerze że zestaw z linku jest naprawdę fajny, ale koszty też są bezbłędne. :shock: No nie ukrywam że w 2 tys wolałbym się zamknąć. "Polski Ład" mnie okradł z pieniędzy i muszę racjonalizować wydatki

Zamierzam okazjonalnie wpaść na tor i się wyszaleć, ale najpierw poza hamulcami muszę opanować jeszcze trzymanie na zakrętach. Sztywniejsze zawieszenie i sportowe sprężyny poprawiły sytuację, ale nadal czuje ze to nie to co powinno być - a niechce być tylko mistrzem prostej :E

[ Dodano: 14 Maj 2022, 21:59 ]

Modyfikacje hamulców ku ukończeniu, zagościło u mnie:
- tarcze Brembo 284 mm, wentylowane, nawierace
- klocki Ferodo Racing
- przewody Donocigk RACING na przód i tył, brezbarwne.
- zaciski zostały oryginalne, dorzuciłem jednak do całości malowanie zacisków, teraz zagościla piękna czerwień. Zobaczymy jak się będą sprawować, choć większe są w ciągłym poszukiwaniu.
- całość kończą felgi 18 cali ( et 35) z oponą 215/35. Felgi kupione okazyjnie w trochę kiepskim stanie. Na dotarcie, wyszpachlowanie i matowienie niekończącej się ilości szprych poświęciłem 4 długie wieczory. Samo lakierowanie zleciłem fachowcy po sąsiedzku ( dzięki wielkie Kamil za piękną robotę). Felgi otrzymały głeboki czarno-perłowy kolor, aż się gęba cieszy na ich widok. Ogólnie środek felg lekko wystaje poza nadkola więc pewnien czeka mnie inwestycja w nadkola ( rolowanie lub poszerzenia) ale najpierw chwilę się tak pobujam. Na szczeście przy normalnej jeździe nic nie ociera.

Postaram się wrzucić kilka zdjeć.

[ Dodano: 14 Maj 2022, 22:09 ]



[ Dodano: 14 Maj 2022, 23:46 ]



Załączniki:




_________________
GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP
Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne :D
Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO