You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 02:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #292527 Wysłany: 25 Wrz 2009, 22:41; 
 Temat postu: Linka ręcznego - jak się za to zabrać?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 362
Wymieniał już ktoś kiedyś linkę od ręcznego? U mnie ręczny jest bardzo słaby, bo linka jest od 4 lat ta sama, więc postanowiłem ją jutro przy częściowej pomocy dziadka wymienić. Ale szczerze mówiąc nie wiem, czy powinienem się za nią zabrać od góry, czy od dołu i gdzie ona przebiega. Prosiłbym o jakieś wskazówki. Pozdrawiam!

_________________
"Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #292559 Wysłany: 25 Wrz 2009, 23:53; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
krzy-ys: heh, niedawno wymieniałem i sie zastanawiałem czy napisać manual czy nie...

No to tak:
Zdejmujesz obudowę ręcznego (z przodu i z tyłu zaślepki trzeba czymś podważyć, potem klucz 10mm najlepiej rurkowy i odkręcasz 3 nakrętki).
Jak obudowa zdjęta to szukasz pod ręcznym gwintu z nakrętką (też 10mm) i kluczem rurkowym poluzowujesz na max linki. Można też imbusem 8mm (jeśli dobrze pamiętam) odkręcić cały ręczny (2 śruby) ale nie ma takiej konieczności chociaż czasem to ułatwia robotę.
W sumie można już wyjąć linki z mocowania, jeśli by nie chciały wyjśc to trzeba je jeszcze przy kołach poluzować.
A więc - zdejmujesz koło, potem bęben (szpilki na klucz 12mm), no i albo można próbować już wyjąc linkę ze szczęk, albo zdjąć całkiem szczęki (nie pogubić sprężynek!). Potem odczepiamy ze szczęki linkę, wybijamy mocowanie linki z tej części bębna która jest na stałe z kołem (nie umiem tego opisać, ale będziesz widział o co chodzi, ja musiałem wybijać, ale może czasem wyjdzie sama). Potem to już tylko pod spodem poodpinać linkę z zaczepów no i założyc w ten sam sposób nową, złożyć szczęki, odpowiednio naciągnąć samoregulator (bardzo ważne jak się w praktyce okazuje) złożyć bęben, we wnętrzu auta zahaczyć linki do naciągu dźwigni ręcznego, złożyć, wyregulowac naciąg śrubą pod ręcznym i gotowe.

[ Dodano: 25 Wrz 2009 22:53 ]
krzy-ys napisał(a):
U mnie ręczny jest bardzo słaby, bo linka jest od 4 lat ta sama,

U mnie linki wytrwały 12 lat ;) I w sumie nie one były winne, a źle ustawiony samoregulator. Może u ciebie po prostu szczeki się zużyły?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292570 Wysłany: 26 Wrz 2009, 01:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jaworzno / Bytom
Rejestracja: 22 Sie 2009,
Posty: 155
A jak podciągnąć troszku linkę od ręcznego? :E (wiem, lamerskie pytanie :P)

_________________
Jest: Fiat Marea 1.8 16V ELX
Był: Czarny Kropek 1.2 SPI

Image
Tworzenie stron WWW


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292578 Wysłany: 26 Wrz 2009, 07:55; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
LakO napisał(a):
A jak podciągnąć troszku linkę od ręcznego? Szczerbol (wiem, lamerskie pytanie Razz)


STax napisał(a):
we wnętrzu auta zahaczyć linki do naciągu dźwigni ręcznego, złożyć, wyregulowac naciąg śrubą pod ręcznym i gotowe.

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292580 Wysłany: 26 Wrz 2009, 08:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 362
STax, dzięki wielie, dzisiaj będę próbował :). Być może, jeśli będzie jeszcze regulacja na samoregulatorze, to tylko tam naciągnę, bo linka nie jest jeszcze mocno luźna :). Bębny mam w porządku, były wymieniane niedawno (bodaj niecałe 2 lata temu) i przy ostatnim przeglądzie (w kwietniu) sprawdzane, a przez ten czas autko mało jeździło :).

_________________
"Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292590 Wysłany: 26 Wrz 2009, 08:43; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Acha, jeszcze taki szczegół:
STax napisał(a):
Jak obudowa zdjęta to szukasz pod ręcznym gwintu z nakrętką (też 10mm) i kluczem rurkowym poluzowujesz na max linki. Można też imbusem 8mm (jeśli dobrze pamiętam) odkręcić cały ręczny (2 śruby) ale nie ma takiej konieczności chociaż czasem to ułatwia robotę.
W sumie można już wyjąć linki z mocowania

Żeby wyjąć linki z mocowania w samochodzie to jeszcze trzeba takie metalowe blaszki zdjąć (śrubokręt się przyda) przy dziurach przez które wchodzą do auta.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292630 Wysłany: 26 Wrz 2009, 12:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 362
Już po wszystkim. Nie zmieniałem linki, tylko ją delikatnie naciągnęłem na przy mieszku i wyczyściłemm bębny (dawno tam nikt nie zaglądała i wysypałem z nich z 10kg sadzy :D). Conieco to dało, ale zobaczymy, na przyszły sezon trzeba będzie zmienić linkę.

_________________
"Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317939 Wysłany: 17 Gru 2009, 12:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 71
Witam. Mam takie pytanko.
Odkręciłem mieszek z plastikiem z ręcznego i ukazał mi się cały mechanizm w tym 2 linki naciągnięte NIE symetrycznie do siebie. Linka od strony kierowcy jest mocniej naciągnięta, a prawa prawie w ogóle. Ręczny przy maxymalnym naciągu nie łapie prawie w ogóle, nie ma mowy o zablokowaniu koła.
Pytania są dwa: czy linki mają być naciągnięte symetrycznie - obydwie równie mocno i jak naciągnąć linkę ? W mocowaniu wystają linki na których końcach jest nakrętka z 5/6mm - jak się nią kręci to linka się okręca razem z nią i potem jak zdejmę klucz to linka odbija. Prosiłbym o jakąś poradę, jasno i konkretnie.

_________________
96' 176.B2.000 Giallo Expolit - seria, 320tys. przebiegu.
95' 176.A4.000 Midnight Blue - dłubany


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317941 Wysłany: 17 Gru 2009, 12:15; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Wax: idealnej symetrii być nie musi, lekkie przekrzywienie jest normalne. Co do tego, że ręczny nie łapie, to na 99% samoregulatory trzeba rozciągnąć w bębnach (wyżej to już opisywałem).

Wax napisał(a):
W mocowaniu wystają linki na których końcach jest nakrętka z 5/6mm - jak się nią kręci to linka się okręca razem z nią i potem jak zdejmę klucz to linka odbija

Bo tym się nie kręci! To jest po prostu zakończenie linki, żeby nie wyskoczyła z mocowania. Regulacja OBU linek jest pod całym mechanizmem, jak sięgniesz ręką to powinieneś wyczuć długi gwint i na nim nakrętkę 8mm. Tyle tylko, że tu można jedynie naciągnąć obie linki jednocześnie, regulacja tylko jednej jest możliwa wyłącznie przez samoregulatory.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317943 Wysłany: 17 Gru 2009, 12:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 71
Oooo widzisz ! Dzięki wielkie za szybką odpowiedź :)
Napisz jeszcze jak możesz gdzie dokładnie jest ten długi gwint ? -

_________________
96' 176.B2.000 Giallo Expolit - seria, 320tys. przebiegu.
95' 176.A4.000 Midnight Blue - dłubany


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317951 Wysłany: 17 Gru 2009, 12:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax napisał(a):
Wax: idealnej symetrii być nie musi, lekkie przekrzywienie jest normalne. Co do tego, że ręczny nie łapie, to na 99% samoregulatory trzeba rozciągnąć w bębnach (wyżej to już opisywałem).

Samoregulatory nie maja nic do ręcznego. Od ręcznego jest tylko i wyłącznie linka. Samoregulatory są potrzebne w przypadku nożnego hamulca.
Wax, prawdopodobnie hamulce nie zużywały się równomiernie i prawy jest zużyty zaś lewy jest zapiekły i nie hamuje.
Regulacje masz nakrętką która jest pod całą wajcha. Dojrzysz ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317966 Wysłany: 17 Gru 2009, 14:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow
Rejestracja: 28 Wrz 2007,
Posty: 264
Pomógł: 12
Bzdury jakieś piszesz ze samoregulatory nie są do ręcznego poczytaj sobie w ksiażce fiata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317969 Wysłany: 17 Gru 2009, 14:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Samoregulotor jest od tego by szczęki się za mocno nie cofały i pedał nie leciał Ci w podłogę podczas hamowania.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318275 Wysłany: 18 Gru 2009, 13:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica
Rejestracja: 30 Kwi 2008,
Posty: 71
To jeśli to nie jest samoregulator to co w takim układzie mam zrobić ? Bębny do roboty ?

_________________
96' 176.B2.000 Giallo Expolit - seria, 320tys. przebiegu.
95' 176.A4.000 Midnight Blue - dłubany


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318279 Wysłany: 18 Gru 2009, 14:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Sie 2009,
Posty: 131
dzikidaniel napisał(a):
Samoregulotor jest od tego by szczęki się za mocno nie cofały i pedał nie leciał Ci w podłogę podczas hamowania.

I zeby linke recznego dalo sie wstepnie napiac. To jest ten sam patent co w tipo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318288 Wysłany: 18 Gru 2009, 15:01; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
Samoregulatory nie maja nic do ręcznego


dzikidaniel napisał(a):
Samoregulotor jest od tego by szczęki się za mocno nie cofały i pedał nie leciał Ci w podłogę podczas hamowania


Mylisz się. Po prostu.
Nie miałem ręcznego, wymieniłem dalej linki i nic. Rozciągnąłem samoregulatory w szczękach - nagle mam ręczny.
Samoregulator reguluje odległość szczęki od bębna, jak jest wciśnięty, to po prostu szczęka jest za daleko i po zaciągnięciu linki nie dotyka bębna lub robi to słabo.

[ Dodano: 18 Gru 2009 13:58 ]
Wax napisał(a):
To jeśli to nie jest samoregulator to co w takim układzie mam zrobić ? Bębny do roboty

Bierz się za te samoregulatory, bo to prawie na pewno to, potwierdzone na kilku przykładach na forum.

[ Dodano: 18 Gru 2009 14:01 ]
Zdjęcia poglądowe:
bęben
Image

i samoregulator (na dole, ten czarny element)
Image

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318438 Wysłany: 18 Gru 2009, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax, tylko po rozciagnięciu samoregulatora musiałeś naciągnąć linke. Ten sam efekt miałbyś naciągając samą linke. Powtarzam samoregulator ma po prostu nie pozwolić szczęką na zbyt duże oddalenie się od bębna byś nie szukał pedału hamulca w podłodze. Tyle.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318546 Wysłany: 19 Gru 2009, 15:12; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
Ten sam efekt miałbyś naciągając samą linke.

Nie do końca, bo czasem po prostu regulacja linki nie wystarcza, tzn brakuje gwintu.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318583 Wysłany: 19 Gru 2009, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow
Rejestracja: 28 Wrz 2007,
Posty: 264
Pomógł: 12
U mnie nie było recznego poszukałem na forum co zrobic

1 najpierw poluzować naciag ręcznego
2 odkręcić bebny
3 nacisnać hamulec delikatnie tak zeby szczęki sie rozszeżyły i przylegały do bebna
4 załozyć bebny
5 zrobic to samo z drugim kołem
6 naciagnać linke recznego


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318597 Wysłany: 19 Gru 2009, 17:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Ten sam efekt miałbyś naciągając samą linke.

Nie do końca, bo czasem po prostu regulacja linki nie wystarcza, tzn brakuje gwintu.

Taa gwintu brakuje... Teraz to piszesz jak pan Mietek "specjalista" mechanik.
Jak gwintu rzekomo brakuje to się robi hamulce...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319058 Wysłany: 21 Gru 2009, 11:25; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
Jak gwintu rzekomo brakuje to się robi hamulce

Ale pitolisz, bo jużinaczej tego nazwać nie można. Weź sobie szczęki, wciśnij w nich samoregulatory na max i spróbuj wtedy naciągnąć linkę. Gwint ci się skończy, a ręczny dalej łapał nie będzie (dodam - nowe linki i nowe szczęki). A 99% osób przy zakładaniu szczęk wciska samoreg. na max, bo wtedy łatwiej bęben założyć.
Samoregulator trzeba prawie na max rozciągnąć, żeby szczęki w spoczynku były możliwie blisko bębna (oczywiście nie dotykając go) i wtedy i linkę można naciągnąć i ręczny dobrze łapie.

I jak wposminałem - jest to metoda, która sprawdziła się już u kilku userów na forum, więc daruj sobie gadanie o mietkach.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351796 Wysłany: 03 Kwi 2010, 12:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 122
Myślę, że napisanie w DIY nie będzie odkopem. Po wymianie bębnów i szczęk nie miałem ręcznego. Łapał max na 3 ząbki a nie było mowy żeby zablokowało koła nawet na piachu. Popuściłem ręczny, pohamowałem kilka razy i znowu naciągnąłem. Efektem jest teraz sprawnie działający ręczny:)

Więc to co Stax pisze w tym temacie się zgadza z praktyką:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355332 Wysłany: 13 Kwi 2010, 10:22; 
 Temat postu: hamulec
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 62
czesc
pisząc pohamowalem masz na mysli sytuacje kiedy bez rozbierania trzewi bebna luzujesz linke recznego pare razy wciskasz pedal hamulca a nastepnie naciagasz linke przy rączce?
pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449620 Wysłany: 07 Mar 2011, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Przyłącze się do tematu - jak ściągnąć bęben?? :E :evil: Dzisiaj próbowałem i nie mogę kurcze :?
Z dwóch stron podważam śrubokrętami, bęben wychodzi do pewnego momentu, coś strzela (odskakuje) i dalej nie idzie...Z całej siły podważam, pukam młotkiem i dalej nie idzie...
Ociera mi prawe tylne koło, ciężko kręci się i ręczny jest ale słaby na to koło...Z lewym tyłem jest dużo lepiej... :?

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449743 Wysłany: 07 Mar 2011, 23:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
popuść ręczny mi pomogło.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO