|
Obecny czas: 01 Lis 2024, 02:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
lakikwap |
#311165 Wysłany:
24 Lis 2009, 18:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
tommy1982 już ci wszystko wyjaśniam.
Coś mi sie tłucze z przodu (tak jakby w okolicach nóg kierowcy), na małych nierównościach najbardziej, i podczas kręcenia mam dziwne "odczucia" (ale mogą być spowodowane walniętym łożyskiem mcpersona) i jest 2 podejrzanych.
Albo maglownica (tak mówią w ASO) Albo właśnie ten wałek kierowniczy ma luzy. Iiii teraz chce wymienić najpierw maglownice (ufam ASO:)) a jeśli to nie pomoże to wezme sie za wałek.
Wiem że do wymiany maglownicy nie trzeba wyjmowac tego wałka tylko go na dole odkręcić koło pedału gazu od właśnie maglownicy. Zresztą to mechanik będzie robił to sobie poradzi.
Co do wałka poprostu zastanawiam sie czy żeby go wyminić trzeba wyjąć całą kolumne kierowniczą ze wspomaganiem, kierownicą, poduchą... bo bardzo dużo zabawy. Raz niektórzy piszą że trzeba wyjąć całą kolumne (z kierownicą) inni że nie i sam już nie wiem.
No w każdym razie najpierw pójdzie wymiana maglownicy i będe trzymał kciuki żeby pomogło i wtedy wałek kier. zostawie w spokoju
|
|
Góra |
|
|
|
|
tommy1982 |
#311272 Wysłany:
24 Lis 2009, 23:14; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2008, Posty: 25
|
lakikwap na 3 zdjęciu które zamieściłeś widać obie śruby. Odkręć je a wałek wyjmiesz bez demontażu całej kolumny.
PS sprawdzałeś tą dużą śrubę na mechanizmie ślimakowym wspomagania?
Wystarczy zdjąć obudowę kolumny (cztery wkręty na imbus) i sprawdzić czy jest dokręcona.
_________________ FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#311277 Wysłany:
24 Lis 2009, 23:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
tommy1982 napisał(a): PS sprawdzałeś tą dużą śrubę na mechanizmie ślimakowym wspomagania?
hymm kurde 1 raz słysze! możesz przybliżyć temat? może masz jakies foto na którym to widać?? pokaż na tych fotkach wcześniej.
THX!
aha no to extra! jak maglownica niepomoże to przynajmniej będzie wmiare prosta wymiana tego wałka. A to pewnie niezłą gimnastyke trzeba zrobić żeby odkręcić tą sróbe górną wałka (bez wyjmowania wszystkiego)
dzięki za pomoc [ Dodano: 24 Lis 2009 23:43 ]tommy1982 może tu to widać
http://fiatpunto.com.pl/post308113.html#308113
|
|
Góra |
|
|
tommy1982 |
#311301 Wysłany:
25 Lis 2009, 00:13; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2008, Posty: 25
|
szukam zdjęcia ale jakoś nie ma. Na tym co zamieściłeś zaznaczyłem strzałką gdzie ta śruba jest. Jest ona naprzeciw silnika wspomagania.
_________________ FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#311322 Wysłany:
25 Lis 2009, 01:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
thx!
przy akcji naprawczej tego wszystkiego, sprawdze i tą opcje!
|
|
Góra |
|
|
rafał79 |
#311743 Wysłany:
26 Lis 2009, 19:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
powodzenia koledzy i czekamy na wyniki waszych operacji...sam jestem w temacie:-)
_________________ Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był Fiat Punto II - był Fiat Punto I 1.1 SX - był Fiat Seicento 0.9 - był
|
|
Góra |
|
|
dawid835 |
#314187 Wysłany:
04 Gru 2009, 10:57; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 08 Wrz 2008, Posty: 2
|
Witam udało mi się zdiagnozować skąd te stuki pod kierownicą i naprawić. Więc winne są " mocowania" drążka pod kierownicą przy łączeniu ze wspomaganiem, a maglownicą wystarczy tylko po dokręcać śruby na końcówkach i stukanie ustąpi , bynajmniej u mnie ustąpiło
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#314215 Wysłany:
26 Sty 2010, 23:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
dawid835 napisz mi koniecznie jak z dojściem do tych śrób. trza wyciągać wspomaganie? czy idzie sie tam dostać jakoś..?
aha dokręcałeś śróby przy górnym mocowaniu (koło kierownicy) czy dolnym (koło pedału gazu)?
[ Dodano: 21 Sty 2010 15:28 ]
Panowie w przyszłym tyg. wymieniam coś tam u mechanika i tak pomyślałem że wymienił by mi przy okazji ten wałek kierowniczy, może to on tak stuka.. gadałem na pw z zoltarem i on twierdzi że na bank to luz na tych krzyżakach, mówiłem o tym mechanikowi i powiedział że na wałek nie przenoszą sie raczej drgania z drogi.. W sumie nie jest to aż tak drogie więc chyba jednak spróbuje to wymienić, boo następny podejrzany to maglownica ale to już owiele wyższe koszta a nóż widelec to będzie ten wałek. Jak sądzicie?
http://www.allegro.pl/item821766637_wal ... _oryg.html [ Dodano: 26 Sty 2010 23:02 ]dobra dziś przyszedł ten wałek. mam nadzieje że to pomoże i po wymianie będzie cisza.. choć mój mechanik (jak i ASO) też twierdzi że ten wałek raczej niema prawa stukać bo nieprzeniesie aż tak drgań, że to raczej maglownica, no nic zobaczymy. [ Dodano: 26 Sty 2010 23:03 ]aha jeszcze sie zastanawiam czy kupić nową śróbe dolnego mocowania, bo górna była w komplecie ciekawe czego dolnej zabarakło
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#467159 Wysłany:
26 Kwi 2011, 19:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#467334 Wysłany:
27 Kwi 2011, 00:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
nie, u mnie delikatne pukanie na malutkich nierównościach, przy kręceniu kierą 0 stuków.
u ciebie tak jak pisałem wydaje mi sie że to luzy na dolnym lub górny krzyżaku wałka.
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#467380 Wysłany:
27 Kwi 2011, 09:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3635 Pomógł: 31
|
Ja w końcu ostatnio zdiagnozowałem co stuka przy małych nierównościach. Wystarczy wjechać na kanał i ręką popukać w drążki kierownicze. Od razu słychać luzy na przekładni kierowniczej (maglownicy). Na razie olewam sprawę chociaż coraz bardziej denerwujące są te stuki, ale skutecznie zniechęca cena nowej maglownicy (wg Epera 1161,48 zł ) i ilość roboty związanej z jej wymianą.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#467395 Wysłany:
27 Kwi 2011, 10:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
kurde ja też targałem (nie tylko ja bo i mechanik też nieraz przy ogólnym sprawdzeniu auta) i drążki mi nie stukają
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#467401 Wysłany:
27 Kwi 2011, 10:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3635 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#504621 Wysłany:
12 Wrz 2011, 23:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
witam,
podlacze sie pod watek.
Mam nastepujace objawy, po prostu podczas jazdy na wprost auto myszkuje troche na boki, musze lekko kontrowac zeby jechal w miare prosto.
Poza tym podczas jazdy przez nierownosci przy duzych predkosciach zachowuje sie ze tak powiem nerwowo, ponadto zauwazylem ze kierownica lekko wibruje podczas jazdy, nie jest to jakies koszmarne bicie ale przez ostatni tydzien zrobilem z 1500 km i zaczelo to byc denerwujace.
Luzy niby sa minimalne w ukladzie wiec zarowno ASO jako i SKP nie czepiali sie na przegladzie, ale moze sytuacja sie pogorszyla.
Wahacze mam wymienione w maju tego roku na delphi, amorki przod wymienialem przy przebiegu ok 100k a tyl jakies 10 tysi pozniej (4xKYB).
Z zawieszenia nie wymienialem jeszcze sprezyn, ale mimo ze pordzewiale to jeszcze spelniaja swoja role
Teraz mi stuknelo 137 tysi przebiegu.
Obstawiam koncowki drazka albo niestety oslawiona maglowice. Poza tym czasem kierownica przeskakuje podczas krecenia na parkingu ale nie ma reguly wiec nie wiem.
Jakies sugestie
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#504700 Wysłany:
13 Wrz 2011, 11:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3635 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#504752 Wysłany:
13 Wrz 2011, 16:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
_marcin00_ napisał(a): pieta napisał(a): Poza tym czasem kierownica przeskakuje podczas krecenia na parkingu Co to znaczy "przeskakuje"? Skoro było całe zawieszenie wymienione to może warto by było podjechać na geometrię, poza tym sprawdziłbym jeszcze wspomniane końcówki drążków i gumy stabilizatora bo też mogą powodować "niepewne" prowadzenie.
hmm,
troche nieprecyzyjnie sie wyrazilem, po prostu podczas krecenia kierownica jest jakby takie stukniecie, przeskok, skret kierownicy nie jest plynny i jednostajny ze tak powiem (ale sie wyrazilem)
Geometria byla robiona tydzien po zmianie wahaczy czyli jakis maj br, co prawda jazda z skrzywiona kierownica jest troche dziwna ale dalem rade. Z zawieszenia to tylko jeszcze sprezyny sa oryginalne, gumy stabilizatora przynajmniej raz wymienialem,
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#504781 Wysłany:
13 Wrz 2011, 17:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3635 Pomógł: 31
|
pieta napisał(a): podczas krecenia kierownica jest jakby takie stukniecie, przeskok, skret kierownicy nie jest plynny i jednostajny To takie coś też mam, podejrzewam że to może być wina właśnie maglownicy, oprócz tego jak się rusza kierownicą lewo-prawo szybko i krótkimi ruchami to słychać też takie stuki. pieta napisał(a): Geometria byla robiona tydzien po zmianie wahaczy czyli jakis maj br, co prawda jazda z skrzywiona kierownica jest troche dziwna ale dalem rade.
Po ustawieniu geometrii masz kierownicę krzywo przy jeździe na wprost? Jeżeli tak to by była chyba przyczyna, u mnie za pierwszym razem jak ustawili zbieżność też była lekko w prawo i samochód rzeczywiście dziwnie się zachowywał, po poprawce jest idealnie na wprost i zachowuje się tak jak wcześniej. Chyba tutaj akurat wpływ ma wspomaganie które (tak mi się wydaje) musi być zsysnchronizowane z układem kierowniczym inaczej jazda na wprost wspomagania nie zgrywa się z jazdą na wprost całego samochodu. Taka jest moja teoria, może jest błędna, ale u mnie po poprawce geometrii jest dobrze.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#504924 Wysłany:
13 Wrz 2011, 23:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
co do zbieznosci to moze cos jest na rzeczy bo mam wrazenie ze przed wymiana wahaczy bylo lepiej co do jazdy wprost, za to bardziej halasowal na nierownosciach
a luzy bede obserwowal, moze znowu trzeba bedzie w zloma doinwestowac troche
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#507692 Wysłany:
27 Wrz 2011, 10:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3635 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#507719 Wysłany:
27 Wrz 2011, 14:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
_marcin00_ napisał(a): zastanawiam się czy lepiej oddać oryginał (TRW) do regeneracji czy kupić jakiś zamiennik (FAST, General Ricambi, itp.)? Jak myślicie co będzie lepszym i trwalszym rozwiązaniem?
Też się zastanawiam nad tym, bo strasznie mi stuka.
Jest jeszcze firma Lauber gdzie w takim większym warsztacie chcieli za nia 500zł a na necie widziałem za 250-300zł
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#507722 Wysłany:
27 Wrz 2011, 14:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3635 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
autopunto |
#507747 Wysłany:
27 Wrz 2011, 18:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
Radze wziac mechanika i isc po uzywke.Wychodzi najtaniej i pare lat wytrzyma Sa np czesci sprowadzane z Włoch prawie nowki orginały.
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#507765 Wysłany:
27 Wrz 2011, 19:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3635 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#507848 Wysłany:
27 Wrz 2011, 23:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#507869 Wysłany:
01 Paź 2011, 18:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3635 Pomógł: 31
|
Ja chciałem przed zimą zrobić bo to strasznie drażniące jest, a jeżdżę tak już od roku. Tylko nikt nie jest w stanie mnie przekonać co jest lepsze - regeneracja, czy nowy zamiennik.
PS po rozmowie z mechanikiem będą wymienione wszystkie cztery tuleje na obu wahaczach. Mam tylko nadzieję, że zaraz po ich wymianie nie padną sworznie [ Dodano: 01 Paź 2011 18:10 ]Mam ogólnie szczęście do "fachowców" po wymianie tulejek wahaczy jest już co najmniej dobrze. Stuki na bruku praktycznie nie występują, jedynie przy bardzo małej prędkości stuka maglownica. W każdym razie wypada ona z planu wymiany na ten rok, bo jest cicho i sztywno jak kiedyś . Zostaje jeszcze tylko zbieżność i będę zadowolony.
A co do fachowców - podczas demontażu lewego wahacza przerwali gwint w nadwoziu, ten od tulei wahacza. Całe szczęście jest już naprawiony, a do takiego stanu doprowadziła woda gromadząca się pod wykładziną w okolicach nóg - skąd, nie wiem.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|