You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Maj 2024, 14:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 339 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #85622 Wysłany: 27 Sty 2008, 19:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 186
No ja też zdecydowałem się na gaz i to świadomie zamiast diesla. Nawet przy dodatkowych kosztach oprócz instalki (miałem 4 auta z lpg) bardziej mi się to kalkuluje niż diesel.
Co do dłuższej eksploatacji - jak po pewnym czasie coś się dzieje z autem to mimo wszystko diesle są droższe w naprawach od benzyny - i to też trzeba brać pod uwagę...

_________________
Pozdrawiam - "Jedi"

BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression


Góra
 Profil  
 

 
 Post #87528 Wysłany: 01 Lut 2008, 15:50; 
 Temat postu: LPG swkwencja w GP
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 6
Ja mam podobny problem. Mam GP 1.4 8V i na zimnym silniku mam problem z przełączeniem się na LPG. Instalacja pokazuje juz gotowość do przełączenia się a gdy tak się stanie to samochód gaśnie. Nie potrafi się zerbrać i przy każdym dodaniu gazu dusi się a podczas hamowania gaśnie. Nie wiem co z tym zrobić. Byłem już kilka razy w serwisie i nie potrafią nic temu zaradzić. Dziwne jest to że gdy samochodzik jest nagrzany to instalacja LPG pracuje wyśmienicie Silniczek pracuje równo na LPG i na BENZYNIE. Prosze o pomoc jeżeli ktoś był w takiej sytuacji.

_________________
Punto1 1.1 8V 55 Sx 5d
Punto MkII 1.2 8V + LPG Actual 5d
Grande Punto 1.4 8V + LPG Dynamic 5d + Pakiet Comfort


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87656 Wysłany: 01 Lut 2008, 22:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 186
agawinek może masz za nisko ustawiony próg przejścia na gaz ? Bo rozumiem że to sekwencja która przy określonej temperaturze się przełącza ?

_________________
Pozdrawiam - "Jedi"

BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87665 Wysłany: 01 Lut 2008, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Jedi to nie jest wina progu przejscia na LPG. W moim GP jest próg przejscia podniesiony i nadal wystepują małe kłopoty z przejsciem z Pb na LPG.Natomiast w zastepczym Grande z serwisu, które teraz uzytkuje ...próg przejscia jest obnizyony i samochód w sposób niezauważalny przechodzi z Pb na LPG. Sądze, że wina leży po stronie czesci mechanicznych instalacji. Jeśli nie reduktor to wtryskiwacze :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87666 Wysłany: 01 Lut 2008, 22:35; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Yoka

Taka właśnie jest "przyjemność" jazdy z gazem ;)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87697 Wysłany: 01 Lut 2008, 23:58; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Jaco...taka jest przyjemnosc jazdy z GP ;) Jest to jedyny problem z instalacja jaki miałem do tej pory. Raz się awaria może zdarzyć...innych kłopotów z gazem nie mam :) ..a z GP na okrągło :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87804 Wysłany: 02 Lut 2008, 12:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 186
Yoka przyczyn może być wiele - zacząłem od tej najprostszej.
Na instalacjach gazowych znam się co nieco (prowadziłem biuro w jednym zakładzie montującym i się napatrzyłem) ale nie na sekwencji. Tu faktycznie jest więcej elementów mogących wpływać na pracę instalacji.

Miałem wiele aut z gazem i wiele problemów z instalacjami. Ale 90% z nich spowodowane było błędami montażystów niestety oraz nieumiejętną regulacją.

_________________
Pozdrawiam - "Jedi"

BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87815 Wysłany: 02 Lut 2008, 12:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 6
wczoraj byłem w serwisie i koleś ustawił próg przejścia na 50 stopni ale dodatkowo zmienil przejście na obrotach wzrastających a nie na opadających jak miałem do tej pory. Poprawiło sie i to znacznie i prawdopodobnie błąd leży po stronie regulacji a nie jak to YACO napisał po stronie mechanicznej. Samochodzik jeździ rewelacyjnie. A i jeszcze dałem mu do poczytania lekturke z naszego forum o niby to wymienianym programie w body kompie i stwierdził że to bzdura jakich dawno bnie czytał.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87820 Wysłany: 02 Lut 2008, 13:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 186
agawinek znaczy się wg niego to wymiana oprogramowania w kompie auta nie wpływa na pracę sekwencji ?? Ciekawa teoria...

_________________
Pozdrawiam - "Jedi"

BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87825 Wysłany: 02 Lut 2008, 13:15; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
agawinek napisał(a):
YACO napisał po stronie mechanicznej.


Kogo miałeś na myśli ? Ciekawy MIX nicków zrobiłeś.

Chyba chodziło Ci o Yokę ( ja nic takiego nie napisałem )

To dobrze, że autko lepiej jeździ.

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87826 Wysłany: 02 Lut 2008, 13:15; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
agawinek to widać koles ciebie w jajo zrobił :-) Spławił Ciebie jak rzadko. Po ilu kilometrach samochód teraz przełącza ci sie na gaz ..po 5 km ? po 10 km ?? A wczesniej bez kłopotu sie przełącazał po 1 km?? Czyzby w miare upływu czasu regulacja polegała na podnoszenie temperatury zmiany zasilania?? :D :D Obecnie jeżdze GP z instalacją LPG która przełącza z Pb na LPG po 1 km bez rzadnych kłopotów - temp przejścia na gaz jest około 35 st C - 40 st C i zero problemów :-) :D i to na obrotach opadających :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87850 Wysłany: 02 Lut 2008, 15:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 6
Yokanapewno przyczyna nie leży w mechanice (reduktor,wtryskiwacze ) lecz po stronie regulacji.Rozmawiałem przez telefon teraz z tym mechanikiem w ASO i potwierdził że jeśli autko pracuje dobrze na Pb a na gazie falują mu obroty to napewno oprogramowanie jest ok i wymiana jest zbędna.
Yoka a na ile masz ustawione podgrzewanie wtryskiwaczy i na ile cykli??
Widze że jesteś znawcą tematy wieć chyba nie jeden weekend speędziłeś w warsztatach żeby dopracować tak idealnie twoja instalke i GP :lol:

[ Dodano: 02 Lut 2008 14:29 ]
YokaInstalacja przełącza sie po 2-3 km i ustawił zwiększona temp tylko po to że gdyby miały wystapić jakies problemy z przełączeniem to łatwiej jest przy wyższej temp. I zmieni mi na 40 stopni w poniedziałek.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87854 Wysłany: 02 Lut 2008, 15:49; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
agawinek ale mi nie falują obroty ani na benzynie ani na gazie :-) Wszystko pracuje cacy :-) Problem jest z pierwszym przełączeniem się z Pb na LPG i tyle :-) Innych problemów nie ma:-) przy 50 st C w temp otoczenia 0 st instalacja zaczyna pracować poi przejechaniu około 7 km...sprawdzałem bo tyle miałem ustawione już. Teraz mam ustawiony próg na 45 st C. Jeśli Twój ASO serwisant ciebie zapewnia, że to nie jest wina czesci mechanicznych i mu wierzysz to ok....Twoja sprawa. Ja mam inne zdanie na ten temat :-)
A znawca instalacji nie jestem ..poprostu obserwuje to co sie dzieje z moim samochodem, porównuje z innymi i ciemnoty nie daje sobie wciskać :P :) ;)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87863 Wysłany: 02 Lut 2008, 16:16; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 6
Yoka Gdybyś przeczytał to co ja napisałem o moim problemie to nie musiałbyś sie az tak bardzo rozpisywać. Ja też napisałem że mam a właściwie miałem problem z pierwszym przełączeniem na LPG. I nic po za tym, to po pierwsze. A po drugie zdecyduj się jaką masz temperature przełączania
Yoka temp przejścia na gaz jest około 35 st C - 40 st C i zero problemów , czy też Yoka mam ustawiony próg na 45 st C.

_________________
Punto1 1.1 8V 55 Sx 5d
Punto MkII 1.2 8V + LPG Actual 5d
Grande Punto 1.4 8V + LPG Dynamic 5d + Pakiet Comfort


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88218 Wysłany: 03 Lut 2008, 19:47; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
agawinek czytaj dokłądnie posty to sie dowiesz wszystkiego kolego ;) Miedzy innymi tego, że w opisywałem dwa różne GP na LPG którymi jeżdżę . :P

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93057 Wysłany: 17 Lut 2008, 20:46; 
 Temat postu: Problemy z instalacją LPG
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 17 Lut 2008,
Posty: 1
Witam wszystkich fanów Fiata GP. W listopadzie kupiłem Grande Punto 1.4 8V 77KM. Ze względu na spore przebiegi roczne swoje autko od razu zagazowałem i tu zaczynają się problemy. Przy 3500 obrotów silnik zaczyna szarpać i nierówno pracować, tak przez 3 do 5 sekund potem przełamuje się i przyspiesza normalnie. Czasami pojawia się inny problem, mianowicie zdarza się że silnik zgaśnie. Dzieje się tak niedługo po uruchomieniu silnika a tuż przed przełączeniem na LPG. Dodam że byłem już z tym problemem w ASO Oskar w O-ce i Carserwisie w W-wie pościemiali że wgrali nowe mapy, coś poprzestawiali i powinno być dobrze a nie jest. Może ktoś z was miał podobny problem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97518 Wysłany: 28 Lut 2008, 09:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 69
Panowie mam kilka pytan odnosnei LPG w silnikach 1.4 8v 77Km (mam Albee z takim serduchem):

1. Wiadomo ze musi byc sekwencja, czy ktos z was isnatlował lubryfiaktory czy olał sprawe?

2. Jaką instalkę możecie polecić? Jeśli sie zdecyduje to chciałbym coś bezawaryjnego i nie martwić się ze mi wypala gniazda zaworowe itp....

3. Pochwalcie sie ile max kmów już zrobiliście na LPG i jakie są problemy z LPG, z czym walczyliście (czytałem o problemach w zimie Yoki itp..., coś więcej?).

4. Pytani do tych co już dłużej mają LPG, od ilu w praktyce kmów rocznie opłaca się bawić w sekwencję? Ja teraz robie 16500kmów rocznie i na razie to chyba średnio mi się opłaci ten manewr ale co roku liczba przebytych kilometrów magicznie wzrasta :)

5. Jeśli założe LPG to będę co rok już musiał robić przeglądy auta u diagnosty? (moje auto ma teraz 1.5 roku).

6. Ile rocznie dodatkowo kosztuje konserwacja/przeglądy auta z instalacja LPG ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97636 Wysłany: 28 Lut 2008, 23:45; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 27 Sty 2007,
Posty: 4
a ja mam grande z lpg silnik 1.4 i smiga na gazie jak tralalal bierze mi tak od 7 do 8 l gazu pozdro


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97703 Wysłany: 29 Lut 2008, 10:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 69
drpsych napisał(a):
a ja mam grande z lpg silnik 1.4 i smiga na gazie jak tralalal bierze mi tak od 7 do 8 l gazu pozdro

Jaką masz instalację dokładnie i ile już przejechałęś na LPG kilometrów?

_________________
Albea 2006 1.4 8V 77km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #97711 Wysłany: 29 Lut 2008, 10:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 186
poziomek mam GP 1,4 8V z sekwencją Tartarini. Zrobiłem przez 2,5 miesiąca ok 6,5 tys km i mogę na razie w samych superlatywach się wypowiedzieć. Auto bardzo żwawe, nie widać różnicy na jakim paliwie jadę. Nic nie śmierdzi z wydechu. Spalanie ok 8 l gazu w mieście.

Jedynie zapalił mi się 2x check - raz pojechałem do ASO, drugi raz olałem sprawę i sam zgasł po kilku dniach.

Ja wolałem założyć w salonie, bo mam taką samą gwarancję na wszystko - i auto i gaz. Poza tym jak coś się zepsuje to nie ma odbijania piłeczki - wstawię auto i mają zrobić. A na którym stanowisku to ich problem.

Co do opłacalności - przy tym przebiegu rocznym możesz spokojnie myśleć o instalce tym bardziej że większość ludzi jak założy gaz zaczyna więcej jeździć. Więc zwróci ci się w rok - półtora. Tym bardziej że sekwencję można założyć dobrą już za 2,5 - 3 tys. poza salonami.
W ASO tylko Tartarini zakładają w cenie powyżej 4 tys.

_________________
Pozdrawiam - "Jedi"

BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression


Góra
 Profil  
 
 
 Post #98315 Wysłany: 02 Mar 2008, 14:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 6
Miałem podobny problem z przełączaniem się na gaz
lekarstwem okazało sie uzupełnienie płynu w chłodnicy do wyższego stanu
na zimnym niepracującym silniku


Góra
 Profil  
 
 
 Post #98324 Wysłany: 02 Mar 2008, 15:13; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytów
Rejestracja: 18 Gru 2006,
Posty: 930
Starszy ma zrobione w GP ponad 100 000 km na gazie i w ciągu dwóch lat było kilka problemów chociaż głownie wymiany filtrów itp ale za to ile w portfelu zostało w ciągu tych dwóch lat... także wydaje mi się, że zależy jak kto trafi

_________________
Punto 1.2 8v 60KM Active Premius - verde cristallo
Grande Punto 1.4 8v 77KM Energy - błękitny psychodelic
GP 1.4 8v 77KM - grigio prezioso
Grande Punto 1.4 8v Estiva Blue&Me - błękitny hillybilly
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #98408 Wysłany: 02 Mar 2008, 19:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 19 Lis 2007,
Posty: 142
Ja tam kropki nie zagazuje, podoba mi się mruczenie benzynowego silnika. Staruszek założył sobie do Pandy to teraz mu chodzi jak traktor i wszystko klekocze. Paliwo jak paliwo, tanie nie jest a trafić na dobrą stację LPG to chyba cud. Stary już nieraz miał problemy przez lipny gaz. Grzegorz1976 popieram Twoje zdanie, chociaż sam przekonałem się na ojca przykładzie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #99535 Wysłany: 06 Mar 2008, 08:35; 
 Temat postu: Gaz LPG w Grande Punto 1,4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Piotr
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 25
Witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników Grande Punto z silnikami benzynowymi.
Zamierzam założyć instalacje LPG do GP 1,4 8V. Wiem, że musi to być sekwencja. Jakie macie doświadczenia z LPG w GP?
- Jakiej firmy instalacje macie założoną?
- Zakładana była w ASO FIATA czy może w innym niezależnym warsztacie?
- Podobno zakładając nawet w ASO FIATA traci się gwarancie na elektronike zapłonu i wtrysków benzyny. Więc jaki jest sens zakładać w ASO FIATA jeżeli można to taniej zrobić w innym warsztacie?
- Ile w litrach spala więcej LPG niż benzyny?
- Czy odczuwa się wyraznie spadek mocy silnika zasilanego LPG?
- Na jakie problemy napotkaliście uzywając instalacji LPG?
Proszę o opinie na powyższe pytania.[/list]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #99537 Wysłany: 06 Mar 2008, 08:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 158
Toz to czysta dyskryminacja kolegow jezdzacych na ON,dlaczego tylko pozdrowiles benzyniarzy ??? Pierwszy post i juz sobie grabisz u kolegow !!!
:evil:

_________________
Punto Grande 1.3 Multijet 16v Energy 90 KM


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 339 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO