You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 07 Cze 2025, 11:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #185048 Wysłany: 31 Paź 2008, 21:57; 
 Temat postu: pompa paliwowa nie ma prądu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koło
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 269
dzisiaj rano doładowując akumulator pomyliłem plusa z minusem. Podłączenie trwało tylko chwile ale mam teraz problem, prawdopodobnie w wyniku tej pomyłki.

Mianowicie po kilku godzinach sprawdzania wszystkiego okazało się, że pompa paliwowa nie działa bo nie płynie do niej prąd.
Bezpieczniki są ok. Kumpel mi mówił że to może być krokowy lub te kostki które odpowiadają za coś tam. Kumpel mówił o nich ,, czasówki '' bo niby regulują czas pracy pompy i czegoś tam.

Macie może jakieś rady czy do elektryka jechać??

PS akurat teraz auto najbardziej potrzebne a tu taki klops. Zakupów nie zrobiłem i jutro na cmentarz z buta 5 km :x

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #185154 Wysłany: 01 Lis 2008, 11:52; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
dr gore: czyli, że jak przekręcasz kluczyk top nie słychać tego takiego "buczenia" pompy? Jeśli pomyliłeś bieguny, to najbardziej prawdopodobne, że spalił się silnik pompy.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185217 Wysłany: 01 Lis 2008, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koło
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 269
pompa działa- wymontowałem i podłączyłem do akumulatora i działa normalnie.
Właśnie tak jak piszesz- nie ma tego bzyknięcia po przekreceniu kluczyka.
Wszystko wskazuje na to, że zjarało się coś pod maską czyli np krokowiec czy co innego.

Głupi błąd ( złe podłączenie biegunów ) i auto niesprawne kilka dni plus koniecznośc zaciągania do elektryka w poniedziałek :?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185229 Wysłany: 01 Lis 2008, 16:53; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
dr gore napisał(a):
np krokowiec

Wątpię, żeby to on był. Raczej coś co steruje pracą pompy, ale nie mam pomysłu co.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185283 Wysłany: 01 Lis 2008, 19:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koło
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 269
ok, w poniedzialek bede u mechanika to sie okaze :roll:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185321 Wysłany: 01 Lis 2008, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 4
Witam, prawdopodobnie to przekaźnik pompy paliwa... mam to samo, auto jest u mechanika, sprawdzili pompę, i działa. Po przekręceniu kluczyka nie ma buczenia... mechanik powiedział, że to pewnie ten przekaźnik tylko że nie wiedzą jaki numer katalogowy jest tego przekaźnika bo nie ma na nim numeru... i tu mam prośbę, jeśli macie możliwość proszę podajcie numer tego ustrojstwa. Mi się wydaje, że to to : http://allegro.pl/item466951851_przekaznik_pompy_fiat_brava_bravo_marea_punto.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185332 Wysłany: 01 Lis 2008, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Jak źle podłaczycie bieguny do pompy to bedzie pracować w druga strone czyli pompować do zbiornika.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185374 Wysłany: 02 Lis 2008, 01:33; 
 Temat postu:
Daniels mylisz się. Odwrotna biegunowość uszkodzi przekaźnik, gdyż za jego pomocą sterowana jest pompa.

dr gore sprawdź bezpiecznik pompy, w komorze silnika powinien być, oraz przekaźnik. Jeśli się nie mylę to jest tam zastosowany najzwyklejszy przekaźnik pięciopinowy.


Góra
  
 
 
 Post #185429 Wysłany: 02 Lis 2008, 12:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koło
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 269
mrider napisał(a):
dr gore sprawdź bezpiecznik pompy, w komorze silnika powinien być, oraz przekaźnik. Jeśli się nie mylę to jest tam zastosowany najzwyklejszy przekaźnik pięciopinowy.


a konkretnie gdzie te badziewia się znajdują? :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185434 Wysłany: 02 Lis 2008, 12:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
mrider Co ty za brednie teraz piszesz , przecież pompa to silnik jak odwrotnie przewody podłączysz to będzie pracować w drugą stronę i przekaźnik nie będzie miał z tym nic wspólnego.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185435 Wysłany: 02 Lis 2008, 12:21; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Daniels: ale prąd nie idzie bezpośrednio do pompy, tylko najpierw jest przekaźnik, tak jak mrider pisze.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185506 Wysłany: 02 Lis 2008, 16:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
STax Wydaje mi sie ze dr gore pisał o źle podłączonych biegunach , a jak pompę odwrotnie podłączysz to będzie pracować w drugą stronę , a on nie grzebał nic przy przekaźniku tylko przy pompie czytajcie dobrze!

