You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 12 Cze 2024, 23:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1261 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 47, 48, 49, 50, 51
Autor Wiadomość
 
 Post #854127 Wysłany: 05 Paź 2020, 14:33; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Wrz 2020,
Posty: 164
Pomógł: 5
Ok, dzięki za wskazówkę.
Generalnie wykonuję wszystko tak jak w tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=gkzZEkSNamE

Niestety w momencie kliknięcia "Wykonaj" wyskakuje ten błąd i mam do wyboru albo zamknięcie, albo kontynuowanie. Przy kontynuowaniu nic się nie dzieje.

[ Dodano: 30 Wrz 2020, 14:01 ]

Wiem, że post pod postem ale próbowałem coś zdziałać.

W wejściu w parametry wskaźników wyświetla mi temperaturę na zewnątrz 216 C. Nie wiem czy to wina uniwersalnego czujnika. W razie czego mam oryginalny fiatowski, podmienię go i wtedy zobaczę co jest pokazywane w wartości temperatury zewnętrznej we wskaźnikach.

[ Dodano: 05 Paź 2020, 14:33 ]

Niestety, nawet po dołączeniu czujnika temperatury zewnętrznej w odczycie parametrów występuje wartość 216 dla temperatury zewnętrznej. Sprawdziłem już dwa czujniki (oryginał i rzemiosło, a także bez czujnika, i nadal to samo).

Image

W związku z tym procedura osiowania nie przechodzi do końca:

Image

_________________
Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09


Góra
 Profil  
 

 
 Post #854198 Wysłany: 05 Paź 2020, 15:13; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14390
Pomógł: 128
Napisz pw do oko21. On przerabiał temat w Doblo i myślę, że będzie w tej sprawie powiedzieć Tobie znacznie więcej.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854202 Wysłany: 09 Paź 2020, 22:03; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Wrz 2020,
Posty: 164
Pomógł: 5
Dziękuję. Wysłałem wiadomość prywatną, zobaczę czy odpisze.

[ Dodano: 08 Paź 2020, 10:53 ]

Chyba znalazłem rozwiązanie:

https://fiatklubpolska.pl/doblo-455/temp-doblo-41047/

Czujnik temperatury jest podłączony bezpośrednio do zegarów, a nie do body komputera. Mój błąd. Wszystko jest w temacie.

[ Dodano: 09 Paź 2020, 22:03 ]

Niestety, moje zegary nie obsługują czujnika temperatury zewnętrznej, pomimo posiadanego pola numerowego:
Image
i przy próbie włączenia wyskakuje taki błąd:
Image
Podczas testu pole numerowe temperatury zewnętrznej się podświetla, ale nie ma układu w samych zegarach:
Image

Do szczęścia potrzebowałbym zegarów o numerze: 517 973 02, a posiadam 518010 35.

Do tematu wrócę jak znajdę odpowiednie zegary.

_________________
Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854245 Wysłany: 10 Paź 2020, 23:33; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14390
Pomógł: 128
sta1416 napisał(a):
Do tematu wrócę jak znajdę odpowiednie zegary.

Czy mógłbyś założyć odrębny temat?
Bo ten defacto dotyczy czegoś innego niż dodawania czujnika temperatury do Doblo ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854255 Wysłany: 11 Paź 2020, 21:30; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Wrz 2020,
Posty: 164
Pomógł: 5
Zrobię. Zaczęło się w sumie od problemów z MES em.

_________________
Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09


Góra
 Profil  
 
 
 Post #861224 Wysłany: 24 Lis 2023, 02:27; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13067
Pomógł: 54
Może nie za 50zł a za 200.

ELM327 dobrze gada z GP/PE, KKL z PII.

Jak to bywa z ELM327 czy VAG KKL u mnie zawsze był cyrk ze sterownikami.

Jak miałem sterowniki do ELM to KKL nie działał, jak odinstalowałem żeby zainstalować inne, to z z automatu instalują się stare z ELM pod KKL itp. Generalnie zawsze robił się czasochłonny problem ze zmianą kabli.
Ostatnio miałem u siebie PII - temat na 5 min i 20 straciłem na bawienie się ze sterownikami i dalej był problem :E
Wkurzyłem się wziąłem Vlinkera (Vgate 5640) którego kupiłem sobie do Focusa i pięknie śmiga z Fiatami, MES-em. Żadnych przejściówek itp. Działa od strzała.

Także na dzień dzisiejszy poleciłbym go zamiast zabawy w przejściówki, wylutowywanie rezystorów itp.

Załącznik:



Są też oferty chińczyków poniżej 100, ale no nie wiem :E Na allegro raz musiałem z AllegroProtect korzystać ;) Jak komuś się nie spieszy to na ali są za ok. 100.

[ Dodano: 24 Lis 2023 02:27 ]

Dobra, dokupiłem drugiego z Ali promocji dla nowego użytkownika ;) ;) ;) 76zł.
Zrobię porównanie czy jest jakaś różnica pomiędzy takim z "oficjalnej" pl dystrybucji a taki z ali.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #861411 Wysłany: 20 Gru 2023, 10:06; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13067
Pomógł: 54
Aktualizacja tematu:

Tak - Aliexpress 80zł w promocji przy zakładaniu nowego konta (normalna cena 120-130zł) to jest to samo co z pl dystrybucji za 200zł.

Różnica - brak instrukcji w języku pl, brak naklejki z kodem kreskowym i danymi importera :E

-------------------

Także nie ma NAJMNIEJSZEGO SENSU bawić się w podróbki VAG KKL/ELM327 + przejściówki. Wcale taniej nie wyjdzie a jest dużo więcej problemów.

Z lewej PL, z prawej Aliexpress:

Załącznik:


Załącznik:



Jedyna istotna różnica - czas dostawy. Zamiast 1-2 dni, 1-2 tygodnie.

[ Dodano: 20 Gru 2023 10:04 ]

Jeszcze link i cytat z pl importera:

https://vgate.pl/product/vgate-vlinker-fs/

Cytuj:
MULTIECUSCAN

vLinker FS wspiera również oprogramowanie dedykowane do włoskich samochodów, a mianowicie Multiecuscan umożliwiając dostęp do wszystkich modułów

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #861419 Wysłany: 20 Gru 2023, 20:15; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 568
Pomógł: 9
Czy Fiaty typu Bravo 2 i nowe 500, czy Tipo diagnozuje się jeszcze tradycyjnie, czy gdzieś już wejszło "OBD3", czyli jakieś zabezpieczenia są, hasła, czy wręcz trzeba się łączyć on-line z producentem?

Pytanie na przyszłość, gdyby była zmiana Grande na coś dużo nowszego.

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #861423 Wysłany: 21 Gru 2023, 02:43; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13067
Pomógł: 54
Nie obiło mi się o uszy, żeby były jakieś cyrki. Także 99,9% jest OBD2. W Bravo na pewno, Tipo również.

Można ściągnąć MultiECUScan i bez kupowania w trybie symulacji można spr jakie są możliwości.

Nawet w Focusie mk4 2022r bez problemu prawie wszystko można zrobić za pomocą tego kabla i ForScana w pełnej wersji za 50zl. Nawet można zmienić temperaturę podgrzewania tyłka w poszczególnych fotelach.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #861469 Wysłany: 10 Sty 2024, 11:49; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Forumowicz

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Sty 2024,
Posty: 3
Zgadzam się z poprzednim komentarzem. Sprawdzone

_________________
magas
Atpla


Góra
 Profil  
 
 
 Post #861471 Wysłany: 10 Sty 2024, 20:45; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13067
Pomógł: 54
ipIV napisał(a):
Także nie ma NAJMNIEJSZEGO SENSU bawić się w podróbki VAG KKL/ELM327 + przejściówki. Wcale taniej nie wyjdzie a jest dużo więcej problemów.


Dementuję jedno info. Przejściówki... do połączenia z centralką airbag w Punto II rzuca się o czerwoną przejściówkę.

[ Dodano: 10 Sty 2024 20:44 ]

ipIV napisał(a):
Nawet w Focusie mk4 2022r bez problemu prawie wszystko można zrobić za pomocą tego kabla

Czyli temp fotela kierowcy podniesiona o 2*C na każdym stopniu, zadana wartość stopnia naładowania ku podniesiona z 80 na 90%, wyłączony brzęczek zapięcia pasów fotela kierowcy, włączony autoclose drzwi i wyłączony start&stop. Więcej modów nie pamiętam. Nie da się zmienić kryteriów wyłączenia napięcia z gniazdek zapalniczki i nie da się włączyć międzygazu przy redukcji biegu w trybie normalnym.
Poza tym wiem, że na pewno można włączyć alarm obwodowy jak ktoś nie wziął alarmu fabrycznie.

W fieście uruchomiłem tempomat przy przebiegu 400km ;) Tylko ramkę kierownicy i przyciski trzeba było dokupić ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1261 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 47, 48, 49, 50, 51


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO