You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 05 Gru 2024, 14:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #863363 Wysłany: 25 Lis 2024, 20:57; 
 Temat postu: Błędy : P1172 P1141 P0136 P0141 - powracający check engine
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11769
Pomógł: 13
Pacjent mój klonowany GP 1.4 16V

Jakiś czas temu wyskakiwał check i pojawiały się błędy dotyczące sond lambda i zbyt bogatej mieszanki.

Wymieniłem obie sondy, ale check powraca. Silnik na checku pracuje w sumie normalnie.

Dzisiaj wyszły błędy P0141 ; P0136 ; P1141 ; P1172. Skasowałem je, no i bez checka jakoś tak przerywał, nie miał mocy. Check po parunastu km wrócił i jeżdzi jakby normalnie.

Jakieś pomysły co sprawdzić, wymienić itd. ?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #863364 Wysłany: 26 Lis 2024, 00:14; 
 Temat postu: Re: Błędy : P1172 P1141 P0136 P0141 - powracający check engi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 671
Pomógł: 10
1. Treści błędów by się przydały z MES-a (bo internet po tych numerach daje sprzeczne wyniki, do jednego numeru błędu są interpretacje, że to: grzałka sondy lambda, mieszanka bogata, przepustnica, MAP sensor i coś jeszcze)...

Edit: OK, eLearn ma podpowiedzi do tych błędów...
https://aftersales.fiat.com/elearnsections/main.aspx?nodeID=199009624&languageID=2&markID=1&modelID=199000000&valID=199000004&prodID=199000000&modelName=Fiat%20-%20199%20-%20Grande%20Punto&langDesc=English&sectionName=Diagnosi%20per%20DTC&validityName=1.4%2016v

2. Parametry pracy z OBD2 ocenić, czy mają sens fizyczny, który "ucieka". Warto mieć wzorzec (parametry swojego samochodu, jak był sprawny, albo inny posiadacz 16V niech wrzuci zrzuty ekranu z FES/MES).

3a. Na same spaliny pojechać na SKP, wtedy będzie wiadomo co ten silnik (i ECU) wyczynia na prawdę (jaka mieszanka).
3b. Mechaniczne podstawy typu szczelność kolektora wykluczyć. Wydechowy ważniejszy w wolnossaku. Ale dolot też by można "przedzwonić" maszynką do robienia dymu.

4. Połączenia, wtyczki/gniazdka może nie łączą (np. obwód grzania sond), trzeba zajrzeć, czy nie ma korozji, albo czy styki nie rozgięte (można to spowodować np. wpychając na siłę końcówkę multimetru w złącza - ostatnio tak sobie unieruchomiłem LPG na parę dni :E ).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO