You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 13 Maj 2024, 14:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 412 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #260806 Wysłany: 02 Cze 2009, 09:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
krzysiek_pere, Golf mkII GTD. Silnik JR-70 PS. :wink:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #260833 Wysłany: 02 Cze 2009, 10:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
olos47 napisał(a):
Golf mkII

Tam pompa wody nie jest napędzana od rozrządu (sam posiadam takiego silnik SB 80KM) choć do jej wymiany potrzebny jest demontaż rozrządu ale wtym przypadku awaria nie zagraża bezpośrednio napędowi rozrządu :)
Sprawdziłem ceny aso vs markowe zamienniki
ASO:
pasek 55203785 140,-
napinacz 55183497 (atomatyczny jak by ktoś nie wiedział) 188,-
pompa wody 55184081 280,-
razem : 608,-
Intercars
pasek bosch 1987949624 79,-
napinacz ruville EVR56015 (generalnie pakuja to co w aso) 123,-
pompa Hepu P1058 220,-
razem : 422,-
Pozdrawiam :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267771 Wysłany: 24 Cze 2009, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
krzysiek_pere smiesznie napisales "ubezpieczenie rozrzadu" :hahaha: To w takim razie "dla ubezpieczenia" wymien silnik caly, zeby do niego nie zagladac :) Zepsuta pompa wody nie zerwie paska, a napinacz tak! I napinacz sie wymienia, bo jesli zaczyna sie on zacierac to rwie pasek i wtedy pasek strzela. A pompa wody jak Ci padnie to napewno sie skapniesz, bo temp. bedzie rosla, ewentualnie uslyszysz jak piszczy. "Dla ubezpieczenia" to pol silinika mozna by wymienic, ale to jak kto woli - jak go stac.

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267779 Wysłany: 24 Cze 2009, 22:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
skovi a widziałeś kiedyś zatartą pompę wody która dosłownie spaliła pasek rozrządu :?: W fiacie bravo mojego dobrego kumpla tak właśnie się stało, ciężko obracająca się pompa wody ślizgała się po pasku po prostu go przecierając. Na szczęście (prawodpodobnie opór pompy wzrastał) zaczęło coś śmierdzieć z pod maski i był to sygnał że coś jest nie tak. Dlatego jak wymieniać elementy współpracujące to wszystkie możliwe.
skovi napisał(a):
Zepsuta pompa wody nie zerwie paska, a napinacz tak!
i jesteś w błędzie nie potrzeba aby pasek się zerwał - wystarczy że przeskoczy o parę ząbków i kolizja w silniku gotowa. A zarówno pompa jak i napinacz odpowiadają za prawidłowe napięcie paska :!:

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267792 Wysłany: 24 Cze 2009, 22:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
skovi napisał(a):
krzysiek_pere smiesznie napisales "ubezpieczenie rozrzadu"


skovi napisał(a):
Zepsuta pompa wody nie zerwie paska, a napinacz tak!


Może dla Ciebie to jest śmieszne ale dla niektórych nie było, Widzę że doświadczenie w mechanice masz niewielkie bo zakładasz że luz na łożysku pompy zawsze utożsamiasz z wyciekiem płynu. skovi ja nikogo nie przekonuje nie mam takiego zamiaru, wyrażam swoją opinie popartą już jakimś doświadczeniem (naście lat w zawodzie, setki rozrządów zrobionych, i kilkanaście głowic zregenerowanych po mechanikach myślących tak jak ty :( )
Oczywiście jak ktoś wymienia pasek ze względu na wiek (a ma stosunkowo niewielki przebieg to nad wymiana bym się zastanowił.

P.S. wiem że wielu kupiło Fiaty żeby troche zaoszczędzić ale niestety ta "zdolność do oszczędzania" w czasie eksploatacji przekłada się niestey na taki a nie inny wizerunek o marce Fiat właścicieli samochodów kupionych z drugiej ręki - smutne ale prawdziwe :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267849 Wysłany: 25 Cze 2009, 10:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
krzysiek_pere napisał(a):
Może dla Ciebie to jest śmieszne ale dla niektórych nie było, Widzę że doświadczenie w mechanice masz niewielkie bo zakładasz że luz na łożysku pompy zawsze utożsamiasz z wyciekiem płynu. skovi ja nikogo nie przekonuje nie mam takiego zamiaru, wyrażam swoją opinie popartą już jakimś doświadczeniem (naście lat w zawodzie, setki rozrządów zrobionych, i kilkanaście głowic zregenerowanych po mechanikach myślących tak jak ty Sad )
Oczywiście jak ktoś wymienia pasek ze względu na wiek (a ma stosunkowo niewielki przebieg to nad wymiana bym się zastanowił.

P.S. wiem że wielu kupiło Fiaty żeby troche zaoszczędzić ale niestety ta "zdolność do oszczędzania" w czasie eksploatacji przekłada się niestey na taki a nie inny wizerunek o marce Fiat właścicieli samochodów kupionych z drugiej ręki - smutne ale prawdziwe Very Happy


twoje doswiadzczenie jest oprate na naprawie aut. Jest wiele ludzi takich jak ja, ktorzy kupili nowego GP zamiast uzywanego Merca, przejezdza 2-3 lata i 100 tys km i sprzedaja samochod poki jest cos warty. W takim przypadku te wszystkie "zapobiegawcze akcje serwisowe" sa sztucznym generowaniem kosztow. Owszem, moze masz racje ze wymiana oleju co 5 tys km jest lepszym rozwiazaniem niz co 30 tys ale to kosztuje 6xdrozej. Tak samo z rozrzadem i pompa wody.... Malo mnie obchodzi co nastepny wlasciciel bedzie robil z moim kropkiem. Dla mnie zalozenie jest proste - zrobic ok 100 tys km tym autem w tym 3 przeglady i do sprzedania. Bede postepowal dokladnie tak jak mowi producent. Po co mam inwestowac w profilaktyczne wymiany pomp wody i innych rzeczy?? Bez sensu inwestowac w samochod na przyszlosc. Wole te pieniadze dolozyc do nowego. Nastepny wlasciciel niech sie martwi, a ty bedziesz mial co robic... :wink:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267995 Wysłany: 25 Cze 2009, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
olos47 napisał(a):
Bez sensu inwestowac w samochod na przyszlosc. Wole te pieniadze dolozyc do nowego. Nastepny wlasciciel niech sie martwi, a ty bedziesz mial co robic...

I tym optymistycznym akcentem proponuje zamknąć dyskusję o rozrządach. Myślę że wszystko zostało powiedziane :D
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268082 Wysłany: 26 Cze 2009, 10:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
olos47 napisał(a):
... Bede postepowal dokladnie tak jak mowi producent. Po co mam inwestowac w profilaktyczne wymiany pomp wody i innych rzeczy....

A znasz procedury serwisowe dotyczące wymiany rozrządu? Poprawcie mnie jeśli się mylę ale to chyba właśnie producenci zalecają wymianę pompy wody przy każdej wymianie paska rozrządu? Tak przynajmniej mi wmawiali wszyscy serwisanci z którymi miałem do czynienia i tak zawsze robiłem w Seju. Zresztą to były groszowe sprawy bo za pompę płaciłem coś około 50PLN w Intercarsie a wymiana wliczona w koszt wymiany rozrządu.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268099 Wysłany: 26 Cze 2009, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
rozrzad przy 120 tys km, czyli 4tym przegladzie, lub 5 latach. Nie bede trzymal fiata wiecej niz 100 tys km bo po pierwsze nie chce dokladac do auta, ktore jest juz niewiele warte a po drugie po tym przebiegu to poza rozrzadem i ewnetualna pompa (jesli bedzie koniecznosc) napewno bedzie do robienia zawieszenie i pare innych rzeczy. Niech nastepny wlasciciel sie martwi.
A co do pompy to u znajomego wymieniali rozrzad i pompe zostawili bo byla ok. Oczywisicie mozna profilaktycznie wymienic jezeli zamiezasz jezdzic tym autem znacznie dluzej (to samo powiedzial mechanik w ASO).

[ Dodano: 26 Cze 2009 09:22 ]
poza tym jezeli masz auto po gwarancji i jedziesz do ASO wymienic rozrzad i pompa jest ok, a mechanik chce wymieniac, to jezeli sie nie zgodzisz to i tak ci jej nie wymienia. Ty jestes klientem i placisz - decyzja nalezy do ciebie a "procedury serwisowe" nie maja tu nic do rzeczy.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269900 Wysłany: 04 Lip 2009, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Pompe wymieniamy przy każdym rozrządzie jeśli jest ona jego częścią, może wyglądać idealnie i paść po paru tysiącach km. Po co sobie zostawiać słaby punkt w tak ważnym miejscu w aucie jak rozrząd. Jak ktoś ma na Grande a żydzi 200zł na pompe to dla mnie jest druciarzem i tyle.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275287 Wysłany: 28 Lip 2009, 00:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 11 Lip 2009,
Posty: 8
Tak bo VW skończył się na Golfie III reszta to straszne "padła" im nowsze tym gorsze np nowe tuaregi ładne ale kopa straszliwa.

_________________
Punto II 1.2 16v 80 w wersji HLX 2000r. SPRZEDAM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275833 Wysłany: 29 Lip 2009, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Zdania jak zwykle będą podzielone... Osobiście wymieniałem kiedyś w Seicento rozrząd po 105 tys (tak jak zalecała instrukcja) i nikt nawet nie wspominał mi o pompie. Rozrząd był "na oko" w bardzo ładnym stanie. Na moje pytania mechanicy odpowiedzieli: profilaktycznie to my możemy wymienić Panu wszystko - tylko po co? Jak się zepsuje to Pan przyjedzie i zrobimy a tak to możemy wymieniać jedno za drugim, po kolei. Oczywiście to część racji i każdy będzie bronił swojego. Sztuką jest aby poszukac złotego środka - nie wydać zbyt wiele ale wymienić wszystko co takowej wymiany wymaga.

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299232 Wysłany: 16 Paź 2009, 13:03; 
 Temat postu: 1,4 77KM i zmienne fazy rozrządu
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Kilka razy na forum "obiło" mi sie o uszy (czy tez raczej oczy) stwierdzenie, ze 1,4 77KM posiada zmienne fazy rozrzadu. Czy to prawda?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299233 Wysłany: 16 Paź 2009, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 15 Paź 2007,
Posty: 3936
Cytuj:
1,4 77KM posiada zmienne fazy rozrzadu

nie, bo tak naprawdę 1.4 77HP to zwykły, prosty silniczek 8 zaworowy. Dopiero wersja 1.4 16v StarJet posiada zmienne fazy rozrządu :wink:

_________________
Jest :)
Fiat Panda Easy 1.2 8v 69KM
Dacia Logan MCV Laureate 0.9 TCe 12v 90KM
było :/
Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80KM
Fiat Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet 16v 120KM
Fiat Seicento Sound almost Sporting 1.1 8v 54KM
Suzuki SX4 Comfort 1.6 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299235 Wysłany: 16 Paź 2009, 13:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
No wlasnie tak tez myslalem, ale zglupialem po przeczytaniu kilku postow.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299253 Wysłany: 16 Paź 2009, 14:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
sorki za pyt. ale czy p2 16v 1.2 ma te zmienne fazy ? wiem że hgt tak ale czy zwykły też?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299310 Wysłany: 16 Paź 2009, 17:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Cytuj:
nie, bo tak naprawdę 1.4 77HP to zwykły, prosty silniczek 8 zaworowy. Dopiero wersja 1.4 16v StarJet posiada zmienne fazy rozrządu

witam,
silnik 1,4 77KM 8V posiada zmienne fazy rozrządu. Jeśli nie jesteś czegoś na 100% pewien to nie wprowadzaj innych w błąd.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299333 Wysłany: 16 Paź 2009, 18:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Yacek napisał(a):
Cytuj:
nie, bo tak naprawdę 1.4 77HP to zwykły, prosty silniczek 8 zaworowy. Dopiero wersja 1.4 16v StarJet posiada zmienne fazy rozrządu

witam,
silnik 1,4 77KM 8V posiada zmienne fazy rozrządu. Jeśli nie jesteś czegoś na 100% pewien to nie wprowadzaj innych w błąd.
OK. A jakies wiarygodne zrodlo?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299342 Wysłany: 16 Paź 2009, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Cytuj:
OK. A jakies wiarygodne zrodlo?

Patrząc od przodu auta ( po otworzeniu maski ) po lewej stonie obok wlewu oleju znajduje się element do którego dochodzą kable elektryczne. Jest on wkręcany w obudowe zaworów. To włąsnie on odpowiedzialny jest za zmienne fazy rozrządu. Elementu tego nie ma w silnikach 1,2 8V. Po tym elemencie na szybko można poznać jaki jest zainstalowany silnik.
http://fiatpunto.com.pl/post269583.html

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299343 Wysłany: 16 Paź 2009, 19:02; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 15 Paź 2007,
Posty: 3936
Yacekmiałeś racje- Fiat dopiero przy StarJecie chwali się tym rozwiązaniem :wink:
także sory za wprowadzenie w błąd :wink:

_________________
Jest :)
Fiat Panda Easy 1.2 8v 69KM
Dacia Logan MCV Laureate 0.9 TCe 12v 90KM
było :/
Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80KM
Fiat Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet 16v 120KM
Fiat Seicento Sound almost Sporting 1.1 8v 54KM
Suzuki SX4 Comfort 1.6 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299347 Wysłany: 16 Paź 2009, 19:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Bez zmiennych faz rozrządu ten silnik nie spełniałby normy Euro IV. Byłoby to niemożliwe. A taką normę musi spełniać.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299358 Wysłany: 16 Paź 2009, 20:20; 
 Temat postu:
No właśnie, bo to silnik już prehistoryczny. Jakby nie mogli zostawić 1.2 16V...


Góra
  
 
 
 Post #299830 Wysłany: 18 Paź 2009, 15:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
to jak Panowie z tym 1.2 16 :> ma czyteż niema :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299841 Wysłany: 18 Paź 2009, 16:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Na moje oko 1,2 16v nie ma czegos takiego. A czy 1,4 8v jest az tak prehistoryczny? Cichy, elastyczny, trwaly jak na fire przystalo i stosunkowo oszczedny jak na pojemnosc i moc. To ze ma tylko 8 zaworow wplywa na jego dosc dobra elastycznosc. Wydaje mi sie ze fiat wiedzial co robi montujac go w roznych swoich produktach a to ze jest prosty moze przesadzac o jego trwalosci i pozniej prostej i taniej naprawie. W sumie to pali tyle co moje seicento 900. Ten to dopiero prehistoria.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299992 Wysłany: 18 Paź 2009, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Cytuj:
to jak Panowie z tym 1.2 16 ma czyteż niema

ten silnik nie posiada zmiennych faz rozrządu.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 412 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO