You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Maj 2024, 10:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #220985 Wysłany: 20 Lut 2009, 20:23; 
 Temat postu: Osłona zimowa GP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Witam :)

Czy próbowaliście może zrobić sobie osłoną zimową?? Kiedyś do Matiza kupiłem HEKO ale do naszych GP niestety jeszcze nie robią :(

Więc byłem zmuszony zrobić ja sobie sam. Niestety nie wygląda to extra super estetycznie gdyż nie potrafiłem dostać się pod kratkę. Można to oczywiście zrobić ale ja nie wiem gdzie znajdują się zaczepy więc zrobiłem ją na zewnątrz. Jeżeli ktoś wie jak ściągnąć dolny GRILL to można umieścić osłonę za grilem i będzie to wyglądac JAK FABRYCZNE :D


materiał: ABS kupiony w sklepie z plexi. Ma 1mm jest elastyczny można w miarę łatwo przyciąć. potem dziurkacz robimy 6 dziureczek i używamy opasek zaciskowych przewlekając przez grill. Ja użyłem białych gdyż takie miałem a czarnych nie umiem dostać. Miałem tylko jedną co widać na zdjęciu :)

POLECAM choć mam silnik 1.4. Stosunkowo szybko się nagrzewa ale w porównaniu z Matizem ZA DŁUGO :) więc dlatego ją zrobiłem :) W WASZYCH dislach bardziej sie przyda :)

Image

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 

 
 Post #220987 Wysłany: 20 Lut 2009, 20:26; 
 Temat postu:
W nowoczesnych silnikach nie powinno sie stosować takich usprawnień rodem z lat 80tych ;)


Góra
  
 
 
 Post #221027 Wysłany: 20 Lut 2009, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Ale silnik 1.4 8V konstukcyjnie jest (choć głowy nie dam) z lat 80 tych :) teraz tylko dodali wtryski i inne elektroniczne usprawnienia :D Więc osłona jak najbardziej potrzebna :lol: :E

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221031 Wysłany: 20 Lut 2009, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
ja to bym sie nie pokusił o taki wynalazek...
moj intercooler by tego chyba nie polubił :D
a poza tym 4km jestem w stanie wytrzymać zanim poleci mi ciepłe powietrze.


Ostatnio edytowany przez sadoo, 20 Lut 2009, 21:49, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #221032 Wysłany: 20 Lut 2009, 21:49; 
 Temat postu:
mario-sz może się mylę bo nie jestem jakimś tam znawca techniki, ale nie działa to tak, ze jak silnik jest zimny to płyn krąży w małym obiegu i nie jest puszczany na chłodnicę, a dopiero jak osiaga dana temperaturę to termostat puszcza płyn na duzy obieg do chłodnicy i tam się juz pozbywa nadmiaru ciepła i zastawianie chłodnicy w pierwszej fazie właściwie do niczego nie prowadzi, szczególnie ze zauważ na zdjęciu zasłonięta jest mała dolna część a na górę jak najbardziej ci wieje :E


Góra
  
 
 
 Post #221039 Wysłany: 20 Lut 2009, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Grzegorz1976 napisał(a):
mario-sz może się mylę bo nie jestem jakimś tam znawca techniki, ale nie działa to tak, ze jak silnik jest zimny to płyn krąży w małym obiegu i nie jest puszczany na chłodnicę, a dopiero jak osiaga dana temperaturę to termostat puszcza płyn na duzy obieg do chłodnicy i tam się juz pozbywa nadmiaru ciepła i zastawianie chłodnicy w pierwszej fazie właściwie do niczego nie prowadzi, szczególnie ze zauważ na zdjęciu zasłonięta jest mała dolna część a na górę jak najbardziej ci wieje :E


Hi. Ja tam znawca techniki tez nie jestem ale powiem Ci, że robie troszkę kilometrów rocznie różnymi samochodami. Rzeczywiście na 4km taka osłona nie jest potrzebna. Ale (teraz takich temperatur nie ma) jeżdżąc różnymi autami np. po towar do Katowic przy -20 stopni (mam 86km do katowic) silniki różnych aut (ople, renault) nie nagrzewały się jadąc 100km/h autostradą do odpowiedniej temperatury. POWIEM WIĘCEJ, im bardziej włączało się pokrętło z szybkością wentylatora aby ogrzewanie działało mocniej ta temperatura JESZCZE bardziej spadała.

Są to specyficzne warunki. Na chłodnice napiera -20 stopni a przy 100km/h jeszce bardziej silnik się wychładza.

Dolną część zasłoniłem górnej nie. To prawda. Ale wystarczy zasłonić pół chłodnicy aby zobaczyć jaki jest efekt. To, że założyłem osłonę na GP to jest tylko "chuchanie na zimne". Nie wiem o ile spadnie temperatura silnika przy -20 stopniach i jeździe autostradą. ALE NIE CHCE MARZNĄĆ! To jest moje zabezpieczenie :)

Grzegorz1976 Masz rację silnik 1.4 8V to nowa konstrukcja. Powstał przez zamontowanie głowicy 8-zaworowej do silnika 16V.

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221064 Wysłany: 20 Lut 2009, 23:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
mario-sz mi chodziło o to ze po 4km leci mi już powoli ciepełko :)
ale dobrze ze umieściłeś to może komus sie przyda :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221078 Wysłany: 21 Lut 2009, 00:18; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13055
Pomógł: 54
mario-sz napisał(a):
przy -20 stopni (mam 86km do katowic) silniki różnych aut (ople, renault) nie nagrzewały się jadąc 100km/h autostradą do odpowiedniej temperatury. POWIEM WIĘCEJ, im bardziej włączało się pokrętło z szybkością wentylatora aby ogrzewanie działało mocniej ta temperatura JESZCZE bardziej spadała.

Jak dla mnie typowy objaw niedomykającego się termostatu :E Miałem tak u siebie i jeździłem z kartonem pomiędzy chłodnicą a zderzakiem (tak, żeby zasłonił 2/3 chłodnicy), teraz na nowym zanim wyjadę z osiedlowej nawet przy -20 mam już ćwierć skali. Ogrzewanie na półgwizdka, dopiero jak podejdzie pod połowę to na max.... i silnik szybciej się zagrzeje a tą minutkę przetrzymać w lodówie można :E a i tak zimno by leciało

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221082 Wysłany: 21 Lut 2009, 00:22; 
 Temat postu:
Powiem więcej, jak sprawny termostat i sprawne autko to nie trzeba 4km tylko dać ciut większą kitę na początku i z kratek leci żar. :E


Góra
  
 
 
 Post #221087 Wysłany: 21 Lut 2009, 00:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
Moim zdaniem, zasłanianie chłodnicy w nowoczesnych silnikach nie ma sensu. Układ chłodz. jest bardzo starannie obliczany (przepływ i objętość płynu) i tak dobierane są chłodnice, termostaty, węże aby zapewnić odpowiednie warunki pracy silnika w każdych warunkach. Tak jak piszą przedmówcy układ chłodzenia ma 2 obiegi: mały i duży i ten drugi jest otwierany przez termostat dopiero po osiągnięciu przez płyn chłod. około 85 stopni (początek otwarcia termostatu jest różna dla różnych silników). Częściowe zasłonięcie chłodnicy wbrew pozorom może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Np. coraz częściej silniki posiadają chłodnice oleju silnikowego, chłodnice oleju skrzyni biegów, intercoolery, które albo są bardzo blisko chłodnicy wody, albo są nawet produkowane jako jeden element. Przysłonięcie jednej z nich nawet częściowe może powodować nadmierny wzrost temp. cieczy przez nie przepływające. Nie jesteśmy w stanie monitorować temp. tych płynów bo w 90% samochodów jest tylko wskaźnik temp. płynu chłodniczego, a w coraz więcej aut tylko kontrolka :?: Druga sprawa to przepływ powietrza przez komorę silnika, jej zakłócenie (przez zasłonięcie otworów w zderzaku - które są coraz mniejsze) może mieć negatywny wpływ na osprzęt silnika który będzie zbyt słabo chłodzony, mam na myśli tutaj turbinę i np. w silnikach Multijet chłodnicę oleju znajdującą się na bloku silnika.
Image

W niektórych wersjach silnikowych Bmw serii 5 przedni grill tzw. nerki posiadają przysłony-żaluzje sterowane przez komputer które po osiągnięciu przez silnik określonej temp. otwierają się automatycznie - moim zdaniem tylko coś takiego ma sens.

Boję się myśleć co się stanie jak zapomnimy o takiej osłonie w gorączce przygotowań na zimowy wyjazd, jeśli mamy tylko do dyspozycji w aucie kontrolkę od temp. płyny chłodniczego :?:

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221105 Wysłany: 21 Lut 2009, 02:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
Grzegorz1976 napisał(a):
Powiem więcej, jak sprawny termostat i sprawne autko to nie trzeba 4km tylko dać ciut większą kitę na początku i z kratek leci żar. :E

no no ale nie w dieslu...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221370 Wysłany: 21 Lut 2009, 21:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Witam
Też uważam, że monataż "osłony zimowej" nie ma sensu ale mario-sz zasłonił dolną część grila przez którą wpada zimne powietrze które skutecznie chłodzi misę oleju, a olej w silniku też pełni role chłodziwa (więc napewno jest coś lepiej). Ja natomiast dorobiłem osłonę pod silnik z tworzywa i zakupiłem wygłuszenie maski dedykowane do diesla i też poprawa jest ale cudów niema.

Cytuj:
Ale silnik 1.4 8V konstukcyjnie jest (choć głowy nie dam) z lat 80 tych teraz tylko dodali wtryski i inne elektroniczne usprawnienia Więc osłona jak najbardziej potrzebna

Blok silnika i podstawy konstrukcji głowicy może tak ale o nowocześności silnika decyduje osprzęt (system paliwowy,konstrukcja rozrządu,odpowiedno zaprojektowany wydech itp, a za utrzymywanie temperatury jakość termostatu. Blok silnika (kadłub) projektuje się na co najmniej kilkanaście lat bo jest to drogi projekt.
Nowe samochody słabiej grzeją bo:
Mniej palą - co oznacza mniej ciepła oddawanego do ścianek cylindrów)
Posaidają recyrkulację (wtórne spalanie) spalin która obniża temperature komory spalania w celu redukcji tlenków azotu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221466 Wysłany: 21 Lut 2009, 23:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 212
a ja z ogrzewania autka jestem bardzo zadowolony , zapale samochód rano , pochodzi z 2 minutki i już cieplutko w autku :D fiesta nigdy mi tak szybko nie grzeje :-o


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223072 Wysłany: 26 Lut 2009, 15:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Witam po raz pierwszy na tym forum :mrgreen:
GP jeszcze nie mam.... ale będę miał w sobotę :P
1,2 65KM, nówka z 2008.

Na podstawie doświadczeń z innymi Fiatami mogę powiedzieć, że układy chłodzenia Fiatów projektowane są ze znacznym zapasem wydajności.
Poza tym termostaty w dawnych Fiatach miały otworek zapewniający niewielką cyrkulację cieczy nawet przy zamkniętym termostacie.
Pewnie nadal tak jest.
W ciepłym klimacie to bez znaczenia, ale u nas już nie 8)
Nie bez znaczenia jest też utrata ciepła przez korpus silnika i miskę olejową.
Częściowe zasłonięcie przepływu powietrza przy mrozach nie zaszkodzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365116 Wysłany: 15 Maj 2010, 14:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 251
Pomógł: 3
kropekGP chłodnica oleju w MJ jest chłodzona wodą (płyn chłodzący)

_________________
GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF
Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC
, ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie
P II 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365361 Wysłany: 16 Maj 2010, 12:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
nissanek_3 zgadza się, ale posiada też użebrowanie aby oddawać ciepło na zewnątrz (odbiera je przepływające przez komorę silnika powietrze).

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365508 Wysłany: 16 Maj 2010, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 251
Pomógł: 3
To użebrowanie jest minimalne i gęste ,częściowo zakrywane przez osłonę więc wpływ chłodzenia przez pęd auta jest tu minimalny ale faktycznie jest.Zimą to jest zbyteczne, bardziej chłodzenie potrzebne jest latem.

_________________
GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF
Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC
, ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie
P II 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #438226 Wysłany: 07 Lut 2011, 17:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW
Rejestracja: 12 Gru 2009,
Posty: 430
ipIV napisał(a):
Ogrzewanie na półgwizdka, dopiero jak podejdzie pod połowę to na max.... i silnik szybciej się zagrzeje a tą minutkę przetrzymać w lodówie można

a szybka przednia zrobi Jeb*t!

_________________
Image
ImageImage


Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport
post319724.html#319724
Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE!
Prostuj Wydech REGULARNIE!

FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009


Góra
 Profil  
 
 
 Post #438360 Wysłany: 07 Lut 2011, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
Borat prawie zawsze czekam aż wskazówka od temp. silnika się podniesie i jakoś nigdy szyba mi nie pękała. Nawet pierwsze gorące powietrze z nagrzewnicy zanim dotrze do szyby to wychłodzi się poprzez kokpit, który ma temp otoczenia. Metoda ipIV jest bardzo korzystna dla minimalnego zużywania się silnika, w szczególności z turbo.

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443037 Wysłany: 20 Lut 2011, 19:57; 
 Temat postu:
mario-sz napisał(a):
Hi. Ja tam znawca techniki tez nie jestem ale powiem Ci, że robie troszkę kilometrów rocznie różnymi samochodami. Rzeczywiście na 4km taka osłona nie jest potrzebna. Ale (teraz takich temperatur nie ma) jeżdżąc różnymi autami np. po towar do Katowic przy -20 stopni (mam 86km do katowic) silniki różnych aut (ople, renault) nie nagrzewały się jadąc 100km/h autostradą do odpowiedniej temperatury. POWIEM WIĘCEJ, im bardziej włączało się pokrętło z szybkością wentylatora aby ogrzewanie działało mocniej ta temperatura JESZCZE bardziej spadała.


Też tak miałem i wymiana termostatu rozwiązała skutecznie problem.


Góra
  
 
 
 Post #443068 Wysłany: 20 Lut 2011, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 380
Pomógł: 7
Borat napisał(a):
ipIV napisał(a):
Ogrzewanie na półgwizdka, dopiero jak podejdzie pod połowę to na max.... i silnik szybciej się zagrzeje a tą minutkę przetrzymać w lodówie można

a szybka przednia zrobi Jeb*t!

Rozumiem, że kolega też nie używa spryskiwacza szyb zimą :E
Bo rozumiem masz podgrzewany zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy.
Oj ludzie czasami trzeba uruchomić to co jest przykryte włosami :lol:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443799 Wysłany: 22 Lut 2011, 10:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z za zakrętu :)
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 78
wojtek1967 napisał(a):
Bo rozumiem masz podgrzewany zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy.

Raczej dysze spryskiwacza ma podgrzewane - nie bój, dysze nie podgrzewają na tyle, żeby się przepływający płyn gotował.

_________________
Grande Punto 2009
1.4 8V Dynamic + Blue&Me
Niebieski Rock&Roll


Góra
 Profil  
 
 
 Post #647590 Wysłany: 23 Lut 2013, 09:59; 
 Temat postu: Re:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Chomik78
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SPI
Rejestracja: 21 Paź 2012,
Posty: 10
Grzegorz1976 napisał(a):
Powiem więcej, jak sprawny termostat i sprawne autko to nie trzeba 4km tylko dać ciut większą kitę na początku i z kratek leci żar. :E

miałem ten sam problem. Po wymianie termostatu problem znikł :D


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO