You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 13 Maj 2024, 22:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #1334 Wysłany: 15 Gru 2006, 13:06; 
 Temat postu: Obsługa automatycznej klimatyzacji [schematy, rysunki]
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm
Rejestracja: 17 Lip 2006,
Posty: 365
KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA
Klimatyzacja automatyczna sterowana centralką sterującą która jest w stanie dzięki logice funkcjonowania ekstremalnie wyrafinowanej kontrolować temperaturę wewnątrz dwóch stref wnętrza nadwozia ogrzewając lub chłodząc powietrze nawiewane na wejściu aby osiągnąć żądany komfort.
System klimatyzacji dokonuje regulacji automatycznej następujących parametrów/funkcji:
- Temperatury powietrza w kratkach wylotu po stronie kierowcy/pasażerów
- Prędkość wentylatora
- Rozdziału powietrza po stronie kierowcy/pasażerów
- Włączenie sprężarki
- Recyrkulacja
Elementy sterowania
Wszystkie przyciski, nie regulacyjne, są dwupozycjne (ON/OFF), łącznie z recyrkulacją.
Niniejszy rysunek przedstawia przyciski centralki sterowania klimatyzacją.

rys 1
Image

1 - Przycisk rozdziału powietrza DEF lewego
2 - Przycisk rozdziału powietrza VENT lewego
3 - Przycisk rozdziału powietrza FLOOR lewego
4 - Przycisk zmniejszenia prędkości wentylatora
5 - Przycisk zwiększenia prędkości wentylatora
6 - Przycisk rozdziału powietrza DEF prawego
7 - Przycisk rozdziału powietrza VENT prawego
8 - Przycisk rozdziału powietrza FLOOR prawego
9 - Pokrętło wyboru temperatury po stronie kierowcy
10 - Przycisk sposobu AUTO lewego
11 - Pokrętło wyboru temperatury po stronie pasażera
12 - Przycisk sposobu AUTO prawego
13 - Przycisk włączania ogrzewania szyby tylnej
14 - Przycisk defrost
15 - Przycisk wyłączenia centralki
16 - Wyświetlacz
17 - Przycisk recyrkulacji
18 - Przycisk włączania sprężarki
19 - Przycisk regulacji sposobu pasażera

Zasady działania
Centralka, która steruje klimatyzatorem automatycznym jest w stanie osiągnąć i utrzymać komfort zgodnie z życzeniem wewnątrz dwóch stref kabiny sterując następującymi parametrami i funkcjami:
- Temperatury powietrza w kratkach wylotu po stronie kierowcy/pasażera;
- Prędkości wentylatora (ciągła zmiana);
- Rozprowadzanie powietrza;
- Włączenie sprężarki;
- Recyrkulacja
System kontrolny klimatyzatora jest sterowany w sposób aby regulować "temperaturę równoważną", temperatura ta jest zwązana z odczuciem termicznym i określona poprzez serię parametrów takich jak: wilgotność, ilość powietrza wprowadzanego do kabiny, temperaturę średnią, itd.
Kiedy uzytkownik ustawi jakąś temperaturę równoważną i system zadziała na wszystkie zmienne czynniki dla zapewnienia odczucia termicznego żądanego; z tego powodu stopnie celsjusza zmierzone wewnątrz kabiny mogą nie pokrywać się z temperaturą wyświetlaną na wyświetlaczu.
Ręcznie można zmienić ustawienie następujących parametrów/funkcji:
- Temperatura od strony kierowcy / pasażera
- Prędkość wentylatora
- Ustawienie rozprowadzania na 7 położeń (Kierowca / Pasażer)
- Sprężarka
- Funkcję odszraniania/odparowania
- Recyrkulacja
Nastawy ręczne zawsze są traktowane priorytetowo w stosunku do nastaw automatycznych i są przechowywane w pamięci aż do momentu, gdy użytkownik ponownie powierzy sterowanie układowi automatycznemu.
Ustawienie ręczne jednej z funkcji nie wyłącza kontroli innych funkcji w sposobie automatycznym, w szcególności kontrola temperatury jest zawsze automatyczna kiedy system jest funkcjonujący.
Precyzuje się, że przy każdym włączeniu system doprowadza się do warunków zapamiętanych przy wyłączeniu, za wyjątkiem:
- funkcji MAX-DEF, który jest wyzerowywany;
- recyrkulacji, która przy sprężarce na OFF zostaje otwarta;
- prędkość wentylatora (ciągła zmiana).
Na niniejszym rysunku pokazany jest wyświetlacz centralki.

rys 2
Image
Pokrętło ustawienia temperatury
Pokręcając pokrętłem odnoszącym się dla strefy, zgodnie z życzeniem, (pokrętło kierowcy 9 lub pokrętło pasażera 11 przycisków) uzyskuje się zwiększenie (kierunek w prawo), lub zmniejszenie (kierunek w lewo) temperatury.
Przy key-Off, wartości ustawionej temperatury sa zapamiętywane i przywracane przy następnym key-On.
Pokrętło pozwala na przejście o 0.5 °C i jeden obrót całkowity pokrętła powoduje 34 zmiany.
Zakres temperatury ustawianej wynosi od 16 °C do 32 °C. Poniżej 16 °C wartość ustawiona staje się "LOW", natomiast powyżej 32 °C wartość ustawiona staje się "HI". Ponadto, różnica temperatury ustawionej dla lewej strony i temperatury ustawionej dla prawej strony w systemie wynosi 7°C.

rys 3
Image
Warunek high (hi)
Warunek HI lub maksymalne ogrzewanie (wyświetlane na wyświetlaczu w polu E1 i E2) jest osiągany ustawiając T równoważną ustawioną zgodnie z życzeniem użytkownika powyżej 32 °C.
Żądanie ze strony użytkownika (pokrętło kierowcy 9 lub pasażera 11) warunku "HI" lub maksymalnego ogrzewania gasi ikonę FULL AUTO (A na wyświetlaczu) i wprowadza warunek MONO (B na wyświetlaczu) regulując następujące parametry:
- Stan recyrkulacji i sprężarki pozostaje bez zmian;
- klapek mieszania w położeniu maksymalnie ciepło;
- Klapka rozdziału na FLOOR i zapalenie odpowiedniej diody (na przycisku 3);
- Przepływ powietrza o wartości maksymalnej 10 kresek równej 90%.
W warunkach HI są dozwolone waszystkie ustawienia ręczne zgodnie z przewidzianymi logikami.
Sterowanie AUTO jest akceptowane, oznacza Reset funkcji HI i ustawienie 32 °C temperatury dla obu stref.
Jeżeli kierowca zmienia ustawienie temperatury (pokrętło 12) to pociąga to za sobą regulację (setting) po stronie pasażera poza warunkiem HI, 32 °C.
Jeżeli pasażer zmienia ustawienie temperatury, (pokrętło 13) pociąga to za sobą również ustawienie temperatury po stronie kierowcy poza HI (do 32 °C), następnie może dokonać modyfikacji ustawiając odpowiednio system w Dual Zone.

rys 4
Image
Warunek low (lo)
Ustawienie warunków LO lub maksymalnego chłodzenia (wyświetlane na wyswietlaczu w polu E1 i E2) gasi ikonę FULL AUTO wprowadza warunki MONO i wprowadza następujace działania:
- Podłączenie sprężarki (wyświetlenie I na wyswietlaczu);
- Klapek mieszania w położeniu maksymalnie zimno;
- Klapka rozdziału VENT i zapalenie odpowiedniej diody;
- Przepływ powietrza o wartości maksymalnej 10 kresek równej 90%.
- Recyrkulacja pozostaje w położeniu zgodnym z żądaniem użytkownika.
W warunkach LO są dozwolone waszystkie ustawienia ręczne zgodnie z przewidzianymi logikami.
Sterowanie AUTO jest akceptowane, oznacza Reset funkcji LO i ustawienie 16 °C temperatury dla obu stref.
Jeżeli kierowca zmienia ustawienie temperatury, to pociąga to za sobą ustawienie po stronie pasażera poza warunkiem LO, do 16° C.
Jeżeli pasażer zmienia nastawę temperatury, pociąga to za sobą również ustawienie temperatury po stronie kierowcy poza warunkiem "LO" (16° C), następnie może dokonać nastaw ręcznych ustawiając układ na Dual Zone.
Nastąpi logika pulsowania, jeżeli wyłączona została Sprężarka po żądaniu LO i Recyrkulacja jest wymuszona na otwartą.

rys 5
Image
Przycisk sposobu auto
Przycisniecie tego przycisku (10) powoduje ukazanie się logo FULL AUTO i powierzenie systemowi sterowania automatycznego, który steruje:
- Rozprowadzanie powietrza (dotyczące danej strefy);
- Prędkość wentylatora;
- Sprężarka;
- Recyrkulacja
Ikona FULL AUTO i symbol podłączenia Sprężąrki zapalone, oznaczają, że wszystkie funkcje wymienione wyżej są kontrolowane automatycznie
Gaśnie napis FULL kiedy została dokonana zmiana ręczna rozdziału, przepływu, recyrkulacji, sprężarki. W tym momencie, system doprowadza się do FULL AUTO jedynie gdy przyciśnie się ponownie przycisk AUTO.
Jeżeli sprężarka została wyłączona (dioda i logo płatka śniegu zgaszone), układ może już nie być w stanie kontrolować / utrzymywać temperatury ustawionej dla jednej lub obu stref. W tych warunkach pulsuje błyskanie symbolu "płatka śniegu" na wyświetlaczu Klimatyzatora.
Jeżeli po zakończeniu pulsowania sprężarka nie zostanie włączona, zgaśnie napis FULL (lub tylko napis AUTO, jeżeli FULL już się nie świecił).
Przyciskając przycisk wyłączania sprężarki niekoniecznie gaśnie logo AUTO.

rys 6
Image
Przycisk rozdziału powietrza
Rozdział powietrza dokonywany jest w 7 pozycjach, przy automatycznym system steruje rozdział wyświetlając wybór z zapaleniem odpowiednich diod na przyciskach sterowania.
Ręcznie można wybrać jedną z 7 pozycji przewidzianych (działając na odpowiednie przyciski 1, 2, 3, 6, 7, 8 ) z logiką kombinacji podanej poniżej.
ROZDZIAŁY GŁÓWNE:
- DEF (powietrze ciepłe/zimne lub mieszane dla odmrożenia) (przycisk 1, 8 )
- VENT (powietrze wentylowane ciepłe/zimne lub mieszane z przodu) (przycisk 2, 7)
- FLOOR (powietrze ciepłe/zimne lub mieszane na podłogę) (przycisk 3, 6)
ROZDZIAŁY WPROWADZANE KOMBINOWANE:
- BILEVEL (VENT-FLOOR) (2-3, 7-6)
- HEAT (DEF-FLOOR) (1-3, 6-8 )
- HI LEVEL (DEF-VENT) (1-2, 7-8 )
- TRI LEVEL (DEF-VENT-FLOOR) (1-2-3, 6-7-8 )
ROZDZIAŁY NIEDOZWOLONE:
- wszystko OFF.
Jeżeli rozprowadzanie uruchomione jest w podstawowym zakresie (jedna dioda się świeci), po naciśnięciu danego przycisku uzyskamy:
- pozostaje niezmienione położenie rozprowadzania;
- przejście układu na tryb ręczny (zgaśnie napis FULL, jeżeli się świecił).
Rozdział DEF lewy (kierowcy) jest dominiujący w stosunku do rozdziału pasażera i dlatego, za każdym razem, kiedy kierowca ustawia rozdział na DEF wymusza również rozdział pasażera na DEF. Pasażer może wyjść z tej sytuacji sterując jakimkolwiek przyciskiem rozdziału prawego. Następnie, kiedy kierowca wybierze inną pozycję poza DEF, pozycja pasażera pozostaje na DEF (jeśli przycisk MONO jest zgaszony). Pasażer może zmienić tę nastawę naciskając dowolny przycisk sterowania rozprowadzaniem.

rys 7
Image
Rozdział automatyczny
Przy automatycznym sterowanie Rozdziałem odbywa się poprzez algorytm, który steruje przejścia różnych funkcji na bazie określonych warunków.
W zalezności od TTP kierowcy, przy Key on mogą wystapić 3 przypadki:
- TTP kierowcy <= 20°C: rozdział VENT;
- TTP kierowcy > 20°C, <29°C: rozdział BILEVEL:
- TTP kierowcy >= 29°C: rozdział FLOOR.
System steruje ponadto przejście pomiędzy różnymi rozdziałami w zależności od warunków zewnętrznych i żądań systemu. Rozpoczynając z rozdziału BILEVEL występują następujące przypadki.
Przejście z Rozdziału FLOOR jeśli równocześnie występują:
- Temp. ext. Temperatura zewnętrzna < 11°C
- Promieniowanie słoneczne < 250 W/m2
lub jeśli:
- TTP > 29 >C°C
Powrót do rozdziału BI-LEVEL jeśli równocześnie występuje:
- Temp. ext > 15 oC Temperatura zewnętrzna > 13°C lub promieniowanie słoneczne > 400 W/m2
- TTP < 25 °C
Przejście do rozdziału VENT jeśli równoczesnie występują warunki:
- Temperatura zewnętrzna > 19 °C lub promieniowanie słoneczne > 600 W/m2
- TTP < 16 °C
Powrót do rozdziału BI-LEVEL jeśli równocześnie występuje:
- Temperatura zewnętrzna < 17 °C
- Promieniowanie słoneczne < 450 W/m2
Lub jeśli:
- TTP > 20 °C
System poza sterowaniem rozdziału pokazuje swój wybór zapaleniem się diod na przyciskach sterowania.
Recyrkulacja
Przycisk recyrkulacji, z odpowiednią diodą, funkcjonuje z logiką ROLLING (jeśli jest włączona centralka klimatyzacji); przyciskając zatem wielokrotnie przycisk zostają przywoływane dwa możliwe typy funkcjonowania opisane poniżej:
- Recyrkulacja wymuszona zamknięta (powietrze kabiny)
- Recyrkulacja wymuszona otwarta (powietrze zewnętrzne)
RECYRKULACJA WYMUSZONA ZAMKNIĘTA
Ten typ funkcjonowania jest sygnalizowany ikoną "AUTO" na zgaszonym wyświetlaczu, przez diodę recyrkulacji zapaloną (na przycisku 17) i przez logo "recyrkulacja" zapalonym. Zostaje zasterowane zamknięcie klapki recyrkulacji.
Dotyczy ponownego otwarcia czasowego co każde 25 minut ciągłej recyrkulacji zamkniętej.

rys 8
Image

RECYRKULACJA WYMUSZONA OTWARTA
Ten typ funkcjonowania jest sygnalizowany ikoną "AUTO" na zgaszonym wyświetlaczu, przez diodę recyrkulacji zgaszonej (na przycisku 17) i przez logo "powietrze zewnętrzne" zapalonym. Zostaje zasterowane otwarcie wymuszone klapki recyrkulacji.
Sterowanie przycisku Recyrkulacji przy systemie klimatyzacji OFF jest włączone w rozdziale dotyczącym przycisku OFF.

rys 9
Image
Sterowanie zmiany przepływu powietrza (wentylator)
Przepływ powietrza jest regulowany ręcznie (poprzez przyciski 4 i 5) w 12 poziomach (plus wyłączenie) wyświetlany poprzez kreski (G na wyświetlaczu) z 12 punktami.
W celu zwiększenia przepływu powietrza w kabinie należy działać na przycisk z ikoną "+" (5 na przyciskach) w celu zmniejszenia nalezy działać na przycisk "-" (4 na przyciskach).
W systemie automatycznym prędkość jest kontrolowana sposobem ciągłym przez centralkę i pokazywana na wyświetlaczu poprzez zapalenie się ilości kresek proporcjonalnie do przepływu.
W przypadku dokonania interwencji ręcznych sterowania wentylacją następuje wyjście z warunku FULL AUTO.
Przy KEY ON, jeśli włączona jest automatyka, ilość powietrza doprowadzona jest do pierwszej kreski (minimalna ilość) aż do uruchomienia silnika.
Jeśli sprężarka zostanie odłączona, jest możliwe zadziałanie ręczne na sterowanie wentylacji aż do uzyskania wyświetlenia żadnej kreski na wyświetlaczu z wartością minimalnego przepływu.
Natomiast, przy podłączonej sprężarce i uruchomionym silniku, wentylacja ręczna nie może spaść poniżej wartości przepływu odpowiadajacej jednej kresce - w celu uniknięcia zamrożenia sprężarki.

rys 10
Image
Podłączenie sprężarki
Dioda na przycisku sprężarki (18 ) wskazuje chęć użytkownika: jeśli dioda jest zapalona użytkownik włączył sprężarkę.
Logo płatka śniegu na wyświetlaczu wskazuje podłączenie sprężarki: jesli jest zapalone - sprężarka jest podłączona, oznacza to żądanie uruchomienia w stronę sterowania silnika.
Przy zapalonej diodzie, przyciśnięcie przycisku (18 ) gasi diodę i wyłącza sprężarkę. Naciśnięcie przycisku powoduje zapamiętania dokonanego wyboru na czas nieokreślony, nie zmienia go nawet zatrzymanie samochodu, tak jak w przypadku innych przycisków sterowania ręcznego.
Przycisk jest podwójnego działania i zatem następne przycisnięcie podłącza sprężarkę i zapala diodę.

rys 11
Image
Sterowanie sprężarki
Przyciśnięcie przycisku sprężarki (18 ) oznacza podłączenie sterowania sprężarki i zapalenie odpowiedniej diody.
Od tego momentu, system, jeśli występują warunki dotyczace temperatury zewnętrznej, wytwarza zimno niezbędne dla sterowania klimatyzacji wewnątrz kabiny wraz ze zmniejszeniem wilgotności poprzez parownik.
Taki stan funkcjonowania zostaje utrzymany również po key off/on następnego.
Niektóre ogranicznia, w zależności od temperatury zewnętrznej, dla funkcjonowania sprężarki:
- jeśli temperatura zewnętrzna < 3°C sprężarka jest odłączona (logo płatka śniegu na wyświetlaczu jest zgaszone);
- jeśli temperatura zewnętrzna > 5°C sprężarka jest podłączona (logo płatka śniegu na wyświetlaczu jest zapalone).
Przez podłączone rozumie się żądanie aktywacji w stronę sterowania silnika.
PULSOWANIE LOGO PŁATKA ŚNIEGU
Kiedy użytkownik odłączy sprężarkę
Gaśnie dioda na przycisku sprężarki (18 ) i logo płatka śniegu na wyświetlaczu.
Gaśnie napis FULL na wyświetlaczu.
Sterowanie sprawdza czy system, przy aktualnej temperaturze zewnętrznej, jest w stanie uzyskać / utrzymać żądaną temperaturę:
- Jeżeli TAK, to układ pracuje normalnie i gwarantuje żądane nastawy, nawet bez konieczności włączania sprężarki.
- Jeżeli NIE, to układ nie jest w stanie zapewnić nastaw dokonanych przez użytkownika i sygnalizuje ten fakt poprzez migotanie ustawionej temperatury i logo płatka śniegu na wyświetlaczu.
Po zakończeniu sygnalizowania, jeśli nie zostanie nacisnięty przycisk sprężarki, gaśnie logo AUTO na wyświetlaczu i przy następnych Key On uaktywnia się cyklem pulsowania.
Nie nastąpi pulsowanie jeśli temperatura zewnętrzna wynosi <= 3°C.
System zapali logo płatka śniegu jak tylko temperatura zewnętrzna będzie wynosiła >= 5°C.
Wyłączenie centralki (off)
Przyciśnięcie przycisku OFF (15) powoduje:
- zapamiętanie aktualnego stanu;
- zapalenie się diody na przycisku OFF;
- wyłączenie wentylatora;
- wyłączenie sprężarki;
- ustawienie mieszalnika w położeniu - maksymalnie chłodne.
- rozdział na DEF/VENT.
Podczas działania funkcji OFF przycisk Szyby Tylnej Ogrzewanej (13) działa normalnie bez konieczności włączania układu klimatyzacji.
Przy OFF przycisk recyrkulacji funkcjonuje dwupozycyjnie (ON/OFF) otwierając (dioda zgaszona) i zamykając (dioda zapalona) klapkę.
Kolejne nacisnięcie jakiego kolwiek przycisku (za wyjątkiem Szyby tylnej ogrzewanej, Recyrkulacji i temperatury) uruchamia system, wprowadza żądane funkcje, jeśli poprzednio ich nie było (w przeciwnym razie potwierdza) i przywraca wszystkie inne warunki funkcjonowania, które system miał zapamiętane uprzednio. Nawet drugie naciśnięcie przycisku OFF odrzuca wszystkie warunki przed wyłączeniem, za wyjątkiem recyrkulacji.
Jeśli włączy się ponownie system poprzez zasterowanie rozdziału, włączy się rozdział główny żądany.

rys 12
Image
Sterowanie mono
Naciśnięcie przycisku MONO (19 na przyciskach) powoduje wykonanie następujących operacji:
- temperatura ustawiona za pomocą przycisku po stronie pasażera zostaje zrównana do ustawionej przez kierowcę.
- sterowanie rozdziałem powietrza ustawione na stronę pasażera pozostaje takie samo jak ustawione na stronę kierowcy; jeśli ręczny rozdział pasażera będzie taki sam jak ustawiony przez kierowcę, jeśli automatyczny rozdział pasażera i kierowcy będzie sterowany automatycznie.
- zapala się dioda na przycisku MONO.

Od tego momentu system zachowuje się jak kontrolowany jednostrefowo.
Powrót do dwustrefowego (z konsekwencją zgaszenia się napisu MONO) jest sterowany przez system przyciskając ponownie przycisk mono lub zmieniając temperaturę i/lub rozdział ze strony pasażera.
Takie stany funkcjonowania zostają zachowane nawet po kolejnych KEY OFF/ON.

rys 13
Image
Przycisk maksymalnego odszraniania (max defroster)
Procedura MAX DEF steruje natężeniem i rozdziałem powietrza w celu odparowania szyb w jak najkrótszym możliwym czasie (Sterowany również przy wyłączonym silniku ale o minimalnym przepływie).
Działanie funkcji trwa 3 minuty, począwszy od momentu kiedy temperatura płynu chłodzenia przekroczy określoną wartość.
Po naciśnięciu przycisku MAX DEF (14 na przyciskach) system wykonuje następujące operacje:
- Zapalenie się diody MAX DEF (na przycisku 14);
- Zapamiętanie stanu działania i poprzednie wyświetlenia sterowania MAX DEF;
- Zgaśnięcie diod / napisów odnoszących się do funkcji FULL AUTO, RECYRKULACJA;
- Zapalenie się diod rozdziału DEF, podłączenie sprężarki, MONO, Recyrkulacji otwartej i szyby tylnej ogrzewanej;
- Wyświetlenie temperatury "wszystko gorące" (HI) na obu cyfrach bocznych;
- Wyświetlenie wentylacj na wyświetlaczu.
Ponadto aktywacja następujących sterowań:
- Natężenie przepływu powietrza 80% maksymalnego natężenia;
- Klapka rozdziału w pozycji DEF;
- Klapki mieszalnika w położeniu MAX CALDO; (max ciepło)
- Przysłona wlotu powietrza otwarta w sposób wymuszony (dynamiczne);
- Włączona funkcja sprężarki;
- Funkcja odszraniania szyby tylnej.
W czasie funkcjonowania MAX-DEF jest możliwa zmiana przepływu powietrza (większe/mniejsze) zgodnie z życzeniem i wyłączenie szyby tylnej ogrzewanej.
Nie można:
- Zmienić ustawienia temperatury (po stronie kierowcy/pasażera).
- Zmienić ustawień rozdziału.
- Zmienić ustawienia recyrkulacji.
Można przerwać działanie funkcji MAX-DEF poprzez naciśnięcie dowolnego przycisku sterującego układem klimatyzacji (Recyrkulacja, Włączenie sprężarki, Auto, Mono, MAX-DEF) powodując przywrócenie warunku poprzedzającego MAX-DEF z dodatkowym sterowaniem odpowiadającym naciśniętemu przyciskowi.
Sterowanie procedury MAX-DEFjest traktowane priorytetowo w stosunku do sterowania procedur:
- LO (maksymalne chłodzenie).
- HI (maksymalne ogrzewanie).
Wykonanie których, jeżeli są włączone zostanie przerwane gdy aktywowana zostanie procedura MAX-DEF.

rys 14
Image
Szyba tylna ogrzewana
Odszranianie szyby tylnej jest realizowane zarówno za pomocą odpowiedniego przycisku jak i za pomocą procedury Max Def .
Informacja o stanie funkcji jest przekazywana poprzez zapalenie się / gaśnięcie odpowiedniej diody. Funkcja żądania aktywacji tylnej szyby ogrzewanej jest uzależniona wyłącznie od spełnienia warunku Key-ON.
Funkcja TYLNEJ SZYBY OGRZEWANEJ nie zostaje zapamiętana po ustawieniu kluczyka wyłącznika zapłonu w położeniu key-off.

rys 15
Image
Zapalenie po zatrzymaniu pojazdu
Po uruchomieniu różne parametry sterowane są w sposób ręczny lub automatyczny, co zależy od nastaw dokonanych przez użytkownika przed wyłączeniem.
Zatem wszystkie nastawy dokonane ręcznie przed zatrzymaniem samochodu są przechowywane w pamięci i utrzymywane w stanie niezmienionym aż do kolejnego uruchomienia.

Jeśli przy key off poprzednim, sterowanie było na MAX-DEF, przy następnym key on system ustawia się na pozycji zapamietanej przed MAX-DEF.

Dane pochodzą z materiałów FAP.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #779525 Wysłany: 28 Cze 2015, 15:48; 
 Temat postu: Re: Obsługa automatycznej klimatyzacji [schematy, rysunki]
Offline
Puntomaniak

Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 13 Sie 2011,
Posty: 69
emil,
Witaj,

Nie masz może schematów tej automatycznej klimy? Pytam ponieważ mam problem z moją ręczną i zastanawiam się nad zmianą na automat..

Z góry dziękuję, za odpowiedz, pozdrawiam Rafał


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO