|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 05:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
lachu007 |
#54674 Wysłany:
16 Paź 2007, 16:41; Temat postu: Jaki koszt wymiany uszczelki pod głowicą?? Co wymienić? |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 55
|
Mam pytanie jakie są koszta wymiany uszczelki pod głowica? Słyszałem ze prócz uszczelki trzeba coś innego jeszcze wymienić po każdym otwarciu silnika?? Jakie to są części pozdrawiam
_________________ Fiat Punto I 1.6LPG 16V 1995r. 90KM Super sprawa:D
Sami zobaczcie http://fiatpunto.com.pl/topic5243.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dzikidaniel |
#54727 Wysłany:
16 Paź 2007, 19:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
A co masz za problem z autkiem że uszczelka do wymiany??
Jak wymieniasz uszczelkę to nie musisz nic więcej wymieniać.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
pizj |
#54792 Wysłany:
16 Paź 2007, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: trzebnica Rejestracja: 22 Maj 2007, Posty: 22
|
ja jak wymieniałem uszczelke to mechanik wymieniał jeszcze przy okazji uszczelniacze na wałku rozrządu,uszczelki pod kolektorami,uszczelke pod pokrywą zaworów tyle pamiętam możliwe że coś pominołem.koszt ogólny z planowaniem głowicy i robocizną to 450 z
ł
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#54793 Wysłany:
16 Paź 2007, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
pizj no racja  ja jak zwykle o uszczelkach zapominam ale to są sprawy oczywiste 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
lachu007 |
#54819 Wysłany:
17 Paź 2007, 08:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 55
|
Hmm zauwazyłem ze gdy dogazowałem to z pod głowicy ok 2 gara spłyneła kropelka płynu chłodzącego. I od czasu do czasy mrygniie mi kontrolka ciśnienia oleju. wygląda to tak ze albo sie zaswieci na ok 1 moze 2s albo zacnie sie zarzyc tak jak by spiecie było (lekko migotać) co to moze znaczyc? olej dolewałem 2 dni temu
_________________ Fiat Punto I 1.6LPG 16V 1995r. 90KM Super sprawa:D
Sami zobaczcie http://fiatpunto.com.pl/topic5243.html
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#54828 Wysłany:
17 Paź 2007, 08:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Masz olej w płynie chłodniczym?? Olej jak wygląda?? Jest czarny czy raczej wygląda jak capuchino z pianką??  Jak jedno z tych się zgadza to wymiana uszczelki jak nic. Możliwe że głowica będzie mieć wrzery to jeszcze planowanie sie przyda.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Jakarti |
#59067 Wysłany:
31 Paź 2007, 19:27; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 52
|
dzikidaniel napisał(a): Masz olej w płynie chłodniczym
do Dzikidaniel: ja mam wlasnie takie objawy .. przygotowuje sie do wymiany uszczelki.. jest rowniez mozliwosc, ze to chlodnica oleju (tzw wymiennik ciepla) olej jest w plynie i stalo sie to dosc niedawno, narazie auta nie ruszam wiec glowica powinna byc ok. miales podobne doswiadczenia czy Twoja opinia jest oparta na innych zaslyszanych? pomijajac oczywiscie to, ze uszczelka i chlodnica oleju (chlodzona plynem) to jedyne miejsca gdzie te dwa plyny moga sie spotkac
niestety, a moze stety.. mowie o Punto HGT
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#59208 Wysłany:
31 Paź 2007, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Na szczęście nie miałem tego w Kropce (odpukać)  Ale te objawy to są typowe przy przegrzanej uszczelce lub spartaciałej (czytaj zużytej). Szczerze to nie szukałbym innego winowajcy...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#70165 Wysłany:
06 Gru 2007, 19:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
Witam  tez mnie czeka remont silnika,znika olej...przedostaje sie do filtra itp  wiaze sie to z wymiana uszczelniaczy,ktore kupilem we fiacie za 24zl,komplet oczywiscie ; uszczelka glowicy,tez we fiacie 95zl ; reszta zamianniki takie jak komplet pierscieni 160zl (550zl we fiacie),uszczelka pod pokrywe 12zl (zlapie na klej,tak jak i miske...pod nia podobno nie ma uszczelki),pod kolektor ssacy i wydechowy razem 18zl i filtr oleju 15
Mam tylko maly problem...na rysunku niebieska strzalka zaznaczylem uszczelke,ktorej nigdzie nie da sie dostac (nr4)
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_47582df03e456329.jpg
taki hOopek w sklepie powiedzial mi ze moge z brystolu wyciac i podlozyc...tylko czy zda to egzamin  chyba ze moge zlapac to tez na klej tak jak i miske 
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#70205 Wysłany:
06 Gru 2007, 20:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
W handlu są zestawy uszczelek do całego silnika, łącznie z simmeringami i oringami. Taniej wychodzi i głowa nie boli.
marjan1985 napisał(a): Witam tez mnie czeka remont silnika,znika olej...przedostaje sie do filtra itp wiaze sie to z wymiana uszczelniaczy To samo miałem, uszczelniacze wymienione, pierścienie nowe, a oleju bierze jeszcze więcej. Jestem na etapie szukania silnika. Wszystko sie da łatwo zrobić jak tuleje są zdrowe, ale jak już się lekko zrobiły na kształt jaja, to wszystkie proste naprawy tracą sens.
145 tys przebiegu, głowica idealna, a dół silnika jak po wojnie.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#70230 Wysłany:
06 Gru 2007, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
nO tak...tylko nie masz pewnosci,ze inny silnik bedzie lepszy 
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#70236 Wysłany:
06 Gru 2007, 22:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Ale mam nadzieję. Nowy stary silnik kosztuje mniej niż remont dołu silnika i to dużo mniej.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#70238 Wysłany:
06 Gru 2007, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#71329 Wysłany:
11 Gru 2007, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
Witam ponownie  wlasnie jestem swiezo po odebraniu mojego zlotka  bo chyba taki to kolor  kazdy widzi inny  ale nie o kolorze,ale o silniku...po remoncie chodzi jakby lepiej,ciszej i chyba wiecej mocy mu sie dodalo  chociarz moze to tylko moje wrazenie,bo jezdzilem przez pare dni maluchem  pierscienie,szczegolnie olejowe byly bardzo wytarte i ta sprezyna na tym pierscionku juz sprezyny nie przypominala  poza tym uszczelniacze byly nieco zuzyte i opalone gniazda wraz z zaworami  chyba wina gazu  mam nadzieje,ze bedzie mi dobrze sluzyl :]
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#71358 Wysłany:
11 Gru 2007, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Ciekawe jak z braniem oleju teraz będzie. Mój po dokładnie takiej naprawie zaczął brać dwa razy wiecej.
Zdradź ile kosztuje robocizna za tak naprawę.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
Ostatnio edytowany przez Tezet1956, 11 Gru 2007, 22:32, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#71368 Wysłany:
11 Gru 2007, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Jak ściągasz głowice to nie ma się co zastanawiać tylko zrobić do porządku remont sprawdzić szczelność to podstawa w każdym przypadku potem wymiana uszczelniaczy zaworowych.Trzeba zobaczyć w jakim stanie są zawory i czy nie mają wżerów na gniazdach i luzów na prowadnicach.Potem planowanie dla pewności i komplet nowych uszczelek pod kolektory nowe zimeringi na wałek i po zawodach.Życzę miłego majsterkowania.
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#71600 Wysłany:
12 Gru 2007, 17:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
zalezy chyba od znajomosci...mnie to wynioslo 400...
dzisiaj bylem w pracy i wracalem nim nawet kawalek...jednak mocy mu przybylo  dajac gazu jak zwykle,jakby gwaltowniej sie zrywa...ale jak nie przytrzymam na polsprzegle troche to sie cale auto trzesie...nie wiem czemu 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#71759 Wysłany:
12 Gru 2007, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Trzęsie czy szarpie? Może coś nie jest dokręcone, np jakieś mocowanie wydechu.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#71895 Wysłany:
13 Gru 2007, 15:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
Juz jest tak jak bylo...czyli trzesie przy wolnym ruszaniu...zaraz po naprawie silnika sprzeglo bardzo luzno chodzilo i rzeslo bardziej...teraz pedal jest twardszy i odczowam to mniej  sprzeaglo wymienione,nie wiem jak tam poduszka pod skrzynia...
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#71912 Wysłany:
13 Gru 2007, 17:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Chyba coś z zawieszeniem zespołu napędowego.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
MICHAEEEEL |
#274695 Wysłany:
25 Lip 2009, 12:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole Rejestracja: 25 Lip 2009, Posty: 6
|
Witam, a powiedzcie mi taką rzecz. Wymienilem uszczelkę pod głowicą i kazano mi po 1000km przyjechać ją dokręcić, mam na liczniku prawie 900km. niestety musze odbyć w Pon trasę około 230km, stanie się coś? Trochę się boje, bo nie mam pojęcia:/ A raczej nie chcialbym stanąć w szczerym polu  Prosze o odpowiedź.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#274716 Wysłany:
25 Lip 2009, 15:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Nic się nie stanie ale po tej podrózy jedź na dokręcenie głowicy.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
MICHAEEEEL |
#274740 Wysłany:
25 Lip 2009, 19:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole Rejestracja: 25 Lip 2009, Posty: 6
|
Dzięki:) Na drugi dzien odrazu pojade dokręcić;) Pozdr. 
|
|
Góra |
|
 |
pielaa4 |
#274766 Wysłany:
25 Lip 2009, 22:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
W MOIM PUNCIAKU POSZŁA UPG KOSZT WYMIANY W MOIM PRZYPADKU WYNIÓSŁ ;
- uszczelka głowicy 37 zł
- uszczelka pokrywy zaworów 14 zł
- kolektora ssącego 13 zł
- wydechowego 15 zł
- uszczelniacze zaworowe 13 zł
simering wałka 9 zł
- pompa wody kwp 86 zł
- pasek rozrządu 31 zł
- paraflu 30 zł
- planowanie głowicy 40 zł
- świece NGK 40 zł
== 328 zł =+ robocizna 192 zł
WSZYSTKO ROBIŁ MI TO MECHANIK KTÓRY PRACUJE W ASO FIATA
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#274821 Wysłany:
26 Lip 2009, 12:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
MICHAEEEEL napisał(a): Witam, a powiedzcie mi taką rzecz. Wymienilem uszczelkę pod głowicą i kazano mi po 1000km przyjechać ją dokręcić,
kurde ja wymieniałem u dobrego mechanika ,ale nic o dokręcaniu nie wspomniano. Punciak chodzi bardzo dobrze problemy z płynem jak ręka odjął a zrobiłem już ponad 5000 tysięcy km . muszę jechać tylko na wyregulowanie zaworów. Czy takie dokręcenie jest konieczne?
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|