Opis na podstawie moich przeżyć, Punto 1.1 S bez dodatków.
Czas operacji:
1.5 - 2.5h
Stopień trudności:
Średni
Potrzebne narzędzia:
-śrubokręt typu Philips (krzyżyk)
-śrubokręt płaski
-klucz rozmiar 13 (najlepiej nasadkowy)
-pręt funkcyjny (nr. 702488)\rurka o długości ok. 70cm (na oko, zależy ile miejsca jest pod samochodem)
-młotek
Przyda się smar na przegub kulkowy i coś na gwinty śrub. Przyda się też linka wybierania biegów
Jeśli nie masz dostępu do kanału lub trwałej metody podniesienia auta to nie ryzykuj. Nie próbuj wykonywać tego na zwykłym podnośniku, a tym bardziej na podnośniku z wyposażenia seryjnego! Jeśli używasz podnośnika to przed wejściem pod auto podstaw kobyłki!
Ja użyłem najazdu wykonanego z kafli chodnikowych.
Kolejne czynności:
1. Śrubokrętem typu Philips odkręć wkręt trzymający plastikową obudowę mieszka dźwigni zmiany biegów. Wkręt odłóż w bezpieczne miejsce.
2. Na dźwigni zmiany biegów znajduje się cienka linka blokowania biegu wstecznego, a na bolcu na dole dźwigni zamocowana jest linka wybierania biegów. Śrubokrętem płaskim zdejmij zapinkę z końca bolca i podkładkę, odłóż je w bezpieczne miejsce. Zsuń linkę wybierania biegów z bolca.
3. Wejdź pod samochód i zdejmij układ wydechowy z mocowań.
4. Kluczem 13 odkręć 4 wkręty (przednia część) i 2 nakrętki (tylna część) mocujące osłonę termiczną. Nie pogub podkładek, a jeśli trzymają się osłony termicznej to niech tak zostaną. Wkręty i podkładki odłóż w bezpieczne miejsce.
5. Przesuń osłonę termiczną w kierunku tylnej osi, a następnie przekręć i zdejmij całkowicie. Jest to dobra okazja, żeby wyczyścić syf z osłony (redukcja masy
)
6. Od spodu od dźwigni zmiany biegów będzie szła czarna rura, linka wybierania biegów i linka blokowania biegu wstecznego. Linka wybierania biegów przechodzi przez płytkę dospawaną do tej czarnej rury i jest zabezpieczona przed przesuwaniem się wbijaną zapinką - użyj młotka i pręta do zsunięcia zapinki. Może to być frustrujące i czasochłonne. Zapinkę po zdjęciu odłóż w bezpieczne miejsce.
7. W komorze silnika odszukaj skrzynię biegów. Z tyłu jest zakończenie linki wybierania biegów zakończone przegubem kulowym. Użyj śrubokręta, klucza płaskiego, mocy rąk lub Jedi żeby zdjąć linkę z mocowania.
8. Kilkanaście centymetrów przed końcem linki znajduje się jeszcze jedno mocowanie linki na zapinkę wbijaną. W moim przypadku jej ułożenie wymagało wybicia od spodu. Jeśli możesz to skorzystaj z pomocy drugiej osoby w nakierowaniu pręta funkcyjnego przed celnym uderzeniem młotka. Jeśli nie masz pomocnika to przy każdym niecelnym uderzeniu używaj słów powszechnie uważanych za wulgarne dopóki zapinka nie zdecyduje się zsunąć. Zapinkę odłóż w bezpieczne miejsce.
9. Wyciągnij linkę z mocowania w komorze silnika, a następnie wyciągnij ją z mocowania od strony podwozia. Postaraj się nie wyciągnąć przy okazji gumowego kołnierza z otworu w 'wanience' pod dźwignią zmiany biegów, bo wkładanie go na miejsce nie jest rzeczą miłą.
W tym momencie powinieneś mieć odłożone:
1 wkręt Philips
1 małą zapinkę
1 średnią podkładkę
4 wkręty rozmiar 13
2 nakrętki rozmiar 13
od 0 do 6 dużych podkładek (z osłony termicznej)
1 aluminiową osłonę termiczną
2 duże zapinki
1 starą linkę
10 11 12 13 itd Zamontuj nową linkę stosując kroki odwrotne do opisanych wyżej z dodatkowym zastosowaniem smaru na przegub kulowy, środka zabezpieczającego gwinty i dużą dozą czułości po tych wszystkich wulgaryzmach, których użyłeś w pierwszej części.
Kolejność większości czynności może być inna.
Korzystasz z opisu na własną odpowiedzialność.