Przy okazji przedstawiamy projekt wykonany na szybko dla jednego z naszych Klientów. Auto to firmowy Seicento Van z trochę porobionym silnikiem i zawieszeniem. VAT-1 w dowodzie jest
. Samochód służy do pracy w firmie a po godzinach do szeroko pojętej rozrywki i startach w amatorskich "minimaxach" i "rallysprintach"
Fiat Seicento 1.4 16V
* SILNIK
- 1.4 16V 95HP (843A1.000 Fiat Stilo)
- olej Agip Racing 10W60
- poduszki silnika i skrzyni Strongflex Sport
* UKŁAD DOLOTOWY
- „powerrura” 2,5”
- filtr stożkowy
* UKŁAD WYDECHOWY
- kolektor wydechowy seryjny (2 sondy)
- układ wydechowy 2” przelotowy
* UKŁAD WTRYSKOWY
- seryjny typu "returnless"
* UKŁAD CHŁODZENIA
- płyn chłodzący Valvoline
- nowa chłodnica wody Valeo
- nowe przewody chłodzenia MPI
* UKŁAD NAPĘDOWY
- odchudzone i wyważone koło zamachowe
- sprzęgło 200mm 1.4 16V
- skrzynia 6 biegowa Fiat Stilo
- olej Valvoline
- podniesiony lewarek zmiany biegów z shortshifterem
* ELEKTRONIKA
- zarządzanie silnikiem Bosch Motronic ME7.3H4M
- elektroniczny pedał gazu
* HAMULCE
- tarcze hamulcowe przód 257mm wentylowane
- zaciski przód Fiat Punto Multijet
- zaciski tył Abarth 500
- tarcze hamulcowe tył 240mm
- przewody hamulcowe metalowe 100% nowe
- zmodyfikowana pompa hamulcowa
- płyn hamulcowy Motul RBF660
- zaciski malowane proszkowo na żółto
- korektor siły hamowania tylnej osi w kabinie
* UKŁAD KIEROWNICZY
- krótka przekładnia kierownicza (3 obroty opór-w-opór)
- wspomaganie elektryczne
* ZAWIESZENIE
- amortyzatory MTS
- sprężyny MTS -40mm
- tylna belka wypiaskowana i polakierowana proszkowo
- tuleje w zawieszeniu Strongflex Sport
- nowe wahacze Magneti Marelli
* KOŁA
- felgi 14" Fiat Seicento Schumacher
- opony 175/50R14 Pirelli P6000
- dystanse przód/tył 15mm
* NADWOZIE/WNĘTRZE
- kierownica sportowa RRS 350mm odsadzenie 90mm
- naba Momo
- fotel sportowy Mirco S2
- „bodykit” Fiat Seicento Schumacher
MOC I MOMENT OBROTOWY PO MODYFIKACJI: 108KM / 143Nm
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak to wyglądało na początku. Samochód przyjechał do nas ze smutnym i zasyfiałym silnikiem 1.1 MPI.
Zgniła tylna belka wyjechała z auta.
To samo stało się ze zbiornikiem paliwa.
Buda oczekuje na placu na nowe części.
Przyjechała skrzynia 6 speed ...
...którą chłopaki trochę odgruzowali.
Stary piec wyjechał z budy.
Następnie przywiozłem nowe serce do warsztatu.
Przyjechała paczka z tulejkami.
Zamówiliśmy też parę elementów z ASO.
Prac ciąg dalszy.
Odnowiona belka już na aucie.
Zbiornik paliwa prawie zamontowany.
Zaczęliśmy prac nad kabelkologią. Auto i wiązki rozebrane w mak, sporo tego makaronu
.
Zamontowaliśmy też wspomaganie.
Elektryki ciąg dalszy.
Napęd gotowy do montażu.
[ Dodano: 25 Lut 2013 11:06 ]Silnik zamontowany w komorze.
Składania ciąg dalszy.
Przymierzyliśmy też fotel i kierownicę.
Układ wydechowy zrobiony od nowa.
Tak się prezentuje na aucie.
Hamulce tylnej osi przygotowane i zamontowane.
No i finalnie pod maską wygląda to tak jak na załączonym obrazku.
Ster na miejscu.
Lewarek z korektorem też.
No i fotel.
Kółeczka z hamulcami.
Praktycznie gotowy i złożony (zostały kratki w zderzaku i oklejenie maski i dachu - foto wkrótce).
Finalnie po małych zabiegach wyszło to tak:
Niebawem kolejne premiery (FC20VT, Alfa 155 Q4, Polonezy, Punto 1,9 turbo .. )
Pozdrawiam
Łukasz