|
Obecny czas: 06 Maj 2025, 06:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
BobMF |
#28658 Wysłany:
16 Cze 2007, 18:45; Temat postu: zwężka venturiego czy strumienica ?? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
mam plan wywalenia tłumika środkowego, wybrać strumienicę czy zwężkę ??
może to i to ?? a jeśli tak to w jakiej kolejności ??
pomijając rozważania dolotu powietrza, tylnego tłumika oraz katalizatora
czy katalizator tracąc swoje właściwości przestaje tylko katalizować czy również zapycha się i co ile powinno się go wymieniać ??
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Xyś |
#28662 Wysłany:
16 Cze 2007, 18:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 612
|
co do zmiany katalizatora proponuje na strumiennice naddzwiekowa ... a co do pytania o katalizator to powiem z tego co przerabiałem na warsztacie: Laguniec 2000 rok 2,0 i nie osiagał pełnej mocy nie wiadomo dlaczego i gasł ... okazało sie ze kawałek katalizatora sie odłamał i zablokował wylot spalin a ze takie cisnienie było ze pekła rura wydechowa przed katalizatorem i jedynie tamtedy wydostawały sie spaliny, słychac wtedy było charakterystyczny syk w okolicach silnika
_________________ Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#29325 Wysłany:
23 Cze 2007, 01:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
ma ktoś doświadczenie ze strumienicą albo ze zwężką ??
jeszcze raz powiem że katalizatora nie wywalę
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
glowarg |
#29331 Wysłany:
23 Cze 2007, 09:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 119
|
to po co to ruszac i tak to ci nic nie da
_________________ Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#29348 Wysłany:
23 Cze 2007, 13:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
a sprawdzałeś że tak mówisz ??
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Xyś |
#29361 Wysłany:
23 Cze 2007, 14:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 612
|
aby cos dało trzeba dac stumiennice zamiast katalizatora a nie za nim  bo to nie ma sensu ... jesli masz minimalne pojecie o 4 kołkach to chyba wiesz dlaczego ...
_________________ Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#29366 Wysłany:
23 Cze 2007, 15:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
a co w takim razie ze sławetnym cofaniem się spalin ??
występuje przy konfiguracji strumienica zamiast kata w 1.1 ??
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#29382 Wysłany:
23 Cze 2007, 17:07; Temat postu: |
|
|
Dobra strumienica i spaliny nie mają prawa się cofnąć  Jeśli chcesz ją umieścić za katalizatorem to licz się z tym że przy ewentualnej cofce masz katalizator do wymiany.
|
|
Góra |
|
 |
glowarg |
#29402 Wysłany:
23 Cze 2007, 20:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 119
|
Jakiś czas temu był artykuł w auto świecie na temat strumienicy. daje ona do 5% mocy więcej. gra nie warta świeczki
_________________ Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active
|
|
Góra |
|
 |
exuprad |
#29405 Wysłany:
23 Cze 2007, 21:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Koszalin Rejestracja: 25 Maj 2007, Posty: 26
|
Najlepiej wspawać pustą rurę i wydech przelotowy :] Mam tak u siebie w TD i jestem zadowolony.
_________________ Punto Mk1 TD ELX
Yamaha YZF 1000R
Kawasaki Ultra 150
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#29438 Wysłany:
24 Cze 2007, 03:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
spędziłem nockę w necie czytając mądrych ludzi
wnioski:
jeśli wogóle to zamiast katalizatora tylko rura przelotowa, strumienica zamiast środkowego no i odpowiednio dobrany tylny
inne rozwiązania to tylko w przypadku wydechu dedykowanego typowo pod dane auto potwierdzone obliczeniami i badaniem na hamownii
no i fakt, iż strumienica strumienicy nie równa - ważna długość odpowiednio dobrana
i proszę nie pisać "ja mam zamiast kata, jeżdżę 5lat i jest git" bo jeśli nie robiłeś tego w profesjonalnej firmie to skutki moga być opłakane
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Cadavra |
#35918 Wysłany:
30 Lip 2007, 20:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Jaworzno Rejestracja: 17 Lip 2007, Posty: 66
|
Witam - tak sobie czytam i czytam i zachodzę w głowę co i jak bo już się pogubiłem. Mam pytanie do Xyś: jak kupiłem kropkę to on już nie miał kata tylko tą rurę przelotową, znajomi polecali mi strumienicę ale nie wiem jaką. Ty piszesz o naddźwiękowej czy ona jest dobra i ile by kosztowała. Z góry mówię, że nie chodzi mi o tuning i wariacje z mocą bo mnie to nie bawi. Dzięki za wszelkie propozycje.
_________________
Kropek 1.1 55KM - '95 - UPG wymieniona teraz test jak to działa.
|
|
Góra |
|
 |
Długi |
#36305 Wysłany:
01 Sie 2007, 11:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 22 Lip 2007, Posty: 19
|
Witam ja mam założoną strumienice łuskową i tak naprawde to moim zdaniem nic ona nie daje.Najlepiej jest kupić katalizator sportowy ale takie cuś jest drogie,drugie to sama rura wspawana i caly układ przelotowy,ale to sie wiąże z tym że możesz nie wytrzymać w aucie  no chyba że lubisz jeżdzić z zatyczkami  na uszach bo do czasu będzie ci się podobać ale do czasu
|
|
Góra |
|
 |
miglanc |
#45242 Wysłany:
15 Wrz 2007, 15:32; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 15 Wrz 2007, Posty: 1
|
Witam- mam zalozony sportowy wydech ultera dedykowany, wywalilem srodkowy tłumik ale jakos tak jeszcze mi czegos w tym dzwieku brakuje. Czy strumienica z allegro za 50-70zl zamiast katalizatora polepszy cos?
_________________ <<<<Fiat Punto 75KM ELX>>>>
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#45291 Wysłany:
15 Wrz 2007, 19:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
miglanc tak kup strumienice za 50 zł to się załamiesz  Znajomy ma jakąś tanią wrzucone i dzwięk jest metaliczny. A kata masz??
Co do wspawania strumienicy zamiast kata to już lepiej kawał rurki wspawać. A emisja spalin może być większa ale te kilka % to tyle co nic, ale za to moment się poprawi i zmiejszy się spalanie. Mocy niekoniecznie przybędzie 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
suchy468 |
#45338 Wysłany:
15 Wrz 2007, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 7
|
witam panowie ja mam corse b 1.4 90KM rok temu sypnał sie wkład w kacie załozyłem zamiast kata strumienice ale waska, cena 90zł, auto jest zwawze na pierwszych 3 biegach, spalanie sie obnizłyło ok 0,5 do 07 litra, ma fajnego kopa, a niedawno załozyłem tłumik koncowy ultera i teraz ma zaj... brzmienie, nie warczy jak niektóre bmki  a ma taki super pomruk.
Polecam strumienice w 100% aha jesli chodzi o emisje spalin to na przegladach tego nie sprawdzaja chyba ze ma sie starego autosana albo ikarusa
|
|
Góra |
|
 |
cosmit17 |
#52055 Wysłany:
08 Paź 2007, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chrzanów woj.małopolskie Rejestracja: 25 Wrz 2007, Posty: 28
|
hmm.. strumienica ma sens kiedy czesto jest otwierana przepustnica do pozycji MAX
musi byc dobrana do pojemnosci motoru
jak wiadomo dziala ona na zasadzie sil odsrotkowych i od ok(zalezy od motora) 6000obr/min zaczyna robic swoje (uskuteczniac wydalanie spalin z komory spalania do ukladu wydechoweg i dalej)
przedewszystkim wazne jest miejsce montarzu(ja szesc razy przerabialem wydech zanim optymalnie zostal zorganizowany)
pzd
|
|
Góra |
|
 |
kjur |
#52311 Wysłany:
09 Paź 2007, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: OPOLE Rejestracja: 29 Sie 2007, Posty: 88
|
miglanc stożkowy filtr ci cos polepszy
_________________ white1 : 19 luty spodek Never enough THE CURE
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#52381 Wysłany:
09 Paź 2007, 19:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
kjur i tu się mylisz  Akurat we fiatowskich silnikach FIRE lepsze efektu przyniesie sportowy filtr zamiast stożka... IMHO nie warto zakładać stożka  No chyba że dla wyglądu 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#52550 Wysłany:
10 Paź 2007, 00:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
cosmit17 to jaki masz motor i gdzie co zamontowałeś ostatecznie 
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
kjur |
#52632 Wysłany:
10 Paź 2007, 11:39; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: OPOLE Rejestracja: 29 Sie 2007, Posty: 88
|
dzikidanielmiałem na mysli dzwięk bo pewnie o to chodziło miglancowi bo o jakiś wielkich przyrostach mocy no to może zapomnieć pozdrawiam
[ Dodano: 10 Paź 2007 11:39 ] cosmit17 no to może opisałbys jak to wydech u ciebie teraz wygląda co gdzie i jak pozdrawiam
_________________ white1 : 19 luty spodek Never enough THE CURE
|
|
Góra |
|
 |
Rycok |
#62469 Wysłany:
10 Lis 2007, 14:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 10
|
kjur napisał(a): miałem na mysli dzwięk bo pewnie o to chodziło miglancowi bo o jakiś wielkich przyrostach mocy no to może zapomnieć pozdrawiam
hmm a mozesz poslac jakas probke dzwieku pracy kropka z takim filtrem ?:D
|
|
Góra |
|
 |
Raq |
#65377 Wysłany:
19 Lis 2007, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 19 Lis 2007, Posty: 24
|
W pierwszym zadaniu witam serdecznie Wszystkich Puntomaniaków
w drugim, cóż... chciałem się do czegoś ustosunkować.
robię to dlatego , że warto tworzyć Forum które jest "kopalnią wiedzy" dla innych
dzikidaniel napisał(a): A emisja spalin może być większa ale te kilka % to tyle co nic, ale za to moment się poprawi i zmiejszy się spalanie. Mocy niekoniecznie przybędzie
nie obraź się, ale warto się zastanowić co się pisze. Fizyka się kłania.
moc jest wartością WYLICZALNĄ a nie mierzalną. wyniki z hamowni są właśnie określane z wartości momentu obrotowego.
Zasada pomiaru "mocy" na hamowni, to obciążania kół napędzanych pojazdu - momentem równoważącym moment wytwarzany przez układ napędowy i dostarczany do kół pojazdu. Pomiar momentu obciążającego i prędkości pojazdu, pozwala okreslić "moc" na kołach, by nastepnie dokonać pomiaru dla okreslonego zakresu prędkości i okreslić charakterystykę pojazdu.
jeśli moment wzrośnie to moc musi się podnieść, jednak to nie ona jest najważniejsza.
zresztą to dzięki wzrostowi momentu poruszamy się dynamiczniej do przodu.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#65378 Wysłany:
19 Lis 2007, 14:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Raq z tym się zgodzę. Charakterystyka silnika może się poprawić w każdym zakresie obrotów. Ale nie zawsze wzrost momentu zwiększa moc. Jak zerkniesz na wykres z jakiejkolwiek hamowni to zauważysz że max moment nie pokrywa się z max mocą. I właśnie dlatego napisałem że moc nie musi się zwiększyć. Wystarczy że z dołu moment się zwiększy i samochód lepiej idzie. A z góry wcale nie musi ulegać poprawie. I właśnie max moc jest zawsze w górnych obrotach.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Raq |
#65381 Wysłany:
19 Lis 2007, 14:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 19 Lis 2007, Posty: 24
|
OK, ale w takich rozważaniach trzeba jasno okreslić czy mówimy o momencie w jakims przedziale czy o wartościach maksymalnych.
przy jakichkolwiek modyfikacjach moze się zwiększyć-podnieść przebieg w nazwijmy to "zakresie roboczym" jak również w wartościach maksymalnych.
jesli w jakimś zakresie zmieni się moment to i przebieg mocy w tym zakresie też ulegnie zmianie. oczywiście w stosunku to V obrotowej.
_________________ PUNTO I SX 1.6 MPI 142Nm/94KM
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|