|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 16:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
uzziah |
#93947 Wysłany:
19 Lut 2008, 09:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 11 Wrz 2007, Posty: 508
|
Wczoraj sprawdzalem u siebie tzn w moim GP - suchutko Aktualny przebieg to ~7800 km.
Musze przyznac ze tez zdarza mi sie krecic motor do 5 tys. Choc bardzo sporadycznie, najczesciej zeby w miare dynamicznie jechac zmieniam bieg na wyzszy przy 3,5 tys. Pamietam za to ze w seicento mialem taka przypadlosc, ale to chyba jak wiele osob.
Za to zauwazylem cos innego (troche nie w temacie) nie zakleilem dziury w nadkolu i mam uwalony silnik
acha.. o co chodzi z tym wariatorem, bo nie jestem w temacie?! [ Dodano: 19 Lut 2008 09:14 ]Jezeli to moze miec cos wspolnego z tematem, to poziom oleju nie jest pod przyslowiowy korek, ale na 3/4 skali.
_________________ GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut
|
|
Góra |
|
|
|
|
Mekl |
#93959 Wysłany:
19 Lut 2008, 09:44; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 42
|
Ja mam najręcony 26kkm i mam suchutko. Poziom oleju w silniku 1/2 stanu. A co do obrotów to róźnie....zdarza sie ze krece do 5000...
_________________ FIAT Grande Punto 1,4 8V Energy Blue&Me 2007, przebieg: 155.000 km FIAT Grande Punto 1,4 8V Estiva Blue&Me 2010, przebieg:35.000 km
|
|
Góra |
|
|
poziomek |
#94849 Wysłany:
21 Lut 2008, 08:48; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 69
|
|
Góra |
|
|
pmxoo7pI |
#861365 Wysłany:
16 Gru 2023, 18:32; Temat postu: Re: Pocenie się na uszczelce pokrywy zaworów w GP 1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 556 Pomógł: 8
|
Pokrywę, znaczy uszczelkę, należy na całej długości przykleić do głowicy silikonem (a rowek w pokrywie posmarować). Zero wycieków gwarantowane, a uszczelka żyje wiele lat. Ale "o-ringi" (o-ringi podwójne) się zużywają (twardnieją, są spłaszczone). Więc one wymagają wymiany. Pokrywa tutaj przekazuje olej do smarowania wałka i zmiennych faz, stąd trzeba uważać (ster FIRE miały rurkę olejową). Czyli sprawdzać przyleganie punktów, gniazd o-ringów pokrywy do odpowiednich miejsc na głowicy. Ma być kontakt metal-metal, a często nie ma (niedbała obróbka w fabryce). Poprawka, czyli planowanie stopek (klasyka rodziny FIRE, wszystkie modele) nadal w tym modelu obowiązuje, ale celem nie jest pokrywa, a właśnie kwestia oleju! Numer jeden to o-ringi, uszczelka jest na drugim miejscu. Przykład poprawki: http://fiatpunto.com.pl/post861074.html#p861074 Planowanie + kwestia głównego o-ringa (niepotrzebnie jest przyrośnięty do uszczelki, miejsce łączenia jest słabym punktem i tam może popuszczać).
_________________ Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|