|
Obecny czas: 07 Maj 2025, 06:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
patryq1.2 |
#507806 Wysłany:
27 Wrz 2011, 21:08; Temat postu: ITB |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Rzeszowa Rejestracja: 24 Sie 2010, Posty: 104
|
Witam
wyjaśni mi ktoś czym jest dokładnie to ITB??
jak to wpływa na silnik, spalanie, moc??
generalnie coś czytałem ale gdy szukam w googlach to zazwyczaj wyskakują tematy w których piszą osoby które sie na tym znają i nie jest to opisane w dość jasny sposób:) pozdrawiam
_________________ 1.2 16v
http://fiatpunto.com.pl/topic24007.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
przemas107 |
#507836 Wysłany:
27 Wrz 2011, 22:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 27 Gru 2010, Posty: 206 Pomógł: 1
|
4 przepustnice, po jednej na każdy cylinder. Spalanie na pewno większe, moc również. Co do technicznej strony to Ci nic więcej nie powiem bo nie wiem 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#507839 Wysłany:
27 Wrz 2011, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Czemu akurat 4? Czemu spalanie większe i moc też?
IndividualTrotleBody czyli każdy cylinder ma swoją przepustnicę i chodzi o jak najkrótszy czas reakcji pomiędzy zmianą położenia pedału gazu a reakcją silnika na tą zmianę. Ogólnie stosuje się to rozwiązanie w sporcie. W dupowozach nikt tego nie wsadza (wyjątki potwierdzają regułę).
Ugrać można sporo bo poza niskim czasem reakcji można poprawić mocy i przebieg momentu, jednak nie jest to rozwiązanie do seryjnego silnika.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
patryq1.2 |
#507841 Wysłany:
27 Wrz 2011, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Rzeszowa Rejestracja: 24 Sie 2010, Posty: 104
|
kurcze no ale z tego co wyczytałem w różnych tematach to wzrost mocy jest dość spory za małe pieniądze
po 20-25km
przy standardowych gratach....
_________________ 1.2 16v
http://fiatpunto.com.pl/topic24007.html
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#507844 Wysłany:
27 Wrz 2011, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Co znaczy małe pieniądze? Co znaczy standardowe graty? Samo ITB to koszt 4rocyfrowy, zrobić dolot i do tego trzeba to wysterować. Mają to być małe pieniądze?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#507940 Wysłany:
28 Wrz 2011, 11:29; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
jeśli chodzi o 4 przepustnice to można dać od któregoś z motocykli, nie pamiętam z którego więc nie powiem, później odpowiednio połączyć to z dolotem i można działać
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#508013 Wysłany:
28 Wrz 2011, 15:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
xONx, myślisz że od czego są przepustnice w ITB? Od kombajnu?  Poza dedykowanymi ITB wszystko jest custom na częściach z z jednośladów.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#508516 Wysłany:
30 Wrz 2011, 22:40; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
pewnie jakby ktoś się postarał to dałby 4 przepustnice osobne od auta i pełen custom [ Dodano: 30 Wrz 2011 21:40 ]wszystko zależy od $$ 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#509460 Wysłany:
04 Paź 2011, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Samo ITB to najmniejszy problem , wiekszym bedzie odpowiednie wystrojenie tego . Po za tym po co wiecej powietrza , jak nie bedzie "mocniejszego" walka rozrzadu , ktory pozwoli silnikowi wykorzystac potencjal ów ITB. A pozniej trzeba dac lepszy wydech (od kolektora po tlumik koncowy) ,zeby wieksza liczbe spalin (wiecej powietrza = wiecej mieszanki mozliwej do spalenia) odprowadzic.
Ja bym wolal te 7-10tys zl zaiwestowal w mocniejsze auto 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|