Jako nowy powinieneś się najpierw rozejrzeć po forum (treści dużo, tylko pomieszane), a nie od razu nowy temat na rympał.
W dziale poradników leży takie coś:
https://fiatpunto.com.pl/topic60526.html - można się było dopisać.
O tych pierścieniach "C" też jest mowa. Mają się wydawać "za luźne" po zdemontowaniu, bo one mają sprężynować na zewnątrz (tak się blokują w skrzyni i trzymają półoś/kielich). Tylko rowek w wieloklinie musi być zdrowy, nie wyrobiony (że "faza" się zrobiła).
Nie kombinujemy z innymi pasującymi "na oko" klipsami, tylko należy kupić to jako część do samochodu (
przykład 1 oraz
przykład 2).
A półoś może wyskakiwać typowo po nieprawidłowym osadzeniu uszczelniacza półosi, za płytko (tak, że kielich nie wchodzi odpowiednio głęboko no i klips nie łapie).
Ewentualnie są inne grubsze usterki w skrzyni (dyfrze) albo jej mocowaniach (że cały zespół lata na boki, ale to chyba by było czuć, że coś samochodem miota, coś hałasuje itp., itd.), półoś nie wypada, tylko coś ją wyciąga (lub wypycha ze skrzyni).
Nie ma cudów i zagadek,
to proste auto. Co było robione ostatnio (i kto robił)? Bo nie wierzę, że problem się pojawił sam, nagle. Jakaś przygoda musiała być.
Takie rzeczy wypada robić raz a dobrze, bo wielokrotna zabawa w montaż i wypadanie półośki może się skończyć masakrą półosi i dyfra (o ile już nie ma luzów/zużycia).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Ustal dlaczego półoś wyskakuje, NIE montuj ponownie (bezmyślnie).
Uwaga_bo_ci_zmieli_kielich_i_koronki_dyfra.jpg [ 83.68 KiB | Obejrzany 556 razy ]
Generalnie w takich mechanizmach jest tendencja do wypełzania części, chcą wyjechać na zewnątrz, czy są "wykręcane" (nie potrzeba gwintu, wystarczy drobne "bicie" czy "precesja" i już element dostaje "napędu"). Filmik "oszukany", bo tu bardziej grawitacyjnie rurka wylatuje, ale zjawisko "wykręcania się" jest (i w zużytym dyfrze też).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Części obrotowe lubią się "wykręcać".
Tendencja_elementow_do_wypelzania.gif [ 889.95 KiB | Obejrzany 474 razy ]
Teraz Ty coś pokaż, daj fotki tej problematycznej półosi (wieloklin) i zbliżenie na skrzynię, rejon uszczelniacza (jak jest osadzony).