|
Obecny czas: 23 Mar 2025, 19:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
pmxoo7pI |
#863265 Wysłany:
01 Paź 2024, 10:22; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 722 Pomógł: 10
|
Różnice w składzie paliw ujawniają stan techniczny samochodu = w sprawnym nie poczujesz różnicy. Zmiana 95 na 98 to stara metoda "diagnostyczna" z czasów gaźników i mechanicznych rozdzielaczy zapłonu. Jak na 98 chodził ciszej i równiej, to masz synu problem (ale nie z paliwem!)... No chyba, że macie rajdówki po tuningu, wymagające 100+ oktanów, to nie było tematu (do kosza).
|
|
Góra |
|
 |
|
|
sta1416 |
#863266 Wysłany:
01 Paź 2024, 12:22; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Wrz 2020, Posty: 173 Pomógł: 5
|
U mnie chodził w miarę płynnie, ale grzechotanie jak w Polonezie na rozjechanych zaworach.
_________________ Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09
|
|
Góra |
|
 |
MarianKoniuszko |
#863267 Wysłany:
01 Paź 2024, 14:16; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 08 Maj 2016, Posty: 365 Pomógł: 8
|
pmxoo7pI napisał(a): Zmiana 95 na 98 Tu nie chodzi o liczbę oktanów, tylko o dodatek biokomponentów, czyli E10 (95) vs E5 (czyli wszystkie paliwa premium 98-100). A jeszcze jak paliwo może być brudne, stare, czy ochrzczone - to problemem może być paliwo, a nie auto. Dodatkowo, paliwa premium mają domieszki czyszczące i ja dolweam 98 co jakiś czas tylko z tego powodu. Grunt, że pomaga. Nie ma co na siłę szukać awarii tam, gdzie ich nie ma 
_________________ Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Blue&Me 2009r. + ESP/ASR/Hill Holder, światła przeciwmgielne, podłokietnik Dołożone: tylne czujniki parkowania, tempomat, lotka, nakładki progowe, lusterko fotochromatyczne, oświetlenie Submarine
|
|
Góra |
|
 |
Devil18 |
#863481 Wysłany:
07 Lut 2025, 15:11; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Alfa Romeo Brera
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Lut 2025, Posty: 1
|
sta1416 napisał(a): Problemem okazało się nowe eco paliwo 95. Po wypaleniu go do końca i zatankowaniu 98 silnik chodzi cicho i gładko. Więc gdyby ktoś się zastanawiał jaka jest różnica przy nowym paliwie, to już wie. No, słuchajcie, to naprawdę ciekawa sprawa! Z mojego doświadczenia – i sporo ludzi na forach – czasem okazuje się, że paliwo może dać niezły popis, zwłaszcza jak mówimy o eco 95, które ma trochę inny skład niż tradycyjne 98. Może się zdarzyć, że przy takim paliwie silnik "trzepocze" nieco bardziej, co powoduje te niepożądane stuki czy kłapanie, a po zmianie na 98 wszystko się uspokaja. Dla mnie to już temat do przemyślenia – warto czasem sprawdzić, co dokładnie zaleca producent, a nawet eksperymentować (oczywiście, przy zachowaniu ostrożności), żeby przekonać się, które paliwo daje lepsze rezultaty.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#863483 Wysłany:
09 Lut 2025, 20:51; Temat postu: Re: Stukanie w silniku przy przyspieszaniu |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14397 Pomógł: 128
|
Devil18 napisał(a): sta1416 napisał(a): Problemem okazało się nowe eco paliwo 95. Po wypaleniu go do końca i zatankowaniu 98 silnik chodzi cicho i gładko. Więc gdyby ktoś się zastanawiał jaka jest różnica przy nowym paliwie, to już wie. No, słuchajcie, to naprawdę ciekawa sprawa! Z mojego doświadczenia – i sporo ludzi na forach – czasem okazuje się, że paliwo może dać niezły popis, zwłaszcza jak mówimy o eco 95, które ma trochę inny skład niż tradycyjne 98. Może się zdarzyć, że przy takim paliwie silnik "trzepocze" nieco bardziej, co powoduje te niepożądane stuki czy kłapanie, a po zmianie na 98 wszystko się uspokaja. Dla mnie to już temat do przemyślenia – warto czasem sprawdzić, co dokładnie zaleca producent, a nawet eksperymentować (oczywiście, przy zachowaniu ostrożności), żeby przekonać się, które paliwo daje lepsze rezultaty. Osobiście leję i 95 i 98. Na początku po wprowadzeniu E10 lałem głównie 98. Obecnie 95, bo trochę jeżdżę. Nie zauważyłem zmiany kultury pracy silnika na 95.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 125 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|