|
Obecny czas: 22 Maj 2024, 11:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz25 |
#75162 Wysłany:
27 Gru 2007, 18:23; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 17 Sie 2007, Posty: 73
|
A wiecie ze pracownik stacji majacy uprawnienia do tankowania LPG ma prawo sprawdzic wam dowod rejestracyjny? w celu sprawdzenia waznosci przegladu LPG. Ma nawet prawo sprawdzic tabliczke znamionoiwa na butli czy jest homologowana:) i jeszcze jedna ciekawostka, jak brakuje plastikowej nakretki na wlew od gazu to tez ma prawo odmowic tankowania bo wtedy to nie jest kompletna instalacja:)
tak wiec jak wkurw... pracownika to on tez moze sie wkurzyc i tak zrobic ze sobie odjedziecie bez zatankowanego gazu hehe bo watpie w to ze ktorys z was pokazalby mu dowod czy wyciagal klamoty z bagaznika zeby pokazac butle:)
i pomyslcie sobie czy milo by wam bylo tankowac takie auto ktore ma wlew schowany gleboko pod podwoziem gdzie zeby sie podpiac trzeba kleknac na kolano i wlozyc leb pod zderzak z ktorego kapie brudna woda... (tak to tylko u wiesniakow z BMW) przyjemne to to nie jest! wiec wiecej szacunku dla nich:)
oczywiscie ten dziadzio o ktorym mowa byla to przesadza! ale takie bmw po przejsciach z tak schowanym wlewem to przegiecie.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8v Energy + pakiet Energy Comfort. Rocznik 2006.
|
|
Góra |
|
|
|
|
raflone |
#80531 Wysłany:
10 Sty 2008, 20:56; Temat postu: LPG a system EOBD |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 21
|
Witam Pytanko do uzytkownikow LPG. Czy zdaza sie wam zalaczanie kontrolki systemu EOBD podczas uzywania gazu?? Taki blad trzeba kasowac w ASO niestety. Wydaje mi sie ze nie jest to szczegolnie grozne ale irytujace gdy wlaczajac samochod dostaje sie komunikat 'Check engine...'
Jesli ktos sie z tym spotkal niech napisze co ile kkm blad sie pokazuje
_________________ GP 1.2 + LPG Active / Style / New Wave
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#80558 Wysłany:
10 Sty 2008, 21:59; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
next |
#89261 Wysłany:
06 Lut 2008, 22:56; Temat postu: kontrola awarii |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 3
|
Przed trzema godzinami zapaliła sie w moim, miesięcznym GP, przebieg 3000km. Szczerze, to troche sie przestraszyłem.mam instalacje gazowa i na piatek jestem umówiony w ASO, bo musze przejechac ok. 2km i wówczas sie przełacza z benzyny na gaz. Czy ASO kasuje kontrolke w ramach gwarancji?
|
|
Góra |
|
|
Jedi |
#89439 Wysłany:
07 Lut 2008, 17:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
next gdzie robiłeś instalację - w ASO ? Jeśli tak to zrobią Ci wszystko w ramach gwarancji.
Ale spróbuj jeszcze zatankować na innej stacji - kiepski gaz też może powodować, że kontrolka się zapala.
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
next |
#89901 Wysłany:
08 Lut 2008, 20:56; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 3
|
Instalace zakładała ASO. Dzisiaj zlozyłem im wizyte. Wyregulowali gaz, i usuneli świecenie lampki. Oczywiscie w ramach gwarancji.Przejechałem 70 km i jest ok. Zobaczymy co bedzie dalej. Gaz biore cały czas na tej samej stacji ale byc moze i był gorszej jakosci. Fakt, że pan w serwisie nie był zdziwony zapaleniem lampki kontrolnej swiadczy, że to chyba nie nowosc. Równiez mam GP 1,4 8v, srebrny.pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Jedi |
#89976 Wysłany:
08 Lut 2008, 22:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
next nawet na markowych stacjach różne dostawy mają różną jakość paliwa. Więc tym bym się nie sugerował.
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
raflone |
#90103 Wysłany:
09 Lut 2008, 15:19; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Sie 2007, Posty: 21
|
Jedna rzecz odnosnie regulacji instalacji gazowej. Gdy regulowalem jeszcze w ASO to okazuje sie ze oni przeprowadzaja ja na postoju natomiast jak bylem w AutoGaz Slask w Bielsku to oni reguluja na trasie Podpinaja laptopa pod kompa i reguluja gaz pod roznym obciazeniem co wydaje mi sie bardziej prawidlowe. Taka regulacja trwa ok. 25min jazdy po miescie.
Pzdr
_________________ GP 1.2 + LPG Active / Style / New Wave
|
|
Góra |
|
|
next |
#90109 Wysłany:
17 Lut 2008, 22:13; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 3
|
I to sie nazywa regulacja.
[ Dodano: 17 Lut 2008 21:13 ] No i znowu ta lampka zapaliła sie gdy zatankowałem gaz, wiec chyba po każdym tankowaniu bede jeżdził do ASO. Teraz jestem pewien, że to gaz, no chyba, że mróz?
|
|
Góra |
|
|
poziomek |
#104267 Wysłany:
17 Mar 2008, 23:15; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 69
|
Panowie jak to jest z przeglądami u diagnosty (wbijane w dowód rejestracyjny). Zaraz po zamontowaniu LPG w aucie trzeba jechac na przegląd? czy jest jakis okres ochronny .
_________________ Albea 2006 1.4 8V 77km
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#104297 Wysłany:
18 Mar 2008, 00:47; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
poziomek nie trzeba. Przeglady co rok
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
Jedi |
#104301 Wysłany:
18 Mar 2008, 01:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
Yoka napisał(a): . Przeglady co rok
IMO to jest największy absurd - czym różni się przegląd z LPG od tego bez- sprawdzeniem numerów instalacji. Czyli co - w nowym aucie nagle mi się zrobi z nowej stara instalka
Kolejny sposób na wyciąganie kasy.
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
michael |
#104501 Wysłany:
18 Mar 2008, 21:59; Temat postu: LPG |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 2
|
Witam wszystkich
Panowie jeżeli chodzi o instalację gazową to trzymajcie sie z dala od fabrycznej Tartarini. Męczyłem się przez prawie 2 lata w końcu znajomy gazownik zaproponował mi na próbe zamianę instalacji na STAG-A 300 (też sekwencja). Jakie było moje zaskoczenie, zniknęły wszelkie problemy typu gaśnięcie przy przełączeniu, palenie kontrolki EOBD, falowanie obrotów, duże zużycie paliwa. Do tego przekładka kosztowała mnie 1500zł a za instalacje Tartarini płaciłem 4300zł. Jak LPG to tylko STAG za normalną cenę a nie "szajserini" za kosmiczną kwotę. Fiat powinien wycofać ze swojej oferty Tartarini.
|
|
Góra |
|
|
michael |
#104504 Wysłany:
18 Mar 2008, 22:02; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 2
|
Witam wszystkich
Panowie jeżeli chodzi o instalację gazową to trzymajcie sie z dala od fabrycznej Tartarini. Męczyłem się przez prawie 2 lata w końcu znajomy gazownik zaproponował mi na próbe zamianę instalacji na STAG-A 300 (też sekwencja). Jakie było moje zaskoczenie, zniknęły wszelkie problemy typu gaśnięcie przy przełączeniu, palenie kontrolki EOBD co 5000km, falowanie obrotów, duże zużycie paliwa. Do tego przekładka kosztowała mnie 1500zł a za instalacje Tartarini płaciłem 4300zł. Jak LPG to tylko STAG za normalną cenę a nie "szajserini" za kosmiczną kwotę. Fiat powinien wycofać ze swojej oferty Tartarini.
|
|
Góra |
|
|
Picia |
#104562 Wysłany:
19 Mar 2008, 01:14; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Lip 2007, Posty: 10
|
Zgadzam się w całości. Dlatego założyłem BRC Sequent. Przejechałem 30 tys i nic, kompletnie żadnego problemu z gazem w stylu gaśnięcie, wysokie zużycie, EOBD. Polecam BRC i oczywiście dobrych monterów np Czakram W-wa.
_________________ PICIA GP 8V 06/07
|
|
Góra |
|
|
poziomek |
#104591 Wysłany:
19 Mar 2008, 09:11; Temat postu: Re: LPG |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 69
|
michael napisał(a): Witam wszystkich Panowie jeżeli chodzi o instalację gazową to trzymajcie sie z dala od fabrycznej Tartarini. Męczyłem się przez prawie 2 lata w końcu znajomy gazownik zaproponował mi na próbe zamianę instalacji na STAG-A 300 (też sekwencja). Jakie było moje zaskoczenie, zniknęły wszelkie problemy typu gaśnięcie przy przełączeniu, palenie kontrolki EOBD, falowanie obrotów, duże zużycie paliwa. Do tego przekładka kosztowała mnie 1500zł a za instalacje Tartarini płaciłem 4300zł. Jak LPG to tylko STAG za normalną cenę a nie "szajserini" za kosmiczną kwotę. Fiat powinien wycofać ze swojej oferty Tartarini.
Ludzie czy wy nei rozumiecie ze najwiekszym problemem instalacji LPG zakłądanej w ASO jest ASO a nie instalka? Przeciez ci ludzie sie wogóle na tym nie znają, bo i niby skąd? Instalke zakładać tylko u dobrego poleconego gazownika.
_________________ Albea 2006 1.4 8V 77km
|
|
Góra |
|
|
poziomek |
#104592 Wysłany:
19 Mar 2008, 09:13; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 69
|
michael napisał(a): Witam wszystkich Panowie jeżeli chodzi o instalację gazową to trzymajcie sie z dala od fabrycznej Tartarini. Męczyłem się przez prawie 2 lata w końcu znajomy gazownik zaproponował mi na próbe zamianę instalacji na STAG-A 300 (też sekwencja). Jakie było moje zaskoczenie, zniknęły wszelkie problemy typu gaśnięcie przy przełączeniu, palenie kontrolki EOBD co 5000km, falowanie obrotów, duże zużycie paliwa. Do tego przekładka kosztowała mnie 1500zł a za instalacje Tartarini płaciłem 4300zł. Jak LPG to tylko STAG za normalną cenę a nie "szajserini" za kosmiczną kwotę. Fiat powinien wycofać ze swojej oferty Tartarini.
Problemem jest marna wiedza panów z ASO a nie instalka, ale i tak wolałbym STAG'a
_________________ Albea 2006 1.4 8V 77km
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#104601 Wysłany:
19 Mar 2008, 09:47; Temat postu: |
|
|
Jedi napisał(a): IMO to jest największy absurd - czym różni się przegląd z LPG od tego bez- sprawdzeniem numerów instalacji. Czyli co - w nowym aucie nagle mi się zrobi z nowej stara instalka Kolejny sposób na wyciąganie kasy.
Jedi nie wiem czy to twoje pierwsze autko na gaz, ale ja gaz miałem w poprzednim seju i jeździłem coś ok 4 lata na zagazowanym. I wiem jedno - instalacja gazowa jest świetnym sposobem na wyciąganie pieniędzy z kieszeni a odbywało się to mniej więcej tak:
1. Przegląd co rok (oczywiście prawie 2 razy droższy )
2. Regulacja i wymiana filtra co 10000km czyli w moim wypadku wtedy to powinnno być 4 razy w roku (a ze olałem to moja wina późniejszych kłopotów)
3. Spalanie większe i wcale nie o 10 czy 20% (w mieście na pewno dużo więcej - ale to była II generacja)
4. Regeneracja lub wymiana reduktora przynajmniej co 2 lata
Ale to są koszta ogólnie wiadome i każdy się raczej powinien ich spodziewać. Natomiast najlepsze jak się przyjeżdżało do mechanika z jakąś inną usterką to był dopiero cyrk
5. Wymiana paska klinowego - koszt wyjściowo 15 zł, ale jak się mietek dowiedział że jest instalacja to od razu skasował 50zł bo trza cuś tam więcej rozbierać
6. Wymiana baku w seju cena zwiększona 2krotnie jak mietki dowiedzieli się że jest instalka
7. Wymiana uszczelki pod głowicą - 2 razy drożej robocizna
8. Wymiana uszczelniaczy półosi znowu cena podbita za LPG
9. Po stłuczce cena naprawy... oczywiście że większa, bo jest lpg 9na dodatek ch..je źle mi go podpięli i musiałem sam poprawiać )
10 i tak za każdym razem. Chyba tylko klocki hamulcowe mi wymieniali po normalnych kosztach. I dodam że to byli różni mietkowe, żeby nie było że w katowicach tylko jeden jakiś cwany. Od tego czasu instalacjom LPG mówie stanowcze nie. Więcej z tym kłopotu niż oszczędności.
|
|
Góra |
|
|
Dr YO |
#104635 Wysłany:
19 Mar 2008, 10:50; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 14 Kwi 2007, Posty: 24
|
Cytuj: Ale to są koszta ogólnie wiadome i każdy się raczej powinien ich spodziewać. Natomiast najlepsze jak się przyjeżdżało do mechanika z jakąś inną usterką to był dopiero cyrk
Hm, na "wieś" (Łomża -ASO) takie praktyki jak doliczanie za utrudniony demontaż przy lpg nie dotarły na szczęście. Przez pięć lat - 300k km na gazie nie doliczyli mi ani razu.
A ON niestety drożeje(juz przebił na niektórych stacjach etylinę) i jednak LPG przy dużych przebiegach jest bardziej opłacalne.
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#104670 Wysłany:
19 Mar 2008, 12:40; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Grzegorz1976 ale cie mietki łojili....
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#104729 Wysłany:
19 Mar 2008, 15:28; Temat postu: |
|
|
Yoka napisał(a): Grzegorz1976 ale cie mietki łojili.... Masz rację, zanim się pokapowałem co i jak to nieźle ze mnie zdarli. Dlatego teraz ch...ów nie nawidzę [ Dodano: 19 Mar 2008 14:28 ]Dr YO napisał(a): Hm, na "wieś" (Łomża -ASO) takie praktyki jak doliczanie za utrudniony demontaż przy lpg nie dotarły na szczęście
Nie mówię o ASO mówię o Mietkach firma "Podwórko i Krzaki"
|
|
Góra |
|
|
sp4xkp |
#104735 Wysłany:
19 Mar 2008, 15:52; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Augustów Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 22
|
Witam!!!
To mój pierwszy post na Tym forum. Jako, że samochody gazuję już od `94 roku, to pozwolę wcisnąć też swoje trzy grosze.
Otóż jak pojawiła się na rynku instalacja sekwencyjna, to niezależnie od typu kolektora ssącego, montuję tylko sekwencję. Tak też zrobiłem i tym razem do GP 1,4/8V. Zamontowałem sterownik Agis w nadziei, że będę miał połączenie poprzez magistralę CAN z komputerem samochodowym. Autko na gazie śmiga wyśmienicie, ale jakież było moje rozczarowanie, kiedy po montażu, stwierdziłem, że nie mam CANa. A to wielka szkoda, bo miałbym możliwość podglądu i kasowania błędów w komputerze samochodowym.
Jak stwierdził wcześniej pewien forumowicz, że nie będzie montował gazu, bo robi tylko 20tys. km, ja do tego tak nie podchodzę. Poprostu, mam grosz, to montuję. Natomiast później przy każdym tankowaniu, odczuwam różnicę w kieszeniu. I tylko to dla mnie się liczy. Choć przyznam, że z drugiej strony ja robię bardzo dużo kilometrów w ciągu roku (ok. 60-70tys.).
Pozdrawiam.
_________________ Punto II 1,2/8V - Grande Punto 1,4/8V.
Cytat: "Kto nie wyszalał się za młodu, będzie świnią na starość" - Józef Piłsudski.
|
|
Góra |
|
|
sp4xkp |
#104797 Wysłany:
19 Mar 2008, 20:38; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Augustów Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 22
|
poziomek napisał(a): Problemem jest marna wiedza panów z ASO a nie instalka, ale i tak wolałbym STAG'a
Witam. STAG jest niezły, podobny jest VECTOR, a teraz śmiem twierdzić, że Agis ich bije o całą epokę. Jeżeli ktoś ma OBD-CAN w samochodzie, to jest możliwość podpięcia się do sterownika samochodowego i kasować błędy z poziomu Agisa. Świetna sprawa. Widziałem to w działaniu, zamontowałem w swoim GP i rozczarowałem się niemiłosiernie. Moje GP nie ma CANa. Punto II z 2003 roku ma, a ten z 2007 roku nie!!! Toż to szooook!!! Fiat poleciał sobie w kulki. Ale trudno. Muszę z tym żyć.
Pozdrawiam.
_________________ Punto II 1,2/8V - Grande Punto 1,4/8V.
Cytat: "Kto nie wyszalał się za młodu, będzie świnią na starość" - Józef Piłsudski.
|
|
Góra |
|
|
poziomek |
#104831 Wysłany:
19 Mar 2008, 22:53; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 69
|
sp4xkp ty lepeij napisz jakie masz wtryski i jaki reduktor wybrales. Przy twoim przebiegu to po prostu sprawa jest prosta tylko LPG
_________________ Albea 2006 1.4 8V 77km
|
|
Góra |
|
|
sp4xkp |
#104863 Wysłany:
20 Mar 2008, 00:01; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Augustów Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 22
|
W komplecie z Agisem, reduktor był Tomasetto (przy tej mocy, zupełnie wystarczający) i listwa Valteg (z przeprowadzoną kalibracją). Ten przebieg, to podałem Pi X drzwi. Choć poniżej 60 tys. już od paru lat nie schodzę. A to dlatego, że prowadzę OSK.
Pozdrawiam.
_________________ Punto II 1,2/8V - Grande Punto 1,4/8V.
Cytat: "Kto nie wyszalał się za młodu, będzie świnią na starość" - Józef Piłsudski.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|