|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 19:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
domin45670 |
#369183 Wysłany:
28 Maj 2010, 20:29; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
dariusz 83, w tym momencie łączny opór masz na poziomie 37Ohmów, a mnie chodzi o coś innego. Wcześniej z tego co pamiętam zaleceniem było podpięcie opornika ok. 20 Ohmów. Uzyskaj to po prostu przez 2x10 Ohm w szeregu.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
|
|
dariusz 83 |
#369269 Wysłany:
28 Maj 2010, 23:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: łódź Rejestracja: 25 Mar 2010, Posty: 106
|
a czy opornik z radiatorem moze być ciepły? jest ciepły ale mozna go trzymać w ręku ale i wydaje mi się ze za ciepły to po podpięciu 2 szeregowo
[ Dodano: 28 Maj 2010 22:11 ] wcześniej był gorący tak ze nie dało rady utrzymac w ręku
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#369298 Wysłany:
29 Maj 2010, 00:46; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Chodzi o to żeby zastąpić opornik o oporze 22 Ohmów dwoma lub trzema mniejszymi (o mniejszym oporze) połączonymi szeregowo (aby łączna suma ich oporów wynosiła 22 Ohmy, czyli np. 11 + 11 Ohmów, a jeśli nie ma 11, to 2x10 i 1x2 Ohmy). Radiator musi być ciepły, wszak zamiana energii elektrycznej na ciepło wiąże się również z jego odprowadzeniem do otoczenia.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
dariusz 83 |
#369441 Wysłany:
01 Cze 2010, 18:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: łódź Rejestracja: 25 Mar 2010, Posty: 106
|
Ostatnio edytowany przez dariusz 83, 01 Cze 2010, 18:43, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#370263 Wysłany:
01 Cze 2010, 18:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
Gratuluje... Świetna robota, na prawdę dobrze się prezentują na kropku..
Podobają mi się te diodowe pozycje po bokach..
Powiedz ile na wszystko wydałeś?
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#370265 Wysłany:
01 Cze 2010, 18:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
dariusz 83 no i extra że dopiąłeś swojego! wygląda extra!
|
|
Góra |
|
|
bbanditoss |
#370283 Wysłany:
01 Cze 2010, 19:43; Temat postu: |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11764 Pomógł: 13
|
jak się pojawią na allegro za jakiś czas w normalnych cenach to może i ja zrobię eksperyment
_________________
|
|
Góra |
|
|
Chicane |
#370315 Wysłany:
01 Cze 2010, 21:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1247 Pomógł: 2
|
no fajnie wygladają,ale na szczęście te w GP też są niczego sobie
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
|
dariusz 83 |
#371155 Wysłany:
04 Cze 2010, 20:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: łódź Rejestracja: 25 Mar 2010, Posty: 106
|
pewnie te z gp też są ładne ale miałem okazje dorwac te od evo to czemu nie, a tu kolejna mała zmiana z nowych zegarów przekłądka obramówek na stare zegary
|
|
Góra |
|
|
quong |
#371162 Wysłany:
04 Cze 2010, 20:54; Temat postu: |
|
|
Birdkiller |
|
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Esseesse
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory Rejestracja: 01 Maj 2009, Posty: 951
|
|
Góra |
|
|
pieron |
#371571 Wysłany:
06 Cze 2010, 18:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Damian
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2008, Posty: 353
|
dariusz 83 napisał(a): pewnie te z gp też są ładne ale miałem okazje dorwac te od evo to czemu nie, a tu kolejna mała zmiana z nowych zegarów przekłądka obramówek na stare zegary
fajnie może w końcu przedstawił byś swojego grandziaka
_________________ " Tylko umiejętność hamowania upoważnia Cię do prędkości "
|
|
Góra |
|
|
kox |
#421404 Wysłany:
12 Gru 2010, 18:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
dariusz 83 jak z tylnymi lampami? rozgryzłeś dalej temat? jezdzisz z opornikiem czy bez?
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#424135 Wysłany:
23 Gru 2010, 01:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
no i cisza z tymi lampami z evo , jednak jak poczytałem temat to ciężka sprawa z zaadoptowaniem
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
dariusz 83 |
#424273 Wysłany:
23 Gru 2010, 18:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: łódź Rejestracja: 25 Mar 2010, Posty: 106
|
śmigam bez i i tylko mam żółtą lampke czyli tak jak by spalona żarówka, a tak to jest super lampy bez opornika
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#429492 Wysłany:
10 Sty 2011, 17:38; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Może nie dotyczy to Evo, ale przypadkiem natrafiłem na informacje, iż na rynku indyjskim w tylnych światłach GP kierunkowskazy nie są różowe lub białe (Abarth) lecz pomarańczowe:
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
kox |
#429515 Wysłany:
10 Sty 2011, 19:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
i napis punto po przeciwnej stronie
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#431134 Wysłany:
15 Sty 2011, 00:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
Strasznie zamotany ten opis. Rezystor jest potrzebny bo w lampach od GP są dwie żarówki od postojowych (~20W) , a w Evo są LEDy (~6W). Miałem w obydwu lampach przepaloną górną żarówkę i komputer mi tego nie sygnalizował więc wystarczy, że świecą dwie (2x5W) aby kontrolka się nie świeciła. Nie bardzo rozumiem czemu podłączenie lewej lampy jest inne niż prawej. Przecież w GP nie ma p. mgłowego ani cofania w lampach zespolonych.
Zamiast jednego opornika 15 Ohm można dać dwa po 30 Ohm, po jednym przy każdej lampie.
Żeby uzyskać wymagane 15 Ohm można połączyć szeregowo dwa oporniki 7 Ohm lub równolegle 2 oporniki 30 Ohm.
Żeby kontrolka na desce się nie zaświeciła to tylne lampy muszą pobierać min. 10W, stąd rezystor 15 Ohm (ale policzony dla 12V a nie dla 14,4V). Dla napięcia 14,4V wystarczy 20 Ohm, w końcu te LEDy też parę watów pobierają.
|
|
Góra |
|
|
GrandeM |
#440018 Wysłany:
12 Lut 2011, 22:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 17 Paź 2009, Posty: 108
|
slon11
dokładnie tak, jak mówisz. Moim zdaniem to takie troche granie pod publikę własnym kosztem, bo wszyscy będa podziwiać lampy z Evo ale ja się będę wściekał, że mi wali po oczach zolta kontrolka, ponadto nie dowiem sie, że np. przepaliła mi się żarówka postojowa albo oświetlenia tablicy... IMO bez sensu
|
|
Góra |
|
|
SOMEONE007 |
#440111 Wysłany:
13 Lut 2011, 01:11; Temat postu: |
|
|
Szaman |
|
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#440287 Wysłany:
13 Lut 2011, 15:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
CAN nie ma z tym nic wspólnego, wszystko zależy jak jest skonstruowany i dostrojony obwód kontroli żarówek. CAN to tylko sieć cyfrowa pomiędzy poszczególnymi modułami. W mk.1 nie było CAN a sygnalizację przepalenia żarówki też miałem (choć tam tylko świateł STOP).
Moduł kontroli żarówek w Grande Punto nie jest zbyt precyzyjny. Wystarczy 5W na lampę, czyli nie sygnalizuje przepalenia pojedynczej żarówki, a dopiero obydwu w jednej lampie. Nawet nie wiem czy sprawdza osobno lampy czy nie, chyba nie - czyli przepalenia obydwu żarówek w jednej lampie też nie zasygnalizuje, jeśli obie żarówki w drugiej lampie będą sprawne.
_________________ IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#616437 Wysłany:
01 Paź 2012, 19:11; Temat postu: Re: Światła tylne z Evo |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
|
Taisho |
#616526 Wysłany:
01 Paź 2012, 23:53; Temat postu: Re: Światła tylne z Evo |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Las Rejestracja: 12 Lis 2009, Posty: 316 Pomógł: 2
|
ja po wymianie reflektorów przednich na daylighty mam od 2 lat komunikat "sprawdzanie świateł pozycyjnych" na początku trochę irytowało ale teraz już w ogóle na to nie zwracam uwagi, w serwisie w którym montowali reflektory powiedzieli że tak już musi być bo jest inne napięcie czy coś takiego, dokładnie nie pamiętam bo to ju€ 2 lata.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO 1,4 8V DYNAMIC CZERWONY SKA
topic19004.html
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#624172 Wysłany:
04 Lis 2012, 17:32; Temat postu: Re: Światła tylne z Evo |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
|
Maciek89 |
#624178 Wysłany:
04 Lis 2012, 17:53; Temat postu: Re: Światła tylne z Evo |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 609
|
wtyczki są takie same? lewa od strony kierowcy działa, wystarczy tylko podpiąć ?
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#624210 Wysłany:
04 Lis 2012, 20:35; Temat postu: Re: Światła tylne z Evo |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
Nie wtyczki różnią się. W aucie kostki są na 4 piny natomiast lampa jest przystosowana na kostkę z 5 pinami. Lewa działa bez przeróbek ponieważ tak samo są ułożone kabelki odpowiedzialne za światła jak w lampie w której jest 5 styków dwa są od pozycji i akurat lewa trafia masa na masę , stop na stop, kierunek na kierunek a pozycja jedna jest luzem ponieważ są dwa wyjścia pozycji a prawa ma inaczej poukładane styki dlatego musiałem odszukać w lampie które bolce są do czego, zamieniać kabelki w kostce oraz masę dać z boku. Ale jest to do ogarnięcia
_________________ Zacząłem od... Fiat Bravo I limited
Następnie był... Fiat Grande Punto Active Fiat Grande Punto Sport Abarth Grande Punto
Obecnie jest... Abarth Punto Evo 1.4 16v 207KM 327Nm !
... ... ... ...
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|