|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mario-sz |
#223911 Wysłany:
01 Mar 2009, 10:48; Temat postu: GP konserwacja podwozia |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
Witam wszystich.
O konserwacji podwozia można znaleźć kilka wątków ale żaden nie dotyczy GP. Kiedyś (jak już wszyscy wiedzą  ) miałem Matiza, którego zakonserwowałem zanim wyjechałem na drogę. Konerwacja została zrobiona od razu w ASO, koszt całości wynosił 450zł w 2002 roku i zawierała konserwację podwozia, drzwi, klapy, maski, progów i słupków.
Wiem, że w każdym dzisiejszym aucie jest ocynk, który musi się najpierw utlenić aby dobrze "działał" Wiem również z doświadczenia, że choćby podwozie było z "blachy nierdzewnej" to i tak będzie rdzewieć  Mnie interesowałoby defakto tylko podwozie. Pytanie. Czy będziecie lub czy konserwowaliście swoje GP?
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
|
|
MiSiOn |
#223916 Wysłany:
01 Mar 2009, 11:07; Temat postu: Re: GP konserwacja podwozia |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 05 Lis 2008, Posty: 594
|
mario-sz napisał(a): Witam wszystich. O konserwacji podwozia można znaleźć kilka wątków ale żaden nie dotyczy GP. Kiedyś (jak już wszyscy wiedzą  ) miałem Matiza, którego zakonserwowałem zanim wyjechałem na drogę. Konerwacja została zrobiona od razu w ASO, koszt całości wynosił 450zł w 2002 roku i zawierała konserwację podwozia, drzwi, klapy, maski, progów i słupków. Wiem, że w każdym dzisiejszym aucie jest ocynk, który musi się najpierw utlenić aby dobrze "działał" Wiem również z doświadczenia, że choćby podwozie było z "blachy nierdzewnej" to i tak będzie rdzewieć  Mnie interesowałoby defakto tylko podwozie. Pytanie. Czy będziecie lub czy konserwowaliście swoje GP?
Moim zdaniem nie ma to najmniejszego sensu. Chyba, że masz zamiar użytkować ten samochód przez 20 i więcej lat.
|
|
Góra |
|
 |
Michal_0603 |
#223927 Wysłany:
01 Mar 2009, 11:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 212
|
Zgadzam się z kolegą powyżej , nie ma to najmniejszego sensu
|
|
Góra |
|
 |
adrian |
#223956 Wysłany:
01 Mar 2009, 13:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kolobrzeg Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 183
|
Moj sie rozleci zanim go rdza od spodu trawic zacznie zatem nie ma sensu 
_________________ GP 1.3 MJ 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
kropekGP |
#223983 Wysłany:
01 Mar 2009, 15:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 257 Pomógł: 1
|
Seryjne zabezpieczenie antykorozyjne spokojnie starczy na całe życie auta, chyba że zostanie uszkodzone w wyniku wypadku lub najechania np. na duży kamień.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
Wicher |
#223993 Wysłany:
01 Mar 2009, 15:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2215 Pomógł: 5
|
a moim zdaniem trzeba przeprowadzić konserwację podwozia po 3,4 latach użytkowania nowego GP.Nie oszukujmy się,blachy w GP nie są tak cynkowane jak w Audi,które mając kilkanaście lat użytkowania nie mają na sobie wcale rdzy.Więc jaki jest wniosek,każdy może podejść do swojego GP jak chce 
|
|
Góra |
|
 |
Jarek T. |
#224001 Wysłany:
01 Mar 2009, 16:04; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Pomorskie Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 55
|
Ja w swoim GP zrobiłem konserwację podwozia jak i profili zamkniętych. Powiem więcej mam zamiar to powtórzyć po trzech latach.Dziwię się trochę, że niektórzy mają tak złe zdanie na temat samego samochodu, a tak dobre na temat jego konserwacji fabrycznej ?. Dodam tylko, że dodatkowym plusem konserwacji jest poprawa wyciszenia autka.
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#224002 Wysłany:
01 Mar 2009, 16:08; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
ja również nie zamierzam konserwować 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
adchmie |
#224062 Wysłany:
01 Mar 2009, 18:35; Temat postu: Re: GP konserwacja podwozia |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
Wystarczy fabryczne zabezpieczenie 
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
 |
MiSiOn |
#224066 Wysłany:
01 Mar 2009, 18:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 05 Lis 2008, Posty: 594
|
Jarek T. napisał(a): Ja w swoim GP zrobiłem konserwację podwozia jak i profili zamkniętych. Powiem więcej mam zamiar to powtórzyć po trzech latach.Dziwię się trochę, że niektórzy mają tak złe zdanie na temat samego samochodu, a tak dobre na temat jego konserwacji fabrycznej ?. Dodam tylko, że dodatkowym plusem konserwacji jest poprawa wyciszenia autka.
Wiesz, Seicento też nie zbierało pochlebnych opinii a mi na 10 lat ekspolatacji wystarczyło fabryczne zabezpieczenie i nigdzie ruda nie wyłaziła.
|
|
Góra |
|
 |
Wicher |
#224089 Wysłany:
01 Mar 2009, 19:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2215 Pomógł: 5
|
A moim zdaniem,jest lepiej zabezpieczyć niż potem patrzeć,jak rdza gryzie podwozie.Mam kolegę,który najpierw jeździł nowym Maluchem a potem Pandą.Zawsze zabezpieczał autko po 3 latach użytkowania,a wiadomo,że Podlasie jest zawsze zasypane śniegiem.Inny kolega nie robił tego i po kilku sezonach wyłaziła rdza przeważnie ro progach.A też jeździł tylko Fiatami.Może jest to uzależnione tylko regionami lub "gorszymi" blachami ale patrząc na nich,wiem,że warto zrobić konserwacje.
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#224134 Wysłany:
01 Mar 2009, 21:11; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
Spokojnie panowie  Fabryczne zabezpieczenie jest naprawdę OK, tylko trzeba sprawdzać, czy nie zostało "wypłukane", szczególnie progi za przednimi kołami, jeśli nie ma chlapaczy. W UNO mam konserwację fabryczną, robione były tylko ubytki na progach za przednimi kołami - UNO nie ma chlapaczy i trochę "wypłukało" - ale pozostała część nienaruszona 
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#225031 Wysłany:
04 Mar 2009, 14:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
Wicher jesli chodzi o konserwacje to moze to byc nawet niebezpieczne i powodowac szybsza korozje, wlasnie przez ocynk. Trzeba najpierw sie dobrze dowiedziec ktore srodki do konserwacji reaguja z galwaniczna powloka Zn (Zn ma duza elektroujemnosc i tworzy latwo ogniwa galwaniczne). Mialem tak w Peugeocie. Zabraniali jakiejkolwiek konserwacji podwozia pod grozba natychmiastowej utraty gwrancji!!! Nie wiem jak jest w punto, ale watpie zeby konserwacja w obecnych czasach byla potrzebna.
I nie mowcie, ze Audi ma lepszy Zn niz GP bo to juz jest totalna bzdura. Ze wzgledu na moj zawod znam proces galwanizacji elektrolitycznej i ogniowej Zn od podstaw i w szczegolach i ich zastosowanie miedzy innymi w nadwoziach samochodowych.
W starych autach koserwacja byla nieoodzwona - powszechne byly roznego typu "BITEXy" i inne ropopochodne na bazie asfaltow. Obecnie technika w tym zakresie poszla daleko do przodu i konserwacja moze miec odwrotny efekt do zamierzonego.
ZANIM SIĘ ZDECYDUJECIE NA KONSERWACJE UPEWNIJCIE SIE W ASO LUB FAP CZY MOZNA TO ROBIC I JAKIMI SRODKAMI!!
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#225036 Wysłany:
04 Mar 2009, 15:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
olos47 napisał(a): Wicher jesli chodzi o konserwacje to moze to byc nawet niebezpieczne i powodowac szybsza korozje, wlasnie przez ocynk. Trzeba najpierw sie dobrze dowiedziec ktore srodki do konserwacji reaguja z galwaniczna powloka Zn (Zn ma duza elektroujemnosc i tworzy latwo ogniwa galwaniczne). Mialem tak w Peugeocie. Zabraniali jakiejkolwiek konserwacji podwozia pod grozba natychmiastowej utraty gwrancji!!! Nie wiem jak jest w punto, ale watpie zeby konserwacja w obecnych czasach byla potrzebna. I nie mowcie, ze Audi ma lepszy Zn niz GP bo to juz jest totalna bzdura. Ze wzgledu na moj zawod znam proces galwanizacji elektrolitycznej i ogniowej Zn od podstaw i w szczegolach i ich zastosowanie miedzy innymi w nadwoziach samochodowych. W starych autach koserwacja byla nieoodzwona - powszechne byly roznego typu "BITEXy" i inne ropopochodne na bazie asfaltow. Obecnie technika w tym zakresie poszla daleko do przodu i konserwacja moze miec odwrotny efekt do zamierzonego. ZANIM SIĘ ZDECYDUJECIE NA KONSERWACJE UPEWNIJCIE SIE W ASO LUB FAP CZY MOZNA TO ROBIC I JAKIMI SRODKAMI!!
Zgadza się  Dlatego napisałem w poście, że ocynk musi najwierw "dojżeć" do konerwacji. To samo tyczy się chociażby rynien ocynkiem. NIE WOLNO ich malować przez kilka lat aby ocynk się utlenił. POZDRAWIAM
Zresztą WICHER napisał, że dopiero po 3 latach......
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|