|
Obecny czas: 07 Cze 2025, 11:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dr gore |
#185048 Wysłany:
31 Paź 2008, 21:57; Temat postu: pompa paliwowa nie ma prądu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Koło Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 269
|
dzisiaj rano doładowując akumulator pomyliłem plusa z minusem. Podłączenie trwało tylko chwile ale mam teraz problem, prawdopodobnie w wyniku tej pomyłki.
Mianowicie po kilku godzinach sprawdzania wszystkiego okazało się, że pompa paliwowa nie działa bo nie płynie do niej prąd.
Bezpieczniki są ok. Kumpel mi mówił że to może być krokowy lub te kostki które odpowiadają za coś tam. Kumpel mówił o nich ,, czasówki '' bo niby regulują czas pracy pompy i czegoś tam.
Macie może jakieś rady czy do elektryka jechać??
PS akurat teraz auto najbardziej potrzebne a tu taki klops. Zakupów nie zrobiłem i jutro na cmentarz z buta 5 km

|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#185154 Wysłany:
01 Lis 2008, 11:52; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dr gore: czyli, że jak przekręcasz kluczyk top nie słychać tego takiego "buczenia" pompy? Jeśli pomyliłeś bieguny, to najbardziej prawdopodobne, że spalił się silnik pompy.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dr gore |
#185217 Wysłany:
01 Lis 2008, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Koło Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 269
|
pompa działa- wymontowałem i podłączyłem do akumulatora i działa normalnie.
Właśnie tak jak piszesz- nie ma tego bzyknięcia po przekreceniu kluczyka.
Wszystko wskazuje na to, że zjarało się coś pod maską czyli np krokowiec czy co innego.
Głupi błąd ( złe podłączenie biegunów ) i auto niesprawne kilka dni plus koniecznośc zaciągania do elektryka w poniedziałek 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#185229 Wysłany:
01 Lis 2008, 16:53; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
dr gore |
#185283 Wysłany:
01 Lis 2008, 19:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Koło Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 269
|
ok, w poniedzialek bede u mechanika to sie okaze 
|
|
Góra |
|
 |
lewis2pac |
#185321 Wysłany:
01 Lis 2008, 22:00; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 4
|
Witam, prawdopodobnie to przekaźnik pompy paliwa... mam to samo, auto jest u mechanika, sprawdzili pompę, i działa. Po przekręceniu kluczyka nie ma buczenia... mechanik powiedział, że to pewnie ten przekaźnik tylko że nie wiedzą jaki numer katalogowy jest tego przekaźnika bo nie ma na nim numeru... i tu mam prośbę, jeśli macie możliwość proszę podajcie numer tego ustrojstwa. Mi się wydaje, że to to : http://allegro.pl/item466951851_przekaznik_pompy_fiat_brava_bravo_marea_punto.html
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#185332 Wysłany:
01 Lis 2008, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Jak źle podłaczycie bieguny do pompy to bedzie pracować w druga strone czyli pompować do zbiornika.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#185374 Wysłany:
02 Lis 2008, 01:33; Temat postu: |
|
|
Daniels mylisz się. Odwrotna biegunowość uszkodzi przekaźnik, gdyż za jego pomocą sterowana jest pompa.
dr gore sprawdź bezpiecznik pompy, w komorze silnika powinien być, oraz przekaźnik. Jeśli się nie mylę to jest tam zastosowany najzwyklejszy przekaźnik pięciopinowy.
|
|
Góra |
|
 |
dr gore |
#185429 Wysłany:
02 Lis 2008, 12:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Koło Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 269
|
mrider napisał(a): dr gore sprawdź bezpiecznik pompy, w komorze silnika powinien być, oraz przekaźnik. Jeśli się nie mylę to jest tam zastosowany najzwyklejszy przekaźnik pięciopinowy.
a konkretnie gdzie te badziewia się znajdują? 
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#185434 Wysłany:
02 Lis 2008, 12:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
mrider Co ty za brednie teraz piszesz , przecież pompa to silnik jak odwrotnie przewody podłączysz to będzie pracować w drugą stronę i przekaźnik nie będzie miał z tym nic wspólnego.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#185435 Wysłany:
02 Lis 2008, 12:21; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#185506 Wysłany:
02 Lis 2008, 16:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
STax Wydaje mi sie ze dr gore pisał o źle podłączonych biegunach , a jak pompę odwrotnie podłączysz to będzie pracować w drugą stronę , a on nie grzebał nic przy przekaźniku tylko przy pompie czytajcie dobrze!
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#185552 Wysłany:
02 Lis 2008, 18:11; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Daniels napisał(a): nie grzebał nic przy przekaźniku tylko przy pompie czytajcie dobrze
Daniels: zacznij czytać ze zrozumieniem. On nie podłączył pompy źle, tylko akumulator  Czyli w całym układzie prąd płynął odwrotnie, więc mógł pójść przekaźnik a równie dobrze nawet ECU.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dr gore |
#185609 Wysłany:
02 Lis 2008, 20:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Koło Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 269
|
nie wyraziłem sie najściślej. Mój błąd polegał na tym, że odwrotnie podłączyłem prostownik a nie klemy akumulatora. Poza tym od razu wyskoczył bezpiecznik prostownika więc teoretycznie mogłem uszkodzić tylko akumulator a nie układ elektryczny samochodu.
NIe wiem nawet, czy niedziałająca pompa paliwowa to skutek tego podłączenia i nie pamiętam, czy zanim chciałem podłączyć prostownik pompa działała, ale najpredzej mam usterke właśnie przez to podłączenie.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#185619 Wysłany:
02 Lis 2008, 20:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
dr gore pewien elektryk powiedział mi kiedyś, żeby nie ladować akumulatora przy założonych klemach, bo można coś uszkodzić. Być może tak się stało
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#185639 Wysłany:
02 Lis 2008, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
STax Ale sprawdzał pompe czy działa bo ja wymontował. Dobra trochę sie nie zrozumieliśmy ale mniejsza z tym.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#185684 Wysłany:
02 Lis 2008, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
czech22 napisał(a): dr gore pewien elektryk powiedział mi kiedyś, żeby nie ladować akumulatora przy założonych klemach, bo można coś uszkodzić. Być może tak się stało
Dokładnie. Klemy, a przynajmniej tą "+" należy odłączyć.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dr gore |
#185778 Wysłany:
02 Lis 2008, 23:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Koło Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 269
|
odłączyłem klemy przed podpieciem prostownika
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#185834 Wysłany:
03 Lis 2008, 08:10; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dr gore: oj, no to trzeba tak było od razu
To w takim razie to nie powinno mieć wpływu na pompę, co najwyżej tak jak napisałeś, mogłeś akumulator uszkodzić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
lewis2pac |
#188036 Wysłany:
10 Lis 2008, 12:34; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 4
|
Witam znów.
Wracając do tematu pompy, to auto postało u mechaników 2 tygodnie, sprawdzili pompę - bezpośrednio na akumulatorze działa, czyli pompa ok, przekaźnik też sprawdzili i też jest ok (sprowadzili nowy - i bez efektu), a co do tego wyłącznika bezpieczeństwa przy fotelu kierowcy to tez sprawdzony, na wszelki wypadek odłączyłem gniazdo od przełącznika, (ma być przejście pomiędzy kabelkami - prawda? ), no i w końcu sprawdziłem masę przy wtyczce do pompy no i nie ma masy, gdzieś wyczytałem że jest jakiś wyłącznik wstrząsowy, który odłącza właśnie masę, ale nie wiem gdzie on jest. I jeszcze jedno, masę podłączyłem do karoserii, więc jeśli to ten wyłącznik wstrząsowy, po powinno zadziałać... chyba
Jakieś porady??
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#188037 Wysłany:
10 Lis 2008, 12:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Wyłącznik wstrząsowy jest k. fotela pilota, po lewej stronie, za wajchą od tylniej klapy (taki guziol pod gumową osłoną). Trudno go nie zauważyć
Niby zwykła jazda nie powinna go uruchomić - on ma za zadanie odciąć dopływ paliwa w czasie kolizji i dopiero taki wstrząs powinien go uruchomić.
|
|
Góra |
|
 |
lewis2pac |
#188042 Wysłany:
10 Lis 2008, 12:58; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 4
|
Aha, czyli go odłączyłem i jest przejście, także powinno być ok. Jakieś pomysły?
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#188049 Wysłany:
10 Lis 2008, 14:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Wiesz, ja pisałem o tym, jak powinno być  A faktycznie to może się zdarzyć, że przy jakimś większym wstrząsie (jakiś garb na drodze przejechany ze zbyt dużą prędkością, zaliczony krawężnik, jakiś kot czy inny użytkownik pieszy pod kołami  ) istnieje szansa nawet całkiem spora na to, że ten wyłącznik zadziała samoistnie
Wtedy wystarczy wcisnąć ten guziol, o którym pisałem i powinno wrócić do normy. Oczywiście jeśli nie czujesz np. zapachu paliwa wewnątrz kabiny pilota 
|
|
Góra |
|
 |
lewis2pac |
#188053 Wysłany:
10 Lis 2008, 14:06; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 4
|
Wciskałem guzior, nic nie pomogło, a cała awaria wyszła w czasie jazdy, bez żadnych wstrząsów ani innych przeszkód.
Pogrzebałem jeszcze troche i nie moge znalezc, gdzie idzie kabel masowy od pompy, zasilanie idzie do kostki w przekaźniku i tam przejście jest. kiedy podlaczam tam zasilanie z aku, teoretycznie pompa powinna zaczac dzialac, ale pompa startuje gdy zmasuje dodatkowo ten grupy przewod masy... ten cienki od wylacznika jest zmasowany
|
|
Góra |
|
 |
WojtekPunto |
#198336 Wysłany:
11 Gru 2008, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 8
|
A jaki jest objaw po przekręceniu kluczyka ? Jakie kontorolki się zapalają? Jak reaguje wzkaźnik paliwa ?
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|