|
Obecny czas: 06 Gru 2024, 23:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
buladag |
#449102 Wysłany:
06 Mar 2011, 13:19; Temat postu: Interfejs do LPG |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Zacznę temat, aby nie śmiecić gdzie indziej.
Rozważam zakup interfejsu do instalacji BRC Sequent 24 po tym jak zostałem naciągnięty na 55zł za regulację.
Teraz tak, jaki interfejs wybrać?
Czy są jakieś różnice pomiędzy takimi na USB, a takimi na COM?
Jakie taki sprzęcik ma wady/zalety?
Co można tym zrobić?
Jakie parametry można tym regulować i co trzeba wiedzieć zanim zacznie się coś grzebać?
Jakie ograniczenia ma taki kabel w stosunku do sprzętu u normalnego gazownika?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
2rotor |
#449108 Wysłany:
06 Mar 2011, 13:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Na USB możesz śmiało kupić. Ja mam oryginalny interfejs do STAGa i chodzi bezproblemowo. Do regulacji używam EeePc więc jest wygodnie sobie w aucie coś grzebać. Nie wiem jak dokładnie wygląda oprogramowanie od BRC ale generalnie zasada we wszystkich jest ta sama. Ustawiasz sobie wszelkie możliwe parametry jak temp przełączania itd jak również możesz ustawić sobie mieszankę wykorzystując mapy wtrysku benzyny i gazu. Polecam ściągnij sobie instrukcję od staga na stronie producenta na początek żebyś ogólnie miał pojęcie o co chodzi a jak dorwiesz soft od BRC to zapodaj printscreeny.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#449112 Wysłany:
06 Mar 2011, 14:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
2rotor napisał(a): Polecam ściągnij sobie instrukcję od staga na stronie producenta na początek żebyś ogólnie miał pojęcie o co chodzi
Dzięki, tak też zrobię. "Lewy" w tych sprawach nie jestem, ale po prostu nigdy tego nie robiłem, więc najpierw warto zapoznać się z teorią.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#449213 Wysłany:
06 Mar 2011, 17:55; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#449217 Wysłany:
06 Mar 2011, 18:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Trochę mała rozdzielczość screena więc słabo widać. A to II generacja ta instalka? Jakieś dziwne te wskazania, ładowanie 17000mV?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#449219 Wysłany:
06 Mar 2011, 18:09; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#449228 Wysłany:
06 Mar 2011, 18:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Nie mam pojęcia co to za 2 wskazania. U siebie mam: obroty, temp gazu, ciśnienie gazu, podciśnienie w kolektorze, czas wtrysku benzyny, czas wtrysku lpg -wszystko ładnie i jawnie podane. Z tego co czytałem na lpg-forum.pl to BRC już nie jest takie user friendly jak KME czy STAG. Btw to jest SQ24 czy P&D?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#449230 Wysłany:
06 Mar 2011, 18:24; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#449235 Wysłany:
06 Mar 2011, 18:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
marcin186 napisał(a): SQ24
A ogólnie auto jeździ prawidłowo? Bo jesli tak to raczej sugeruję na początku samemu nie grzebać w BRC bo tam żeby od nowa skalibrować cały system potrzebny oryginalny czujnik podciśnienia który się wpina w instalkę. Bez tego to tylko drobne korekty ewentualnie można wprowadzać. Ot sobie utrudnienie wprowadzili żeby ludzie nie grzebali samemu
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#449237 Wysłany:
06 Mar 2011, 18:38; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
2rotor napisał(a): A ogólnie auto jeździ prawidłowo? Ogólnie to jeździ ok. 2rotor napisał(a): Bo jesli tak to raczej sugeruję na początku samemu nie grzebać w BRC
Na takie głębsze grzebanie w instalacji to jeszcze jestem za głupi Jak na razie to tylko zmieniłem temperaturę przełączenia i nic więcej. I ewentualnie tylko sprawdzam odczyty nie biorę się za dawki gazu itp. bo mogę czasami coś nagrzebać i będzie po gwarancji jak się wyda że coś sam grzebałem w kompie centralki
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v <Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#449302 Wysłany:
06 Mar 2011, 23:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
2rotor napisał(a): sugeruję na początku samemu nie grzebać w BRC bo tam żeby od nowa skalibrować cały system potrzebny oryginalny czujnik podciśnienia który się wpina w instalkę. Bez tego to tylko drobne korekty ewentualnie można wprowadzać.
O widzisz, to już wiem co ostatnio wpinali mi w gazowni pod drugą wtykę i pod wężyk za przepustnica.
czyli bez tego lipa jeśli chodzi o kalibracje gdyby instalka się całkiem rozjechała itp? (tak jak np. ja ostatnio miałem, że po miesiącu postoju bez aku auto gasło i dławiło po przegazowaniu). Gość w gazowni mowil ze zrobi kalibracje od nowa i własnie wpiał ten czujnik co mówiłeś, podpiął pod kompa instalkę cos tam poklikał, auto później samo przełaczało się kilka razy między gazem a Pb, później znów cos poklikał i gotowe.
[ Dodano: 06 Mar 2011 22:43 ]
Czyli generalnie aby mieć sprzęt, którym można zrobić wszystko to co gazownik trzeba przeznaczyc na to circa 200zł. Jeśli chodzi o BRC.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#449450 Wysłany:
07 Mar 2011, 09:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
No niestety trzeba zainwestować, nie jest tak różowo jak w stagu gdzie wpinasz kabelek w złącze, podłączasz lapka i jedziesz.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#449684 Wysłany:
07 Mar 2011, 21:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Ja dziś byłem na regulacji.
U mnie wyglądało to tak:
Pan wsadził czujnik do rury wydechowej i podpiął się pod kompa kabelkiem. Auto chodziło najpierw na benzynie żeby badać spaliny, a potem przełączyłem na gaz i coś tam zmieniał w programie. Jakiś suwak przesunął z 0 na -13. Temperaturę przełączania zmienił mi z 39*C na 30*C
Trochę tam poklikał jeszcze coś pozmieniał i powiedział, że ciśnienie jest w porządku i zwiększył mi dawkę gazu bo auto mi na postoju lubiło gasnąć.
Jeździłem po Gliwicach i jak na razie ani razu nie zgasł.
Zapłaciłem 40zł za regulację. Dodatkowo sprawdził szczelność reduktora którego sam regenerowałem. Powiedział, że jestem mistrzem, bo szczelne było wszystko ładnie
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#451160 Wysłany:
11 Mar 2011, 14:44; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#451172 Wysłany:
11 Mar 2011, 15:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Co i jak niestety nie wiem, ale z tego co zauwazyłem u mnie instalatozy też tym programem regulowali instalację.
Zainteresowała mnie pozycja "licznik awaryjnych uruchomień silnika", o co chodzi? Mozna odpalać na gazie?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#451174 Wysłany:
11 Mar 2011, 15:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
Danko8790 |
#451232 Wysłany:
11 Mar 2011, 18:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 1132
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#451316 Wysłany:
06 Kwi 2011, 13:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cytuj: Zainteresowała mnie pozycja "licznik awaryjnych uruchomień silnika", o co chodzi? Mozna odpalać na gazie?
Sprawdziłem i faktycznie da się, w sumie jak dla mnie trochę słabo bo moje zabezpieczenie antykradziejowe wtedy bierze w łeb. [ Dodano: 06 Kwi 2011 13:53 ]http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1364658.html znalazłem takie coś, odnośnie regulacji BRC. Czyli chyba da się obejść bez map sensora.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
Szturman |
#637223 Wysłany:
12 Sty 2013, 19:09; Temat postu: Re: Interfejs do LPG |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 04 Cze 2011, Posty: 85
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|