You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Cze 2024, 03:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #468499 Wysłany: 29 Kwi 2011, 23:10; 
 Temat postu: Ciśnienie w oponach... po raz kolejny, ale trochę inaczej...
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: WSC (Sochaczew)
Rejestracja: 29 Kwi 2011,
Posty: 10
Witam!

Tak, wiem, że temat ciśnienia w oponach był wielokrotnie maglowany, ale... po kilku tygodniach od wyjechania z salonu dorobiłem się manometru do kół. Zmierzyłem ciśnienie przed południem, w ocienionym pojeździe, który stał od nastu godzin na równym placyku, przy temperaturze powietrza około czternastu stopni i wyszło mi około 2,5 atmosfery w każdej oponie.

Wg instrukcji drukowanej powinno być 2,2 z przodu i 2,0 lub 2,2 z tyłu. Wg instrukcji w pdf ze strony www Fiata, identycznie jak na obrazku dostępnym na tym Forum zalecane ciśnienie to 2,2 z przodu i 2,1 lub 2,2 z tyłu.

Pierwsza myśl była taka, że kupiłem wadliwy manometr, choć w testach znanego czasopisma motoryzacyjnego model ten został dobrze oceniony. Podjechałem więc na stację benzynową, gdzie niedawno zamontowano cyfrowy kompresor, w którym nastawia się założone ciśnienie na wyświetlaczu, podpina wężyk a komputer dobija/upuszcza powietrze zależnie od potrzeb. Nastawiłem 2,2 i wyszło, że mój manometr działa dobrze (kompresor automatycznie upuścił powietrze, początkowe ciśnienie wynosiło 2,5).

Teraz, z ciśnieniem 2,2 zaobserwowałem, że opony zaczęły hałasować nieco przy byle zakrętach (bez przesady, ale słychać szum nawet przy zamkniętych oknach i niezbyt głośno nastawionym radiu, wcześniej tego nie było).

Na kołach mam fabrycznie zamontowane opony Michelin Energy Saver w rozmiarze 175/65 R15, których producent każe pompować opony zgodnie ze wskazówkami producenta samochodu:
Cytuj:
Właściwe ciśnienie dla Twojego pojazdu powinno być podane w jego instrukcji obsługi. Ta informacja powinna także znajdować się wewnątrz pojazdu (sprawdź na słupku drzwi kierowcy, w skrzynce bezpiecznikowej lub na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa. Najczęściej podawane są dwie różnie wartości ciśnienia:
- Do jazdy w „normalnych” warunkach.
- Dla w pełni obciążonego pojazdu (z dodatkowymi pasażerami lub przewożącego ciężki ładunek).

No i się zastanawiam, jak to rozumieć. Powietrze samo do opon nie weszło. Opony nie były nagrzane podczas pomiaru. Nie było szumu na zakrętach. Wychodzi na to, że z tym zawyżonym ciśnieniem samochód wyjechał z fabryki albo z przeglądu zerowego. Czy powinienem cieszyć się nowym, właściwym ciśnieniem w oponach, nawet kosztem zwiększonej hałaśliwości tychże? A może coś przegapiłem i akurat te opony jednak wymagają mocniejszego pompowania? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi na ten temat.

_________________
Fiat Grande Punto Actual 2010 - 1.4 77 KM Estiva Blue&Me, Szary Chemical (595)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #468541 Wysłany: 30 Kwi 2011, 09:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 05 Gru 2010,
Posty: 641
Pomógł: 3
Nie wiem ile było u mnie, bo wymieniali mi przy mnie na zimówki i dopilnowałem żeby było ok. Myślę że asekuracyjnie fabryka daje więcej, wiadomo, przybyć nie przybędzie, najwyżej ubędzie :D
Odnośnie Michelin Energy Saver, słyszałem że po prostu są głośnie i trzeba się przyzwyczaić :wink: . Swoją drogą, ja zawsze pompuję o 0,1 atm więcej, tzn. przód 2.3, tył 2.1 , jeżdżę raczej sam(195/55/16)

_________________
Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d
Czarno-czerwony Progressive
Mój czarnuch


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468547 Wysłany: 30 Kwi 2011, 09:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Paź 2010,
Posty: 107
u mnie było podobnie miałem fabrycznie 2,6 !! jeździło sie twardo ale cicho :) zmniejszyłem do 2,2 i auto zupełnie innaczej pokonuje nierównosci a jest może ciut głosniej ale mi to nie przeszkadza

_________________
GP Estiva B&M 1,4 8V Red Exotica, Siena 1,6 LPG+BLOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468629 Wysłany: 30 Kwi 2011, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
2,5 to nie aż tak bardzo za wiele, jak się trochę bagazu dołoży i 2-3 osoby na pokładzie to opona przylega tak jakby 2,2 miała.

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468645 Wysłany: 30 Kwi 2011, 15:57; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
rufus295 napisał(a):
Swoją drogą, ja zawsze pompuję o 0,1 atm więcej

Ja podobnie nawet 0,2 więcej zazwyczaj.

Kiedyś był test w AutoŚwiecie, chcieli udowodnić, że najlepsze jest ciśnienie podawane przez producenta, no i porównywali zachowanie auta przy ciśnienie u takim jak ma być, o 0,2 mniejszym i o 0,2 większym.
Tylko chyba musieli się zdziwić, bo o ile przy niższym ciśnieniu auto zachowywało się gorzej (hamowanie, trzymanie w zakręcie itd) to przy ciśnieniu o 0,2atm większym od zalcanego zachowywało się w 9 testach na 10 lepiej niż na zalecanym ;)
Także wg mnie warto te 0,1-0,2 ponad wartość producenta dopompować.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468723 Wysłany: 30 Kwi 2011, 19:11; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14389
Pomógł: 128
Wydaje mi się, że z tymi ciśnieniami w nowych samochodach jest tak samo jak z ciśnieniem w kole zapasowym. Pompują nieco więcej bo przecież nikt nie będzie biegał z manometrem i pompką, i co chwilę korygował ciśnienia ;)
Co do głośniejszej pracy to uważam to za normalny objaw. Przy większych ciśnieniach mniejsza powierzchnia opony pracuje, a przy niższych większa.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468726 Wysłany: 30 Kwi 2011, 19:14; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
domin45670 napisał(a):
Przy większych ciśnieniach mniejsza powierzchnia opony pracuje, a przy niższych większa.

To też, ale przede wszystkim opona mniej się ugina, a więc mniej pracuje.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468731 Wysłany: 30 Kwi 2011, 19:24; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14389
Pomógł: 128
STax napisał(a):
domin45670 napisał(a):
Przy większych ciśnieniach mniejsza powierzchnia opony pracuje, a przy niższych większa.

To też, ale przede wszystkim opona mniej się ugina, a więc mniej pracuje.

No generalnie jest bardziej sztywna, ale też bardziej baloniasta. Powierzchnia styku przy wysokim ciśnieniu bardzo maleje (w obu kierunkach: na szerokość i obwód).

Jak ja kocham wjechać z prędkością ~80km/h na nowy, super szorstki asfalt i słuchać tego przyjemnego szumu z opon :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468757 Wysłany: 30 Kwi 2011, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
domin45670 napisał(a):
Wydaje mi się, że z tymi ciśnieniami w nowych samochodach jest tak samo jak z ciśnieniem w kole zapasowym. Pompują nieco więcej bo przecież nikt nie będzie biegał z manometrem i pompką, i co chwilę korygował ciśnienia ;)
Co do głośniejszej pracy to uważam to za normalny objaw. Przy większych ciśnieniach mniejsza powierzchnia opony pracuje, a przy niższych większa.


masz racje ja akurat pracuje w fiacie w tychach i cisnienie ktore pompują do kól to 2.7 bara bo od produkcji do kupienia niekiedy czas wynosi ponad trzy miesiace i wiadomo zawsze cos tam wyleci niewiem jak na oplu w gliwicach ale mysle ze podobnie :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468799 Wysłany: 30 Kwi 2011, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
jeszcze jest taki problem że te wskaźniki to wszystkie inaczej pokazują :/
a po 2 to nie jest tak że zalecane ciśnienia są inne jak masz szerszą/inną oponę ? Ja jak zrobie standardowe to bardzo nie przyjmnie sie jeździ, zazwyczaj ~p2.6 t2.3 bardzo dobrze mi sie wtedy jeździ.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470368 Wysłany: 05 Maj 2011, 09:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Warto obserwować jak opona przylega i się zużywa.
Na czole nowej opony miałem rozmieszczone równomiernie takie okrągłe, minimalne wgłębienia.
Po ich jednoczesnym znikaniu doszedłem, że przód najlepiej pompować 2,3-2,4 (czyli 0,1-0,2 więcej niż zaleca fabryka) a tył pompować 2,0 (czyli 0,1-0,2 mniej niż fabryka).

Nie wiem, nie jestem specem od tych spraw ale zobaczcie też na rozkład mas.
Na przednią oś przypada ponad 60% obciążenia, więc jak można pompować przód i tył jednakowo?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470426 Wysłany: 05 Maj 2011, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
daras napisał(a):
Na przednią oś przypada ponad 60% obciążenia, więc jak można pompować przód i tył jednakowo?

A jak zaleca fiat do GP?
Bo do mk I jest 2.0-2.1 przód i 1.9 tył, ale jak pisałem wg mnie i tu i tu warto te 0.1-0.2 dodać.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470685 Wysłany: 05 Maj 2011, 21:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Już nie pamiętam dokładnie ale chyba było 2,2 przód i 2,0 tył.
U siebie tył pompowałem 2,0 albo 1,9 i było dobrze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470693 Wysłany: 05 Maj 2011, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11764
Pomógł: 13
to zależy też od kół - u mnie wg. instrukcji jest 2,4 przód i 2,2 tył :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470844 Wysłany: 06 Maj 2011, 00:15; 
 Temat postu: Ciśnienie w oponach... i zaczęły się problemy...
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: WSC (Sochaczew)
Rejestracja: 29 Kwi 2011,
Posty: 10
Witam ponownie!

Serdecznie dziękuję za niemały odzew na moje pytanie: sporo mi się wyjaśniło.

Mam teraz problem - o pół litra na setkę wzrosło mi spalanie benzyny. Czyżby aż tyle zmieniło zmniejszenie ciśnienia w oponach?

Druga rzecz: autko jakoś dziwnie się prowadzi. Może tak było wcześniej, a dopiero teraz zauważyłem? Początkowo problemy przypisywałem bocznemu wiatrowi. Może słusznie? Ostatnio jednak widzę, że ten wiatr musiałby wiać to z jednej, to z drugiej strony. Samochód, zwłaszcza przy większej prędkości (obserwuję wyraźnie już przy osiemdziesiątce) niechętnie reaguje na delikatne ruchy kierownicą (korekta toru jazdy). Mocniejszy ruch powoduje reakcję, ale jest ona adekwatna do ruchu - za mocna. Stąd mam problemy z utrzymaniem prostego toru jazdy a na koleinach to już męka (określiłbym to jako coś w rodzaju wężykowania). Wyłączenie CITY nie wpływa na ten efekt. Chodziło mi po głowie, że występuje jakiś luz w układzie kierowniczym, ale prosty test - próba poruszania kierownicy na postoju, tego nie potwierdza. Nie ma stuków ani innych podejrzanych dźwięków z układu kierowniczego a w zakręty autko wchodzi jak po szynach. Specjalnie sprawdziłem, że podczas hamowania (nawet bardzo silnego - aż włączyły się światła awaryjne) oraz przyśpieszania pojazd trzyma się linii prostej. No i eksploatowany od kilku tygodni pojazd nie zaliczył dziury/krawężnika, które usprawiedliwiałyby usterkę. Czyżby redukcja ciśnienia w oponach ujawniła problemy ze zbieżnością? No bo co to może być innego?

_________________
Fiat Grande Punto Actual 2010 - 1.4 77 KM Estiva Blue&Me, Szary Chemical (595)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470858 Wysłany: 06 Maj 2011, 06:15; 
 Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... i zaczęły się problemy...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
Miałem dokladnie takie same odczucia jak po raz pierwszy wsiadałem do GP. :)
Kwestia przyzwyczajenia, układ kierowniczy, powiedziałbym... mało precyzyjny.

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470862 Wysłany: 06 Maj 2011, 07:49; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ManfredBee napisał(a):
Mam teraz problem - o pół litra na setkę wzrosło mi spalanie benzyny. Czyżby aż tyle zmieniło zmniejszenie ciśnienia w oponach?

Możliwe. Mniejsze ciśnienie = większe opory toczenia = większe spalanie.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486927 Wysłany: 02 Lip 2011, 12:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Witam,

Do temat - przede wszystki podawane wartości dotyczą barów a nie atmosfer (choć wartość jest podobna). Manfred, żebyś zauważył róznicę w spalaniu wynikającą wyłącznie z ciśnienia w oponach to spadek ciśnienia musiałby wynieść ponad 0.5 bara. Na spalanie wpływa znacznie więcej czynników niż tylko ciśnienie w oponach. Nie jesteś w stanie pojechać dwarazy identycznie a wystarczy np. silny wiatr z przodu i spali znacznie więcej niż z upuszczonym 0.5 barem powietrza.

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #487647 Wysłany: 04 Lip 2011, 21:46; 
 Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... i zaczęły się problemy...
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SB / KR
Rejestracja: 27 Lut 2011,
Posty: 71
Pomógł: 1
ManfredBee napisał(a):
o pół litra na setkę wzrosło mi spalanie benzyny. Czyżby aż tyle zmieniło zmniejszenie ciśnienia w oponach?


Pół litra na setkę to bardzo prawdopodobny wynik prze zmniejszeniu ciśnienia w oponach. Mogło na to oczywiście też wpłynąć wiele innych czynników, styl jazdy, przebyte trasy, ale wszystkie testy jednoznacznie mówią o tym, że zmniejszenie ciśnienia skutkuje wzrostem spalania. Ecodriveing i jego zasady mówią o dbaniu o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w kołach - jednak specjaliści potwierdzają, że podwyższenie o około 0,2 bar powoduje zmniejszenie spalania (pomijam oczywiście wpływ na samą oponę).

U siebie mam 2,5 na przedzie i 2,4 na tyle. Powiem szczerze, że po podbiciu do tych wartości zauważyłem zupełnie inne zachowanie samochodu na dziurawo koleiniastych ulicach Krakowa. Prowadzi się o wiele pewniej i jest bardziej przewidywalne. Krótko mówiąc przestał być ciepłą kluchą w stosunku do nawierzchni :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #487648 Wysłany: 04 Lip 2011, 21:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Tylko nie przesadź, bo po rozgrzaniu ciśnienie wzrasta o kolejne 0.3 bara i będziesz jeżdził wygodnie ale krócej:-)

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506280 Wysłany: 20 Wrz 2011, 16:48; 
 Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... i zaczęły się problemy...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
Trzeba się przyzwyczaić do Grande... :) Tak nieprzewidywalnym autem jeśli chodzi o układ kierowniczy to jeszcze w życiu nie jeździłem.
Jak się przesiadłem z MKII to mi się wydawało , że coś nie tak, na każde delikatnie machnięcie kierownicą reaguje jakbym co najmniej kontrę dawał :) W MkII statecznie, a tutaj takie myszkowanie , że hej. Ale przyzwyczaiłem się i już tego nie dostrzegam. Ale wydaje mi się, że im większe ciśnienie tym bardziej nie do opanowania to pojazd :)

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506331 Wysłany: 20 Wrz 2011, 19:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Cytuj:
wydaje mi się, że im większe ciśnienie tym bardziej nie do opanowania to pojazd


To dotyczy właściwie każdego pojazdu.

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #529792 Wysłany: 17 Gru 2011, 16:10; 
 Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... po raz kolejny, ale trochę inacze
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Rejestracja: 06 Gru 2010,
Posty: 567
Pomógł: 3
Nie wiem czemu ale u siebie muszę co około 2 miesiące dobić powietrza bo spada o 0,2
Nabijam do 2,2 a po mniej więcej dwóch miechach jest 2,0
we wszystkich kołach jednakowo :|
czy takie spadki ciśnienia to rzecz normalna ?
Mam fabryczne opony Michelin Energy .

_________________
GP 1.2 8V 69 KM blue suggestivo 2011 3D TSK Poland
http://www.youtube.com/watch?v=3jD2eENE6r8 - kilometrów powoli przybywa ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #529796 Wysłany: 17 Gru 2011, 16:26; 
 Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... po raz kolejny, ale trochę inacze
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Całkowicie normalna. Dlatego m.in. zalecają kontrolę ciśnienia częściej niż raz w miesiącu.

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #529805 Wysłany: 17 Gru 2011, 17:16; 
 Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... po raz kolejny, ale trochę inacze
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 05 Gru 2010,
Posty: 641
Pomógł: 3
Dave napisał(a):
czy takie spadki ciśnienia to rzecz normalna ?

Wraz ze spadkiem temperatury, spada również ciśnienie.

_________________
Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d
Czarno-czerwony Progressive
Mój czarnuch


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO