|
Obecny czas: 20 Maj 2025, 07:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Hubik |
#591681 Wysłany:
20 Cze 2012, 10:53; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
Hmm, podobno nawet Examinerem nie da się wyłączyć. Pewnie trzeba pogrzebać w sofcie, ciekaw jestem czy Cinek potrafiłby usunąć S&S?
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
|
|
w00jo |
#592665 Wysłany:
23 Cze 2012, 15:47; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 08 Mar 2010, Posty: 22
|
Widzę, że większość osób chce się "pozbyć" systemu Start&Stop. Ja natomiast mam z nim problem, ale chciałbym go naprawić Otóż od jakiegoś czasu w Punto Evo 1.3 MultiJet, nie wiedząc czemu, kiedy owy system powinien rozpocząć swoją pracę (czyt. zgasić silnik - oczywiście po uprzednim rozgrzaniu go, wrzuceniu luzu i puszczeniu sprzęgła) wyświetla mi się komunikat "Start&Stop niedostępny" i właśnie nie wiem czemu. Myślałem, że może przez przypadek go dezaktywowałem ręcznie przyciskiem, ale sprawdziłem i jak najbardziej system niby jest aktywny, aczkolwiek nie działa. Jakieś 2 tyg. temu wszystko jak najbardziej śmigało tzn. jak przez przypadek (  ) ruszałem z 3 biegu i zgasł mi silnik to samo wciśnięcie sprzęgła spowodowało rozruch i git, a teraz tak nie mam. I nie wiem czy jechać do ASO, czy może coś wystarczy przełączyć czy coś. Może to przez włączoną klimę / radio / nawiewy ? Za duże obciążenie dla aku i dlatego system nie wyłącza silnika?
_________________ FIAT Punto II 1.2 16v HLX 5D 04.2000 - sprzedany 04.2014 FIAT Punto EVO 1.3 MultiJet 16v Eco 12.2010
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#592930 Wysłany:
24 Cze 2012, 16:25; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
Jak masz włączoną klimę to S&S nie wyłączy silnika.
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
orion |
#592962 Wysłany:
24 Cze 2012, 17:57; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 04 Mar 2012, Posty: 29
|
Hubik napisał(a): Jak masz włączoną klimę to S&S nie wyłączy silnika. Może nie zawsze wyłączy, ale jak silnik jest odpowiednio rozgrzany, to wyłączy. U mnie w Punto Evo 1.2 przynajmniej wyłącza mimo włączonej klimy (klima manualna). Zdarzyła mi się raz za to sytuacja, że po załączeniu się s&s na skrzyżowaniu gdy wcisnąłem sprzęgło żeby ruszyć, rozrusznik próbował zastartować silnik, a silnik nie chciał odpalić. Po kilku-kilkunastu zakręceniach rozrusznika przekręciłem kluczyk i odpaliłem auto ponownie i dopiero ten zabieg pozwolił na ruszenie z miejsca. Potencjalną przyczynę upatruję w tym, że wcześniej przez około 2 tygodnie silnik prawie nie był odpalany. Tyle tylko, że w takiej sytuacji teoretycznie s&s nie powinien się w ogóle załączyć 
|
|
Góra |
|
 |
w00jo |
#593125 Wysłany:
25 Cze 2012, 09:39; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 08 Mar 2010, Posty: 22
|
Próbowałem z wyłączoną klimą, wyłączonym radiem i wszystkim co ewentualnie pożerałoby prąd, ale nadal S&S nie działa Natomiast przypomniało mi się, że właśnie jakieś 2 tyg. temu (czyli mniej więcej od czasu, kiedy nagle mi S&S przestał działać) poprawiałem klemę przy akumulatorze (była luźna więc ją dokręciłem). Może właśnie w tym momencie poszedł jakiś impuls i komputer wyłączył S&S. No ale jeśli tak banalna sprawa powoduje unieruchomienie jakiś systemów to co będzie jak np. w zimie będę chciał wyjąć aku i go podładować... 
_________________ FIAT Punto II 1.2 16v HLX 5D 04.2000 - sprzedany 04.2014 FIAT Punto EVO 1.3 MultiJet 16v Eco 12.2010
|
|
Góra |
|
 |
orion |
#593438 Wysłany:
25 Cze 2012, 22:55; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 04 Mar 2012, Posty: 29
|
Akurat w zimie to chyba rzadko kiedy s&s się włączy. Jeśli już to tylko na dłuższej trasie. A co do akumulatora, to z tego co wiem to w autach z systemem s&s akumulator jest nieco inny i są chyba trzy klemy zamiast dwóch. Trochę na ten temat można przeczytać w instrukcji auta 
|
|
Góra |
|
 |
w00jo |
#593533 Wysłany:
26 Cze 2012, 09:49; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 08 Mar 2010, Posty: 22
|
Tak widziałem, że jest dodatkowy biegun, właśnie z racji S&S (ten biegun minusowy przy aku jest z jakimś czujnikiem - wydaje mi się, że dzięki temu S&S bada naładowanie akumulatora). No i właśnie dokręcałem klemę przy tym czujniku i coś zepsułem  Coś mi się wydaje, że przez to czujnik cały czas odczytuje niskie naładowanie akumulatora i dlatego S&S jest niedostępny. Nic innego mi nie przychodzi do głowy. W każdym bądź razie jak będę miał czas to skocze do ASO, żeby to sprawdzili. Swoją drogą dzięki za zainteresowanie ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
_________________ FIAT Punto II 1.2 16v HLX 5D 04.2000 - sprzedany 04.2014 FIAT Punto EVO 1.3 MultiJet 16v Eco 12.2010
|
|
Góra |
|
 |
seba77 |
#747597 Wysłany:
20 Paź 2014, 16:15; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 20 Paź 2014, Posty: 3
|
w00jo napisał(a): Próbowałem z wyłączoną klimą, wyłączonym radiem i wszystkim co ewentualnie pożerałoby prąd, ale nadal S&S nie działa Natomiast przypomniało mi się, że właśnie jakieś 2 tyg. temu (czyli mniej więcej od czasu, kiedy nagle mi S&S przestał działać) poprawiałem klemę przy akumulatorze (była luźna więc ją dokręciłem). Może właśnie w tym momencie poszedł jakiś impuls i komputer wyłączył S&S. No ale jeśli tak banalna sprawa powoduje unieruchomienie jakiś systemów to co będzie jak np. w zimie będę chciał wyjąć aku i go podładować...  hej, mam podobny problem "start & stop niedostępny" wymiana akumlatora, czujnika przy akumlatorze, trzy wizyty w ASO i nadal nie działa. czy u Ciebie udało się zlokalizować problem? będę wdzięczny za każdą podpowiedź. 
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#747836 Wysłany:
22 Paź 2014, 19:29; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Witam. Jako, że niedawno kupiłem Punto wszedłem tu żeby się rozejrzeć. Na forum nie znalazłem informacji jak wyłączyć S&S na stałe i sam zacząłem kombinować. Poprzedni właściciel wymienił aku na 40Ah czyli dużo za małe. Auto długo stało więc i ten akumulator nie był zbyt mocny. S&S się nie włączał ku mojej radości. Niestety w wyniku eksploatacji aku się naładowało i silnik na skrzyżowaniu padł. Mało sam nie padłem. Okazało się że S&S zadziałał. Denerwowało mnie ciągłe wyłączanie S&S więc pomyślałem sobie, że trochę oszukam body. Zbocznikowałem czujnik naładowania aku (ten na ujemnym biegunie) przewodem 1,5mm2 ok 250mm długim. W wyniku pomiaru ustaliłem, że napięcie na czujniku bez bocznika osiągało przy rozruchu ok. 0,04V. Po zbocznikowaniu napięcie osiąga 0,02V - znaczy akumulator kiepski. Póki co S&S nie wyłącza silnika. Pomyślałem - no tak, teraz komp będzie chciał naładować aku na siłę i podniesie napięcie ładowania. Multimetr w rękę, pomiar i okazuje się, że nie jest tak mądry. Napięcie ładowania tylko 14,2V. Wszystko zatem ok. Żadnych błędów, żadnych komunikatów. Na dodatek z systemu Start&Stop został sam Start. Jak zdławię silnik to sam odpali. Powiecie, że 1,5mm2 to mało na prąd rozruchu. Tak, ale nie chciałem napięcia ograniczać do zera bo pewnie komp pokazałby mi gdzie raki zimują. Te 1,5mm2 miało być rezystorem i jest rezystorem. U mnie takim jak trzeba.
Na koniec pozdrawiam wszystkich z okazji mojej inauguracji.
P. S. Jak system jest niedostępny to raczej coś nie jest tak. Jak pisałem, słabe acu nie generuje informacji "S&S niedostępny".
|
|
Góra |
|
 |
autofan |
#747854 Wysłany:
22 Paź 2014, 21:25; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
Ciekawe rozwiązanie kolega przedstawia. Byłoby możliwe aby zamieścić jakieś poglądowe fotki tego bocznikowania? 
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#747856 Wysłany:
22 Paź 2014, 21:33; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Nic trudnego. Pomiędzy ujemny biegun akumulatora i masę (nadwozie) podłącza się przewód opisany wyżej. Jako masę wykorzystałem jedną ze śrub mocujących podstawę akumulatora. Podłączenie do klemy zrobiłem z wykorzystaniem śruby zaciskającej klemę.
|
|
Góra |
|
 |
seba77 |
#750445 Wysłany:
13 Lis 2014, 16:11; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 20 Paź 2014, Posty: 3
|
witam wszystkich  chciałem sie pochwalić i przy okazji podać rozwiązanie problemu "S&S niedostępny". w moim przypadku jak to często bywa problem okazał się banalny jednak fachowców z ASO przerósł. kilka wizyt w stacjach diagnostycznych i podłączanie pod examiner nic wykazało, że problem może być... przepalony bezpiecznik !! W końcu sam zacząłem szukać i bingo bezpiecznik zabezpieczający czujnik stanu naładowania akumlatora przepalony, wymiana i wszystko śmiga jak powinno  Pozdrawiam wszystkich 
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#750456 Wysłany:
13 Lis 2014, 18:14; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Zapodaj zatem który to bezpiecznik. Jak ktoś chce wyłączyć S&S wyjmie bezpiecznik i cześć.
|
|
Góra |
|
 |
wojtek1967 |
#750492 Wysłany:
13 Lis 2014, 20:46; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
seba77 |
#750521 Wysłany:
13 Lis 2014, 22:05; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 20 Paź 2014, Posty: 3
|
skrzynka w komorze silnika, bezpiecznik nr 87  Wojtek 1967 ma rację, przycisk i już. Mnie osobiście strasznie denerwował świeciący się żółty trójkącik między zegarami świadczący o usterce  a poza tym jeżeli mam coś w aucie to ma to działać i już 
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#751123 Wysłany:
18 Lis 2014, 17:51; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Cytuj: ... ale z czym wy macie problem? W tym, że w starszych puntach przycisk działa inaczej. Po ponownym odpaleniu silnika nie pamięta, że został wyłączony.
|
|
Góra |
|
 |
wojtek1967 |
#751138 Wysłany:
18 Lis 2014, 18:58; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
adamcior |
#833210 Wysłany:
15 Sty 2018, 19:48; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 17 Kwi 2010, Posty: 1264 Pomógł: 11
|
|
Góra |
|
 |
kamix93 |
#833211 Wysłany:
15 Sty 2018, 20:21; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kamil
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Sie 2017, Posty: 17
|
Aktualizacja centralki, czyli całego komputera pokładowego, czy samego sterownika S&S? I jak to wykonać?  Zapamiętuje nawet po odpięciu akumulatora? 
|
|
Góra |
|
 |
adamcior |
#833215 Wysłany:
15 Sty 2018, 21:46; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 17 Kwi 2010, Posty: 1264 Pomógł: 11
|
Aktualizacja centralki, nie wiem jaką mam dokładnie wgraną wersję, ale podobno najnowszą jaka jest dostępna ( przy okazji miałem robione to ze względu na poszarpywanie silnika ). Jak wykonać ? Na własną rękę to raczej wątpię, chyba raczej tylko w ASO. No bez przesady z tym akumulatorem  chyba co jazdę go nie odpinasz ?  Zapamiętuje wybór i przy kolejnym uruchomieniu silnika już nie trzeba dezaktywować system jeśli to wcześniej zrobiliśmy
_________________ MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#833225 Wysłany:
16 Sty 2018, 01:32; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Czy poszarpywanie zniknęło?
|
|
Góra |
|
 |
adamcior |
#833229 Wysłany:
16 Sty 2018, 07:49; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 17 Kwi 2010, Posty: 1264 Pomógł: 11
|
|
Góra |
|
 |
dragon422 |
#838503 Wysłany:
08 Cze 2018, 08:30; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 01 Lut 2016, Posty: 112 Pomógł: 5
|
adamcior napisał(a): Aktualizacja centralki, nie wiem jaką mam dokładnie wgraną wersję, ale podobno najnowszą jaka jest dostępna ( przy okazji miałem robione to ze względu na poszarpywanie silnika ). Jak wykonać ? Na własną rękę to raczej wątpię, chyba raczej tylko w ASO. No bez przesady z tym akumulatorem  chyba co jazdę go nie odpinasz ?  Zapamiętuje wybór i przy kolejnym uruchomieniu silnika już nie trzeba dezaktywować system jeśli to wcześniej zrobiliśmy A jaka to jest ta najnowsza wersja? Jakiś numer auktualizacji lub jakiegoś pparametru w MES?
|
|
Góra |
|
 |
Krzychoo75 |
#839605 Wysłany:
22 Lip 2018, 12:37; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Lip 2018, Posty: 2
|
Witam. Od jakiegoś czasu w moim GP pojawia się problem z start&stop ogólnie jest cały czas wyłączony (świeci się pomarańczowa kropka nad przyciskiem) jeżdżę głównie po miescie i trochę mnie denerwowało wyłączanie silnika  ale nie o tym, system wyłącza silnik w trakcie jazdy podczas zmiany biegu kiedy dojeżdżam do skrzyżowania lub korka. Auto toczy się ok 30 -40 km/h a system gasi silnik i wywala komunikat ( start&stop niedostępny) trzeba odpalić z kluczyka Ostatnio wracałem z urlopu i na odcinku 200km 5 razy zrobił mi taki numer. Średnio bezpieczne to jest. Czasami moja ładniejsza połowa jeździ tym autem a ja taka sytuacja może zaskoczyć. Pozdrawiam i czekam na wasze podpowiedzi bo sam tego nie ogarnę a na ASO to średnio można liczyć (k  ilka razy już się na nich zawiodłem)
|
|
Góra |
|
 |
adamcior |
#839619 Wysłany:
22 Lip 2018, 22:59; Temat postu: Re: Start/stop |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 17 Kwi 2010, Posty: 1264 Pomógł: 11
|
dragon422, na dniach może podłącze kompa to zobaczę czy w MESie da się odczytać wersję oprogramowania centralki Krzychoo75, W twojej sytuacji sprawdziłbym czy wszystko w porządku masz z czujnikiem sprzęgła i czujnikiem położenia lewarka skrzyni biegów, taka sytuacja jak opisujesz nie może mieć miejsca
_________________ MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|