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185552 Wysłany: 02 Lis 2008, 18:11; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Daniels napisał(a):
nie grzebał nic przy przekaźniku tylko przy pompie czytajcie dobrze

Daniels: zacznij czytać ze zrozumieniem. On nie podłączył pompy źle, tylko akumulator :!: Czyli w całym układzie prąd płynął odwrotnie, więc mógł pójść przekaźnik a równie dobrze nawet ECU.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185609 Wysłany: 02 Lis 2008, 20:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koło
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 269
nie wyraziłem sie najściślej. Mój błąd polegał na tym, że odwrotnie podłączyłem prostownik a nie klemy akumulatora. Poza tym od razu wyskoczył bezpiecznik prostownika więc teoretycznie mogłem uszkodzić tylko akumulator a nie układ elektryczny samochodu.
NIe wiem nawet, czy niedziałająca pompa paliwowa to skutek tego podłączenia i nie pamiętam, czy zanim chciałem podłączyć prostownik pompa działała, ale najpredzej mam usterke właśnie przez to podłączenie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185619 Wysłany: 02 Lis 2008, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
dr gore pewien elektryk powiedział mi kiedyś, żeby nie ladować akumulatora przy założonych klemach, bo można coś uszkodzić. Być może tak się stało


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185639 Wysłany: 02 Lis 2008, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
STax Ale sprawdzał pompe czy działa bo ja wymontował. Dobra trochę sie nie zrozumieliśmy ale mniejsza z tym.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185684 Wysłany: 02 Lis 2008, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
czech22 napisał(a):
dr gore pewien elektryk powiedział mi kiedyś, żeby nie ladować akumulatora przy założonych klemach, bo można coś uszkodzić. Być może tak się stało

Dokładnie. Klemy, a przynajmniej tą "+" należy odłączyć.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185778 Wysłany: 02 Lis 2008, 23:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koło
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 269
odłączyłem klemy przed podpieciem prostownika


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185834 Wysłany: 03 Lis 2008, 08:10; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
dr gore: oj, no to trzeba tak było od razu :E
To w takim razie to nie powinno mieć wpływu na pompę, co najwyżej tak jak napisałeś, mogłeś akumulator uszkodzić.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188036 Wysłany: 10 Lis 2008, 12:34; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 4
Witam znów.
Wracając do tematu pompy, to auto postało u mechaników 2 tygodnie, sprawdzili pompę - bezpośrednio na akumulatorze działa, czyli pompa ok, przekaźnik też sprawdzili i też jest ok (sprowadzili nowy - i bez efektu), a co do tego wyłącznika bezpieczeństwa przy fotelu kierowcy to tez sprawdzony, na wszelki wypadek odłączyłem gniazdo od przełącznika, (ma być przejście pomiędzy kabelkami - prawda? ), no i w końcu sprawdziłem masę przy wtyczce do pompy no i nie ma masy, gdzieś wyczytałem że jest jakiś wyłącznik wstrząsowy, który odłącza właśnie masę, ale nie wiem gdzie on jest. I jeszcze jedno, masę podłączyłem do karoserii, więc jeśli to ten wyłącznik wstrząsowy, po powinno zadziałać... chyba :)
Jakieś porady??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188037 Wysłany: 10 Lis 2008, 12:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
Wyłącznik wstrząsowy jest k. fotela pilota, po lewej stronie, za wajchą od tylniej klapy (taki guziol pod gumową osłoną). Trudno go nie zauważyć ;)
Niby zwykła jazda nie powinna go uruchomić - on ma za zadanie odciąć dopływ paliwa w czasie kolizji i dopiero taki wstrząs powinien go uruchomić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188042 Wysłany: 10 Lis 2008, 12:58; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 4
Aha, czyli go odłączyłem i jest przejście, także powinno być ok. Jakieś pomysły?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188049 Wysłany: 10 Lis 2008, 14:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
Wiesz, ja pisałem o tym, jak powinno być :E A faktycznie to może się zdarzyć, że przy jakimś większym wstrząsie (jakiś garb na drodze przejechany ze zbyt dużą prędkością, zaliczony krawężnik, jakiś kot czy inny użytkownik pieszy pod kołami :E) istnieje szansa nawet całkiem spora na to, że ten wyłącznik zadziała samoistnie :E
Wtedy wystarczy wcisnąć ten guziol, o którym pisałem i powinno wrócić do normy. Oczywiście jeśli nie czujesz np. zapachu paliwa wewnątrz kabiny pilota :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188053 Wysłany: 10 Lis 2008, 14:06; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 4
Wciskałem guzior, nic nie pomogło, a cała awaria wyszła w czasie jazdy, bez żadnych wstrząsów ani innych przeszkód.

Pogrzebałem jeszcze troche i nie moge znalezc, gdzie idzie kabel masowy od pompy, zasilanie idzie do kostki w przekaźniku i tam przejście jest. kiedy podlaczam tam zasilanie z aku, teoretycznie pompa powinna zaczac dzialac, ale pompa startuje gdy zmasuje dodatkowo ten grupy przewod masy... ten cienki od wylacznika jest zmasowany


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198336 Wysłany: 11 Gru 2008, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 8
A jaki jest objaw po przekręceniu kluczyka ? Jakie kontorolki się zapalają? Jak reaguje wzkaźnik paliwa ?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO