You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 28 Maj 2025, 06:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #366526 Wysłany: 19 Maj 2010, 23:49; 
 Temat postu: Pasek klinowy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Mam pytanie dotyczące paska klinowego. Od paru dni (mniej więcej od początku deszczu) popiskuje mi pasek klinowy. Nie byłoby to problemem, gdyby nie to, że dziś rano, a później po 13 godz. postoju pasek zaczął rzęzić, kwiczeć, warczeć itp. Dziwne dźwięki ustają po minucie około. Mam zatem pytanie- wymienić pasek, czy po przejechaniu paru kałuż po osie utopiłem alternator? Aha- pasek chyba oryginalny, auto ma 117000 km, planuję go zmienić przy przeglądzie po 120. Dociągnę?

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 

 
 Post #366530 Wysłany: 19 Maj 2010, 23:51; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Pasek raczej nie rzęzi, jedynie piszczy ;)
Zobacz od spodu alternator.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366534 Wysłany: 20 Maj 2010, 00:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Sprawdzę. Czyżbym był powodzianinem? Na jaką kwotę się ewentualnie przygotować, trzeba cały alternator wymieniać?

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366541 Wysłany: 20 Maj 2010, 00:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
WLBN napisał(a):
Nie byłoby to problemem, gdyby nie to, że dziś rano, a później po 13 godz. postoju pasek zaczął rzęzić, kwiczeć, warczeć itp.



Mam to samo, nieregularnie, bo np wczoraj i przed wczoraj masakra, dzis natomiast cały dzień OK. Wsadziłem dziś łepetynę pod auto i wstępnie stwierdzam, że alternator jest cały. W wolnej chwili obadam go dokładnie, jesli będzie cały to kupię nowy pasek, zdejmę stary, jeśli altek będzie obracał się lekko to znaczy, że jest to wina wyślizganego/naciągniętego paska.


Tak miałeś? http://www.youtube.com/watch?v=kVNzwG-iXUU

http://www.youtube.com/watch?v=kkWjX86W2Yg

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366548 Wysłany: 20 Maj 2010, 00:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Mniej więcej tak to rzęzi. W piątek będę miał czas, obejrzę dokładnie alternator, kupię pasek, wymienię i zobaczymy co będzie, martwił się będę potem ewentualnie. Jeśli to alternator, to niech do wypłaty chociaż wytrzyma!:)

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366595 Wysłany: 20 Maj 2010, 12:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Mogą to być rolki od paska klinowego. Zależnie od wersji pewnie jest ich inna ilość. Ja mam klimę i mam rolkę prowadzącą i rolkę od napinacza. Taka rolka ma łożysko i to łożysko może się zacierać.

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366782 Wysłany: 20 Maj 2010, 20:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Dzięki za rady. Dziś auta nie topiłem, więc problem znikł. Wymienię niedługo pasek, a przy okazji zwrócę uwagę na rolki. Aha- alternator wygląda na cały.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366791 Wysłany: 20 Maj 2010, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Na jakie rolki chcecie patrzeć? Bo nie bardzo rozumiem.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366798 Wysłany: 20 Maj 2010, 21:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Rzucę okiem na to, jak rolki się kręcą, tzn. czy lekko. Po wizycie na alledrogo jestem uspokojony, w razie W nie taki alternator drogi jak go malują;)

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366832 Wysłany: 20 Maj 2010, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Nie czaje, jest rolna napędzająca alternator, nawet nie wiem czy da się ją zdemontować, ale zasadniczo po co? Drugie to koło napędzające przy silniku.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366844 Wysłany: 20 Maj 2010, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Też nie sądzę, żeby w rolkach mogło się coś zepsuć. Ale jak już pasek zmieniał będę to sprawdzić nie zawadzi.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366922 Wysłany: 21 Maj 2010, 09:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
buladag a rolka od napinacza u Ciebie nie istnieje?

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366949 Wysłany: 21 Maj 2010, 12:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Napinacza paska klinowego? Alternator się ciągnie bardziej do tyłu po prostu.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366969 Wysłany: 21 Maj 2010, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
mjunski Mówimy o pasku klinowym alternatora, tam, bynajmniej w 1.2 8V, nie ma napinaczy.


Poszedłem kupić pasek klinowy do 1.2 8v a koleś do mnie że sa dwie długości. :E Wzialem krótszy, firma Gates, 18zł, mam nadzieje ze nie będę zaraz musiał tam dymać do sklepu i wymieniać.

Tymczasem ide badać altek. :)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366989 Wysłany: 21 Maj 2010, 16:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
No tak.. 8v.. nie mam takiego, u mnie jest inaczej.

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #367003 Wysłany: 21 Maj 2010, 17:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
No i wymienione.
Alternator jest cały, a poruszany ręką wirnik kręci się leciutko. Nie ma tez luzów na boki.

Odkręcić trzeba 3 śruby, dwie od góry(ta bardziej na prawo - stojąc na wprost auta - składa się ze śruby i nakrętki, tak więc jednym kluczem trzeba przytrzymać łeb śruby, a drugim odkręcić nakrętkę) i jedna od spodu. Dwie z nich (ta na dole i ta nad nią - górna po lewej stojąc na wprost auta) są też na imbus (dość spory) i nim też najłatwiej jest je odkręcić.

Tak więc odkręcamy dwie śruby na górze, podnosimy auto, odkręcamy tę na dole i alternator jest luźno. Nie ma potrzeby wykręcania śrub.

Następnie popuszczamy czujnik przy kole napędzającym pasek alternatora. Wyjmujemy pasek i wkładamy nowy, dokręcamy czujnik, zakładany nowy pasek na koło wirnika alternatora.

Następnie ręką odpychamy alternator, aby naciągnąć pasek (wcale nie trzeba naciągać go jakimiś "narzędziami zbrodni", pałkami itp jak sugerował ipIV - ba, nawet się nie da, ponieważ pasek nie jest rozciągliwy, wewnątrz jest pleciony) i dokręcamy śruby u góry. Nurkujemy pod auto i dokręcamy trzecią śrubę.

Opuszczamy auto, uruchamiamy silnik i gotowe. :)


Stary pasek był cały, lecz od wewnątrz po odgięciu był spękany. Być może to było przyczyną, być może był już wyślizgany, ciężko powiedzieć.

Aha i można jeszcze by przetrzeć te koła w celu ich odtłuszczenia.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO