|
Obecny czas: 06 Maj 2024, 17:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
masterracuch |
#411794 Wysłany:
11 Lis 2010, 14:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
RafaelSaures napisał(a): Od bagażnika pociągnięte kable aż do przodu i jeżdżę sobie z miernikiem. Choć ja nie odpinałem tylko musiałem przeciąć kable bo nie mam zacisku tam.
Przeciąłeś kable... to w tym miejscu przecięcia po prostu niech kable w stronę centralki LPG wiszą zaizolowane a ta " resztka kabla" do wskaźnika LPG niech będzie podłączona do miernika .
|
|
Góra |
|
|
|
|
RafaelSaures |
#424008 Wysłany:
22 Gru 2010, 17:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Fajnie! Teraz już jasne Smile
To teraz znów będę musiał zatankować do pełna i będę mierzył.
Dziękuję
[ Dodano: 17 Lis 2010 23:46 ]
Odłączyłem te kable idące od wielozaworu do centralki no i faktycznie...
Teraz zaczynam mierzyć opór aż do końca baku i jak skończę to zamieszczę wyniki.
[ Dodano: 22 Gru 2010 17:41 ]
Witam po przerwie...
Po kilku napełnieniach LPG opór wygląda tak:
Pełny bak - 92,2-92,4
Pusty bak - 4,5-4,7
Co teraz dalej robić? Jak wygląda schemat połączeń z wskaźnikiem poziomu benzyny?
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
masterracuch |
#426104 Wysłany:
29 Gru 2010, 21:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Schemat wygląda tak, żeby po prostu podmienić pływak z baku benzyny owym wskaźnikiem LPG. I żeby to się działo za pomocą przekaźnika w momencie przełączenia autka na gaz ( przekaźnik załączony-> wskazania z butli LPG, przekaźnik wyłączony->wskazania z baku PB). Jednak żeby tak można zrobić oba muszą się identycznie zachowywać. Musisz rozebrać (o ile się da) wskaźnik z butli LPG i podmienić wewnętrzne rezystory o wartościach z zakresu jaki ma pływak baku PB). Najlepiej wpiąć potencjometr(~1kOhm liniowy) zamiast pływaka baku i patrząc na wskazówkę w liczniku notować kolejno od poziomu jej położenia (max do min) rezystancję z potka. To taka optymistyczna wersja zakładająca, że uda Ci się rozbebeszyć wskaźnik LPG i podmienić rezystorki Tak na marginesie powiem Ci, że pusty bak PB to rezystancja bliska zeru ( z własnych pomiarów w MKI ale sądzę, że w MKII będzie tak samo) więc odwrotnie niż Twój wskaźnik LPG.
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#431362 Wysłany:
15 Sty 2011, 19:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Dziś wykonałem pomiary rezystancji pływaka zbiornika PB potencjometrem 1Kohm.
Wygląda mniej więcej to tak część zbiornika wg. wskaźnika/ohmy:
0/4 - 311
1/4 - 223
2/4 - 133
3/4 - 75
4/4 - 14
A mniej więcej dlatego, że ciężko potencjometrem ustawić rezystancję tak, żeby np. wskazówka wskaźnika ilości PB była równo na środku (2/4).
To kolejny krok do przodu. Teraz muszę rozebrać ten wskaźnik przy wielozaworze i podmienić rezystory, tylko na razie nie wiem jakie...
Kabelki miałem podłączone do 2 i 3.
Czy to poprawnie?
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
masterracuch |
#431466 Wysłany:
15 Sty 2011, 22:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Tak poprawnie czyżby był to logarytmiczny potencjometr? .. przydałby się liniowy wtedy byłoby Ci łatwiej ustalić jaka rezystancja przy jakim wskazaniu na zegarach licznika. Co na nim pisało 1kA (czyli liniowy) czy 1kB (log)?
RafaelSaures napisał(a): To kolejny krok do przodu.
popieram
BTW już ponad 1000 odsłon tematu
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#431563 Wysłany:
16 Sty 2011, 02:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
masterracuch napisał(a): czyżby był to logarytmiczny potencjometr? Poprosiłem o liniowy, ale na foto nie patrz bo to z google jakiś masterracuch napisał(a): Co na nim pisało 1kA (czyli liniowy) czy 1kB (log)? Jest napisane 1 kA Charakterystyka jest odwrotna niż na LPG, Bo na LPG w miarę ubywania paliwa spada rezystancja a PB rośnie. masterracuch napisał(a): BTW już ponad 1000 odsłon tematu Smile
Jak się to skończy i będzie dobrze to zrobię manuala z dedykacją dla Ciebie masterracuch
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
masterracuch |
#431565 Wysłany:
16 Sty 2011, 02:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
To jednak ewidentnie był to liniowy potencjometr. Lepsze pomiary .... pozostaje mi Cię wysłać do elektronicznego po potek 470Ohm liniowy (~2zł) . choc ja się przyznam że mierzyłem u siebie potkiem 47kOhm i patrząc na Twoje pomiary widzę analogię do mojego kropka.
Według mnie jesteś już bliżej niż dalej zamierzonego celu Pozostaje kwestia "przepołowienia" wskaźnika LPG w wielozaworze i wymiany rezystorków.
A tam dedykacje... być nie musi
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#431577 Wysłany:
16 Sty 2011, 11:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Dedykacji nie chcesz, a widzę, że tak jesteś przejęty tematem, że po nocach nie śpisz
Na dzień dzisiejszy mam dwa potencjometry:
470kA
47kA
Co Ty na to? Mogą być?
Do elektronicznego muszę jechać 25km do Gliwic :\ [ Dodano: 16 Sty 2011 10:47 ]masterracuch napisał(a): patrząc na Twoje pomiary widzę analogię do mojego kropka.
Wytłumacz mi proszę co to znaczy. [ Dodano: 16 Sty 2011 11:39 ]Ahhh teraz się domyślam, że te potencjometry są za duże
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
masterracuch |
#431596 Wysłany:
16 Sty 2011, 11:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Oczywiście chodziło mi oto, że jak robiłem pomiary z potkiem to też się w granicach ok kilku do ~300 Ohm się odbywało. Wczoraj odpisywałem na forum po nocy w przerwach pisania pracy inżynierskiej Miałem wenę twórczą - i tak o pół nocki zleciało
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#431605 Wysłany:
16 Sty 2011, 12:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Aaaaaa Pan inżynier ładnie ładnie
Ja zaraz idę obadać jak tam idzie rozebrać ten wskaźnik przy wielozaworze.
Jakby co to umiesz mi powiedzieć w przyszłości jakie oporniki SMD będę musiał kupić? [ Dodano: 16 Sty 2011 12:59 ]
Odkręciłem dwie śrubki i wyciągnąłem. Mam gołe kable, bo nie mam żadnej wtyczki a wcześniej już je przecinałem, żeby mierzyć rezystancję.
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
masterracuch |
#431626 Wysłany:
16 Sty 2011, 13:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Oto się nie martw się dobierzemy z szeregu wartości E24.
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#431674 Wysłany:
16 Sty 2011, 17:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
masterracuch napisał(a): Oto się nie martw się dobierzemy z szeregu wartości E24. Smile
Nie wiem o co chodzi ale będzie dobrze
Wyciągnąłem płytkę z obudowy licznika. Masakra będzie z tym lutowaniem...
Chyba to będzie najtrudniejsza część całego projektu.
Mam nadzieje, że moja modelarska cierpliwość mi dużo pomoże.
Co do obudowy licznika to... nie będę komentował... Prawie całą zmasakrowałem ale ważne że podstawa jest cała i miejsce na śrubki.
Muszę teraz podać jakie są wartości na tych rezystorach SMD?
[ Dodano: 16 Sty 2011 17:19 ]
Chciałem dodać, że na cyferblacie licznika jest napisane 0-90 ohm
Sprawdzałem omomierzem i faktycznie jest taki zakres.
[ Dodano: 16 Sty 2011 17:32 ]
Są tam rezystory z oznaczeniami:
0 (takie kwadratowe)
151
270
100
SRG
GRB
180
IRS
4R7
Nie wiem za co mam się wziąć... Mam kupić potencjometr 470 ohm i jeszcze raz wykonać pomiary?
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
masterracuch |
#431935 Wysłany:
17 Sty 2011, 13:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Tym potencjometrem 470Ohm będzie Ci łatwiej o dokładniejsze pomiary (na upartego tym 1kOhm też możesz próbować). Te wszystkie rezystory co tam są - trzeba będzie wszystkie podmienić a jest ich trochę więc pasuje żeby cały zakres dobrze dobrać. Lutownicę oporową posiadasz ? Wnioskuję, że z nią nie będziesz miał problemu z lutowaniem tych SMD jeżeli zajmujesz się modelarstwem.
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#432171 Wysłany:
18 Sty 2011, 00:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
OK.
W tym tygodniu pojadę do Gliwic po ten potencjometr 470 ohm.
masterracuch napisał(a): Lutownicę oporową posiadasz ?
Tak mam Bawiłem się już wiele razy. Raz zrobiłem nawet prosty wzmacniacz 2x10W na płytce drukowanej.
Modelarstwem się kiedyś dużo zajmowałem. Ale anielska cierpliwość pozostała
Mam taki fajny stojaczek z lupą i dwoma łapkami także sprzęcior jest.
Jak kupię ten potencjometr i dokonam nowych dokładniejszych pomiarów to odezwę się na gadu.
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
marpas |
#536860 Wysłany:
12 Sty 2012, 20:42; Temat postu: Re: Wskaźnik analogowy do LPG |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: marian
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 12 Sty 2012, Posty: 6
|
po modyfikacji uklad w wersji z obrotkiem daje takie wskazania . dla porownania polozenie wskazowki na czujniku lpg . pelna 1/2 1/2 rezerwa . plytka z czujnika wp2 tego samego producenta . poniewaz wskazniki wp2 i wpg 4 sa z wygladu takie same najprawdopodobniej w wpg 4 siedzi ta sama ---identyczna liczba pol . -inne oporniki [ Dodano: 12 Sty 2012 19:41 ]pare konkretow . wskaznik wpg 4 ma zakres 0-50kohm . zastosowalem prosty uklad pot elektronicznego z ukladem sterujacym . calosc to 1 tranzystor 3 oporniki regulowane (pot. montazowe wieloobrotowe . ) stab 7810 oraz 2 elektrolity . poniewaz warunki zasil sa dokladnie takie same jak w poj nie widze powodow aby nie dzialalo . wersja bez obrotka juz jest testowana . i jest w miare poprawnie , . reszte sie poprawi po kalibracji wskaznika .
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#536989 Wysłany:
13 Sty 2012, 08:56; Temat postu: Re: Wskaźnik analogowy do LPG |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
Darencki |
#537015 Wysłany:
13 Sty 2012, 11:48; Temat postu: Re: Wskaźnik analogowy do LPG |
|
|
Globetrotter |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 11 Sie 2010, Posty: 1391 Pomógł: 1
|
masterracuch napisał(a): Ewentualnie jeżeli nie chcesz nic zmieniać w swoich zegarach to jedynie co przychodzi mi do głowy zakup małego woltomierza ( tudzież wskaźnika wychyłowego np z magnetofonu UNITRY i przerobienie mu skali) i dołączenie go zamiast linijki LED albo pogodzić się z linijką ( 10 LED to w sumie duża rozdzielczość ) . Czyli ten.. Jak dobrze rozumiem, można by kupić mały woltomierz i wmontować wskaźnik w słupek. No i to bez w sumie żadnych kombinacji?
_________________ Click 2 Check!
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#537594 Wysłany:
15 Sty 2012, 11:33; Temat postu: Re: Wskaźnik analogowy do LPG |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Ja po dłuższym czasie w końcu mam projekt ukończony. Temat mojego projektu jest tutaj: http://fiatpunto.com.pl/topic28867.htmlPrzełącznik wygląda tak jak na załączonych zdjęciach. Na razie z tym jeżdżę i zobaczę jaki zakres skali. Potem najwyżej tylko podmienię rezystory. Filmik z działania dam niedługo. Wolne styki w przełączniku są podpięte pod przekaźnik który steruje podawaniem sygnału Pb\LPG
Załączniki: |
3.jpg [ 179.79 KiB | Obejrzany 9675 razy ]
|
2.jpg [ 73.54 KiB | Obejrzany 9675 razy ]
|
1.jpg [ 105.87 KiB | Obejrzany 9675 razy ]
|
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
marpas |
#608614 Wysłany:
31 Sie 2012, 08:45; Temat postu: Re: Wskaźnik analogowy do LPG |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: marian
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 12 Sty 2012, Posty: 6
|
pozwole sobie przedstawic dosc prosta metode na dobor wartosci rezystorow do wskaznika . 1 na stacji tankowania do pustej butli(pojazd juz nie chce jechac na lpg ) tankujemy 1/2 pojemnosci butli tzn 1/2 ilosci ktora zawsze wchodzi a nie podanej przez prod . 2 wykonujemy pomiar rezystancji czujnika lpg. 3 odlaczamy czujnik pb od zegara i zastepujemy go potencjometrem (wartosc potka zalezy od zakresu dzialania czujnika pb ). po kolei ustawiamy takie wartosci potencjometrem aby wskazowka znajdowala sie po kolei na kolejnych znacznikach naniesionych na skale . (pomiar dobrze jest powtorzyc dla kazdego znacznika min 2x aby upewnic sie ze wartosc zostala dobrze ustalona) . szczegolna uwage proponuje poswiecic ustaleniu wartosci jak powoduje zapalenie rezerwy na zegarze (dla poj z aut. rez ) . 4 teraz mozemy przystapic do rozebrania czujnika lpg . 5 po wyjeciu plytki ustalamy m-sca rezystorow 1/2 poj i poczatek rezerwy. chodzi o ustalenie na ktorym polu kontaktowym znajduje sie suwak przy tych wskazaniach 6 dalsze postepowanie bedzie juz uzaleznione od rozdzielczosci wskaznika . nalezy rozrysowac ilosc pol kontaktowych i w miejscach pol odpowiadajacych znacznikom na skali wpisujemy wartosci zmierzone za pomoca potencjometru . pozostale pola kontaktowe i wartosci rezystancji mozemy juz wyznaczyc matematycznie w zaleznosci ile pol kontaktowych mamy do dysp pomiedzy sasiednimi znacznikami dzielac roznice miedzy opornosciami sasiednich znaczniko przez ilosc pol . (rezystorow ) w ten sposob uzyskamy pelne pokrycie dzialania dokladnie tak jak w przypadku czujnika pb . dodatkowa korzysc dla posiadajacych uklad aut rez -jesli rezerwa pb jest na okreslonym poziomie np 7-8 l to w przypadku pojemnosci butli lpg bylo by to zbyt duzo np dla butli do ktorej wchodzi 33-34 l bylo by to ok 1/4 poj . mozna wowczas wartosc rezystora odpowiadajacego zapaleniu rez przesunac np o 1-lub 2 pola w zaleznosci od ilosci pol kontaktowych przewidzianych w naszym wskazniku dla rezerwy lpg . caly zestaw drabinki rezystorow musi byc dobrany tak jak to jest w przypadku czujnika pb . np u mnie od 40-250 ohm kalibracja w litrach jest niezbyt celowa bo butle maja rozna pojemnosc i tu nalezy podchodzic indywidualnie . skalibrowalem w ten sposob wskaznik wpg4 ktory w oryginale pracuje w zakresie 0 ohm-pelen zbiornik 50 kohm pusty . to dane producenta . w rzeczywistosci przy 11 polach kontaktowych zakres jego dzialania zawiera sie w przedziale 100 ohm do 47,1 kohm . po przerobce dziala od 40 -250 ohm co calkowicie pokrywa zakres dzialania wskaznika na desce . przesuniecie rez o jedno pole w dol spowodowalo ze po zapaleniu rez zrobilem 35 km (dalej nie ryzykowalem ) na stacji do butli do ktorej zawsze wchodzilo 33 l weszlo 31,9 l mam nadzieje ze opis jest jasny i zrozumialy i komus sie przydado doboru rezystancji .. dod info -pisac na pw lub marian.paszek@interia.pl
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|