You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 01:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #395508 Wysłany: 13 Wrz 2010, 20:36; 
 Temat postu: [Opis]Wymiana linki wybierania biegów (skrzynia C514.510)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 385
Pomógł: 2
Opis na podstawie moich przeżyć, Punto 1.1 S bez dodatków.

Czas operacji:
1.5 - 2.5h

Stopień trudności:
Średni

Potrzebne narzędzia:
-śrubokręt typu Philips (krzyżyk)
-śrubokręt płaski
-klucz rozmiar 13 (najlepiej nasadkowy)
-pręt funkcyjny (nr. 702488)\rurka o długości ok. 70cm (na oko, zależy ile miejsca jest pod samochodem)
-młotek

Przyda się smar na przegub kulkowy i coś na gwinty śrub. Przyda się też linka wybierania biegów ;)

Jeśli nie masz dostępu do kanału lub trwałej metody podniesienia auta to nie ryzykuj. Nie próbuj wykonywać tego na zwykłym podnośniku, a tym bardziej na podnośniku z wyposażenia seryjnego! Jeśli używasz podnośnika to przed wejściem pod auto podstaw kobyłki!
Ja użyłem najazdu wykonanego z kafli chodnikowych.


Kolejne czynności:
1. Śrubokrętem typu Philips odkręć wkręt trzymający plastikową obudowę mieszka dźwigni zmiany biegów. Wkręt odłóż w bezpieczne miejsce.

2. Na dźwigni zmiany biegów znajduje się cienka linka blokowania biegu wstecznego, a na bolcu na dole dźwigni zamocowana jest linka wybierania biegów. Śrubokrętem płaskim zdejmij zapinkę z końca bolca i podkładkę, odłóż je w bezpieczne miejsce. Zsuń linkę wybierania biegów z bolca.

3. Wejdź pod samochód i zdejmij układ wydechowy z mocowań.

4. Kluczem 13 odkręć 4 wkręty (przednia część) i 2 nakrętki (tylna część) mocujące osłonę termiczną. Nie pogub podkładek, a jeśli trzymają się osłony termicznej to niech tak zostaną. Wkręty i podkładki odłóż w bezpieczne miejsce.

5. Przesuń osłonę termiczną w kierunku tylnej osi, a następnie przekręć i zdejmij całkowicie. Jest to dobra okazja, żeby wyczyścić syf z osłony (redukcja masy ;) )

6. Od spodu od dźwigni zmiany biegów będzie szła czarna rura, linka wybierania biegów i linka blokowania biegu wstecznego. Linka wybierania biegów przechodzi przez płytkę dospawaną do tej czarnej rury i jest zabezpieczona przed przesuwaniem się wbijaną zapinką - użyj młotka i pręta do zsunięcia zapinki. Może to być frustrujące i czasochłonne. Zapinkę po zdjęciu odłóż w bezpieczne miejsce.

7. W komorze silnika odszukaj skrzynię biegów. Z tyłu jest zakończenie linki wybierania biegów zakończone przegubem kulowym. Użyj śrubokręta, klucza płaskiego, mocy rąk lub Jedi żeby zdjąć linkę z mocowania.

8. Kilkanaście centymetrów przed końcem linki znajduje się jeszcze jedno mocowanie linki na zapinkę wbijaną. W moim przypadku jej ułożenie wymagało wybicia od spodu. Jeśli możesz to skorzystaj z pomocy drugiej osoby w nakierowaniu pręta funkcyjnego przed celnym uderzeniem młotka. Jeśli nie masz pomocnika to przy każdym niecelnym uderzeniu używaj słów powszechnie uważanych za wulgarne dopóki zapinka nie zdecyduje się zsunąć. Zapinkę odłóż w bezpieczne miejsce.

9. Wyciągnij linkę z mocowania w komorze silnika, a następnie wyciągnij ją z mocowania od strony podwozia. Postaraj się nie wyciągnąć przy okazji gumowego kołnierza z otworu w 'wanience' pod dźwignią zmiany biegów, bo wkładanie go na miejsce nie jest rzeczą miłą.

W tym momencie powinieneś mieć odłożone:
1 wkręt Philips
1 małą zapinkę
1 średnią podkładkę
4 wkręty rozmiar 13
2 nakrętki rozmiar 13
od 0 do 6 dużych podkładek (z osłony termicznej)
1 aluminiową osłonę termiczną
2 duże zapinki
1 starą linkę

10 11 12 13 itd Zamontuj nową linkę stosując kroki odwrotne do opisanych wyżej z dodatkowym zastosowaniem smaru na przegub kulowy, środka zabezpieczającego gwinty i dużą dozą czułości po tych wszystkich wulgaryzmach, których użyłeś w pierwszej części.

Kolejność większości czynności może być inna.
Korzystasz z opisu na własną odpowiedzialność.

_________________
2000 Punto 1.9 JTD
2002 Palio 1.6 16V
2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V
1995 Kawasaki EX500
[*]1995 Punto 1.2 HSD
[*]1994 Punto 1.1 S
[*]1998 Siena 1.6 16V


Góra
 Profil  
 

 
 Post #395547 Wysłany: 13 Wrz 2010, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
a masz jakies zdjecia??

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #395562 Wysłany: 13 Wrz 2010, 22:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 385
Pomógł: 2
Nie zrobiłem żadnych zdjęć. Chciałem zrobić przy składaniu, ale zrobiło się ciemno.

_________________
2000 Punto 1.9 JTD
2002 Palio 1.6 16V
2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V
1995 Kawasaki EX500
[*]1995 Punto 1.2 HSD
[*]1994 Punto 1.1 S
[*]1998 Siena 1.6 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395571 Wysłany: 13 Wrz 2010, 22:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
szkoda bo IMO zdjecia dodatkowo ulatwiaja sprawe

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO