|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 05:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
2rotor |
#182218 Wysłany:
22 Paź 2008, 15:18; Temat postu: Benzyna czy Diesel |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Po przeczytaniu wypowiedzi internautów w poniższym artykule:
http://www.motofakty.pl/artykul/diesel_czy_benzyna.html
normalnie już mi ręce opadają jak ludzie są zaślepieni autami z turbodieslem.
Na dodatek nasuwa mi się pomysł ze niektórzy powinni mieć zakaz korzystania z internetu na skutek za niskiego IQ.
Dieslom stanowczo mówię NIE i śmieję się z tego że gdyby nie turbiny to silniki te miały by tak śmieszne moce i dychawiczne osiągi ze nawet wstyd byłoby je wypisywać na papierze bo nikt by nie chciał tym jeździć.
Zachwyty na temat wyżyłowanych diesli i wciskanie tego że są takie super na tle benzyny są dla mnie śmieszne. Jeśli ktoś jeszcze nie oszalał na punkcie silników do traktorów, koparek i innych walców drogowych i ceni sobie ciszę, kulturę pracy i osiągi silników benzynowych to zapraszam do dyskusji.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
|
|
Barrtek96 |
#182219 Wysłany:
22 Paź 2008, 15:21; Temat postu: |
|
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#182222 Wysłany:
22 Paź 2008, 15:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Mnie to najbardziej śmieszą takie wynalazki jak Audi R8 TDI. I na co to komu? Sportowe auto musi mieć mocny silnik benzynowy, akustycznie dobrany wydech i cieszyć kręceniem na wysokie obroty. Kogo spalanie interesuje przy aucie za kilkaset tysi? Dżizas....
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#182228 Wysłany:
22 Paź 2008, 15:42; Temat postu: |
|
|
Chcą pokazać że Diesel jest lepszy. Jednak i benzyna ma wady, I DIESEL TEŻ MA. A wybór to rzecz gustu i portfel
|
|
Góra |
|
|
STax |
#182229 Wysłany:
22 Paź 2008, 15:46; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Zdecydowanie benzyna...
Wolnossąca benzyna vs wolnossący diesel? Benzyna o mniejszej pojemności bedzie szybsza a palić będzie podobnie.
Turbodiesel vs turbobenzyna? Turbobenz. zostawia diesla daaaleko z tyłu, pali oczywiście więcej, ale za to nie brzmi jak traktor...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#182230 Wysłany:
22 Paź 2008, 15:50; Temat postu: |
|
|
Haha w starej Pandzie diesel 1.3 miał 36 koni
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#182231 Wysłany:
22 Paź 2008, 15:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Barrtek96 napisał(a): Haha w starej Pandzie diesel 1.3 miał 36 koni
Wyjmij z nowej turbo to dużo lepiej nie będzie
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#182234 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:01; Temat postu: |
|
|
No ale co do wolnossącego diesla, w SW (szmelcwagen) Golf V był oferowany silnik 2.0 SDI o mocy... 75 koni. Powalające przyśpieszenie. [ Dodano: 22 Paź 2008 16:01 ]Chciałbym dodać, że dziś jest mój jubileusz 250 dni na forum
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#182235 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:13; Temat postu: |
|
|
Ehhh nie wiem czy ta dyskusja potrzebna. MYślę że każdy kupuje to na czym mu zależy a wady i zalety sa jasne i od dawna znane.
Diesel: Mniej pali, więcej kosztuje, obecnie koszta typowego serwisowania zblizone, jest cięższy od benzyny, ale ma wiekszy moment obrotowy - lepiej się zbiera, ale też w mocno ograniczonym zakresie obrotów, klekocze, ze wzgledu na obecną mode mniej traci na wartości i łatwiej sprzedać. I trwałość obecnych wyżyłowanych diesli jest już mitem i zblizona jest do obecnych silników bezynowych
Benzyna: Wiecej pali, ładniej brzmi, jesli ma turbo to diesla kroi w talary w osiagach, lżejsza, cichsza, tańsza w zakupie. Niestety daje się skalać wrzodem zwanym LPG, wg. mnie w większości odpowiedzialnym za awaryjność zagazowanych silników. Bardziej traci na wartosci, mniej chętnie kupowana z drugiej ręki.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#182237 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:17; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Grzegorz1976 napisał(a): Diesel: (...) ma wiekszy moment obrotowy - lepiej się zbiera, ale też w mocno ograniczonym zakresie obrotów
Zaznaczmy, że turbodiesel. Bo te wolnossące wcale jakiegoś wysokiego momentu nie mają tzn a jeśli już, to raczej wynika on z dużych pojemności a nie z rodzaju paliwa.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#182239 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:33; Temat postu: |
|
|
No czytałem kiedyś że jest samochód Diesla napędzany gazem... tylko ciekawe jaka jest trwałość tego silnika i jaki jest koszt instalacji. Gdyby diesel kręcił się tak, jak benzyna, jego moc bez turbiny mogłaby być bardziej porównywalna z wolnossącą benzyną, chociaż niektóre benzyny mają odcięcie przy 6000 obr./min, a MultiJet Pandy kręci się do 5750 obr. czyli inżynierzy dążą do zwiększenia limitu obrotów w Dieslu.
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#182242 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:37; Temat postu: |
|
|
STaxchodziło mi o elastyczność na wyższych biegach i mniejszą koniecznośc redukcji biegów. Jeśli chodzi o sprint do setki nawet turbodiesle są cieniasami biorąc pod uwagę ich pojemność silnika i wsadzone turbo.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#182243 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:39; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Grzegorz1976 napisał(a): STax chodziło mi o elastyczność na wyższych biegach i mniejszą koniecznośc redukcji biegów.
No ja rozumiem, ale tak jak wspomniałem - ta elastyczność jest cechą TURBO diesli, bo wolnossące to już inna bajka.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#182246 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:49; Temat postu: |
|
|
W wolnossących dieslach moment jest znikomy, mniejszy niż w benzynie.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#182247 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:53; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Barrtek96 napisał(a): W wolnossących dieslach moment jest znikomy, mniejszy niż w benzynie
Dokładnie...
Przykład: mercedes W123 200D - z 2 litrów ma 55-60km i 113nm
W123 300D - z 3 litrów 80-88km i 172nm...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#182248 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:54; Temat postu: |
|
|
STax napisał(a): ta elastyczność jest cechą TURBO diesli, bo wolnossące to już inna bajka.
Ja jesli piszę o dieslu mam na mysli automatycznie turbodiesle bo wolnossące czy inne wynalazki przechodza już powoli do lamusa.
Ja raz miałem okazję przejechać się Bravo z silnikiem 1,6 MJ (zabijcie ale nie zapytałem czy to był ten 100 czy 120 KM, ale chyba ten słabszy) i powiem że wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, natomiast klekot przy zapalaniu i na wolnych obrotach rzeczywiście obciachowy , chociaz jak sie rozgrzał to nawet nie było tego tak słychać.
No i w dieslach bez filtra częstek stałych obciachowe jest kopcenie przy mocniejszym dodawaniu gazu.
Ja jestem zwolennikiem raczej benzynki, ale jakimś zagorzałym przeciwnikiem diesli nie jestem. Natomiast nic nie przekonuje mnie zebym miał przy zakupie dopłacać tyle kasy tylko dlatego ze to jest diesel
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#182249 Wysłany:
22 Paź 2008, 16:58; Temat postu: |
|
|
No ale TD trzeba by było porównać z TB, a wtedy to już inna bajka...
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#182253 Wysłany:
22 Paź 2008, 17:11; Temat postu: |
|
|
Barrtek96 napisał(a): No ale TD trzeba by było porównać z TB, a wtedy to już inna bajka...
Dokładnie. I wtedy jeśli chodzi o osiagi, to z tej samej pojemności przy niższej cenie zakupu TB kroi TD w talary. A nawet TB moze mieć nizszą pojemność co ma niebagatelne znaczenie przy ubezpieczaniu autka
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#182265 Wysłany:
22 Paź 2008, 17:27; Temat postu: |
|
|
No na przykład T-jet 1.4 150 koni i 1.9 M-jet też 150 koni, a pierwszy jest dużo lżejszy i ma lepsze przyśpieszenie (w Bravo).
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#182276 Wysłany:
22 Paź 2008, 17:50; Temat postu: |
|
|
Barrtek96 ale z drugiej strony jak sie duzo jeździ to trzeba brać ekonomię pod uwagę. Jak jeżdże te 17 - 20 tysięcy na rok, to nawet przez mysl mi nie przechoddzi żeby w dizla sie ładować i bulić za to na starcie, ale jakbym robił koło 30 czy więcej tysięcy na rok to raczej dizelka bym poszukał, bo za LPG serdecznie dziękuje.
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#182279 Wysłany:
22 Paź 2008, 17:55; Temat postu: |
|
|
No tak, dlatego teraz firmy zaczynają się przestawiać na TD. A za LPG to ja też dziękuję. Zanim przybyłem na forum mieliśmy Seicento z gazem. O mój boże, co za katorga... Jeździliśmy tylko na benzynie
|
|
Góra |
|
|
STax |
#182305 Wysłany:
22 Paź 2008, 19:17; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Grzegorz1976 napisał(a): jakbym robił koło 30 czy więcej tysięcy na rok to raczej dizelka bym poszukał, bo za LPG
No dokładnie, już lepiej diesel niż kuchenka gazowa
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#182346 Wysłany:
22 Paź 2008, 21:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
A ja tam też kiedyś byłem wielkim przeciwnikiem Diesli , ale polubiłem jazdę tymi samochodami , a i stacje benzynową zadziej odwiedzam niż poprzednio , mam więcej pieniędzy na inne przyjemności i jakoś sie ciesze jak widze ze po przejechaniu trasy średnie spalanie wychodzi 4-4,5 a po mieście 5-5,2 , kwestia upodobań.
ktoś napisał ze nie rozumie kupowanie samochodów za grube pieniądze z silnikiem diesla ale zazwyczaj te S-klassy A8 czy BMW 7 badz inne samochody tej klasy są to narzędzia pracy i tam przebiegi rzedu 50-100 tys rocznie to jest norma a różnica w spalaniu jest ogromna przy takich samochodach a pieniądze zaoszczędzone można tezauryzować bądz inwestować albo przeznaczać na BiR itp
Moje zdanie jest takie jesli podchodzimy do samochodu jako zabawki, użytkowania rodzinnego to stawiamy na benzynę jesli jest to narzedzie pracy które ma nas przetransportowac z pkt A do pkt B to stawiamy na diesel'a
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#182365 Wysłany:
22 Paź 2008, 21:50; Temat postu: |
|
|
sadoo napisał(a): Moje zdanie jest takie jesli podchodzimy do samochodu jako zabawki, użytkowania rodzinnego to stawiamy na benzynę jesli jest to narzedzie pracy które ma nas przetransportowac z pkt A do pkt B to stawiamy na diesel'a
Amen!
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#182369 Wysłany:
22 Paź 2008, 22:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Grzegorz1976 napisał(a): sadoo napisał(a): Moje zdanie jest takie jesli podchodzimy do samochodu jako zabawki, użytkowania rodzinnego to stawiamy na benzynę jesli jest to narzedzie pracy które ma nas przetransportowac z pkt A do pkt B to stawiamy na diesel'a Amen!
A ja uważam ze taki Bravo T-Jet wcale nie wyjdzie drożej w użytkowaniu niż M-Jet. Oczywiście chodzi mi o całokształt. Spalanie z tego co wiem na mieście spokojnie zamyka się w 8 litrach przy normalnej jeździe a na trasie można zejść do 6 jak się nie korzysta z uroków turbo za często a napewno serwis tańszy w perspektywie lat, niższe oc itd. Nie wspomnę o różnicy w cenie podczas zakupu. Dodam ze mój stareńki SOHC w GTku po modyfikacjach pali w tej chwili 8 litrów na trasie przy niezłej zabawie w wyprzedzanie i częstym korzystaniu z 1bara doładowania.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|