1. Treści błędów by się przydały z MES-a (bo internet po tych numerach daje sprzeczne wyniki, do jednego numeru błędu są interpretacje, że to: grzałka sondy lambda, mieszanka bogata, przepustnica, MAP sensor i coś jeszcze)...
Edit: OK, eLearn ma podpowiedzi do tych błędów...
https://aftersales.fiat.com/elearnsections/main.aspx?nodeID=199009624&languageID=2&markID=1&modelID=199000000&valID=199000004&prodID=199000000&modelName=Fiat%20-%20199%20-%20Grande%20Punto&langDesc=English§ionName=Diagnosi%20per%20DTC&validityName=1.4%2016v 2. Parametry pracy z OBD2 ocenić, czy mają sens fizyczny, który "ucieka". Warto mieć wzorzec (parametry swojego samochodu, jak był sprawny, albo inny posiadacz 16V niech wrzuci zrzuty ekranu z FES/MES).
3a. Na same spaliny pojechać na SKP, wtedy będzie wiadomo co ten silnik (i ECU) wyczynia na prawdę (jaka mieszanka).
3b. Mechaniczne podstawy typu szczelność kolektora wykluczyć. Wydechowy ważniejszy w wolnossaku. Ale dolot też by można "przedzwonić" maszynką do robienia dymu.
4. Połączenia, wtyczki/gniazdka może nie łączą (np. obwód grzania sond), trzeba zajrzeć, czy nie ma korozji, albo czy styki nie rozgięte (można to spowodować np. wpychając na siłę końcówkę multimetru w złącza - ostatnio tak sobie unieruchomiłem LPG na parę dni
).