|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 06:00
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
wojtek1967 |
#404954 Wysłany:
22 Paź 2010, 20:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
Powiem tak. Mam GP od 14 września 2009 roku. Nowe salonowe. Pierwsze miganie licznika po jakiś 3 miesiącach. Najciekawsze jest to,że licznik w mojej kropce ( 1,2 benzyna licznik 29700) mruga po jakimś czasie od uruchomienia silnika. Na przyszły tydzień (okolice 25 października) jestem umówiony na przegląd ( 30.tys.km). Mam już karteczkę z uwagami
Zobaczymy co powiedzą na mój licznik [ Dodano: 22 Paź 2010 20:45 ]Wgrali mi nowy soft. Zobaczymy co to da 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
tzok |
#419995 Wysłany:
07 Gru 2010, 20:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
Miganie licznika to na 100% objaw niezgodności modułów CAN, tzn. albo jakiś jest wprogramowany a nie odpowiada, albo odpowiada a jest niewprogramowany. Operacja programowania modułów CAN nazywa się PROXI Alignment, tudzież w spolszczonej wersji "osiowaniem (licznika)".
Miganie może się również pojawić, jeśli po włączeniu zapłonu któryś z modułów nie odpowie (np. z powodu zbyt niskiego napięcia w instalacji) lub komunikacja na linii CAN zostanie zakłócona (wtedy po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu nie powinno już migać).
Od tego tygodnie FIAT ECU Scan obsługuje już Grande Punto i ma możliwość wykonania w/w procedury (niestety jedynie w wersji zarejestrowanej co kosztuje €50 ).
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#420144 Wysłany:
08 Gru 2010, 00:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
tzok napisał(a): Od tego tygodnie FIAT ECU Scan obsługuje już Grande Punto i ma możliwość wykonania w/w procedury (niestety jedynie w wersji zarejestrowanej co kosztuje €50 ).
niestety tylko elm ...na kkl z tego co widzę nie działa
czas chyba na zakup kabla
btw masz może full FESA tego nowego ?
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#420152 Wysłany:
08 Gru 2010, 01:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#420464 Wysłany:
09 Gru 2010, 02:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
kabel kupiony , fajnie że można serwis kasować  FES jednak najlepszy jest
czekam za nowszą odsłoną , jak będzie można podłączyć się do body ...
cały rok czekałem za wsparciem do GP
BTW thx for mail 
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#420513 Wysłany:
09 Gru 2010, 12:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
kazaa napisał(a): kabel kupiony , fajnie że można serwis kasować  FES jednak najlepszy jest  Możesz zdradzić jaki konkretnie zakupiłeś kabel? Też chcę nabyć coś takiego a wolałbym aby było sprawdzone 
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#420528 Wysłany:
09 Gru 2010, 13:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#420531 Wysłany:
09 Gru 2010, 13:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
tzok napisał(a): Przecież można się podłączyć do Body... masz PROXI Alignment (musi być wybrany język danych Angielski w FES i konieczna jest modyfikacja fejsu - trzeba przelutować dwa kabelki od CANa, bo FIAT ma w na innych pinach LowSpeedCAN niż przewiduje to standard). O dodawaniu modułów do BCM zapomnij, nawet Examiner tego nie potrafi.
czyli na proxi Aligment pokaże błędy z edc ?
Możesz podać które piny trzeba przelutować ?
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#420536 Wysłany:
09 Gru 2010, 14:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
Faktycznie - obsługa BCM ma być wkrótce, co do pinów to:
6 -> 1
14 -> 9
Przelutować, nie łączyć. 1 i 9 normalnie są niepodłączone do niczego w ELM327.
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#420549 Wysłany:
09 Gru 2010, 15:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Hubik napisał(a): kazaa napisał(a): kabel kupiony , fajnie że można serwis kasować  FES jednak najlepszy jest  Możesz zdradzić jaki konkretnie zakupiłeś kabel? Też chcę nabyć coś takiego a wolałbym aby było sprawdzone  elm [ Dodano: 09 Gru 2010 15:08 ]tzok napisał(a): Faktycznie - obsługa BCM ma być wkrótce, co do pinów to: 6 -> 1 14 -> 9 Przelutować, nie łączyć. 1 i 9 normalnie są niepodłączone do niczego w ELM327.
i ta kombinacja interfejsu otworzy furtke na proxi aligment ?
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#420556 Wysłany:
09 Gru 2010, 15:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#420558 Wysłany:
09 Gru 2010, 15:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
Mam pytanko, na AlleDrogo pojawiły się kable ELM w wersji 1.4a. W opisie aukcji jest taka informacja:
"Istnieje możliwośc zamówienia specjalnej zmodyfikowanej wersji do programu Fiat ECU SCAN"
Pytanie tylko, czym różni się ta wersja od normalnej i czy będzie współpracowała z innymi programami czy tylko z Fiat ECU SCAN?
EDIT: ok, już wiem, działa tak samo jak standardowy kabel
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#420568 Wysłany:
09 Gru 2010, 16:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
jeszcze w skrócie zanim przyjdzie kabel , kupiłem ten :
http://allegro.pl/show_item.php?item=1351665716
nie od viakena , więc nie muszę rezystora R14 wylutować?
Czytam stilo na AK , ale tam jest biblia ; o
piszą coś o pinach 1+7+9
zależy mi na dostępu do ABS i wspomagania , jakie piny trzeba łączyć ?
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#420592 Wysłany:
09 Gru 2010, 18:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
jurekl |
#420597 Wysłany:
09 Gru 2010, 18:22; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 80
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#420621 Wysłany:
09 Gru 2010, 19:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
tzok napisał(a): Łączenie pinów jest potrzebne tylko dla interfejsu KKL, w Grande Punto wszystko idzie po CANie.
no tak jak pisałeś : ELM 327 v1.3+ (modified, CAN lines connected to pins 1 and 9 instead of 6 and 14)
hmm , a posiadasz może schemat z numeracją pinów ?
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#420638 Wysłany:
09 Gru 2010, 20:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#420643 Wysłany:
09 Gru 2010, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
dzięki serdeczne 
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#423233 Wysłany:
19 Gru 2010, 00:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
kazaa napisał(a): tzok napisał(a): Od tego tygodnie FIAT ECU Scan obsługuje już Grande Punto i ma możliwość wykonania w/w procedury (niestety jedynie w wersji zarejestrowanej co kosztuje €50 ).
btw masz może full FESA tego nowego ? Panowie, poratujcie wersją 2.6.1 full jeśli macie w posiadaniu 
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#423234 Wysłany:
19 Gru 2010, 00:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#423343 Wysłany:
19 Gru 2010, 18:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
tzok napisał(a): Łączenie pinów jest potrzebne tylko dla interfejsu KKL, w Grande Punto wszystko idzie po CANie. Ok, kabel zakupiony, pełna wersja FES też. Po podpięciu kabla program łaczy się bez problemu z ECU ale z CAN info już nie. Rozumiem, że kabel trzeba przerobić czyli przelutować kabelki pod piny 1 i 9 (zamiast 6 i 14)?
Tylko co wtedy z ECU i np. ze wspomaganiem?
Może trzeba sobie dorobić przełącznik pomiędzy 1/9 i 6/14?
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
Ostatnio edytowany przez Hubik, 19 Gru 2010, 19:04, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#423345 Wysłany:
19 Gru 2010, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#423346 Wysłany:
19 Gru 2010, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
tzok napisał(a): Dokładnie - trzeba dorobić przełącznik, przełączający CAN między 1&9 oraz 6&14. Ok, dzięki za info. Jutro zakupię sobie przełącznik suwakowy i powinno być ok 
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#423408 Wysłany:
19 Gru 2010, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
no właśnie muszę się wziąść dzisiaj za kabel :p w tygodniu czasu brakowało...
ciekawe czy po modzie elm można spokojnie sprawdzać potem inne auta po eobd ?
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
tzok |
#423421 Wysłany:
19 Gru 2010, 22:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|