You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 14 Sie 2022, 10:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #853602 Wysłany: 03 Sie 2020, 23:17; 
 Temat postu: Re: Regulacja luzów zaworowych w GP 1,4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 28 Paź 2015,
Posty: 7
Do wybieraka też miałem kilka podejść, mimo tego wciąż skrzynia się poci, na szczęście nie na tyle by auto plamiło na postoju więc odpuściłem temat. Możesz powiedzieć jaki orientacyjny koszt serwisu gniazd zaworowych w silniku ośmiozaworowym?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #853699 Wysłany: 16 Sie 2020, 22:26; 
 Temat postu: Re: Regulacja luzów zaworowych w GP 1,4 8V
Fazor napisał(a):
Ludzie naprawiają te głowice i jeżdżą dalej. Nie chwalą się tym w internecie.

To nie ładnie. Tysiące ludzi czyta te fora i tematy jak ten i cisza? Ze 2-3 osoby się tu udzieliły na cały kraj?
To, że komuś zdechł silnik, to nie żadna ujma na honorze. Nie siedźcie cicho, piszcie coś (dane: przebieg do awarii, ile z tego na LPG, jakie płytki były jeśli wiecie).

Po drugie, ciekawe po co produkują płytki powyżej 3 mm, skoro (chyba?) nikt takich nie miał w Grande? Albo miał, ale siedzi cicho?
Podobno (według ruskich stron/serwisówek) w innych modelach (Albea, Doblo) z silnikiem 1,4 8V (350A1000) są grubsze (że niby nawet "stary zakres", 3 do 5 mm). Tu też by się przydało, aby ktoś potwierdził/zaprzeczył. Luzy zaworowe też mogą się różnić (większe niż w Grande), a "ten sam" silnik!

Regulacja 2020. Nie ma co robić (jedną płytkę miałem, to podmieniłem). Uspokoiło się jak na razie.
Jak widać, częste sprawdzanie/regulacja pomaga (nie olewać tematu). Oraz jak pisałem wcześniej, styl korzystania z LPG (bo wiemy na pewno, że te silniki mają słabsze materiały gniazd/zaworów): czyli jak najpóźniej przełączać (ja przestawiam na gaz, jak wskazówka temperatury dojdzie do połowy skali), a nawet kończyć jazdę na benzynie (ostatni kilometr). Przy dużych obciążeniach (agresywne wyprzedanie, podjazdy górskie) też lepiej przestawić na "Pb" na chwilę. Chytrusy/dusigrosze oddają później te "oszczędności" z LPG na remont silnika (albo fura idzie na handel, niech następny - jeleń - remontuje).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Sprawdzenie luzów zaworowych 2020 (auto rocznik 2009).


Ciekawostka odnośnie luzu W1 z roku 2018. Później (początek 2019) się okazało, że jest nieszczelny kolektor wydechowy właśnie na jedynce (zerwane i nieprawidłowo "naprawione" szpilki). Musi być tu związek (bo jakie jest inne wytłumaczenie, że jeden luz tak nagle spadł - a później się cudownie uspokoił po naprawie wydechu?). Zamiany miejscami wtryskiwaczy LPG nic tu raczej nie dały (ani lepiej, ani gorzej nie jest).

Mając dane historyczne można się pobawić w przewidywanie przyszłości, np. kiedy może się trafić remont. Zakładając naiwnie, że silnik wytrzyma do minimalnej dostępnej grubości płytek, to jeszcze kilka lat (lub przebieg 150000-200000 km).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Zmiany w grubościach instalowanych płytek.


Zmiany wartości luzów też fajnie widać na wykresie, tempo (nachylenie) - wydech_1 ucierpiał najbardziej i to widać do dziś (wykres najbardziej opada w dół). Czyli powiedzmy raz na rok lub 2 i każde 20000-30000 km na LPG koniecznie trzeba zaglądać pod pokrywę i te luzy sprawdzać/regulować.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Na LPG nie ma żartów! Regulować luzy!



Góra
  
 
 
 Post #859124 Wysłany: 03 Sie 2022, 18:09; 
 Temat postu: Re: Regulacja luzów zaworowych w GP 1,4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 12 Sie 2019,
Posty: 5
Chciałbym podziękować za treściwy poradnik, skorzystałem z treści z sukcesem regulując zawory w GP 1.4 8V :).
Szkoda, że dostępność płytek jest tak słaba, dwa rozmiary zamówiłem w ASO na zamówienie, a pozostałe dwa rozmiary dopasowałem dobierając odpowiednio grube podkładki dedykowane do VW np. MET 03 0850. W przypadku Punto, które regulowałem, luzy zaworowe były nieco za duże i musiałem je zmniejszyć. Np. zawory wydechowe miały 0,47, 0,45, 0,50 zamiast 0,40. Ssące na granicy normy: 3x 0,35 zamiast 0,30. Spalanie wyświetlane na komputerze nieco spadło, na razie niewiele by przesądzać o pełnym sukcesie. Ogólnie to silnik jest w słabej kondycji i chyba za wiele mu to nie pomogło. Spodziewałem się poprawy spalania w kwestii zapachu spalin i dynamiki auta, ale prawdopodobnie silnik jest na końcu swojego żywota i jedynie co by mu pomogło to remont.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO