|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 20:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
nickoo |
#477336 Wysłany:
29 Maj 2011, 11:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
|
|
smuk |
#477341 Wysłany:
29 Maj 2011, 12:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
No własnie tylko że wszystko bylo rozbierane i czyszczone miesiąc przed badaniem technicznym, więc możliwe że tak szybko się zatarł ? ;-)
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#477342 Wysłany:
29 Maj 2011, 12:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Pietro |
#507155 Wysłany:
24 Wrz 2011, 18:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
Witam
ja niestate również mam problem z hamulcami
ręczny był coraz słabszy więc stwierdziłem że może linka się rozciągnęła czy coś, była lekko luźna więc podciągnąłem ale zbytnio różnicy nie widać, jak mam na 5 ząbku zaciąągnięty (6 ciężko wrzucić) to nowmalnie jestem w stanie ręką bębnem obrócić przy użycie większej siły.
Hamulec nożny jest bardzo dobry
na szczękach okładziny jeszcze sporo
macie jakieś pomysły za co się zabrać??
bo mi szczerze mówiąc pomysłów brak
ogólnie na zdjętym bębnie widać różnicę przy zahamowaniu nożnym a ręcznym... na ręcznym tylko troszkę szczęka się przemieszcza
ogólnie z bardzo małego skosu auto samo zjedzie ;/
czy ręczny ma jeszcze regulację gdzieś poza naciągiem przy drążku?
_________________ Punto Selecta, swap manual
|
|
Góra |
|
|
STax |
#507161 Wysłany:
24 Wrz 2011, 19:07; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Pietro napisał(a): macie jakieś pomysły za co się zabrać?? Rozciągnąć samoregulatory w bębnach. Na 99% pomoże. Samoregulator jest na jednej ze szczęk, taka zapadka z ząbkami o którą opiera się potem ta metalowa blaszka pomiędzy szczękami. Należy go rozciągnąć na tyle, żeby tylko dało się bęben z oporem założyć. [ Dodano: 24 Wrz 2011 18:07 ]Pietro napisał(a): ogólnie na zdjętym bębnie widać różnicę przy zahamowaniu nożnym a ręcznym... na ręcznym tylko troszkę szczęka się przemieszcza
To jest normalne, bo na ręcznym, linka ciągnie od dołu za ramię jednej szczęki, a przy nożnym tłoczki od góry popychają obie szczęki.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Pietro |
#507163 Wysłany:
24 Wrz 2011, 19:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
no ok ale samoregulaor przecież sam się rozsuwa jak się nożny naciśnie i zostaje rozsunięty, więc w jakim celu go rozciągać przed założeniem bębna?
nie neguję twojego pomysłu bo może i masz rację ale nie rozumiem więc pytam
_________________ Punto Selecta, swap manual
|
|
Góra |
|
|
STax |
#507165 Wysłany:
24 Wrz 2011, 19:22; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Pietro napisał(a): no ok ale samoregulaor przecież sam się rozsuwa jak się nożny naciśnie
Tak? A w jaki sposób? Obejrzyj sobie bęben - tam nie ma żadnego mechanizmu który by rozsuwał samoregulator, dlatego wraz ze zużyciem szczęk trzeba go samemu rozsuwać.
Teoretycznie sprężyny które są w bębnie powinny to robić, ale w praktyce chyba ktoś się rąbnął w projekcie, bo to nie działa i trzeba robić samemu. Przerabiałem to u siebie już kilka razy.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#507172 Wysłany:
24 Wrz 2011, 19:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
STax |
#507173 Wysłany:
24 Wrz 2011, 20:00; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
smuk |
#507180 Wysłany:
24 Wrz 2011, 20:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Poluźnij linki z ręcznego na tyle żeby byly luzne, i na wyłaczonym silniku wciśnij pedał w podłogę bardzo mocno, praktycznie stanij na nim. Powinienieś usłyszeć z tylnych kol takie cyknięcie, wlasnie wtedy samoregulatory sie ustawią i ręczny powinien być ok.
|
|
Góra |
|
|
Pietro |
#507185 Wysłany:
24 Wrz 2011, 21:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
ok dzięki wielkie za pomoc
jutro postaram się ogarnąć temat
i wówczas napiszę co dałem radę zrobić
_________________ Punto Selecta, swap manual
|
|
Góra |
|
|
STax |
#507192 Wysłany:
24 Wrz 2011, 22:36; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
smuk napisał(a): Powinienieś usłyszeć z tylnych kol takie cyknięcie, wlasnie wtedy samoregulatory sie ustawią i ręczny powinien być ok.
Tyle w teorii. W praktyce zazwyczaj to nie działa niestety. Albo sprężyny robią za słabe, albo zapadka w samoregulatorze za mocno go ściska.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
smuk |
#507195 Wysłany:
24 Wrz 2011, 22:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
U mnie podziałało
Ale może być tak jak mówisz, ja to pisałem tylko na podstawie swojego kropka
|
|
Góra |
|
|
STax |
#507197 Wysłany:
24 Wrz 2011, 22:44; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Ja z początku też tak próbowałem, ale efektów nie było. Stawałem na hamulcu, słychać było w bębnach że coś cyka a ręcznego dalej nie było. Dopiero jak rozebrałem i ręcznie rozciągnąłem to działało, dlatego też ten sposób polecam, chociaż mozna zacząć tak jak pisałeś, a nuż się uda akurat.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Pietro |
#507344 Wysłany:
25 Wrz 2011, 18:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
tak wyszło że niec nie zrobiłem bo w czasie prac strzelił tłoczek, płyn hamulcowy poleciał i musiałem się tym szybko zająć także zamiast 2 godzin ponad 3 mi zeszły bo skoczyłem do swojego mechanika bo leżały u niego moje drugie bęny i szybko przełożyłem tłoczki bo czas mnie gonił bo zaraz na poznań muszę lecieć
ale co do ręcznego co na początku zdążyłemprawie godzinkę pogrzebać to opcja którąprzedstawił smuk okazała się dobra dla lewego koła a prawe nic
także rozebrałem prawe poprawiłem, złożyłem i wówczas strzelił tłoczek (nie wiem co ale pewnie coś z*ebałem)
w każdym razie jest troszkę lepiej ale nie dużo, na piasku jak w czasie jazdy zaciągnę ręczny to zwalnia dość dobrze ale nie zablokuje. Ale to w weekend dopracuję albo mechanik to ogarnie bo parę spraw ma mi pogrzebać przy aucie to przy okazji do hamulców zajrzy
w każdym razie oboje mieliście rację i za to dziękuję serdecznie
_________________ Punto Selecta, swap manual
|
|
Góra |
|
|
Boctok |
#521109 Wysłany:
15 Lis 2011, 23:39; Temat postu: Re: Słabe hamulce - pomocy! |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Mar 2010, Posty: 14
|
Hej. Podłączę swoje pytanko tutaj. Czy pompa hamulcowa do punto mk1 różni się w zależności od pojemności silnika? U mnie ostatnio objaw jest taki: duży skok pedału hamulca, by zablokować koła muszę depnąć do dechy i wtedy dodatkowo słyszę syczenie. Ostatnio syczy stale, nawet nie wciskając pedału hamulca (oczywiście przy odpalonym silniku). Co do syku, me podejrzenie kieruje w stronę serwa, a "miękki" pedał hamulca, sam już nie wiem, obstawiał pompę hamulcową, ale im więcej czytam przypadków tym krąg poszukiwań powiększa się. Pytam o różnice w pompie bo na miejscu mam do dyspozycji pompę i serwo z 1.1, a u mnie pod maską 1.2. Wszelkie odpowiedzi na problem bardzo mile widziane
_________________ "...czy mnie słyszysz?! Jade do Ciebie! UUUjjjjee! Roz__łem się na drzewieeee, z ust mi cieknie gęsta krew, wiem karetka nie przyjedzieeee, flaszka pękła, a to peeech!!!"
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#521113 Wysłany:
15 Lis 2011, 23:45; Temat postu: Re: Słabe hamulce - pomocy! |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Boctok |
#521117 Wysłany:
15 Lis 2011, 23:49; Temat postu: Re: Słabe hamulce - pomocy! |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Mar 2010, Posty: 14
|
ok, dzięki wielkie za info, bo nie wiedziałem, czy tracić czas na podmiankę, wyciągnę w takim razie jutro pompę i serwo z jakiegoś szrotu, zobaczę (oczywiście o ile pompa i serwo będą sprawne jeszcze w kropku, który znalazł się tam z jakiegoś powodu ) jak uda mi się samemu podmienić to napiszę czy coś pomogło w temacie. dzięki nickoo za błyskawiczna odpowiedź
_________________ "...czy mnie słyszysz?! Jade do Ciebie! UUUjjjjee! Roz__łem się na drzewieeee, z ust mi cieknie gęsta krew, wiem karetka nie przyjedzieeee, flaszka pękła, a to peeech!!!"
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#521119 Wysłany:
15 Lis 2011, 23:51; Temat postu: Re: Słabe hamulce - pomocy! |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Boctok |
#521123 Wysłany:
15 Lis 2011, 23:59; Temat postu: Re: Słabe hamulce - pomocy! |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Mar 2010, Posty: 14
|
no właśnie tak podejrzewałem bo jak zauważyłem na alle...o , demontowane pompy mają poucinane przewody raz na pewno oszczędność czasu, no a dwa po co się mordować z odkręcaniem, psiknę jakimś WóDem, może się uda jakoś w miarę to załatwić.
_________________ "...czy mnie słyszysz?! Jade do Ciebie! UUUjjjjee! Roz__łem się na drzewieeee, z ust mi cieknie gęsta krew, wiem karetka nie przyjedzieeee, flaszka pękła, a to peeech!!!"
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#521125 Wysłany:
16 Lis 2011, 00:01; Temat postu: Re: Słabe hamulce - pomocy! |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Boctok |
#521882 Wysłany:
19 Lis 2011, 10:28; Temat postu: Re: Słabe hamulce - pomocy! |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Mar 2010, Posty: 14
|
wymieniłem, pompę hamulcową i serwo od punto 1.1 i jest znaczna poprawa. Pedał hamulca ma znacznie mniejszy skok, hamulce bardziej wydajne i nic nie syczy. Z odkręceniem nie było problemów, natomiast zaczęły się w momencie rozebrania bębnów, tam cylinderki które troszkę zabryzgały płynem bęben, poza tym i tak musiałbym je wymienić bo za nic nie chciały się odkręcić odpowietrzniki na nich i przy okazji przewody prowadzące do nich, bo też ani drgnęła nakrętka. Koszt serwo, pompa ze szrotu, płyn, cylinderki, przewody końcowe - około 110zł + śpik tnący wargę Resztę przewodów przejrzę wiosenną porą.
_________________ "...czy mnie słyszysz?! Jade do Ciebie! UUUjjjjee! Roz__łem się na drzewieeee, z ust mi cieknie gęsta krew, wiem karetka nie przyjedzieeee, flaszka pękła, a to peeech!!!"
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#521889 Wysłany:
19 Lis 2011, 10:49; Temat postu: Re: Słabe hamulce - pomocy! |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Boctok |
#522145 Wysłany:
20 Lis 2011, 00:09; Temat postu: Re: Słabe hamulce - pomocy! |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Mar 2010, Posty: 14
|
tak jest Dzięki nickoo za informacje dotyczące pompy i serwa. Niedługo powalczę samodzielnie z rozrządem i chyba z nagrzewnicą o ile odpowietrzenie po wymianie pompy wody nie przyniesie rezultatu, mam nadzieję, że z całości wyjdę zwycięsko. Pozdrawiam.
_________________ "...czy mnie słyszysz?! Jade do Ciebie! UUUjjjjee! Roz__łem się na drzewieeee, z ust mi cieknie gęsta krew, wiem karetka nie przyjedzieeee, flaszka pękła, a to peeech!!!"
|
|
Góra |
|
|
89marcin89 |
#703475 Wysłany:
02 Gru 2013, 23:38; Temat postu: Re: Słabe hamulce - pomocy! |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 12 Sie 2013, Posty: 73
|
Siemanko. Robocizna za wymiane tarcz i klocków na przodzie 100zł to mało, przeciętnie? Bo mam takiego mechanika i nie wiem czy dalej do niego jezdzic, a nigdy nie wymieniałem i nie mam porównania.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|