You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 18:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #805985 Wysłany: 23 Maj 2016, 11:00; 
 Temat postu: 1.4 16V Turbo 120KM - P0240
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Maj 2016,
Posty: 5
Witam Wszystkich.

JEstem właścicielem Fiata Linei 1.4 Turbo 120km. Zaznaczam ze autko mam po chipie i ze standardowych 0.8 bara mam podniesione cisnienie na (oczekiwane) 1.0 bara (podaje wartosci juz po odjeciu 1bara cisniecia atmosferycznego).
Pisze na forum fiata punto bo to te same silniki i jednak punto jest/bylo bardziej popularne. Identyczny wpis umiescilem na forum fiata linei.


"Witam.

W weekend mialem tak naprawde pierwszą dłuższą przejazdzke autem (okolo 200km). Jadac na trasie ok. 140km/h, nagle przy wcisnieciu pedalu gazu, załączył sie jakby taki hamulec i calkowiecie stracilem moc. Nie moglem przyspieszyc, ale majac wcisniety pedal na maxa moglem utrzymac predkosc (zwolnilem co prawda do 120km/h, ale majac noge w podlodze utrzymalem ja). Zatrzymalem auto, zgasilem i pozniej ponownie podlaczylem i ..... moc wrocila. Bylo dobrze na okolo 30km i znowu to samo sie stalo. Tylko tym razem wyskoczyl blad z checkiem i juz po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu nie chcial zgasnac. Moc jako tako wrocila (cos pomiedzy calkowitym odcieciem turbo a jego prawidlową pracą).
Tuz przed tym jak auta stracilo powera zauwazylem na wykresie doladowania jak przy jednostajnym wcisnieciu pedalu wykres dziwnie skacze bardzo szybko w lewo/prawo o 3/4 kreski.
Wczoraj sprawdzalem bledy i jest to co na zalaczniku. Po skasowaniu bledow, autko znowu odzylo i wczoraj sie nim fajnie jezdzilo wieczorem (po miescie). Byl co prawda taki moment (jezdzilem z kumplem z podpietym kompem), ze rzeczywiste doladowanie polecialo w dol mocno mimo iz gaz byl wcisniety do oporu. 300 m dalej przy ponownym wcisnieu gazu do oporu juz bylo dobrze.
(chociaz i tak nie rozumiem czemu jak cisnienie oczekiwane jest 1.0 bara, to u mnie rzeczywiste pokazuje 1,5bara)
Zdarzyla mi sie taka sytuacja wczesniej raz, tuz po zalozeniu gazu jak go kalibrowal gosciu i rozpedzialasimy sie do 180km/h na 4rce i tez nagle brak mocy. Zgaszenie, odpalenie i moc wrocila.
Dzieje sie to tylko na dluzszych dystanasach lub jak dluzej non stop jest gaz wcisniety mocniej (np na trasie przy 5tce i 140km/h wykres jest u mnie na polowie skali non stop).

Zastanawiam sie czy na pewno czujnik cisnienia pracuje dobrze (moj to http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=4daaf9f5&cat[cmf]=308&cat[cmo]=1bee&cat[cve]=5da2&cat[art]=281a3&cat[atg]=4138b9&offset=0&sort=1).

Wczesniej jak nie mialem doladowania wymienialem zawor upustowy (po jego wymianie moc wrocila). Ostatnio wlasnie zauwazylem takie zwieszki ze raz jest doladowanie dobre, a pozniej wlasnie slabsze i szybkie spadki tego doladowania (jak napisalem wyzej). Pozniej przy nastepnej probie znowu bylo dobrze. Nie bylo zadnej reguly. Raz jest doladowanie dobre (o ile mozna tak powiedziec o rzeczywistym pokazywanym 1,5bara) a raz slabsze i autko jedzie gorzej. Stwierdzilem ze wymienie zawor podcisnienia łącznie z kabelkami. Sytuacja sie raczej nie zmienila jak widac. Czytalem w necie i zostaje albo wlasnie czujnik cisnienia, albo egr do czyszczenia, albo turbina (ale turbina jakby padla to chyba by w ogole nie dmuchala a nie ze raz sobie dmucha a raz nie - na forach pisali o problemach osob z turbinami co maja zmienna geometrie lopatek i ze to sterowanie tymi lopatkami sie zacina).

Spotkal sie ktos z czyms takim ?"


Załączniki:

Góra
 Profil  
 

 
 Post #805993 Wysłany: 23 Maj 2016, 20:08; 
 Temat postu: Re: 1.4 16V Turbo 120KM - P0240
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
1,5b zamyka map sensor i wskakuje tryb awaryjny-stąd te nagłe szarpnięcie jakbyś miał przez szybe wylecieć. Mam od dłuższego czasu podobny narastający problem w swoim t-jecie. Map sensor nowy bosch, nowy DV pierburga, czyli takie tajle jakie ori siedziały. Ogólnie zachowanie wskazuje na jeszcze jedną rzecz-zawór ciśnieniowy sterujący pracą Wastegate-długo obserwuje sytuacje, jeździłem na próbe z odpiętym i wszystko hulało bardzo płynnie-tylko wiadomo, totalny brak mocy. Wydaje mi się, że po prostu zawór sie zawiesza i nie jest w stanie utrzymać ciśnienia, wobec czego bombarduje WG ciśnieniem uchylając go w sposób niekontrolowany, komp głupieje i koniec końców sie obraża.W następnym tygodniu powinienem kupić nowy zaworek i potwierdzić bądź obalić teorie :3

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806823 Wysłany: 07 Cze 2016, 13:03; 
 Temat postu: Re: 1.4 16V Turbo 120KM - P0240
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Maj 2016,
Posty: 5
Piechuxt napisał(a):
1,5b zamyka map sensor i wskakuje tryb awaryjny-stąd te nagłe szarpnięcie jakbyś miał przez szybe wylecieć. Mam od dłuższego czasu podobny narastający problem w swoim t-jecie. Map sensor nowy bosch, nowy DV pierburga, czyli takie tajle jakie ori siedziały. Ogólnie zachowanie wskazuje na jeszcze jedną rzecz-zawór ciśnieniowy sterujący pracą Wastegate-długo obserwuje sytuacje, jeździłem na próbe z odpiętym i wszystko hulało bardzo płynnie-tylko wiadomo, totalny brak mocy. Wydaje mi się, że po prostu zawór sie zawiesza i nie jest w stanie utrzymać ciśnienia, wobec czego bombarduje WG ciśnieniem uchylając go w sposób niekontrolowany, komp głupieje i koniec końców sie obraża.W następnym tygodniu powinienem kupić nowy zaworek i potwierdzić bądź obalić teorie :3



i jak ?

Bo u mnie czujnik ciśnienia nic nie zmienił. Zawór podciśnieniowy jesy nowy, zawór upustowy jest nowy i ciagle mam przy ponad 2tys obrotów 1,5 bara zmierzone (juz po odcjeciu 1bara cisnienia atmosferycznego).

Nie wiem co teraz ;/

[ Dodano: 07 Cze 2016, 12:57 ]

Mi sprawdzał autko jeszcze inny specu. Sprawdził gruszke przy pomocy tego nanometru i w jedną strone szło płynnie ale na powrocie sie zacinał i stwierdzil ze turbo do regeneracji, aczkolwiek moze gruszke da sie rozruszac i bedzie dobrze. Czy da sie gdzies kupic tą gruszkę ? Moze samemu da sie latwo rozruszac? Turbiny chyba nie trzeba demontowac?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #859639 Wysłany: 22 Lis 2022, 14:24; 
 Temat postu: Re: 1.4 16V Turbo 120KM - P0240
Offline
Forumowicz

Imię: Dariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 04 Lut 2020,
Posty: 2
Witam Kolegów, wiem że kilka lat minęło ale mam podobny problem w moim GP.z założonym "nowym" silnikiem od Abarta na Garecie.
Byłem u znanego stroiciela na Śląsku ale błąd P0240 nadal się powtarza.
Zaworki i czujniki podmienione i nic - dlatego pytam co było u Kolegów
Pozdrawiam - Darek.

[ Dodano: 22 Lis 2022, 13:24 ]

piekarek napisał(a):
Witam Kolegów, wiem że kilka lat minęło ale mam podobny problem w moim GP.z założonym "nowym" silnikiem od Abarta na Garecie.
Byłem u znanego stroiciela na Śląsku ale błąd P0240 nadal się powtarza.
Zaworki i czujniki podmienione i nic - dlatego pytam co było u Kolegów
Pozdrawiam - Darek.


Załączniki:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO