|
Obecny czas: 07 Maj 2025, 05:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kropekGP |
#390546 Wysłany:
24 Sie 2010, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 257 Pomógł: 1
|
sadoo znam kilka Doblo 1.3, Caddy 1.9, Octavii 1.9 które mają grubo ponad półmiliona km bez remontu silnika i to w większości służbowych. Wiadomo alternatory, pompy wody, turbiny, wtryski były wymieniane ale to w każdym aucie dieslu czy benzynie w końcu się zużyje.
Z tego co piszesz to nieopłacałoby się kupować auta dla firm, w których auta robią po 100 tyś w ciągu roku, a tym bardziej jak kumpla firma gdzie na 1 auto przypada 2 kierowców pracujących na zmianę.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
|
|
MARINESKU |
#390908 Wysłany:
26 Sie 2010, 16:42; Temat postu: Re: Mega MultiJet |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 338 Pomógł: 4
|
kornat85 napisał(a): Na przykład Fiat zaprojektował swój silnik 1.3 Multijet tak aby układ korbowo - tłokowy wytrzymał 250tyś kilometrów. Potem należy się spodziewać generalnego remontu silnika. Trzeba też pamiętać, że osprzęt silnika jest projektowany na całe życie silnika
Kolego coś nie doczytałeś, piszesz że po 250 tyś silnik do kapitalki niestety nie prawda, jeżeli eksploatujesz poprawnie to z tym przebiegiem czeka cię wymiana osprzętu a nie jak piszesz układu korbowo-tłokowego, w necie jest do bólu artykułów oceniających ten silnik i dystanse przejechane , nawet rady jak nie dopuścić do przeskoczenia rozrządu, a nawet jak przeskoczy lub zerwie się to tylko pękają dźwigienki popychaczy hydraulicznych a głowiczka jest nie tknięta, osobiście widziałem takową awarię silnika i skończyło się i tylko! na wymianie dźwigienek i ma się rozumieć rozrządu, który sam kosztuje z wymianą 900 zł na dzień dzisiejszy.
Oczywiście ten silnik trafia pod maski Opla CORSY jako 1.3 cdti pozdrawiam.  .
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#390916 Wysłany:
26 Sie 2010, 17:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
kropekGP napisał(a): przejechały 300 tyś, natomiast diesle 800 tyś (znaczy się bez remontu samego silnika, co innego osprzęt)
Tzn co liczysz jako silnik? Blok, cylindry i wał? Bo z tego co widzę, to nowym dieslem nie zrobisz więcej niż 250 tyś nie wymieniając połowy osprzętu.
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
kropekGP |
#390937 Wysłany:
26 Sie 2010, 18:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 257 Pomógł: 1
|
bajek silnik to: blok, głowica, zawory, wałki rozrządu, dźwignie zaworowe, tłoki, korbowody, pierscienie, panewki, wał korbowy, pompa oleju. Natomiast do osprzętu zalicza się: alternator, pompa paliwa (diesel), turbina, egr, pompa wody, sprężarka klimy (wszystko to co jest napędzane z pasków lub bezpośrednio z wałków rozrządu).
MARINESKU zgadzam się że 250 tyś km to czas na wymiane rozrządu a nie generalke. Trafia również do OplaAstry, Suzuki Swift.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
kornat85 |
#390950 Wysłany:
26 Sie 2010, 19:03; Temat postu: Mega MultiJet |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 15 Sie 2010, Posty: 103
|
Przytoczyłem tylko fakt, który przedstawił sam Fiat. Jest oczywiste, że niektórzy przejadą więcej bez remontu, a niektórzy mniej. Wszystko zależy od użytkownika, który dba lub nie o samochód. Można też przypuszczać, że osprzęt nie wytrzyma tego przebiegu.
_________________ Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
Borat |
#473284 Wysłany:
13 Maj 2011, 11:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW Rejestracja: 12 Gru 2009, Posty: 424
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|