You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Cze 2024, 15:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #420596 Wysłany: 09 Gru 2010, 18:11; 
 Temat postu: Wymiana rozrzadu. 1.3 multijest 90KM
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Wrz 2009,
Posty: 33
Witam,

Mam pytanie odnośnie rozrządu 1.3 multijest 90 KM. Czy ktoś wymieniał rozrząd? Jeżeli tak to przy jakim przebiegu? Tak mi się wydaję, że u mnie coś zaczyna dzwonić. Przejechane 120 tyś.

Pozdrawiam

_________________
Nic tak nie prowadzi na manowce jak poczucie wielkiej misji


Góra
 Profil  
 

 
 Post #420616 Wysłany: 09 Gru 2010, 19:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
Dziwne , coś za szybko, producent określił że 250 tyś powinien przelatać bez wymian osprzętu, a tym bardziej rozrząd, sprawdź stan oleju na bagnecie i utrzymuj go pod max takie są zalecenia w ASO, jest tam napinacz olejowy odpowiedzialny za kasowanie luzu na łańcuszku, może jest go zbyt mało, a styl jazdy jaki masz dynamiczny?, koszt rozrządu w aso to 1000 zł mniej niż do TDI.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420618 Wysłany: 09 Gru 2010, 19:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Jeśli słychać wyraźnie łańcuch to podejrzewam, że sie bez wymiany nie obejdzie. Podjedź do mechanika niech oceni. Teoretycznie powinien wytrzymać 350 tyś ale np. w Corsie 1.0 potrafi paść już po 60 tyś przebiegu, więc przy 120 by mnie to nie dziwiło :)

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420623 Wysłany: 09 Gru 2010, 19:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1180
Pomógł: 9
Kurde ja w swojej benzynie 1.4 przy 30tys i teraz przy 70tyś wymieniałem. A wy piszecie że 120 tyś lub 250tyś :shock:

_________________
minus do minusa plus do plusa a resztę na masę :E :E :E

[SPRZEDAM] Osłona słupka przedniego Grande Punto (flok, CA)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420626 Wysłany: 09 Gru 2010, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Wrz 2009,
Posty: 33
Dzwoni dzwoni. Podczas rozruchu i pracy. Podejrzewam, że bez wymiany się nie obejdzie. Tak tylko pytam się z czystej ciekawości czy ktoś już to zmieniał przy takim przebiegu. Chciałbym by to wytrzymało 250 tyś jednak nawet na to nie liczyłem. Moim zdaniem to tylko pobożne życzenia fiata by samochód lepiej sie sprzedawał i był niejako bezobsługowy.

_________________
Nic tak nie prowadzi na manowce jak poczucie wielkiej misji


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420631 Wysłany: 09 Gru 2010, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
rafal-pl napisał(a):
Kurde ja w swojej benzynie 1.4 przy 30tys i teraz przy 70tyś wymieniałem. A wy piszecie że 120 tyś lub 250tyś :shock:

bo masz pasek
po co wymieniales przy 30k?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420645 Wysłany: 09 Gru 2010, 20:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
autofan napisał(a):
Jeśli słychać wyraźnie łańcuch to podejrzewam, że sie bez wymiany nie obejdzie. Podjedź do mechanika niech oceni. Teoretycznie powinien wytrzymać 350 tyś ale np. w Corsie 1.0 potrafi paść już po 60 tyś przebiegu, więc przy 120 by mnie to nie dziwiło :)

Rozmawiałem z kolegą mechanikiem w ASO do tej pory mieli raz wymianę ale zerwanego łańcuszka, bo nie pilnował poziomu oleju i napinacz klękną, szkód nie było dużo bo konstrukcja jest tak zrobiona że tylko dźwigienki się łamią a głowica jest nie ruszona.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420649 Wysłany: 09 Gru 2010, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Wrz 2009,
Posty: 33
MARINESKU napisał(a):
autofan napisał(a):
Jeśli słychać wyraźnie łańcuch to podejrzewam, że sie bez wymiany nie obejdzie. Podjedź do mechanika niech oceni. Teoretycznie powinien wytrzymać 350 tyś ale np. w Corsie 1.0 potrafi paść już po 60 tyś przebiegu, więc przy 120 by mnie to nie dziwiło :)

Rozmawiałem z kolegą mechanikiem w ASO do tej pory mieli raz wymianę ale zerwanego łańcuszka, bo nie pilnował poziomu oleju i napinacz klękną, szkód nie było dużo bo konstrukcja jest tak zrobiona że tylko dźwigienki się łamią a głowica jest nie ruszona.


Dziękuje. Uspokoiłeś mnie. U mnie sytuacja jest na tyle dziwna, że olej wymioeniam co 10 tyś i nigdy się nie zdarzyło by poziom oleju spadł znacznie poniżej max. Patrzyłem na allegro i kompletny rozrząd to koszt 350 zł plus wymiana wiec tragedii nie ma pytanie tylko czemu tak szybko zaczął dzwonić. Kierowcą rajdowym to nigdy nie byłem choć nie ukrywam, że nie raz zdarzało się mocniej przycisnąć. Pytanie tylko komu nie :)

_________________
Nic tak nie prowadzi na manowce jak poczucie wielkiej misji


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420795 Wysłany: 10 Gru 2010, 07:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
wpoldodwunastej napisał(a):
MARINESKU napisał(a):
autofan napisał(a):
Jeśli słychać wyraźnie łańcuch to podejrzewam, że sie bez wymiany nie obejdzie. Podjedź do mechanika niech oceni. Teoretycznie powinien wytrzymać 350 tyś ale np. w Corsie 1.0 potrafi paść już po 60 tyś przebiegu, więc przy 120 by mnie to nie dziwiło :)

Rozmawiałem z kolegą mechanikiem w ASO do tej pory mieli raz wymianę ale zerwanego łańcuszka, bo nie pilnował poziomu oleju i napinacz klękną, szkód nie było dużo bo konstrukcja jest tak zrobiona że tylko dźwigienki się łamią a głowica jest nie ruszona.


Dziękuje. Uspokoiłeś mnie. U mnie sytuacja jest na tyle dziwna, że olej wymioeniam co 10 tyś i nigdy się nie zdarzyło by poziom oleju spadł znacznie poniżej max. Patrzyłem na allegro i kompletny rozrząd to koszt 350 zł plus wymiana wiec tragedii nie ma pytanie tylko czemu tak szybko zaczął dzwonić. Kierowcą rajdowym to nigdy nie byłem choć nie ukrywam, że nie raz zdarzało się mocniej przycisnąć. Pytanie tylko komu nie :)

Ale jeżeli słyszysz to niestety trzeba wymienić, wymiana jest prosta , trzeba pierwszy wtrysk wyjąć bo przeszkadza no i łapa silnika, jeżeli nie masz zestawu blokującego wałki to wiertła 4mm może zastąpić ale wymieniamy wszytko, kółka ślizgi zębatki, i nowa uszczelka pod pokrywę, jak dla mnie 1000 zł w ASO to bym tam robił no i gwara jest na to wszystko i góra 4 godzinki i fura hula dalej, pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #423899 Wysłany: 22 Gru 2010, 00:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Ja nie wymieniałem, ale poprzedni właściciel wymieniał przy 90 tys. km jeszcze na gwarancji.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #423914 Wysłany: 22 Gru 2010, 09:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Wrz 2009,
Posty: 33
tzok napisał(a):
Ja nie wymieniałem, ale poprzedni właściciel wymieniał przy 90 tys. km jeszcze na gwarancji.


Słodko, już nic nie rozumiem :)

_________________
Nic tak nie prowadzi na manowce jak poczucie wielkiej misji


Góra
 Profil  
 
 
 Post #423970 Wysłany: 22 Gru 2010, 14:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Poprzednim właścicielem była firma - więc wymiana oleju książkowo co 30 tys. km i efekt był taki, że napinacz padł po 90 tys. km i wymienili go na gwarancji.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425002 Wysłany: 26 Gru 2010, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Podepne sie pod watek troszku... Ile licza za wymiane lancuszka rozrzadu w Multijecie (robocizna i materialy)?

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #626142 Wysłany: 15 Lis 2012, 12:07; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrzadu. 1.3 multijest 90KM
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Wola koło Pszczyny
Rejestracja: 12 Kwi 2012,
Posty: 30
1500zl w aso


Góra
 Profil  
 
 
 Post #626145 Wysłany: 15 Lis 2012, 12:36; 
 Temat postu: Re:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
tzok napisał(a):
Poprzednim właścicielem była firma - więc wymiana oleju książkowo co 30 tys. km i efekt był taki, że napinacz padł po 90 tys. km i wymienili go na gwarancji.
Właśnie przez te książkowe wymiany tak jest. Fiat dał te 30kkm więc flotowy użytkownik tak wymienia. A to bzdura, bo olej po takim przebiegu to już syf, szczególnie przy użytkowaniu w ruchu miejskim, więc nic dziwnego że smarowanie łańcucha rozrządu jest nieodpowiednie i stąd przedwczesne zużycie łańcucha.

Ja mam ponad 120kkm nalatane (w tym już 15kkm po chipie u Cinka) i z rozrządu nie słychać żadnych niepokojących dźwięków. Ale od nowości wymiana oleju była co 10kkm albo raz w roku, zależy co zdarzyło się wcześniej.

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #629461 Wysłany: 05 Gru 2012, 00:13; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrzadu. 1.3 multijest 90KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 08 Kwi 2012,
Posty: 158
Pomógł: 1
u mnie tez po flocie, padl na ok. 106 tyś, podczas wymiany wymieniali tez pompe wody bo ciekła, takze w sumie zaplacilem w nie aso 1500

_________________
Grande Punto 1.3 90KM 2008r.
- EGR OFF
- Przyciemnione szyby
- Nakładki progów/podstopnica
- Czujniki parkowania Valeo
- Skórzana kierownica/gałka zmiany biegów
- Tempomat
ToDo:
- 110KM Mod


Góra
 Profil  
 
 
 Post #630201 Wysłany: 09 Gru 2012, 00:10; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrzadu. 1.3 multijest 90KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :)
Rejestracja: 03 Cze 2008,
Posty: 186
Powiem tak. Nie czekaj tylko wymieniaj. Kilkoro znajomych ostatnio miało przypadek spadnięcia łańcucha z powodu braku napięcia, bo napinacz nie był w stanie napinać rozciągniętego łańcucha. 250.000 km to jest deklaracja producenta, ale auto musi jeździć w trasach. W jeździe miejskiej w Punto FL 1.3 70 KM rozrząd wymieniłem 2 tygodnie temu przy przebiegu 86.000 km i napinacz był już wysunięty grubo ponad 1 cm z 2,5 cm możliwości napinacza. Poza tym łańcuch na takim napinaczu hałasuje. Teraz silnik pracuje idealnie,a ja wiem że mam spokój na 100.000 km.

[ Dodano: 08 Gru 2012 23:10 ]

adrian1203 napisał(a):
u mnie tez po flocie, padl na ok. 106 tyś, podczas wymiany wymieniali tez pompe wody bo ciekła, takze w sumie zaplacilem w nie aso 1500


Rozrząd oryginał z ASO 600 zł, pompa wody KWP z metalowymi łopatkami (plastikowe w tym modelu lubiły pękać i pływać po silniku) 130 zł. Pompa w ASO 300 zł. Robocizna u znajomego mechanika z ASO 200 zł. W ASO 400 zł. Więc skąd u Ciebie 1500 zł poza ASO?. W oryginale z robocizną w ASO powinno być góra 1300 zł bez targowania, a spokojnie 20% mogliby opuścić, czyli 1000 zł na oryginalnych częściach jest do osiągnięcia.

W tym silniku wymiana łańcucha przy jeździe tylko w mieście i nie dbaniu o olej, albo kupnie auta z nie wiadomo jakim olejem i stanem silnika, obowiązkowo do 120.000 km. Inaczej spadają, bo napinacz nie daje rady naciągać łańcucha.

_________________
Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.

Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.

@Manetka tempomatu do GP z montażem@


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO