|
Obecny czas: 13 Maj 2024, 14:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
olos47 |
#260806 Wysłany:
02 Cze 2009, 09:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
krzysiek_pere, Golf mkII GTD. Silnik JR-70 PS.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
|
|
krzysiek_pere |
#260833 Wysłany:
02 Cze 2009, 10:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
olos47 napisał(a): Golf mkII
Tam pompa wody nie jest napędzana od rozrządu (sam posiadam takiego silnik SB 80KM) choć do jej wymiany potrzebny jest demontaż rozrządu ale wtym przypadku awaria nie zagraża bezpośrednio napędowi rozrządu
Sprawdziłem ceny aso vs markowe zamienniki
ASO:
pasek 55203785 140,-
napinacz 55183497 (atomatyczny jak by ktoś nie wiedział) 188,-
pompa wody 55184081 280,-
razem : 608,-
Intercars
pasek bosch 1987949624 79,-
napinacz ruville EVR56015 (generalnie pakuja to co w aso) 123,-
pompa Hepu P1058 220,-
razem : 422,-
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
skovi |
#267771 Wysłany:
24 Cze 2009, 21:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 209 Pomógł: 1
|
krzysiek_pere smiesznie napisales "ubezpieczenie rozrzadu" To w takim razie "dla ubezpieczenia" wymien silnik caly, zeby do niego nie zagladac Zepsuta pompa wody nie zerwie paska, a napinacz tak! I napinacz sie wymienia, bo jesli zaczyna sie on zacierac to rwie pasek i wtedy pasek strzela. A pompa wody jak Ci padnie to napewno sie skapniesz, bo temp. bedzie rosla, ewentualnie uslyszysz jak piszczy. "Dla ubezpieczenia" to pol silinika mozna by wymienic, ale to jak kto woli - jak go stac.
_________________ Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT kiedyś było: Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#267779 Wysłany:
24 Cze 2009, 22:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
skovi a widziałeś kiedyś zatartą pompę wody która dosłownie spaliła pasek rozrządu W fiacie bravo mojego dobrego kumpla tak właśnie się stało, ciężko obracająca się pompa wody ślizgała się po pasku po prostu go przecierając. Na szczęście (prawodpodobnie opór pompy wzrastał) zaczęło coś śmierdzieć z pod maski i był to sygnał że coś jest nie tak. Dlatego jak wymieniać elementy współpracujące to wszystkie możliwe.
skovi napisał(a): Zepsuta pompa wody nie zerwie paska, a napinacz tak! i jesteś w błędzie nie potrzeba aby pasek się zerwał - wystarczy że przeskoczy o parę ząbków i kolizja w silniku gotowa. A zarówno pompa jak i napinacz odpowiadają za prawidłowe napięcie paska
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#267792 Wysłany:
24 Cze 2009, 22:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
skovi napisał(a): krzysiek_pere smiesznie napisales "ubezpieczenie rozrzadu" skovi napisał(a): Zepsuta pompa wody nie zerwie paska, a napinacz tak!
Może dla Ciebie to jest śmieszne ale dla niektórych nie było, Widzę że doświadczenie w mechanice masz niewielkie bo zakładasz że luz na łożysku pompy zawsze utożsamiasz z wyciekiem płynu. skovi ja nikogo nie przekonuje nie mam takiego zamiaru, wyrażam swoją opinie popartą już jakimś doświadczeniem (naście lat w zawodzie, setki rozrządów zrobionych, i kilkanaście głowic zregenerowanych po mechanikach myślących tak jak ty )
Oczywiście jak ktoś wymienia pasek ze względu na wiek (a ma stosunkowo niewielki przebieg to nad wymiana bym się zastanowił.
P.S. wiem że wielu kupiło Fiaty żeby troche zaoszczędzić ale niestety ta "zdolność do oszczędzania" w czasie eksploatacji przekłada się niestey na taki a nie inny wizerunek o marce Fiat właścicieli samochodów kupionych z drugiej ręki - smutne ale prawdziwe
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#267849 Wysłany:
25 Cze 2009, 10:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
krzysiek_pere napisał(a): Może dla Ciebie to jest śmieszne ale dla niektórych nie było, Widzę że doświadczenie w mechanice masz niewielkie bo zakładasz że luz na łożysku pompy zawsze utożsamiasz z wyciekiem płynu. skovi ja nikogo nie przekonuje nie mam takiego zamiaru, wyrażam swoją opinie popartą już jakimś doświadczeniem (naście lat w zawodzie, setki rozrządów zrobionych, i kilkanaście głowic zregenerowanych po mechanikach myślących tak jak ty Sad ) Oczywiście jak ktoś wymienia pasek ze względu na wiek (a ma stosunkowo niewielki przebieg to nad wymiana bym się zastanowił.
P.S. wiem że wielu kupiło Fiaty żeby troche zaoszczędzić ale niestety ta "zdolność do oszczędzania" w czasie eksploatacji przekłada się niestey na taki a nie inny wizerunek o marce Fiat właścicieli samochodów kupionych z drugiej ręki - smutne ale prawdziwe Very Happy
twoje doswiadzczenie jest oprate na naprawie aut. Jest wiele ludzi takich jak ja, ktorzy kupili nowego GP zamiast uzywanego Merca, przejezdza 2-3 lata i 100 tys km i sprzedaja samochod poki jest cos warty. W takim przypadku te wszystkie "zapobiegawcze akcje serwisowe" sa sztucznym generowaniem kosztow. Owszem, moze masz racje ze wymiana oleju co 5 tys km jest lepszym rozwiazaniem niz co 30 tys ale to kosztuje 6xdrozej. Tak samo z rozrzadem i pompa wody.... Malo mnie obchodzi co nastepny wlasciciel bedzie robil z moim kropkiem. Dla mnie zalozenie jest proste - zrobic ok 100 tys km tym autem w tym 3 przeglady i do sprzedania. Bede postepowal dokladnie tak jak mowi producent. Po co mam inwestowac w profilaktyczne wymiany pomp wody i innych rzeczy?? Bez sensu inwestowac w samochod na przyszlosc. Wole te pieniadze dolozyc do nowego. Nastepny wlasciciel niech sie martwi, a ty bedziesz mial co robic...
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#267995 Wysłany:
25 Cze 2009, 22:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
olos47 napisał(a): Bez sensu inwestowac w samochod na przyszlosc. Wole te pieniadze dolozyc do nowego. Nastepny wlasciciel niech sie martwi, a ty bedziesz mial co robic...
I tym optymistycznym akcentem proponuje zamknąć dyskusję o rozrządach. Myślę że wszystko zostało powiedziane
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#268082 Wysłany:
26 Cze 2009, 10:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
olos47 napisał(a): ... Bede postepowal dokladnie tak jak mowi producent. Po co mam inwestowac w profilaktyczne wymiany pomp wody i innych rzeczy....
A znasz procedury serwisowe dotyczące wymiany rozrządu? Poprawcie mnie jeśli się mylę ale to chyba właśnie producenci zalecają wymianę pompy wody przy każdej wymianie paska rozrządu? Tak przynajmniej mi wmawiali wszyscy serwisanci z którymi miałem do czynienia i tak zawsze robiłem w Seju. Zresztą to były groszowe sprawy bo za pompę płaciłem coś około 50PLN w Intercarsie a wymiana wliczona w koszt wymiany rozrządu.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#268099 Wysłany:
26 Cze 2009, 11:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
rozrzad przy 120 tys km, czyli 4tym przegladzie, lub 5 latach. Nie bede trzymal fiata wiecej niz 100 tys km bo po pierwsze nie chce dokladac do auta, ktore jest juz niewiele warte a po drugie po tym przebiegu to poza rozrzadem i ewnetualna pompa (jesli bedzie koniecznosc) napewno bedzie do robienia zawieszenie i pare innych rzeczy. Niech nastepny wlasciciel sie martwi.
A co do pompy to u znajomego wymieniali rozrzad i pompe zostawili bo byla ok. Oczywisicie mozna profilaktycznie wymienic jezeli zamiezasz jezdzic tym autem znacznie dluzej (to samo powiedzial mechanik w ASO).
[ Dodano: 26 Cze 2009 09:22 ] poza tym jezeli masz auto po gwarancji i jedziesz do ASO wymienic rozrzad i pompa jest ok, a mechanik chce wymieniac, to jezeli sie nie zgodzisz to i tak ci jej nie wymienia. Ty jestes klientem i placisz - decyzja nalezy do ciebie a "procedury serwisowe" nie maja tu nic do rzeczy.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#269900 Wysłany:
04 Lip 2009, 21:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Pompe wymieniamy przy każdym rozrządzie jeśli jest ona jego częścią, może wyglądać idealnie i paść po paru tysiącach km. Po co sobie zostawiać słaby punkt w tak ważnym miejscu w aucie jak rozrząd. Jak ktoś ma na Grande a żydzi 200zł na pompe to dla mnie jest druciarzem i tyle.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
cytek |
#275287 Wysłany:
28 Lip 2009, 00:39; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 11 Lip 2009, Posty: 8
|
Tak bo VW skończył się na Golfie III reszta to straszne "padła" im nowsze tym gorsze np nowe tuaregi ładne ale kopa straszliwa.
_________________ Punto II 1.2 16v 80 w wersji HLX 2000r. SPRZEDAM
|
|
Góra |
|
|
Dave |
#275833 Wysłany:
29 Lip 2009, 22:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Zdania jak zwykle będą podzielone... Osobiście wymieniałem kiedyś w Seicento rozrząd po 105 tys (tak jak zalecała instrukcja) i nikt nawet nie wspominał mi o pompie. Rozrząd był "na oko" w bardzo ładnym stanie. Na moje pytania mechanicy odpowiedzieli: profilaktycznie to my możemy wymienić Panu wszystko - tylko po co? Jak się zepsuje to Pan przyjedzie i zrobimy a tak to możemy wymieniać jedno za drugim, po kolei. Oczywiście to część racji i każdy będzie bronił swojego. Sztuką jest aby poszukac złotego środka - nie wydać zbyt wiele ale wymienić wszystko co takowej wymiany wymaga.
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#299232 Wysłany:
16 Paź 2009, 13:03; Temat postu: 1,4 77KM i zmienne fazy rozrządu |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Kilka razy na forum "obiło" mi sie o uszy (czy tez raczej oczy) stwierdzenie, ze 1,4 77KM posiada zmienne fazy rozrzadu. Czy to prawda?
|
|
Góra |
|
|
Gasiu |
#299233 Wysłany:
16 Paź 2009, 13:20; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#299235 Wysłany:
16 Paź 2009, 13:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
No wlasnie tak tez myslalem, ale zglupialem po przeczytaniu kilku postow.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#299253 Wysłany:
16 Paź 2009, 14:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
sorki za pyt. ale czy p2 16v 1.2 ma te zmienne fazy ? wiem że hgt tak ale czy zwykły też?
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#299310 Wysłany:
16 Paź 2009, 17:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: nie, bo tak naprawdę 1.4 77HP to zwykły, prosty silniczek 8 zaworowy. Dopiero wersja 1.4 16v StarJet posiada zmienne fazy rozrządu
witam,
silnik 1,4 77KM 8V posiada zmienne fazy rozrządu. Jeśli nie jesteś czegoś na 100% pewien to nie wprowadzaj innych w błąd.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#299333 Wysłany:
16 Paź 2009, 18:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Yacek napisał(a): Cytuj: nie, bo tak naprawdę 1.4 77HP to zwykły, prosty silniczek 8 zaworowy. Dopiero wersja 1.4 16v StarJet posiada zmienne fazy rozrządu witam, silnik 1,4 77KM 8V posiada zmienne fazy rozrządu. Jeśli nie jesteś czegoś na 100% pewien to nie wprowadzaj innych w błąd. OK. A jakies wiarygodne zrodlo?
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#299342 Wysłany:
16 Paź 2009, 18:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: OK. A jakies wiarygodne zrodlo?
Patrząc od przodu auta ( po otworzeniu maski ) po lewej stonie obok wlewu oleju znajduje się element do którego dochodzą kable elektryczne. Jest on wkręcany w obudowe zaworów. To włąsnie on odpowiedzialny jest za zmienne fazy rozrządu. Elementu tego nie ma w silnikach 1,2 8V. Po tym elemencie na szybko można poznać jaki jest zainstalowany silnik.
http://fiatpunto.com.pl/post269583.html
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
Gasiu |
#299343 Wysłany:
16 Paź 2009, 19:02; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#299347 Wysłany:
16 Paź 2009, 19:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Bez zmiennych faz rozrządu ten silnik nie spełniałby normy Euro IV. Byłoby to niemożliwe. A taką normę musi spełniać.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#299358 Wysłany:
16 Paź 2009, 20:20; Temat postu: |
|
|
No właśnie, bo to silnik już prehistoryczny. Jakby nie mogli zostawić 1.2 16V...
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#299830 Wysłany:
18 Paź 2009, 15:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
to jak Panowie z tym 1.2 16 ma czyteż niema
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#299841 Wysłany:
18 Paź 2009, 16:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Na moje oko 1,2 16v nie ma czegos takiego. A czy 1,4 8v jest az tak prehistoryczny? Cichy, elastyczny, trwaly jak na fire przystalo i stosunkowo oszczedny jak na pojemnosc i moc. To ze ma tylko 8 zaworow wplywa na jego dosc dobra elastycznosc. Wydaje mi sie ze fiat wiedzial co robi montujac go w roznych swoich produktach a to ze jest prosty moze przesadzac o jego trwalosci i pozniej prostej i taniej naprawie. W sumie to pali tyle co moje seicento 900. Ten to dopiero prehistoria.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#299992 Wysłany:
18 Paź 2009, 23:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: to jak Panowie z tym 1.2 16 ma czyteż niema
ten silnik nie posiada zmiennych faz rozrządu.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|