|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 00:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Kufell |
#165917 Wysłany:
06 Wrz 2008, 23:00; Temat postu: Linki lewarka zmiany biegów Punto II |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Niebawem stanę się szczęśliwym posiadaczem Punciora II. Mam jedno pytanie odnoście małej wady technicznej jaką posiada to auto. Otóż z tego co wiem problem leży w linkach lewarka zmiany biegów, lewarek nie działa w normalny sposób. Co nie za bardzo mi się podoba, i tu właśnie mam pytanie do doświadczonych użytkowników tego modelu. Czy niezbędna jest naprawa takiej wady, czy to po prostu kosmetyka i jeżeli się do tego przyzwyczaję nie będzie problemu. No i od razu byłbym zobowiązany gdyby ktoś mnie uświadomił ile taka naprawa mogła by mnie wynieść.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź 
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Adas |
#165924 Wysłany:
06 Wrz 2008, 23:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#166163 Wysłany:
07 Wrz 2008, 17:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
No właśnie czy jest konieczna wymiana obu linek w przypadku nieprawidłowego działania lewarka czy tylko jednej linki? Bo wiem że są dwie linka zmiany biegów i linka wyboru biegów. A problem z lewarkiem polega na tym, iż nie działa on w sposób płynny. Ciężko chodzi krótko mówiąc.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
FireAngel |
#166424 Wysłany:
08 Wrz 2008, 07:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
Kufell napisał(a): No właśnie czy jest konieczna wymiana obu linek w przypadku nieprawidłowego działania lewarka czy tylko jednej linki? Bo wiem że są dwie linka zmiany biegów i linka wyboru biegów. A problem z lewarkiem polega na tym, iż nie działa on w sposób płynny. Ciężko chodzi krótko mówiąc.
W 99% przypadków wystarczy wymiana linki lewej (nr FIAT: 55194775).
Możesz zadziałać tymczasowo/ prowizorycznie - kupić olej silikonowy, wrzucić wsteczny, porządnie nasmarować wtedy tę linkę i odczekać ok 1 h, poruszać linką (pojeździć).
I tak trzy razy - starcza na ok 1 m-c, ale wymiana Cię nie minie.
Uważaj Kufell za pierwszym razem błędnie podałem dane linki. Teraz sprawdziłem i poprawiłem. Powyższe dane są już poprawne.
Tutaj link do aukcji:
http://www.allegro.pl/item418915106_lin ... ginal.html
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
Ostatnio edytowany przez FireAngel 08 Wrz 2008, 19:13, edytowano w sumie 3 razy
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#166431 Wysłany:
08 Wrz 2008, 07:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#166437 Wysłany:
08 Wrz 2008, 08:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#179891 Wysłany:
15 Paź 2008, 10:44; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
możecie troszkę rozwinąć którą linkę i z której strony tzn od silnika czy od drążka oliwić?
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#179965 Wysłany:
15 Paź 2008, 16:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#179975 Wysłany:
15 Paź 2008, 17:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
filipiec |
#180576 Wysłany:
17 Paź 2008, 14:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wierzbanowa Rejestracja: 27 Wrz 2008, Posty: 15
|
ja miałem ten sam problem,wszystko działało ale lewarek był strasznie "mulny" w którąś wolną sobotę wjechałem na kanał,wyciągłem całą linkę od wyboru biegu z zamiarem wymiany na linkę którą kupiłem wcześniej z katalogu (cena ok 75zł) po wymontowaniu okazało się,że linki znacznie różnią się od siebie:( więc za pomocą wd40,oleju silnikowego,rozcienczalnika i strzykawki z igłą rozpocząłem reanimacje padłej linki:) po ok 20 min ślizgała się w pancerzu jak nowa:D wszystko poskładałem i od 2 miesięcy cieszę się przyjemnością z jazdy:p wszysko zajęło jakieś 3 godz...a meczyłem się przy jeździe przez 1,5 roku:)
|
|
Góra |
|
 |
mazlo |
#183870 Wysłany:
27 Paź 2008, 22:40; Temat postu: linka zmiany biegów |
|
 |
Forumowicz |
 |
Rejestracja: 29 Sie 2008, Posty: 2
|
Witam
Wszystkich forumowiczów
Moja tez strzeliła i co zrobiłme do turlałem sie do serwisu na 4 biegu bo taki mi został i wiecie ile mi krzykneli 250zł za linke i 250 za robocizne ,wiec sobie darowałem .Poszukałem na alegro i tak jak kolega pisze 82zł linka kosztowała .Wymieniałem bez kanału i tez sie dało wystarczyło w miare wysoko podnieść kropka .Serwisie powiedzieli ,ze trzeba odpinać wydech , a to wcale nie prawda . Osłane termiczną daje sie wyjać obracając ją wokół tłumika .Rozmontowanie i załozenie zajeło mi to góra 1h. i to bez pospiechu i fakt róznica jest taka, że aż za lekko lewarek chodzi 
_________________ Punto II 1,2 16 V HLX
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#184473 Wysłany:
29 Paź 2008, 17:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#197692 Wysłany:
10 Gru 2008, 15:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Adas napisał(a): Trzeba zdjąć z dołu pod rurą wydechową, osłonkę, przykręcona na małe Torx.
Możesz napisać orientacyjnie jak małe bo nie wiem czy znajdę takie w skrzynce, a nie chciał bym się niemile zaskoczyć podczas wymiany.
[ Dodano: 10 Gru 2008 15:48 ]
Po raz kolejny wracam do tematu... Dlaczego? Otrzymałem już, wyżej wymienioną linkę (nr FIAT: 55194775), fantastyczna sprawa  . Tylko, że dostrzegłem mały problem. Poprzedni właściciel w celu doprowadzenia lewarka do stanu użyteczności postanowił przesmarować linkę w wyżej opisany prze ze mnie sposób. Który opierał się niestety na zniszczeniu gumowej osłonki tej części linki która znajduje się w komorze silnika. Niestety przez ten ruch wykonany zapewne ze względu na brak dostępu do kanału lub najazdu. Teraz gdy mam już nową linkę pojawił się problem, z odnalezieniem tego typu osłonki. Niestety linki sprzedawane na allegro nie mają w zestawie tych gumowych nakładek. Może ktoś ma jakiś patent, na to jak by to rozwiązać (zabezpieczyć) bądź wie gdzie mógł bym dostać taką gumową osłonkę na bank. (miasto Łódź)
Chodzi mi o osłonkę na odcinek linki zaznaczony na zdjęciu:

_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#198047 Wysłany:
10 Gru 2008, 18:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
FireAngel |
#198209 Wysłany:
11 Gru 2008, 07:31; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
Kufell napisał(a): Może ktoś ma jakiś patent, na to jak by to rozwiązać (zabezpieczyć) bądź wie gdzie mógł bym dostać taką gumową osłonkę na bank. (miasto Łódź) Chodzi mi o osłonkę na odcinek linki zaznaczony na zdjęciu:
Ta linka się zmieniła i już teraz nie ma osłony gumowej.
Podobne osłony produkuje POZ GUM (Przelotka gum. uniwersalna f 12mm)
Znajdziesz go na stronie http://www.pozgum.pl/katalog/katalog_czs.html lub w sklepach z częściami gumowymi do samochodów
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#198258 Wysłany:
13 Gru 2008, 14:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Dzięki FireAngel
Co polecacie do przesmarowania linki?
[ Dodano: 13 Gru 2008 14:27 ]
No teraz opiszę jak wygląda ta prosta wymiana linki z punktu widzenia laika mechaniki samochodowej. Do wymiany linki przyczyniło się uwaga... 5 osób w tym jeden zawodowy mechanik.  Zdjęcie osłony która znajduje się nad tłumikiem należało do czynności bardzo prostych... taki poziom przedszkolaka :p idąc dalej zdjęcie osłonki pod którą znajdują się linki (pod lewarkiem) również było banalne. Problemy zaczęły się w momencie dotarcia do końca linki która jest doczepiana do lewarka. Wymieniałem linkę lewą bo ona szwankowała, zdjęcie tego oczka linki z tulejki i ulga spowodowana tym faktem bezcenne. Różne były koncepcje uwieszanie się, podważanie śrubokrętem, ale tak naprawdę sprawdziła się łyżka (nie taka stołowa) i odrobina samozaparcia. Kiedy już zeszła (należy zaznaczyć że zajęło to najwięcej czasu), to pojawił się kolejny problem zatyczka która znajduje się na tym plastiku nie chciała wyjść. Po raz kolejny sprawdziło się rozwiązanie siłowe, młotek to podstawowe narzędzie przy tym zadaniu. No i wtedy już można było wyjąć linkę od strony lewarka z plastikowej obudowy... Następnie trzeba wypiąć ją z plastiku mocującego obie linki, no to to do najprostszych czynności należy. Wypięcie linki w komorze silnika przebiega bez problemów, tylko nie wolno zapomnieć o usunięciu tej metalowej zatyczki która blokuje linkę w jej miejscu. No i wtedy można wyjąć starą linkę i poskładać wszystko do kupy, zaczynając od zamontowania linki w komorze silnika. Nie chciała się wpiąć na tą tulejkę ale młotek rozwiązał problem. To samo w kwestii wpinania linki od strony lewarka. No i w sumie poskręcać wszystko do kupy i gotowe. (Cena:Czas pracy 2h + 92 zł za nową linkę | Efekt: praca lewarka bezcenna) ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#214534 Wysłany:
05 Lut 2009, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
witam
odświeżę temat bo muszę kupić linkę
po przeczytaniu wszystkiego wkrada mi się drobne nieporozumienie tzn u mnie problem jest z powrotem dzwigni zmiany biegów do pozycji 3/4
tzn jak przesune dzwignie biegów w pozycję 1/2 lub 5/R nie wraca samoistnie w pozycie 3/4
z tego co czytam wymieniacie linkę 3
sprawdzałem u mnie i wychylanie dzwigni zmiany biegów realizuje linka 4
pozatym ma nr 467498868
podajecie inne numery
morzecie mi rozjaśnić czy chodzi o linke 3 czy 4 [ Dodano: 05 Lut 2009 11:14 ]sporo z was wymieniało tą linkę czy naprawdę nikt nie może mi napisać o którą linkę chodzi
|
|
Góra |
|
 |
gray5 |
#216125 Wysłany:
05 Lut 2009, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: gdynia Rejestracja: 10 Sty 2009, Posty: 107
|
jeśli chodzi o mnie to tez miałem taki problem jak ty.
kilka dni z rzędu psikałem wd 40 do pancerza linki od strony skrzynie biegów, przy lewarku chyba moj tata psikał, i pomogło jak do tej pory nic się nie dzieję;]
_________________ Włoska strzała - 1.9 DS 2000r błękit 5D
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#216157 Wysłany:
06 Lut 2009, 08:12; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
do której linki psikałeś
zdjęcie wyżej
|
|
Góra |
|
 |
gray5 |
#216591 Wysłany:
07 Lut 2009, 16:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: gdynia Rejestracja: 10 Sty 2009, Posty: 107
|
musiałbym zajżeć z kims pod maskę, ale niemam nikogo do pomocy teraz, żeby lewarkiem poruszał
_________________ Włoska strzała - 1.9 DS 2000r błękit 5D
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#217470 Wysłany:
10 Lut 2009, 11:13; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
jak masz mozliwosc pstryknij fotke tych linek od strony silnika
i zaznacz ktora u ciebie szwankowala
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#217491 Wysłany:
10 Lut 2009, 12:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
No jeżeli Ci nie wskakują biegi w sposób samoistny bo chyba dobrze zrozumiałem, to wymiana linki nr.3 jest jak najbardziej pożądana. Linka nr.4 z tego co wiem służy do przemieszczania się lewarka w pozycje prawo lewo a nie przód tył. WD- 40 tymczasowo pomaga, tak samo jak nasmarowanie linki olejem ale to tymczasowe rozwiązanie. Tak czy inaczej trzeba ją wymienić. No i powiedz jaki masz silnik bo może trochę się różnić budowa linki skoro kolega, opisuje że psikał do obudowy i musiał w tym celu podnosić maskę... To operacja ta trochę mnie dziwi.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#217499 Wysłany:
10 Lut 2009, 12:37; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
o to chodzi ze biegi wchodzą bez problemu
tak jak pisałem lewarek nie wraca samoistnie do pozycji b (bieg 3/4)
1 3 5
a b c
2 4 R
opiszę problem jeszcze raz z rysunkiem powyżej
u mnie problem w tym że lewarek nie wraca do pozycji b np. zmiana z 2 na 3
normalnie powinno się wysprzęglić bieg 2 lewarek powinien wrócić sam z pozycji a do b no i wrzucamy 3
u mnie lewarek zostaje w pozycji a trzeba go przesunąć do b i wrzucić 3 to samo z drugiej strony tzn z pozycji c do b tez nie wraca sam
większość z was pisze o lince 3 (rys wyżej)
ruszałem swoją dzwignią i wydaje mi się ze problem w lince 4
lub co gorsza problemem nie jest linka
czy u was były te same objawy i która linka za to odpowiada>?
|
|
Góra |
|
 |
falcon-r |
#247899 Wysłany:
01 Maj 2009, 13:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: LLE Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 26
|
Witam,,,
Pozwoliłem sobie odświeżyć temat dopisując/opisując swoją przygodę z omawianą wymianą linek.
Tak więc poszukiwałem informacji czemu to lewarek chodzi ciężko a bieg 5-ty ciężko wcelować zamiast wrzucić poprzez maksymalne wychylenia drążka.
Ratowałem (zgodnie z sugestią) przy pomocy WD40 (szajs najgorszy), odrdzewiacza, smaru białego w sprayu i oleju (to było najskuteczniejsze). Jednak to jak się okazało pomogło doraźnie i nadszedł dzień wymiany. Tu zaczęły się schody bo gdzie by nie poszedł to podawali inną linkę niż ta którą miałem. Różnica na tej do zmiany biegów mała bo brakowało tylko osłonki gumowej (to wyjaśnił ktoś na forum), a i jest pancerz krótszy o pare milimetrów. Natomiast na tej od wyboru biegów brakowało osłonki gumowej i sprężynki (teraz inna jest konstrukcja regulacji). Nałaziłem się, nagadałem zanim zlitował się mechanik w ASO (bo w sklepie ASO też nie wiedzieli) i wyjaśnił że obie linki się zmieniły i nowe tak samo pasują. Dlaczego nikt mi od razu tego nie powiedział, nawet w sklepie ASO!!!
No a teraz wymiana. Zacząłem do krótszej (zmiany biegu) i niebyło lekko, szczególnie że nie mam kanału i robiłem to leżąc na glebie (zaoszczędziłem jakieś 150zł, robocizny w ASO). Efekt był porażający bo biegi wskakiwały miodzio, ale wybór biegu nadal był taki sam. Wymieniłem linke drugą (wyboru biegu) i 5-tka wchodzi jak powinna. Wymontowana linka zmiany biegów nie chciała ruszać się w pancerzu, a po smarowaniu ruszyła ale chodzi ciężko. Linka wyboru biegów ma natomiast pewien punkt oporu ale chodzi (no nie tak jak nowa) i uszłaby gdyby nie to że połamałem regulacje przy wypinaniu jej od skrzyni.
_________________ Pierwsza miłość: fiat 126p - tęsknię
Sentyment: Polonez Caro 1,6 GLI - lubiłem
Posiadam: Punto II 1,2 elx 16V (2000) - szanuje
|
|
Góra |
|
 |
marcin74 |
#248253 Wysłany:
02 Maj 2009, 16:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 08 Mar 2009, Posty: 13
|
A jak wygląda sprawa przegubu lewarka ? Podobnie rozwiązane zapewne jak w seicento, czyli przegub kulisty, w nędznej plastikowej obudowie, którą wyrwałem przy szybkiej zmianie z wsecznego na 1 ...ze dwa razy
Jako ze za pierwszym razem do najbliższego garażu bylo daleko, zmuszony byłem opracowac technologie zmiany biegów za pomoca klucza francuskiego oraz kombinerek :d
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|