|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 17:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ka-8 |
#32904 Wysłany:
12 Lip 2007, 21:33; Temat postu: Wymiana żarówki H7 |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
Dzisiaj mialem watpliwa przyjemnosc wymieniac zarowke w moim Kropku, i jedyne co moge o tym powiedziec to #!(@*$&@*@^@)(*&%%&!!!! Nie wiem czy konstruktorzy zalozyli ze tym autem beda jezdzic wylacznie smukle kobietki o drobnych, acz zwinnych raczkach, czy tez nie starczylo im wyobrazni zeby troche lepiej rozmiescic cale to ustrojstwo pod maska (juz widze ze o mocniejszym akumulatorze to moge zapomniec) ale wymiana zarowki po stronie akumulatora to po prostu mordega. Jakies dwadziescia minut dlubaniny, wlacznie z otwieraniem puszki bezpiecznikow (zdjalem dekiel bo mam widac za duze lapska) i wspomaganiem sie srubokretem i kombinerkami. Grrrr!!!
Jak lubie Kropka, tak to znacznie podnioslo mi cisnienie zaraz z rana.
|
|
Góra |
|
|
|
|
EDi |
#32971 Wysłany:
13 Lip 2007, 07:54; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
ja ci powiem kolego że wymieniałem żarówke (raczej starałem sie wymienic) tylko raz, było to w nocy po ciemku na dodatek mordowałem sie z tym prawie godzine i skapitulowałem, od tamtej pory jak co to jede do ASO do kumpla i jak se wymyśili taki dostęp do lamp pod maską to niech se teraz sami wymieniają
_________________ Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty
|
|
Góra |
|
|
robo |
#33529 Wysłany:
17 Lip 2007, 13:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Świętochłowice Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 111
|
też się zawsze denerwuje przy wymianie żarówki
na serio nie wiem kto był tak genialny i to tak wymyślił
zauważyłem, że nie tylko w kropkach jest taki problem z wymianą żarówki!
_________________ www.decadence.pl - klub tuningowy
www.spojler.pl - spojlery, zderzaki, progi, brewki, blendny...
Moje auto znajdziesz tutaj www.TwojaFura.pl
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#33577 Wysłany:
17 Lip 2007, 21:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
robo napisał(a): zauważyłem, że nie tylko w kropkach jest taki problem z wymianą żarówki!
Ale niestety az taki problem to chyba tylko w kropku... W Astrze wymiana nie byla rozowa, ale szlo lekko, a w jakze czesto opluwanym naokolo Lanosie, wymiana zarowek to czysta przyjemnosc. Kupa miejsca, dobre dojscie. Jak ktos chce to potrafi dobrze zaprojektowac, chyba o to chodzi...
|
|
Góra |
|
|
yonkyu |
#36636 Wysłany:
02 Sie 2007, 19:14; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 23
|
koledzy przechodzilem to i... wystarczy odrobina cierpliwosci - zdejmujemy gume (ta od gniazda zarowek - naciskamy lekko sprezynke - sama odskakuje - i wychodzi zaroweczka. Zakladanie - kolejnosc odwrotna - zwroccie jedynie uwage na ulozenie zarowki w gniezdzie...
skad to wiem? Bo jak w aso zaspiewali za wymiane zarowki 5-6 dych (sic!!!) to chyba do tej pory kurz po mnie opada na droge... tak szybko sp...lem...
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
EDi |
#36650 Wysłany:
02 Sie 2007, 20:41; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
|
yonkyu |
#36654 Wysłany:
02 Sie 2007, 21:07; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 23
|
EDi napisał(a): yonkyu napisał(a): aso zaspiewali za wymiane zarowki 5-6 dych ciekawe gdzie mają takie ceny ja zapłaciłe w ASO 5 PLNów za wymiane kompletu a odnośnie cen usług w ASO to za przgląd na 60 tyś. z wymianą paska rozrządu w Rzeszowie zaspiewali mi 1100 PLNów a w Tarnowie 700 PLNów (zakres czynności ten sam) - to skąd taka rożnica
widzisz drogi przyjacielu - sam sobie odpowiedziales na to pytanie jakie to proste, prawda?
Cytuje: NORAUTO - 40 zl prawa strona (niby ta latwiejsza) 50 zeta lewa, ASO bytom, chorzow (dalej nie pytalem) ceny orbituja od 40-paru do prawie 60 zeta... - jakies pytania
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Kierowniczka |
#36695 Wysłany:
03 Sie 2007, 10:24; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Prawie Poznań Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 37
|
EDi napisał(a): yonkyu napisał(a): aso zaspiewali za wymiane zarowki 5-6 dych ciekawe gdzie mają takie ceny ja zapłaciłe w ASO 5 PLNów za wymiane kompletu
Pierwszą żarówkę wymieniał mi ASO parę lat temu i już wtedy zawołali sobie jakieś 4 dyszki. Ten piątak to chyba idzie prosto do kieszeni a nie do kasy
_________________ Póki co - pozdrawiam ;-)
|
|
Góra |
|
|
EDi |
#36723 Wysłany:
03 Sie 2007, 11:24; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
|
Kierowniczka |
#36734 Wysłany:
03 Sie 2007, 11:57; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Prawie Poznań Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 37
|
Właśnie nie, żarówkę miałam swoją W tej kwocie na pewno był koszt papieru na wydruk zlecenia na wymianę + papier na kp z kasy + ... Nie muszę dodawać, że potem już im nie dałam tak na sobie zarobić.
_________________ Póki co - pozdrawiam ;-)
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#36750 Wysłany:
03 Sie 2007, 13:23; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
yonkyu |
#36774 Wysłany:
03 Sie 2007, 16:24; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 23
|
wielkie brawa dla ambitnej kobietki - kierowniczki - powiem wam tylko tyle... przed puntem pomykalem matizem - furka przez wszystkich wysmiewana i obsmiewana i takie tam... ale tak jak koreanczycy rozwiazali kwestie wymiany zarowek - czapki z glow - juz pomijam fakt ze za "caloksztalt" matiza - a wiec jakies 120 tys w ciagu 4 lat - wymienialem tylko 4 razy zarowki a w punto (szczegolnie te slynne i "rewelacyjne" philipsy - strzelaja co 4-6 miesiecy... to sama wymiana - w nocy, w szczerym polu i "na czas"... bulka z maslem"... - zaprawde powiadam wam - przed skosnookimi inzynierami - czapki z glow
pozdrawiam
ps... EDI - te ceny - to robocizna - za zaroweczke placisz dodatkowo...
|
|
Góra |
|
|
EDi |
#36783 Wysłany:
03 Sie 2007, 18:13; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#37078 Wysłany:
05 Sie 2007, 22:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
yonkyu napisał(a): ale tak jak koreanczycy rozwiazali kwestie wymiany zarowek - czapki z glow
Niom, dokladnie to samo moge powiedziec o Lanosie. Ludzie strasznie sie smiali z Daewoo, a w praktyce okazaly sie byc bardzo niezawodnymi autami za bardzo rozsadny pieniadz. Jakbym mial kupowac jakiegos uzywanca to albo Lanosa albo Matiza jakby auto mialo byc drugim w rodzinie bym szukal. W Lanosie na przestrzeni 150000km bylem w serwisie jeden raz (w sensie napraw), do tego nalezy doliczyc jeszcze dwie zarowki H4 - na tym konczy sie lista napraw. Reszta wizyt w warsztatach to tylko wymiany oleju o paskow rozrzadu po okreslonym przebiegu.
|
|
Góra |
|
|
Kierowniczka |
#37121 Wysłany:
06 Sie 2007, 08:04; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Prawie Poznań Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 37
|
yonkyu napisał(a): wielkie brawa dla ambitnej kobietki - kierowniczki Moment moment, przecież ja świata nie wojuje bo prowadzę samochód, kierowca ze mnie jak każdy inny... no dobra, może nawet ciut lepszy ka-8 napisał(a): W Lanosie na przestrzeni 150000km bylem w serwisie jeden raz (w sensie napraw), do tego nalezy doliczyc jeszcze dwie zarowki H4 - na tym konczy sie lista napraw. Reszta wizyt w warsztatach to tylko wymiany oleju o paskow rozrzadu po okreslonym przebiegu.
Potwierdzam, u teścia w lanosie było bardzo podobnie.
_________________ Póki co - pozdrawiam ;-)
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#38612 Wysłany:
12 Sie 2007, 19:21; Temat postu: Re: Wymiana żarówki H7 |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
Z lewą jest kiepsko ale prawą wymieniałem z 2 minuty.
Do lewej też można przywyknąć
PS: Czy zakładał ktoś do P2FL jakieś lepsze żarówki H7 - np. Tungsram Megalight? W Tico świeciły znacznie lepiej niż zwykłe... ale czy w Punto coś może jeszcze świecić lepiej niż zwykłe H7?
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
EDi |
#38718 Wysłany:
13 Sie 2007, 08:53; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#38841 Wysłany:
13 Sie 2007, 20:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
EDi napisał(a): ja u siebie ma załozone Philipsy Blue Vision H7 http://fiatpunto.com.pl/post38704.html#38704
Interesuje mnie czy jest jakaś róznica między tego typu żarówkami a zwykłymi H7. U siebie mam zwykłe H7 i świecą bardzo dobrze - na pewno lepiej niż w wielu inych autach. Interesuje mnie więc czy może być lepiej
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
EDi |
#38928 Wysłany:
14 Sie 2007, 10:04; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
|
sokrates |
#75527 Wysłany:
28 Gru 2007, 14:26; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 30 Sie 2007, Posty: 34
|
ehhh cieszmy się że nie mamy Audi A4 - tam tylko ASO i 200 PLN. Albo ściąganie całego pasa przedniego z reflektorami włącznie na własną rękę
|
|
Góra |
|
|
Liper |
#75543 Wysłany:
28 Gru 2007, 15:43; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Bytów Rejestracja: 18 Gru 2006, Posty: 930
|
|
Góra |
|
|
Finch |
#106730 Wysłany:
09 Kwi 2008, 19:53; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 2
|
yonkyu napisał(a): koledzy przechodzilem to i... wystarczy odrobina cierpliwosci - zdejmujemy gume (ta od gniazda zarowek - naciskamy lekko sprezynke - sama odskakuje - i wychodzi zaroweczka. Zakladanie - kolejnosc odwrotna - zwroccie jedynie uwage na ulozenie zarowki w gniezdzie... skad to wiem? Bo jak w aso zaspiewali za wymiane zarowki 5-6 dych (sic!!!) to chyba do tej pory kurz po mnie opada na droge... tak szybko sp...lem... pozdrawiam
Właśnie dzisiaj próbowałem wymienić H7 od strony kierowcy... "Jakoś" udało się wyjąć spaloną żarówkę, natomiast włożyć nowej już mi się nie udało. Samo włożnie dłoni między reflektor i jakąś skrzynkę graniczy z cudem, a manipulowanie palcami w otworze gniazda żarówki to już wyższa szkoła i uniwersytet medyczny na specjalizacji ginekologia
Jakieś rady odnośnie ponownego umieszczenia sprężyny mocującej żarówkę w gnieździe? Oprócz oczywistych "osadzić żarówkę i docisnąć sprężyną" tudzież zapłacić 50 zeta w ASO? [ Dodano: 09 Kwi 2008 19:53 ]Dzięki za dobre rady Sam sobie poradziłem. A dla tych którzy mają kłopoty z wymianą żarówki H7 (od strony kierowcy), a nie mają kasy i czasu na wizyty w ASO dam kilka rad:
Po pierwsze spojrzeć w drugim relektorze jak zamocowana jest żarówka i jak leży sprężyna dociskająca.
Jeśli sprężyna mocująca została zdjęta, przed założeniem żarówki najpierw zawiesić spreżynę dociskającą w zawiaskach dla niej przeznaczonych (pomimo katastrofanego dostępu widać je dokładnie). Następnie delikatnie i prawidłowo osadzić żaówkę w gnieździe (patrz drugi reflektor) i docisnąć (zatrzasnąć) spreżyną.
Ważne jest aby czynności wykonywać lewą ręką! Pomimo, że jestem praworęczny znacznie wygodniej zrobiłem wszystko lewicą. To tyle w temacie, choć bliski byłem demontazu skrzynki bezpieczników, a nawet wymontowania całego reflektora, postanowiłem jednak na spokojnie podejść do problemu i zajęło mi to 10 min razem z dwukrotnym przełożeniem sprężyny, bo za pierwszym razem umieśiłem ją odwrotnie w zawiaskach.
|
|
Góra |
|
|
bober0 |
#165725 Wysłany:
06 Wrz 2008, 09:17; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 27 Cze 2008, Posty: 13
|
Ja też wymieniałem samemu i to ta trudniejsza po lewej stronie.
W ASO W Krakowie powiedzieli 60pln, w marko kupiłem za 8pln najprostszą wersję.
Powiem tak, pierwszy raz jest trudny, ale generalnie mechanizm jest prosty i wystarczy raz załapać o co chodzi.
Dla tych co robią to pierwszy raz to najlepiej opisał to yonkyu.
|
|
Góra |
|
|
divers88 |
#205724 Wysłany:
07 Sty 2009, 16:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
dzisiaj po 17 tys km przepaliła mi się żarówka
pojechałem do warsztatu(dłubanie pod maska przy temp. -10 nie jest przyjemne) i po długiej walce mechanika została wymieniona
zapłaciłem 31 zł (żarówka osram + wymiana)
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
thomas,leon |
#267793 Wysłany:
24 Cze 2009, 23:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 23 Maj 2008, Posty: 154
|
Dzisiaj też miałem względną przyjemność wymiany spalonej żarówki po stronie kierowcy. Zakupiłem H7 Philipsa Premium za cenę 23,00 za sztukę i wziąłem się do roboty. Czas wymiany spalonej żarówki to jakieś 20 min. Nie było tak źle a dużą pomocą okazał się opis
Finch napisał(a): Po pierwsze spojrzeć w drugim relektorze jak zamocowana jest żarówka i jak leży sprężyna dociskająca.
Jeśli sprężyna mocująca została zdjęta, przed założeniem żarówki najpierw zawiesić spreżynę dociskającą w zawiaskach dla niej przeznaczonych (pomimo katastrofanego dostępu widać je dokładnie). Następnie delikatnie i prawidłowo osadzić żaówkę w gnieździe (patrz drugi reflektor) i docisnąć (zatrzasnąć) spreżyną.
Ważne jest aby czynności wykonywać lewą ręką! Pomimo, że jestem praworęczny znacznie wygodniej zrobiłem wszystko lewicą. To tyle w temacie, choć bliski byłem demontażu skrzynki bezpieczników, a nawet wymontowania całego reflektora, postanowiłem jednak na spokojnie podejść do problemu i zajęło mi to 10 min razem z dwukrotnym przełożeniem sprężyny, bo za pierwszym razem umieściłem ją odwrotnie w zawiaskach. . Tak długo wymieniałem ,ponieważ też pomyliłem umieszczając ją odwrotnie wycięciem do dołu a powinno być do góry. Wtedy czas by mógł wynosić jakieś 5-10 min max.
Później zdecydowałem się na wymianę z drugiej strony od strony pasażera, hołdując zasadzie iż powinno się wymieniać komplet.Jest różnica na korzyść, smuga jest dłuższa i mocniejsza.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|