|
Obecny czas: 17 Cze 2024, 01:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wampir_wawelski |
#201365 Wysłany:
22 Gru 2008, 16:53; Temat postu: brak ciepłego powietrza |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 17 Lip 2007, Posty: 221
|
Witam
Kilka dni temu układ chłodzenia mi zagotował i wyrzucił w trakcie stania w korku trochę wody. Samochód chyba się nie przegrzał, co jedynie to na pewno układ był zapowietrzony (pewnie dlatego wybuchło).
Od tego zdarzenia nie mam ciepłego powietrza w nawiewie? co sie mogło stać?
Pierwsze podejrzenie jest w tym, że układ może być nadal zapowietrzony i w nagrzewnicy zamiast wody mam tlen. Czy coś jeszcze mogłoby się stać?
_________________ Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM
|
|
Góra |
|
|
|
|
jarosz19 |
#201384 Wysłany:
22 Gru 2008, 18:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 579 Pomógł: 7
|
moze termostat padl
_________________ PUNTO S 1.1 1997
|
|
Góra |
|
|
De-eR |
#201413 Wysłany:
22 Gru 2008, 20:11; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Miejska Górka WLKP Rejestracja: 15 Wrz 2008, Posty: 97
|
To sprawdź to zapowietrzenie. Odkręć korek na nagrzewnicy i dmuchaj w zbiornik płynu aż woda poleci. Jeśli wciąż będzie dmuchał zimnym powietrzem - to może tremostat, a może nagrzewnica padła ... nie wykluczone.
_________________ Fiat Punto S, 1998 r.
1,1 kat., 55 kM
Szerokości Przyczepności dla Wszystkich
|
|
Góra |
|
|
Martinezio |
#201552 Wysłany:
23 Gru 2008, 14:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Hmm... IMO termostat nie ma tu nic do rzeczy, bo obieg silnik-nagrzewnica jest chyba cały czas włączony (jako tzw. mały obieg). Termostat ma za zadanie włączać stopniowo duży obieg, czyli do chłodnicy. Chyba, że po prostu jest włączony non stop duży obieg i temp. w cieczy chłodzącej jest za niska (ale to by znaczyło też, że silnik nie uzyskuje optymalnej temp. pracy. Jeśli tylko nagrzewnica nie grzeje, to widocznie jest zapowietrzona, lub nadaje się do wymiany z powodu zatkania rurek. Może być też tak, że zerwane jest cięgno od regulatora temp. nawiewu i zaciąga tylko chłodne powietrze, zamiast te z nagrzewnicy.
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#201580 Wysłany:
23 Gru 2008, 16:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
dziaracz |
#203835 Wysłany:
01 Sty 2009, 23:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 25 Paź 2007, Posty: 153
|
powitać
podłączając się pod temat odnośnie braku ciepłego powietrza chciałem zapytać jak można temu zaradzić.
w poście opisany jest konkretny przykład odnośnie gotowania w moim przypadku wygląda to tak :
- chłodnica działa, wentylator załącza się w połowi skali temp , ( czyli prawidłowo)
- poziom płynu chłodzącego jest w normie (ostatnio sprawdzałem )
- ponad rok temu wymieniałem płyn chłodzący (układ został odpowietrzony)
więc od tej strony nie wiem gdzie szukać przyczyny, powietrze niby leci ciepłe ale dość długi okres czasu musi minąć zanim się nagrzeje w aucie, wydaje mi się że wcześniej nagrzewnica działa o wiele lepiej ,
no i teraz powiedzcie mi o co w tym chodzi?? gdzie szukać przyczyny tego słabego grzania???
pomóżcie proszę bo zima się robi coraz bardziej zimowa
z góry dziękuję za odpowiedzi. [ Dodano: 01 Sty 2009 23:56 ]Cytuj: Hmm... IMO termostat nie ma tu nic do rzeczy, bo obieg silnik-nagrzewnica jest chyba cały czas włączony (jako tzw. mały obieg). Termostat ma za zadanie włączać stopniowo duży obieg, czyli do chłodnicy. Chyba, że po prostu jest włączony non stop duży obieg i temp. w cieczy chłodzącej jest za niska (ale to by znaczyło też, że silnik nie uzyskuje optymalnej temp. pracy. Jeśli tylko nagrzewnica nie grzeje, to widocznie jest zapowietrzona, lub nadaje się do wymiany z powodu zatkania rurek. Może być też tak, że zerwane jest cięgno od regulatora temp. nawiewu i zaciąga tylko chłodne powietrze, zamiast te z nagrzewnicy.
czy Martinezio podał rozwiązanie które i w moim przypadku się sprawdzi???
_________________ uno, due, tre quatro..... punto
|
|
Góra |
|
|
Mario82 |
#453234 Wysłany:
16 Mar 2011, 17:50; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Swarzędz Rejestracja: 10 Paź 2010, Posty: 19
|
Jeśli silnik się grzeje,a z kratek leci zimne powietrze,to może być zatarty termostat.Ja tak miałem i okazał się termostat i płyn jakimś cudem zamieniony w wode,który sam osobiście wymieniałem 2 lata temu,więc nie ma możliwości żeby mi ktoś nalał wody zamiast płynu W sumie płyn powinno się wymieniać co rok,góra co 2 lata,ale z tym bywa różnie
|
|
Góra |
|
|
piter123321 |
#454273 Wysłany:
19 Mar 2011, 21:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
mi tez lecialo zimne powietrze chwilowo. prawie wcale nie grzal. odpowietrzylem porzadnie uklad i teraz grzeje az za bardzo;P dodam ze termostat wymienony w wakacje 2010. ale moze odpowietrzenie calego ukladu cos pomoze?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|