You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 17 Cze 2024, 01:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #192382 Wysłany: 21 Lis 2008, 23:14; 
 Temat postu: opony różnych rozmiarów na 2 różnych osiach .
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Lip 2008,
Posty: 16
Mianowicie kupując samochód dostałem 4 oponki zimowe , przedie 155/70 R13 A tył 165/70 R13. Wg mnie to bardzo głupi pomysł. Na dodatek przód jest innej firmy nie pamietam już jakiej , a tył to Dębica Frigo. Moje pytanie czy sens wogóle to zakładać ? Dodam że stan tych opon to prawie nowe.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #192400 Wysłany: 22 Lis 2008, 00:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Ja nie widzę przeciwskazań. Śmiało możesz zakładać.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192405 Wysłany: 22 Lis 2008, 00:36; 
 Temat postu:
Czemu miało by nie być sensu? Ważne że pary są takie same gdyż według przepisów na jednej osi muszą być te same opony, ale mogą być różne na innych osiach.


Góra
  
 
 
 Post #192464 Wysłany: 22 Lis 2008, 11:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Ja mam u mamy w golfie przod 175/65 a tyl 185/60

Wulkanizator mowil ze nie ma to znaczenia. Szrsze na tyl i po sprawie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192470 Wysłany: 22 Lis 2008, 11:31; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
GwiazdorNH: tak jak napisał mrider - założyć możesz, bo musza się zgadzać tylko opony na jednej osi.

Inna sprawa, że różne rozmiary mogą wprowadzać pewne ryzyko.

Cytuj:
Wulkanizator mowil ze nie ma to znaczenia. Szrsze na tyl i po sprawie.

Ja na twoim miejscu bym go już pożegnał... Jeśli opony są w tym samym rozmiarze to auto prowadzi się równomiernie, jak szersze dasz do tyłu, to rośnie ryzyko podsterowności, jak do przodu to w zakręcie może się pojawić nadsterowność (oczywiście w warunkach zimowych, latem prawdopodobieństwo jest minimalne).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192476 Wysłany: 22 Lis 2008, 11:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Zaloze to zobaczymy... Teoretycznie rozmiarowo Golf mial 175/65 a poprostu zeszly wlasciciel zalozyl szersze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192477 Wysłany: 22 Lis 2008, 11:38; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Tacowski: ale to nie o to chodzi, tylko o różnicę w trakcji między osiami...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192479 Wysłany: 22 Lis 2008, 11:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
ale da sie jechac czy sie nie da?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192480 Wysłany: 22 Lis 2008, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Tacowski: na wszystkim się da. Tylko w nagłych sytuacjach różne dziwne rzeczy się mogą zacząć dziać.
Ale tyle z mojej strony, nikogo do niczego nie chcę przekonywać, praktyka pokaże jak będzie.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192521 Wysłany: 22 Lis 2008, 14:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
STax proszę Cię, nie szerz herezji...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192535 Wysłany: 22 Lis 2008, 14:28; 
 Temat postu:
STax oj bzdury waść piszesz :E Szersze gumy z tyłu nie dość że poprawiają stabilność samochodu podczas jazdy na wprost to dodatkowo zmniejszają nadsterowność, czyli lepsze prowadzenie w zakrętach. Oczywiście wszystko trzeba dobrać z głową żeby nie przesterować zbytnio auta na podsterowność, tak jak to jest np. w przypadku Smarta For2... Przód ma w serii 115 lub 125, a tył 175 lub 185.

Poza tym gdyby było tak jak piszesz to wszystkie Ferrari, Porsche itp. miałyby szersze opony z przodu, a nie z tyłu ;)


Góra
  
 
 
 Post #192552 Wysłany: 22 Lis 2008, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
mrider w warunkach letnich szersza z tyłu ma racje bytu, natomiast w warunkach sypkiego podłoża, piasek, śnieg kopny zasada jest całkiem odwrotna ale stosowana raczej w sporcie niż w autach cywilnych.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192637 Wysłany: 22 Lis 2008, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax, o jakim ryzyku mówisz? O takim że jak przód zacznie uciekać? To jest lepsza opcja niż kręcenie bączków na zakręcie nieprawdaż? Szersze opony mają na celu zmiejszenie nadsterowności co ma bezpośrednie znaczenie dla bezpieczeństwa i prowadzenia.
iNTER zgadza się ale nie widzę sensu polemiki nad zasadnością stosowania danego typu opon w sportach podczas gdy pytanie jest o oponki do Kropka.

EDIT
iNTER, już w pierwszej odpowiedzi właśnie to napisałem... ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Ostatnio edytowany przez dzikidaniel, 22 Lis 2008, 18:59, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #192642 Wysłany: 22 Lis 2008, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
dzikidaniel w sprawie tego dokładnego przypadku bym się niczym nie przejmował, zakładał i śmigał aż miło, tym bardziej, że różnicę można zobaczyć jedynie w nadruku rozmiaru opon.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192665 Wysłany: 22 Lis 2008, 20:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Pojechałem do pracy i zmeniłem Mamie opony. Przejechałem co prawda nie wiele około 10 km ale nic nie czułem...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192697 Wysłany: 22 Lis 2008, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
mrider napisał(a):
Poza tym gdyby było tak jak piszesz to wszystkie Ferrari, Porsche itp. miałyby szersze opony z przodu, a nie z tyłu

Zauważ, że w tych autach napęd jest na tył, więc tam jest wymagana większa trakcja.

[ Dodano: 22 Lis 2008 20:32 ]
mrider napisał(a):
Szersze gumy z tyłu nie dość że poprawiają stabilność samochodu podczas jazdy na wprost to dodatkowo zmniejszają nadsterowność,

Problem w tym, że w przypadku przednionapędowego auta jakim jest punto nadsterowność praktycznie nie występuje (oczywiście można ją wywołać, ale nie tak łatwo) a podsterowność owszem.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192702 Wysłany: 22 Lis 2008, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13067
Pomógł: 54
STax napisał(a):
Problem w tym, że w przypadku przednionapędowego auta jakim jest punto nadsterowność praktycznie nie występuje (oczywiście można ją wywołać, ale nie tak łatwo) a podsterowność owszem.

oj oj oj... :|
Jak się jeździć nie umie to podsterowność można wywołać łatwo i nieumyślnie (np. za mocno skręcić koła i gaz do dechy lub jedno z tych dwóch). Jak się ma na uwadze to co zrobić żeby podsterowność nie występowała, to problemem pozostaje nadsterowność którą można podleczyć np. dając szersze koła na tył...

A punto podsterowne jest... ile razy to mi się juz zdarzyło, że w zakręcie tyłek mi uciekał a nie przód :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192703 Wysłany: 22 Lis 2008, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
problemem pozostaje nadsterowność

Ujmę to inaczej - czy ktoś z was miał w punto problem z nadsterownością? Nawet na seryjnych w mk I 155/70/13?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192705 Wysłany: 22 Lis 2008, 21:46; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13067
Pomógł: 54
STax napisał(a):
Ujmę to inaczej - czy ktoś z was miał w punto problem z nadsterownością? Nawet na seryjnych w mk I 155/70/13?


185/60R14 :]

A i owszem... droga przez pola, nowy asfalt, pusto i ciemno, zakręt 90km/h ogr. 140-150 na budziku i w zakręcie szum opon, pisk i? lece bokiem, mała kontra i znowu prosto - jakoś miesiąc temu... a czemu tak zapierdalałem - moja sprawa i nie zrobić z tego offt. Kilka razy wcześniej też się mi to zdarzyło, ale to już nie pamiętam kiedy :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 22 Lis 2008, 21:48, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #192706 Wysłany: 22 Lis 2008, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
140-150 na budziku

hmm mam wrażenie że to prędkość była winna a nie opony :E Więc sprecyzuję pytanie - kto miał problem z nadsterownością przy przepisowej prędkości? :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192708 Wysłany: 22 Lis 2008, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13067
Pomógł: 54
STax napisał(a):
Więc sprecyzuję pytanie - kto miał problem z nadsterownością przy przepisowej prędkości?

Nie miałem problemów ani z podsterownością ani z nadsterownością przy dopuszczalnych prędkościach, chyba ze na drodze była szklanka, ale wtedy przepisowo z reguły znaczy zdecydowanie za szybko. Chyba, ze umyślnie chciałem wywołać podsterowność.

Jak auto wpada w podsterowność przy przepisowych prędkościach to albo ktoś kompletnie nic nie wie o bezpiecznej technice jazdy - nagłe manewry, deptanie gazu w zakręcie itp... Albo auto cierpi na ABPZ - Absolutny Brak Przedniego Zawiasu :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192714 Wysłany: 22 Lis 2008, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV: zgadzam się z Tobą. Tylko, że jak sam napisałeś, do wywołania podsterowności wystaczy brak umiejętności/uwagi albo gwałtowny manewr. A do nadsterowności to już naprawdę trzeba się postarać, więc
ipIV napisał(a):
nadsterowność którą można podleczyć

to wg mnie leczenie czegoś co praktycznie nie występuje.

ipIV napisał(a):
A punto podsterowne jest... ile razy to mi się juz zdarzyło, że w zakręcie tyłek mi uciekał a nie przód :E

Eee... jak ucieka tył to jest NADsterowność :E I coś czuję, że nie działo się to przy przepisowyhc prędkościach :wink: :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192719 Wysłany: 22 Lis 2008, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13067
Pomógł: 54
http://pl.youtube.com/watch?v=N6nkFIFU9Tg :E

Za szybko, ślisko, spóźniona kontra = 440* bączek :E

Hmmm Co by było gdyby ten tir jechał 5 sek później :E

[ Dodano: 22 Lis 2008 21:03 ]
STax napisał(a):
Eee... jak ucieka tył to jest NADsterowność Szczerbol I coś czuję, że nie działo się to przy przepisowyhc prędkościach Wink Szczerbol

Miałem tutaj na myśli nadsterowność - mój błąd.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192720 Wysłany: 22 Lis 2008, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV: widziałem to już kiedyś.
ipIV napisał(a):
Za szybko, ślisko, spóźniona kontra

Ano właśnie...
BTW znowu się z tematu robi teatr 2 aktorów :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192721 Wysłany: 22 Lis 2008, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13067
Pomógł: 54
STax napisał(a):
I coś czuję, że nie działo się to przy przepisowyhc prędkościach

No nie działo się to przy przepisowych... -> Jak mówiłem nie zdarzyła mi się pod i nadsterowność przy przepisowych

Wszystkie moje podsterowności były umyślne - np żeby poćwiczyć wychodzenie z tego, nadsterowności już nie były umyślne... Kto umyślnie chce lecieć bokiem przez zakręt przy 140?

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO