You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Maj 2024, 06:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #861930 Wysłany: 03 Maj 2024, 23:19; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrządu od a do z w grande punto 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 554
Pomógł: 8
Uwaga była do czujnika korby, 2-pinowego, nie "Hall" (w Grande przynajmniej), a tam podane powody mogą być prawdziwe (Punto 1 miało podobnie, też czujnik wału "pływał", tylko wyżej, czyli koncepcja ta sama od 20-30 lat).
Drugi motyw, wykrywanie stanów awaryjnych też, ale nie zawsze - silnik przy uszkodzonym czujniku nie odpala, a błędów przeważnie brak!
Tu by trzeba zapytać mózgów z Magneti_Menelli co mieli na myśli. Oraz zrobić "inżynierię wsteczną" obwodu czujnika w ECU.

Po czwarte, był tam skrót myślowy dotyczący uszkodzeń oscyloskopów, zwarć, zwłaszcza w urządzeniach zasilanych z sieci.
Filmik z EEVBlog: https://www.youtube.com/watch?v=xaELqAo4kkQ
Uważać trzeba też na elementy indukcyjne, byle ceweczka, elektrozaworek, silniczek (w lampie, czy przepustnicy) może upalić wejście oscyloskopu.

Podobnie jest z lutownicami (nie transformatorowe), grot jest uziemiony. Widziałem speców, co próbowali lutować pracujący układ na 230V na żywca. :E

█████████████████████████___[ Dodano: 03 Maj 2024, 17:45 ]___███████████████████████

Coś odnośnie czujników i diagnostyki oscyloskopem, czego NIE robi większość mechaników samochodowych na świecie. Zamiast tego tradycyjne podmiany na oślep...i dalej źle. Przypominam "specom" z Fejsbuczka, że rozrząd można ustawić bez blokad, tylko na znaki własne (fabrycznych nie ma i tu "zawodowiec" prawdopodobnie popełnił błąd, myślał, że to Punto 1, 2, Cienias, Panda 1). Plus zmienne fazy (zbierają syf, elektrozaworek i koło) i dostarczanie oleju (nieszczelna pokrywa przy o-ringach, mogą przepuszczać).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Czujniki + zmienne fazy + olej + rozrząd + luzy zaworowe.


Wystarczy się przeprosić ze starym forum, to żadne grupki FB nie będą potrzebne.

##############################[ Dodano: 03 Maj 2024, 22:17 ]##########################

Przypadkowe znalezisko z FB. Jak widać te wpusty/kliny potrafią "się" rwać, wersja silnika mało istotna. Trzeba uważać.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Uwaga, słaby punkt wielu Fiatów.


_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #862040 Wysłany: 06 Maj 2024, 08:01; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrządu od a do z w grande punto 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Wrz 2020,
Posty: 160
Pomógł: 5
Temat klina jest szeroki w Linei oraz Doblo. Ponieważ te wersje mają wspomaganie hydrauliczne, dodatkową bieżnie na kole pasowym, większe obciążenie i lubią je ścinać. Nie jest to jakaś super wada bo problem pojawia się powyżej 100 tyś km. przebiegu. T-jet 120 KM cierpi na podobny problem, tez szeroko opisane na forum Linei.

_________________
Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO