|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 19:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pmx007p1 |
#837344 Wysłany:
06 Maj 2018, 08:06; Temat postu: Pompa Próżniowa - z kompresorka do kół... |
|
|
Tanie kompresorki do kół mogą być użyte jako pompka próżniowa, przydatna (jest to dyskusyjne, ale o tym dalej) np. w trakcie odpowietrzania hamulców lub sprzęgła hydraulicznego. Załącznik:
Komentarz do pliku: Urządzenie 2-funkcyjne własnej roboty.
01_Tani_Kompresorek.jpg [ 98.46 KiB | Obejrzany 9645 razy ]
Trzeba rozebrać całkowicie i wtedy ocenić, czy jest możliwość przeróbki (gdzie jest wejście, wlot). Załącznik:
Komentarz do pliku: Rozbieramy całkowicie i patrzymy gdzie jest wlot powietrza.
02_Rozebrany_Totalnie.jpg [ 80.95 KiB | Obejrzany 9645 razy ]
Tutaj wejście i wyjście są w korpusie, są nieruchome (to dobrze). Istnieją niestety wersje, gdzie zaworek dolotowy (ssący) jest...ruchomy, w tłoku! Wtedy dać sobie spokój z przeróbką. Załącznik:
Komentarz do pliku: Zaworki wylotowy (nadciśnienie) i ssący.
03_Wejscie_i_Wyjscie.jpg [ 89.35 KiB | Obejrzany 9645 razy ]
Do otworka ssącego doklejamy byle czym (żywica, silikon) jakąś rurkę, czy wężyk i po temacie. Załącznik:
Komentarz do pliku: Doczepiamy klejem jakiś wężyk i zrobione.
04_Doklejamy_Wezyk-Rurke.jpg [ 77.95 KiB | Obejrzany 9645 razy ]
Wyprowadzamy wężyk na zewnątrz i modyfikacja gotowa. Warto tylko zamienić wtyczkę do zapalniczki na krokodylki i zasilanie brać sobie prosto z akumulatora. Bo sporo samochodów nie podaje napięcia na wyłączonym zapłonie (a do odpowietrzania ma być wyłączony, bo układ ABS będzie wciągał płyn). Załącznik:
Komentarz do pliku: Gotowy. Lepiej zasilać krokodylkami.
05_Gotowy_Dziala.jpg [ 122.47 KiB | Obejrzany 9645 razy ]
Przydatność takiej zabawki może być wątpliwa, bo zwykłe odpowietrzniki są niedoskonałe, znaczy gwinty mają tendencję do wciągania powietrza (obojętnie co się zrobi, smarowanie dookoła gwintu, owijanie czymś, zakładanie ciasnego o-ringa), więc ciężko ocenić, czy układ jest na prawdę odpowietrzony, bo co chwila może polecieć bąbelek. Lepsze są metody tradycyjne odpowietrzania, ewentualnie przystawki nadciśnieniowe dołączane na zbiornik płynu. Do przyrządów próżniowych wypadałoby wymienić odpowietrzniki na specjalne, dwuczęściowe jak na obrazku. Do korzystania z takiej pompki trzeba też wykonać zbiorniczek z 2 wyprowadzeniami (jedno z rurką, do zanurzania w płynie). Załącznik:
Komentarz do pliku: WADA METODY - nieszczelne gwinty!
06_Nieszczelne_Gwinty.jpg [ 99.29 KiB | Obejrzany 9645 razy ]
Kompresorka nadal można używać do pompowania - mamy teraz urządzenie dwu-funkcyjne. Pamiętać też, że takie zabawki nie nadają się do pracy ciągłej (przegrzeje się i spali, zatrze).
|
|
Góra |
|
|
|
|
pmxoo7pI |
#861322 Wysłany:
09 Gru 2023, 14:14; Temat postu: Re: Pompa Próżniowa - z kompresorka do kół... |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 556 Pomógł: 8
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#861327 Wysłany:
10 Gru 2023, 02:30; Temat postu: Re: Pompa Próżniowa - z kompresorka do kół... |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
To nie są głupoty bo się przydają Dla każdego rozwiązania znajdzie się zastosowanie przy którym inna metoda nie da rady. I nie mówię o wymianie płynu hamulcowego jeżeli nie ma opcji zapowietrzenia... bo to jest raczej oczywiste. Jest inne zastosowanie - np. z autopsji: przy okręcaniu korka zbiornika guma z moich sfatychowanych rękawiczek wpadła do zbiorniczka i opadła na dno (ten samochód nie miał sitka) rurą z podciśnieniowego odsysacza płynu ją odessałem Ale ja bym nie bawił się w budowę tego, bo takich tanich amatorskich zestawów (o ile mamy kompresor) jest dużo i są dość tanie - 50zł: https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-odp ... 0123231985Załącznik:
bass.png [ 518.2 KiB | Obejrzany 2214 razy ]
.... chociaż hasło "do odpowietrzania" jest słabe.... no chyba że przepompujemy np. 2l przy pojemności układu 0,4 I trzeba szmatką zakrywać wylot powietrza bo potrafi "pluć" mgiełką z płynu. Z drugiej strony przy normalnej eksploatacji (np. wymiana płynu czy wymiana elastycznego przewodu hamulcowego, wcześniej odpowietrzonego grawitacyjnie) potrzeba odpowietrzania rzadko kiedy zachodzi. Sam przewód odpowietrzy się grawitacyjnie, zacisk mamy zalany, to odpowietrzania nie ma wiele. Dla pewności przepompować 100-200ml przez zacisk i na 99,99% będzie ok. No a przy wymianie płynu raczej nic się nie zapowietrzy.... chyba ze wyjedziemy zbiorniczek do dna i dalej... W tym przypadku jak jest ABS/ESP to jest trochę większy problem.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
pmxoo7pI |
#861329 Wysłany:
10 Gru 2023, 12:30; Temat postu: Re: Pompa Próżniowa - z kompresorka do kół... |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 556 Pomógł: 8
|
Recenzje zabawkowych zestawów są jednoznaczne i akurat im wierzę. Używałem czegoś takiego na warsztacie wiec kupiłem tańszą wersje do użytku domowego. Każdy element tego zestawu jest źle wykonany i zaprojektowany. Zaczynajmy od butelki która ma dolewać nam świeżego płynu, jakiś umysł ustawił kran otwierający w pozycji pionowej co powoduje że przy otarciu zahacza o zbiorniczek z płynem, trzeba go wykręcić i obracać zawór kombinerkami. Następnie okazuje się że projektowali ten kran do wody bo olej nie daje rady swobodnie płynąć , trzeba go rozwiercać.Teraz pompka podciśnienia która jest tak marna że mój kompresor zdążył się opróżnić z 300 L powietrza na 10 barach zanim zaciągnęło 0.5l płynu dodatkowo cały waż jest nieszczelny co powoduję że w całym wężyku pojawiają się pęcherzyki powietrza i nie wiadomo kiedy układ się odpowietrzy. Jakoś wiadomo że bedzie marka tej firmy ale teraz przeszli wszelki granice to jest atrapa narzędzia to nie może działać. Jeśli chodzi o wymianę płynu lub co więcej odpowietrzanie układu hamulcowego to urządzenie zupełnie nie spełnia swojej roli. W celu wytworzenia stałego podciśnienia, urządzenie zużywa bardzo dużo powietrza w związku z czym potrzebny jest naprawdę potężny kompresor ( zwykły jednotłokowy zwyczajnie nie daje rady). Ponadto gdybyśmy już byli w stanie utrzymać na kompresorze odpowiednie ciśnienie to urządzenie będzie zaciągać w wężyk powietrze przez gwint odpowietrznika co niestety nie pozwoli nam na właściwą ocenę stanu odpowietrzenia układu. Podsumowując zakup, to za prawie 60 zł zyskujemy dwa pojemniki, kawałek wężyka i końcówki. Urządzenie można wykorzystać do odessania cieczy o małej gęstości natomiast przy odpowietrzaniu/wymianie płynu hamulcowego zupełnie nie zdaje egzaminu ( chyba jedynie jako pojemnik na zużyty płyn).
_________________ Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#861336 Wysłany:
10 Gru 2023, 22:45; Temat postu: Re: Pompa Próżniowa - z kompresorka do kół... |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
pmxoo7pI napisał(a): Używałem czegoś takiego na warsztacie wiec kupiłem tańszą wersje do użytku domowego. Każdy element tego zestawu jest źle wykonany i zaprojektowany. Zaczynajmy od butelki która ma dolewać nam świeżego płynu, jakiś umysł ustawił kran otwierający w pozycji pionowej co powoduje że przy otarciu zahacza o zbiorniczek z płynem, trzeba go wykręcić i obracać zawór kombinerkami. Następnie okazuje się że projektowali ten kran do wody bo olej nie daje rady swobodnie płynąć , trzeba go rozwiercać.Teraz pompka podciśnienia która jest tak marna że mój kompresor zdążył się opróżnić z 300 L powietrza na 10 barach zanim zaciągnęło 0.5l płynu dodatkowo cały waż jest nieszczelny co powoduję że w całym wężyku pojawiają się pęcherzyki powietrza i nie wiadomo kiedy układ się odpowietrzy. Jakoś wiadomo że bedzie marka tej firmy ale teraz przeszli wszelki granice to jest atrapa narzędzia to nie może działać. Jak ktoś spodziewa się cudów mając wcześniej do czynienia z profesjonalnymi zabawkami warsztatowymi to później tak jest. Mógł od razu napisać, że wydając 50zł spodziewał się że będzie to działać jak stacja do wymiany płynu za 10k. W dodatku ten potężny kompresor od tego człowieka to chyba na serwis się nadaje Albo gość nie uszczelnił gwintu szybkozłączki. Jednotłokowy kompresor z castoramy 8 bar za 500zł w promocji o wydajności na pudle 200l/min, rzeczywista pewnie bliżej 100 niż 150 ciśnienie schodzi do 5 barów i takie się utrzymuje. Cały zbiornik tego zestawu można zapełnić w 15-20minut jeszcze zmieniając punkty odsysania płynu na takim zabawkowym kompresorze. Pęcherzyki powietrza nie biorą się z nieszczelności, tylko są zasysane przez gwint odpowietrznika. Tą "zabawką" opędziłem wymianę płynu w kilku samochodach dużo sprawniej niż jakby robić to ręcznie. Wymienione i odpowietrzone 2 siłowniki wysprzeglika, 1 pompa sprzęgła. Tylko dużo płynu trzeba przelać. Przy siłownikach poszło na odpowietrzenie ok 0,6l, przy pompie sprzęgła w Fieście przelałem cały litr.... tylko to nie była wina samego urządzenia tylko w przypadku Fiesty tyle trzeba było przy tej metodzie przelać.... tu żadnego gwintu nie ma na siłowniku tylko jest zawór i jak się odpowietrzyło, to bąble przestały lecieć. Nie musiałem nic później poprawiać. Jak zamontowałem sobie 50l bufor sprężonego powietrza to zanim spadnie w okolice 5 barów zdążę wymienić płyn w 1 punkcie. Po dołączeniu do instalacji drugiego, bliźniaczego kompresorka z castoramy za 380zł w promocji 24l nie było sytuacji, żeby spadło poniżej 6 bar, wystarczy że kompresory wystartowały i już ciśnienie było const. Realna wydajność mojej instalacji przy podłączonych dwóch najtańszych kompresorów prod. Airpress to może 250l/min, pojemność wszystkich zbiorników 125l i tego opróżnić się już tą zabawką nie da. A tu kompresor 10bar ze zbiornikiem 300l wyssany do zera? [ Dodano: 10 Gru 2023 22:41 ]Jest to badziew ale jak za tą cenę daje radę.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|