|
Obecny czas: 21 Mar 2025, 12:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kamillo |
#803981 Wysłany:
24 Kwi 2016, 15:45; Temat postu: Czy konieczna jest szpachla? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
Witam! Proszę o krótką poradę.
Od strony kierowcy chce podmalować dolne kilka cm błotnika. Jest tam rdza wy nalot i chce się tego pozbyć. Mam zamiar to oczyścić ładnie do blachy, później nałożyć preparat antykorozyjny, podkład, czarny lakier i bezbarwny lakier na koniec.
Robiłem to przed zimą ale nie miałem wówczas preparatu antykorozyjne i rudy nalot powrócił ( do tego temp była w okolicach 10 st C tylko....).
I teraz pytanie: jak pozbędę się nalotu i dojdę do blachy będzie uskok blacha-obecny lakier. Delikatnie zjadł rant lakieru by zminimalizować uskok i mam zamiar malować.... ale.... może powinienem położyć mgiełkę szpachli by to wyrównać? A może w zupełności podkład wystarczy? (Tak właśnie sądzę ale chcę się upewnić....)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#803984 Wysłany:
24 Kwi 2016, 16:22; Temat postu: Re: Czy konieczna jest szpachla? |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14397 Pomógł: 128
|
Jeśli zeszlifujesz to, co robiłeś przed zimą (np. papierem 80), to końcówkę (fragment starego lakieru) wygładź papierem 250, 500, 800, 1000. Dzięki temu uskoku nie będziesz miał, jak również o głębokich (widocznych) rysach na pozostawionym lakierze będziesz mógł zapomnieć  Jaki masz preparat antykorozyjny? Po obejrzeniu tego filmu https://youtu.be/-4rhOvtwIA8 chyba się na próbę przerzucę z wszelkich wynalazków na sam podkład epoksydowy, który stosowałem jako jedną z kilku warstw.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 125 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#803985 Wysłany:
28 Kwi 2016, 14:11; Temat postu: Re: Czy konieczna jest szpachla? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
Preparatu jeszcze nie kupiłem. Będę szukał czegoś w tym tygodniu - mam nadzieję że w sklepach typu Norauto itp.... coś dostanę sensownego. Dzięki za info, z papierem ściernym będę tak schodził do coraz drobnieszego [ Dodano: 28 Kwi 2016 13:11 ]I jeszcze jedno. Ja pomaluję środkiem antykorozyjnym i ładnie on wyschnie to zamin położę lakier (kolor) to lekko przeszlifować papierem ściernym to zabezpieczone miejsce? Wydaje mi się że tak, żeby powierzchnię zmatowić, ale nie chciałbym błędu popełnić więc wolę dopytać 
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#804346 Wysłany:
28 Kwi 2016, 17:57; Temat postu: Re: Czy konieczna jest szpachla? |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14397 Pomógł: 128
|
Tak zrób. Lakierując coś w "domowych" warunkach może się zdarzyć tak, że jakiś kurz lub inne zanieczyszczenia przykleją się do warstwy lakieru podkładowego. Przeszlifowanie podkładu drobnym papierem pozwoli usunąć ewentualne włoski itp., a tym samym zwiększy rzeczywistą powierzchnię styku obu lakierów.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 125 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#804349 Wysłany:
28 Kwi 2016, 18:56; Temat postu: Re: Czy konieczna jest szpachla? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
Dzięki wielkie  przez weekend majowy będę działał:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
kikers |
#863543 Wysłany:
09 Mar 2025, 17:16; Temat postu: Re: Czy konieczna jest szpachla? |
|
 |
Forumowicz |
Imię: larry
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: ON
Wersja: ED
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 15 Gru 2024, Posty: 3
|
domin45670 napisał(a): Jeśli zeszlifujesz to, co robiłeś przed zimą (np. papierem 80), to końcówkę (fragment starego lakieru) wygładź papierem 250, 500, 800, 1000. Dzięki temu uskoku nie będziesz miał, jak również o głębokich (widocznych) rysach na pozostawionym lakierze będziesz mógł zapomnieć  Jaki masz preparat antykorozyjny? Po obejrzeniu tego filmu https://youtu.be/-4rhOvtwIA8 chyba się na próbę przerzucę z wszelkich wynalazków na sam podkład epoksydowy, który stosowałem jako jedną z kilku warstw. dobry post
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|