You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Lut 2025, 19:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #863472 Wysłany: 01 Lut 2025, 21:23; 
 Temat postu: przegub wewnetrzny lewy
Offline
Forumowicz

Imię: Bartek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Fresh
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Lut 2025,
Posty: 1
Witam. Jestem tutaj nowy. Prosze o pomoc.Chodzi o wysuwajacy sie lewy przegub wewnetrzny .Pierscien zabezpieczajacy nowy a przegub nadal sie wysuwa ok 1.5 cm ze skrzyni co konczy sie brakiem napedu i wyciek oleju ze skrzyni.Czy w przegubie wewnetrznym powinna znajdowac sie sprezynka jak w fiacie ducato?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #863473 Wysłany: 02 Lut 2025, 16:27; 
 Temat postu: Re: przegub wewnetrzny lewy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 706
Pomógł: 10
Jako nowy powinieneś się najpierw rozejrzeć po forum (treści dużo, tylko pomieszane), a nie od razu nowy temat na rympał.
W dziale poradników leży takie coś: https://fiatpunto.com.pl/topic60526.html - można się było dopisać.

O tych pierścieniach "C" też jest mowa. Mają się wydawać "za luźne" po zdemontowaniu, bo one mają sprężynować na zewnątrz (tak się blokują w skrzyni i trzymają półoś/kielich). Tylko rowek w wieloklinie musi być zdrowy, nie wyrobiony (że "faza" się zrobiła).

Nie kombinujemy z innymi pasującymi "na oko" klipsami, tylko należy kupić to jako część do samochodu (przykład 1 oraz przykład 2).

A półoś może wyskakiwać typowo po nieprawidłowym osadzeniu uszczelniacza półosi, za płytko (tak, że kielich nie wchodzi odpowiednio głęboko no i klips nie łapie).

Ewentualnie są inne grubsze usterki w skrzyni (dyfrze) albo jej mocowaniach (że cały zespół lata na boki, ale to chyba by było czuć, że coś samochodem miota, coś hałasuje itp., itd.), półoś nie wypada, tylko coś ją wyciąga (lub wypycha ze skrzyni).
Nie ma cudów i zagadek, to proste auto. Co było robione ostatnio (i kto robił)? Bo nie wierzę, że problem się pojawił sam, nagle. Jakaś przygoda musiała być.

Takie rzeczy wypada robić raz a dobrze, bo wielokrotna zabawa w montaż i wypadanie półośki może się skończyć masakrą półosi i dyfra (o ile już nie ma luzów/zużycia).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Ustal dlaczego półoś wyskakuje, NIE montuj ponownie (bezmyślnie).


Generalnie w takich mechanizmach jest tendencja do wypełzania części, chcą wyjechać na zewnątrz, czy są "wykręcane" (nie potrzeba gwintu, wystarczy drobne "bicie" czy "precesja" i już element dostaje "napędu"). Filmik "oszukany", bo tu bardziej grawitacyjnie rurka wylatuje, ale zjawisko "wykręcania się" jest (i w zużytym dyfrze też).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Części obrotowe lubią się "wykręcać".
Tendencja_elementow_do_wypelzania.gif
Tendencja_elementow_do_wypelzania.gif [ 889.95 KiB | Obejrzany 474 razy ]

Teraz Ty coś pokaż, daj fotki tej problematycznej półosi (wieloklin) i zbliżenie na skrzynię, rejon uszczelniacza (jak jest osadzony).

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO