You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 16:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #305381 Wysłany: 05 Lis 2009, 14:26; 
 Temat postu: Wymiana uszczelniacza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 522
Pomógł: 12
Witam panowie (i panie) powiedzcie mi jak trudno jest wymienić uszczelniacz wału od strony rozrządu? Bo nie wiem czy mi się opłaca dawać do mechanika czy da radę to jakoś prosto zrobić samemu. I jeszcze jedno jakie inne uszczelniacze są?

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas


Góra
 Profil  
 

 
 Post #305397 Wysłany: 05 Lis 2009, 16:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Są dwa uszczelniacze wału korbowego, uszczelniacz walka rozrządu i oring wałka[od strony cewek]. Aby się dobrać do uszczelniacza, który chcesz wymienić, musisz zrzucić pasek rozrzadu, odkręcić koło pasowe , kolo zębate paska. Przedstawiam teorię, bo jeszcze nie wymieniałem, ale jezeli ma się chęci, wiesz jak ustawić rozrząd, to do roboty. Przy okazji wymień pasek i ewentualnie rolkę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #305407 Wysłany: 05 Lis 2009, 17:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 522
Pomógł: 12
czech22 napisał(a):
Są dwa uszczelniacze wału korbowego, uszczelniacz walka rozrządu i oring wałka[od strony cewek]

To są uszczelniacze "dolne"? Bo mi olej cieknie przy dolnym kole wału. Z pod tego obok którego jest czujnik położenia wału. Ten oring przy cewkach już kiedyś wymieniłem sam i nie cieknie przy nim teraz zostało już tylko na dole.

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #305506 Wysłany: 05 Lis 2009, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Wyżej napisałem co należy zrobić. Poza tym z drugiej strony, aby wymienić simering, należy zrzucić całą skrzynię biegów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #582798 Wysłany: 21 Maj 2012, 22:42; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 237
Dodam tylko jeszcze ,że największym problemem ,nie jest sama wymiana siemeringu wału korbowego, czy wałka rozrządu. Największy problem jest z zablokowaniem koła zębatego na wale, lub wałku rozrządu, by te koła dało się odkręcić.Ostatnia próba wymiany siemeringu na wałku rozrządu, zakończyła się u mnie porażką. Mimo zablokowania koła zębatego wałka , "brechą" z dwoma przyspawanymi bolcami, nie mogłem odkręcić śruby trzymającej koło na wałku. Klucz nasadkowy 17 z 40 cm przedłużką i nic.Śruba siedzi jak przyspawana.Musiałem odpuścić i olej dalej sobie leci spod koła.Od złożenia silnika w fabryce, ta śruba nie była pewnie ruszana.

[ Dodano: 21 Maj 2012 22:42 ]

Może ktoś mi doradzi jak to odkręcić. Może ktoś ma rysunek przyrządu do blokowania koła, przy odkręcaniu. Ktoś napisał na forum ,że koło zablokował "mocnym śrubokrętem". Ciekaw jestem jak mocnym ,jeżeli u mnie metrowa dźwignia założona na koło i 40 centymetrowa przedłużka na kluczu, nie dały tej śrubie rady?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #582814 Wysłany: 21 Maj 2012, 23:02; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012,
Posty: 493
Pomógł: 12
ja wymieniałem uszczelniacza wału od strony paska rozrządu :wink:
haaa też miałem problem z odkręceniem tego koła :D zaciągnij ręczny i wbij np 4 bieg ,przedłużka z 50cm chociaż i nie ma że boli :mrgreen:
jak cuś to pisz do mnie, bo rozbierałem dwa razy bo mnie uszczelniacz w chu..a zrobił bo myślałem że uszczelka poszła na pompie a pozniej okazało się ze to simmering na wale- w 100% sam robiłem, jeżeli umiesz ustawiać rozrząd to spokojnie bierz się do roboty :wink:

_________________
W czarnej Kropie jest MOC ! :D około 59KM 5,5-6L - 100km
topic34110.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850819 Wysłany: 12 Lis 2019, 20:30; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Małgorzata
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 06 Sie 2019,
Posty: 25
talsen napisał(a):
Dodam tylko jeszcze ,że największym problemem ,nie jest sama wymiana siemeringu wału korbowego, czy wałka rozrządu. Największy problem jest z zablokowaniem koła zębatego na wale, lub wałku rozrządu, by te koła dało się odkręcić.Ostatnia próba wymiany siemeringu na wałku rozrządu, zakończyła się u mnie porażką. Mimo zablokowania koła zębatego wałka , "brechą" z dwoma przyspawanymi bolcami, nie mogłem odkręcić śruby trzymającej koło na wałku. Klucz nasadkowy 17 z 40 cm przedłużką i nic.Śruba siedzi jak przyspawana.Musiałem odpuścić i olej dalej sobie leci spod koła.Od złożenia silnika w fabryce, ta śruba nie była pewnie ruszana.

[ Dodano: 21 Maj 2012 22:42 ]

Może ktoś mi doradzi jak to odkręcić. Może ktoś ma rysunek przyrządu do blokowania koła, przy odkręcaniu. Ktoś napisał na forum ,że koło zablokował "mocnym śrubokrętem". Ciekaw jestem jak mocnym ,jeżeli u mnie metrowa dźwignia założona na koło i 40 centymetrowa przedłużka na kluczu, nie dały tej śrubie rady?
nionio944912 napisał(a):
ja wymieniałem uszczelniacza wału od strony paska rozrządu :wink:
haaa też miałem problem z odkręceniem tego koła :D zaciągnij ręczny i wbij np 4 bieg ,przedłużka z 50cm chociaż i nie ma że boli :mrgreen:
jak cuś to pisz do mnie, bo rozbierałem dwa razy bo mnie uszczelniacz w chu..a zrobił bo myślałem że uszczelka poszła na pompie a pozniej okazało się ze to simmering na wale- w 100% sam robiłem, jeżeli umiesz ustawiać rozrząd to spokojnie bierz się do roboty :wink:


Trochę czasu minęło od ostatniej odpowiedzi w tym temacie, ale mam pytanie ;) Miałam do wymiany uszczelkę pod głowicą, to przy okazji jak już wszystko i tak jest rozkręcone to jeszcze postanowiłam wymienić wszystkie uszczelki, uszczelniacze, rozrząd, pompę wodną itp żeby już za jednym razem wszystko zrobić, ale mój tata ma problem z odkręceniem tej śruby o której piszecie wyżej żeby wymienić ten uszczelniacz wału i teraz nie mogę znaleźć mu informacji w którą stronę powinno się to odkręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czy na odwrót? Mam punciaka 2 z 2003r silnik 1,2l 8 zaworowe nie wiem, czy jeszcze jakieś informacje są potrzebne ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850825 Wysłany: 17 Lis 2019, 22:09; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza
Krótki elaborat. 8)

1. Przy takiej robocie, to obowiązkowo też luzy zaworowe (a zawory do weryfikacji, czy szczelne w ogóle) do ustawienia. Zwłaszcza jak jest LPG. Niektórzy zapominają (choć myślą, że "dbają" o auto: płyny, filtry, rozrządy, zawias, hamulce, woskowanie lakieru).

2. Czy wymiana jest konieczna, uszczelniacz cieknie? Jak sucho, to można pominąć (bo auto prędzej zgnije i pójdzie na złom niż "simering" puści). A po drugie, "jak wszystko, to wszystko" robić - tylny uszczelniacz wału także (między silnikiem, a skrzynią biegów). Czemu nie?

3. Uwaga, będzie krytyka. Osoba, która sobie nie radzi z jedną śrubką, nie powinna takich rzeczy robić (uszczelka głowicy itp.). Za małe doświadczenie w samodzielnych naprawach, przedwcześnie się facet na to porwał, teraz utknął i nie ma pomysłu "co dalej". Wstyd. Ale spoko.

Są przypadki, że 3 mechaników na raz nie jest w stanie czegoś odkręcić, a przyjdzie jeden "kumaty" i odkręca. Sposobem trzeba.

4. Gwint jest raczej zwykły, na 95% (nie pamiętam), w sensie, że "prawy". Normalnie się odkręca.
Jeśli były już ostre próby odkręcania w obie strony, to już teoretycznie mogą być jakieś uszkodzenia. Okaże się później, przy pierwszym odpaleniu silnika.

5. Zamiast pisać na forum, takich rzeczy szybciej można się dowiedzieć z wyszukiwarki. Nie czekasz aż ktoś odpisze na dobrze znany i 100 razy omawiany problem.
Wklep do Google: "odkręcanie śruby wału korbowego" lub podobną frazę. Wyskoczą fora i będą opisane różne metody (uwaga, każda ma wady i zalety).

6. Metody w skrócie (skrótowy opis nie podaje szczegółów technicznych, od których zależy powodzenie akcji):
- odpowiedni klucz pneumatyczny udarowy,
- jak nie ma, to "udar" wywołany ręcznie, walnąć z dużą prędkością w klucz (najlepiej typu fajkowego, kształt litery "L") młotkiem, ale aby nie bić za brutalnie w wał/panewki, można by coś podstawić pod odkręcane koło zębate (belka na stojąco, "kobyłka", czy cokolwiek),
- tradycyjnie, klucz oczkowy lub nasadka (polecany duży kwadrat 3/4" cala), plus długa przedłużka (jakaś rura),
- ryzykowna metoda odkręcania z użyciem rozrusznika (nie polecana w ogóle we Fiatach, a szczególnie początkującym),
- temperaturowo (łeb śruby nagrzać) raczej niewiele (chociaż szansa jest) się ugra zwłaszcza palnikiem gazowym (prędzej można szkód narobić), choć może nagrzewnica indukcyjna by pomogła.

7. Do wszystkich (lub większości) metod wypada jakoś zablokować silnik, chociażby na biegu + hamulec nożny wcisnąć.
Niektóre marki samochodów mają możliwość zablokowania jakoś od strony skrzyni, koło zamachowe - jak jest we Fiatach, nie wiem (ktoś inny się wypowie).

8. We wszystkich metodach jest ryzyko wykruszenia "klina" w kole paska rozrządu (kółko i jego "klin", czy raczej "wpust" ustalający, to jeden odlew, błędny projekt - wraz ze zluzowaniem śruby, pociąga ona za sobą koło, poprzez tarcie, wtedy można ściąć tę wypustkę).
Oprócz blokowania silnika zalecane jest więc też zablokowanie samego koła do silnika (np. blokadą rozrządu tzw. "lizakiem" stosowanym w nowszych generacjach Punto, Grande/EVO). Przy odkręcaniu i później dokręcaniu też.

9. Wszystkie powyższe terminy, hasła są w internecie i na tym forum (co to za elementy, jak wyglądają, co to to koło, jaki "wpust" tam pęka, co za blokada-"lizak" i tak dalej).
Powodzenia.

==========================[ Dodano: 17 Nov 2019, 22:02 ]=============================

http://fiatpunto.com.pl/topic60239.html
Auto zrobione (źle), bez informowania, czy te uszczelniacze się udało, czy nie udało wymienić... Super forumowiczka.
Na pewno takie tematy "pomogą" następnym użytkownikom Punto z silnikami FIRE 8V. Dzięki za "wkład" w forum.
http://fiatpunto.com.pl/post850873.html#p850873


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO