You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 30 Kwi 2024, 23:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #532254 Wysłany: 26 Gru 2011, 10:38; 
 Temat postu: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
Panowie czy macie odcięta pompę paliwa podczas jazdy na LPG ?? jeśli nie to czy się komuś spaliła ? (pytam bo u mnie nie ma powrotu paliwa do baku) a czytałem już rożne opinie na ten temat

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #532256 Wysłany: 26 Gru 2011, 10:54; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Ja mam 8v, ale odciętej pompy nie mam i nigdzie tego przy zakładaniu LPG raczej Ci nie zrobią. A pompa chodzi jak należy, tylko trzeba pilnować by miała odpowiednią ilość paliwa ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #532258 Wysłany: 26 Gru 2011, 11:09; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
dokładnie, paliwo smaruje, nawet na rezerwie nie powinno się jeździć, a jak przekręcasz zapłon to słyszysz ją czy nie ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #532329 Wysłany: 26 Gru 2011, 16:46; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
oczywiście że słyszę bo ja jeszcze LPG nie mam będę montował gdzieś w marcu, moje pytanie dotyczy tylko auta bez powrotu paliwa w 1.2 16V nie ma powrotu (nie widm jak jest w 8v) i wtedy jak śmigamy na LPG to paliwo i tak nic nie chłodzi bo nie ma obiegu prawdopodobnie zawór jest przy pompie w baku i to co zassie od razu wraca do baku

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #532364 Wysłany: 26 Gru 2011, 20:26; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Nie rób odcięcia pompy bo:
1. gdy skończy Ci się LPG samochod zgaśnie, zamiast płynnie z automatu przełączyć się na LPG
2. W razie awarii instalacji samochód zareaguje jw.
3. gdybyś jeździł na benzynie to pompa by pracowała tak jak gdy jeździsz na LPG, więc nie ma powodu, żeby miała uszkodzić się szybciej niż gdybyś nie miał LPG.
4. miej ~pół baku benzyny i wszystko będzie OK, nawet jeżdżąc na Pb producent nie zaleca długotrwałej jazdy na rezerwie
5. jeśli założysz BRC SQ24.1 to ta instalka ma opcję dotrysków Pb w czasie dużego obciążenia silnika (zabezpieczenie w razie błędu instalatora) więc pompa powinna pracować

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542068 Wysłany: 29 Sty 2012, 22:10; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow
Rejestracja: 28 Wrz 2007,
Posty: 264
Pomógł: 12
Nie zgodzę się co napisałeś Michał ja mam w punto 1.1 mam odcięcie pompy jak przełączy się na gaz żeby pompa nie pracowała a jak gaz się kończy po naciśnięciu guzika płynnie przechodzi na benzynę a w baku mam przeważnie 5 litrów to max i nic się nie dzieje odcięcie pompy idzie przez przekaźniki żeby wtrysk się nie świecił no chyba że w puncie 1.2 16 v jest inaczej . A z tym żeby mieć pół baku jak się ma lpg to chyba przesada


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542099 Wysłany: 29 Sty 2012, 23:08; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
OK ale masz instalkę mieszalnikową, sekwencja przełącza się automatycznie i nie wiem czy dało by się z komputera sterującego zebrać jakiś sygnał aby na czas wzbudzać pracę pompy, bo przy sekwencji (brc) nie ma nawet przełącznika 2 czy 3 pozycyjnego.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542137 Wysłany: 30 Sty 2012, 00:19; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Dokładnie jak kolega wyżej, w sekwencji nie powinno się odcinać pompy paliwa podczas pracy na lpg. Gdzieś kiedyś czytałem że wogóle w wielopunktowych wtryskach, nawet w tych z przewodem powrotnym nie powinno się odcinać pompy paliwa na LPG ponieważ potrafią się pozapiekać wtryski. Prawdopodobnie od dużej temperatury, paliwo jednak nieco chłodzi listwę wtryskową. Ale nie wiem ile w tym prawdy, nie praktykowałem nigdy. Ja mając wcześniej II generację nie odcinałem, teraz przy sekwencji również nie mam odcięcia.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542141 Wysłany: 30 Sty 2012, 00:33; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Paź 2010,
Posty: 613
Buladag,czy mógłbyś w którymś temacie napisać coś więcej o dotrysku Pb w Sequencie 24? Mam to cudo w BMW i może to będzie rozwiązaniem moich domysłów,gdzie znikają litry benzyny przy jeździe na LPG :)

_________________
Było: '95 Bertone Cabrio
'84 FSM 126p Rally & Cult
'90 FSM 126p Cabrio
'93 E36 318/320/323 Modes
'90 FSO 125p "1313"


Jest: '96 Audi A3 1.9TDI
'90 FSM 126 Bis
'87 FSM 126p Tufo
'90 FSM 126p Oslo Rally


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542147 Wysłany: 30 Sty 2012, 01:35; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Anzel, moja wiedza w tej materii jest czysto teoretyczna bo nie mam tego u siebie (chyba :P ), bo dotrysk wprowadzili z pół roku temu z tego co wiem jak wszedł sq 24.11

Może to działać tak, że Pb jest wtryskiwana co kilka cykli wtrysku lpg (substytut magicznej lubryfikacji) albo np. przy duzym obciążeniu silnika czy przy pracy na jalowym. Zależy od ustawień.

Masz tą 24.11? Zarzuciłbyś fotką jak wygląda to ogrzewanie listwy wtryskowej? :)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542271 Wysłany: 30 Sty 2012, 14:35; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
buladag napisał(a):
1. gdy skończy Ci się LPG samochod zgaśnie, zamiast płynnie z automatu przełączyć się na LPG
Jak sie umiejętnie to zrobi za pomocą przekaźnika, to w momencie przełączania na benzynę włączy pompę.

Ale nie ma powodu do odcinania... ;) Normalnie jak samochód pracuje na benzynie w rozwiązaniu bez powrotu paliwa do baku to przepływ benzyny przez przewody i tak jest niemal zerowy :> Ponadto jak rzeczywiście co pewien czas wtryskuje benzynę, to nawet rzekłbym, ze nie wolno odcinać :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542279 Wysłany: 30 Sty 2012, 14:53; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
ipIV napisał(a):
Jak sie umiejętnie to zrobi za pomocą przekaźnika, to w momencie przełączania na benzynę włączy pompę.

Umiejętnie to znaczy po sygnale na wtryski LPG albo po tym włączającym elektrozawór. Pytanie tylko czy pod obciążeniem, np. przy dużej prędkości, w mgnieniu oka pompa zdąży zrobić takie ciśnienie, żeby nie szarpnąć silnikiem,a zwykle na Pb przełącza się gdy gaz jest na wykończeniu a my depniemy mocniej.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542282 Wysłany: 30 Sty 2012, 14:55; 
 Temat postu: Re: Brak powrotu paliwa a odcięcie pompy
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
buladag napisał(a):
żeby nie szarpnąć silnikiem
szarpnie, szarpnie ale nie na tyle, żeby silnik zdechł ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO